Roy's projectje

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
RoyH

Hoi,

toch maar besloten een projectpagina te openen vooral voor alle vragen die ik heb :D

ik ben sinds 1,5 week de trotse eigenaar van dit sjatje:

[img]http://i33.photobucket.com/albums/d87/r ... CT0439.jpg[/img]

[img]http://i33.photobucket.com/albums/d87/r ... CT0442.jpg[/img]

To do list:

- Sterretjes laten fixen (done)
- Hoedenplank
- Audio erin
- Claxon fixen
- Aanjager nakijken (lucht wordt wel warm/koud als ik hem op die stand zet, blaast echter niet in geen enkele stand. zekeringen zouden het niet moeten zijn, dit heeft Riël al nagekeken)
- Bediening linker spiegel fixen
- Luchtfilter schoonmaken
- Grill spuiten en erin zetten
- Voor bij de lampen alles nakijken, hier is iets afgebroken waardoor bovenstaande grill niet vastgemaakt kan worden
- Stang om moterkap open te houden opnieuw vast poppen
- schade aan linkerspiegel wegwerken
- Benzine slangen verleggen, deze zitten nu klem tussen kap en blok, niet zo heel fijn...
- Laten uitlijnen, trekt nu naar links
- Binnen lichtunit vastkitten (leeslampjes) deze is aan 1 kant afgebroken dus blijft niet meer vastzitten.
- Slangen koelvloeistof ontluchten *kuch* cyberdanny help *kuch*

Dat zijn zo eigenlijk een beetje de kleinere dingetjes wat er gebeuren moeten. Wat zijn mijn verdere plannen dan? In de hoedenplank wil ik het logo van renault in RVS leggen.

Wat betreft binnenin had ik het idee opgevat om de bekleding van de deuren eruit te slopen en dit opnieuw te doen met 1 kleur ipv de "bloemetjes" wat er nu inzitten. Het mooiste zou natuurlijk zijn om dit ook met de stoelen te doen, maar ik heb geen idee aan wat voor een prijsklasse ik dan zou moeten denken als ik dit zou laten doen.. iemand een idee hierover?

Verder nog een veerpootbrug erin, ik heb er op internet een paar gezien vanaf 40-50 euro, kan dit kloppen? en wat ben je ongeveer kwijt om dit door een garage vast te laten zetten? volgens mij is dat niet thuis mogelijk toch?

Qua uiterlijk: booskijkers ben ik persoonlijk niet zo'n heel grote fan van, in ieder geval niet die plastic lipjes... angel eyes zijn erg prijzig (ik zag tenmisnte prijzen vanaf 200euro ongeveer) en m'n lampen vind ik op zich wel goed zo.

Achterspoilertjes zit er al op en deze blijft nog wel even zitten, wel was ik aan andere bumpers en sideskirts aan het denken, maar dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van mijn financiën.

Wellicht nog wat verlagen, maar op dit moment bevalt mij de luxe wel om gewoon over een drempel heen te kunnen rijden :D

Binnenkort tentamenweek dus dan heb ik weer wat meer tijd en kan er wat gaan gebeuren :D meer fotootjes volgen binnenkort.
Petertje5

gave wagen, ziet er netjes uit (Y)
Ruudjuh

nn Hermans, wat d8 je toch maar ff een project topicje openen (Y)
en je mot snel ff die toetert vervangen want je moet toch wel kunnen laten horen dat je eraan komt :lol:
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
RoyH

auch enne Hermans :D

ja ik denk ik kan jullie wel blijven gekvragen via de sms, nl.regio en als ik jullie tegenkom maar hier kan ik al m'n vraagjes bij elkaar zetten :D

trouwens ruudjuh, wat heb je volgende week te doen? Ik moet nog een raambandsticker erop plakken en naar de sloop zodat ik die grill erop kan fixen (D)

toetert moet ik ook naar kijken idd, anders krijg ik ook nog gezeur met de apk
RoyH

hmm zojuist een klein stukje gereden, aantal kilometer, motor was warm, sta daarna paar minuten stil, motor stationair en de meter v/d koelvloeistof loopt op tot het laatste streepje bovenaan voor de "gevarenzone" zogezegd. toen maar snel gaan rijden, direct weer naar beneden...

kan nu niks zien en hij is nog te warm dus morgenvroeg even checken dan of er toch nog meer koelvloeistof bij kan.. de ene keer staat ie laag, de andere keer hoog..

verder maakt ie 70-90% van de keren dat ik naar links stuur een tikkend/ratelend geluid.. alsof ie iets raakt. dat stangetje om de motorkap open te houden hang lost dus dat weggehaald maar het probleem blijft.

Kan dit te maken hebben met een klein dingetje van de linkerkoplamp dat loshangt (omdat er iets afgebroken is)? Rob.H en Ruudjuh weten wat ik bedoel..
rtbresjes
Contacteer:

heej slaat je ventilator toch wel aan als de motor stationair draait want dan heb je namelijk geen rijwindkoeling meer en heb je de ventilator nodig om de boel op temperatuur te houden en dat ratelende geluid zou op een aandrijfas kunnen duiden die versleten is
voor de rest leuke wagen (Y)
RoyH

jup die sloeg gewoon aan.

hmm aandrijfas zou minder zijn.. thnx
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

voske schreef:
RoyH schreef:ja 4/4 idd, fan slaat aan, deze hoorde ik namelijk draaien, daardoor keek ik ook naar de temperatuur dus dat zou het niet moeten zijn.. hoe kan ik checken of het die elektrische pomp is? doormeten? en wat zou hij moeten aangeven?

die kabel zou ik niet weten eerlijk gezegd, de kappen zitten naar mijn weten allemaal goed vast, ik heb ook stilstaand de wielen in alle posities gedraaid en hierbij raakte ik niets.

morgen bij daglicht maar eens verder experimenteren

bedankt alvast voor de hulp!
op de radioteur zit ook een punt om de lucht eruit te laten. dit zit bovenaan de linkerzijde vanuit de auto gezien. deze rustig open draaien druk op het koelstofreservoir zetten of motor laten draaien en daar ontluchten dus tot dat er koelvloeistof uitkomt. dichtdraaien en nog eens goed kijken wat er gebeurt. ohw ja en bij het ontluchten daarna de dop van het koelreservoir eraf laten. Zo is dit probleem bij een vriend van mij ook verholpen het precies hetzelfde. ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat je het snapt en lukt alvast suc6

groetjes
Hier kan ik je wel mee helpen Roy! Moet je ff een keertje langs komen! :beer:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

die blower moet het ook doen voor apk
cyberdanny

Heej Roy ik heb nog vanalles liggen mbt tot audio voor in je auto, je moet maar eens komen kijken wat je ervoor geeft. subwoofers en versterkes noem maar op. Ik hoor van je! :)
RoyH

cyberdanny schreef:Heej Roy ik heb nog vanalles liggen mbt tot audio voor in je auto, je moet maar eens komen kijken wat je ervoor geeft. subwoofers en versterkes noem maar op. Ik hoor van je! :)
yay :D

is dit te combineren met het ontluchten ;) ik pm/sms je wel even, moet ergens nog een nummer van je hebben geloof ik..
cyberdanny

Dat is zeker te combineren! :)
RoyH

nou het ontluchten daar gaat danny me dus mee helpen :worship: :worship: :worship:

nu nog dat geluid, iets raakt elkaar als ik door de bocht ga (ik ga er vanuit de band en nog iets). van bovenaf kan ik niets zien wat het kan, en ik kan zo niets voelen dat de band raakt.

zou de auto eigenlijk van onderaf eens moeten bekijken.
Riël
Über-Spammer

Homokineet denk ik.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RoyH

Riël schreef:Homokineet denk ik.
dus dat zou m'n rechter homokineet zijn?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

links. linker kant word ontlast en kan rammelen.
Riël
Über-Spammer

Kan ik je z o niet zeggen.

:)
Patrick L.

dat gerammel,
klinkt stom, maar dat heb ik ook gehad nadat ik de achterste motorsteun van mijn clio16v had vervangen, in de bocht een geluid alsof de homokineet kapot was, as vervangen, geluid nog steeds.
Na enig speurwerk kwam ik erachter dat ik een te lange bout gebruikt had voor de motorsteun |: , die bout tikte tegen de uitlaat aan als ik de bocht in ging, stuk je van de bout af geslepen en klaar. Moet je bij die van jou maar eens bekijken, je weet maar nooit....

en die koeling, ik zou het hele koelsysteem eens goed door spoelen en daarna de thermostaat eens vervangen door een nieuwe, daarna weer goed ontluchten (Y)

succes ermee :)
RoyH

ja daar ben ik dus ook bang voor dat het zoiets stoms is idd, ga ik wat een as laten vervangen en hangt er dan ergens iets los of zit iets scheef ofzo :p

naja binnenkort maar eens iemand met wat meer verstand ernaar laten luisteren
Rob.H

Dat met die bout heb ik ook eens gehad, maar hoe gaat t met je hoedeplank royke?
Riël
Über-Spammer

Patrick L. schreef:dat gerammel,
klinkt stom, maar dat heb ik ook gehad nadat ik de achterste motorsteun van mijn clio16v had vervangen, in de bocht een geluid alsof de homokineet kapot was, as vervangen, geluid nog steeds.
Na enig speurwerk kwam ik erachter dat ik een te lange bout gebruikt had voor de motorsteun |: , die bout tikte tegen de uitlaat aan als ik de bocht in ging, stuk je van de bout af geslepen en klaar. Moet je bij die van jou maar eens bekijken, je weet maar nooit....

en die koeling, ik zou het hele koelsysteem eens goed door spoelen en daarna de thermostaat eens vervangen door een nieuwe, daarna weer goed ontluchten (Y)

succes ermee :)
Bout omdraaien is ook een optie :p
cyberdanny

Hey Roy hoe is het met je clio???
Plaats reactie