GTT project Paz. VERKOCHT!!
het pluimen bij overschakelen vind ik nog niet zo erg, wat wel irritant is dat ie er na effe doortrekken bij stationair nog een pluim rook uitgooit. ga nadat ie op de dyno geweest is gewoon eens kijken waar het percies vandaan komt, en dus idd klepdeksel eraf om te kijken of ik daar wat zie
R5GTT. Drive it like you stole it
wat heb jij met je corolla uitgehaald, zijn doorgaans onverslijtbaar.Steven schreef:Als het klepsteelrubbertjes zijn zou ik ze lekker laten zitten Paz, je kunt het zien als je het kleppendeksel oplift en door de veren heenkijkt., meestal hangen ze dan ergens omhoog of zijn helemaal stukgeslagen.
Ik zou me er iig niet teveel zorgen om maken, zolang je nog zicht heb door de ramen bij het stoplicht zou ik lekker doorrije. (Pas als het dichte mist wordt zoals bij mij Corolla, dan pas ist erg)
waarom heb ik nog geen dikke mist na 400tig duizend km ??
Aan de andere kant pierre, jouw 4 ton is wel door degelijk onderhoud en gebruik van de auto, plus een grote of een kleine portie mazzel.pierre schreef:wat heb jij met je corolla uitgehaald, zijn doorgaans onverslijtbaar.Steven schreef:Als het klepsteelrubbertjes zijn zou ik ze lekker laten zitten Paz, je kunt het zien als je het kleppendeksel oplift en door de veren heenkijkt., meestal hangen ze dan ergens omhoog of zijn helemaal stukgeslagen.
Ik zou me er iig niet teveel zorgen om maken, zolang je nog zicht heb door de ramen bij het stoplicht zou ik lekker doorrije. (Pas als het dichte mist wordt zoals bij mij Corolla, dan pas ist erg)
waarom heb ik nog geen dikke mist na 400tig duizend km ??
Er zijn toch auto's die perfect onderhouden zijn en voor die 4 ton de geest geven

dan zal t de turbo zijn.paz-maniac schreef:het pluimen bij overschakelen vind ik nog niet zo erg, wat wel irritant is dat ie er na effe doortrekken bij stationair nog een pluim rook uitgooit. ga nadat ie op de dyno geweest is gewoon eens kijken waar het percies vandaan komt, en dus idd klepdeksel eraf om te kijken of ik daar wat zie
Als je gas los laat en hij gaat kwalmen zuigt ie olie aan omdat er een onderdruk onstaat. Bij stationair zou ie dan blijven roken.
Als de turbo een drup olie lekt dampt dat even in de uitlaat bij overschakelen, maar doorgaans is t dan weer clean als je stilstaat.
Staat ie een nacht stil, dan lekt er een beetje olie je downpipe in, of langs de kleppen af. Dat gaat meteen even roken.
Als ie aan de uitlaatkant-keerring lekt niet zo.
Met mijn oude turbo had ik het ook,als de turbo een keer op druk was geweest,ik m'n gas dan losliet en daarna weer gas ging geven, dan gaf ie een flinke blauwe pluim,dit kwam puur door de turbo,na montage v/d nieuwe turbo nergens last meer van gehad 

maargoed, als t daarbij blijft en t verbruik valt binnen de perken ... gassen met die bak 

ja sta zelf ook wel beetje in twijfel, blokje loopt verder goed, olie verbruik valt reuze mee. maar irriteer me er gewoon aan, hele motor is uit elkaar geweest en dan vind ik het minder dat ie rookt als gaar hok
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
kan je je turbo niet ergens na laten kijken dan ofzo?
of gelijk een dikkere erop natuurlijk

of gelijk een dikkere erop natuurlijk

ja dat is ook een van de dingen waar ik over twijfel, de turbo na laten kijken en evt in orde zetten kan, maar kost ook de nodige euro's en dan heb ik nog steeds maar een T2
, dus zou einenlijk als ik dan toch geld moet uitgeven aan een turbo gelijk voor een dikke gaan

Neem zo'n T2 hybrid als ik had, die zijn maar een haartje duurder en nog niet zo extreem als een T25 qua prijs.
En qua power doettie niet echt onder hoor, sterker nog ik was soms sneller dan bepaalde T25-mannen
En qua power doettie niet echt onder hoor, sterker nog ik was soms sneller dan bepaalde T25-mannen

welke turbo is dat die hybriede T2?
wie verkoopt dat ding en tegen welke prijs?
wie verkoopt dat ding en tegen welke prijs?
Ik had em van Jeroen Lubking destijds, je kan die gewoon nog es bellen. Volgens mij doet in nog wel trading met Turbos Hoet.
Tis een de turbine van de GTT-T2 en 360 graden taatslager met een van de grootste compressoren die er voor de T2 is te krijgen.
Tis een de turbine van de GTT-T2 en 360 graden taatslager met een van de grootste compressoren die er voor de T2 is te krijgen.
thanks ik zal tzt eens kijken wat ik er op ga zetten.
moet eerst de gt maar eens rijdend maken met de standaard turbo en daarna een grotere jongen er op.
weet je nog wat die turbie je toen gekost heeft?
moet eerst de gt maar eens rijdend maken met de standaard turbo en daarna een grotere jongen er op.
weet je nog wat die turbie je toen gekost heeft?
druk verhogen bij gtt doe je toch door de stang op de actuator uit te draaien?? had vanmiddag het stangtjes 1.5 slag uitgedraait maar merk geen verschil, druk meter loopt ook niet verder op. is gewoon op 0.7 blijven staan
ff terugvallen op steven's info:
1 slagje rond is ongeveer 0.1 bar..
actuator niet gewoon gaar?
btw, had vanmiddag ineens een flashback (or whatever) op werk. Keer toevallig naar buiten, komt er een felrode clio I voorrijden met dezelfde luchthapper als jouw 5, exact dezelfde velgen en ook erg donker geblindeerd. Moest ff knipperen......
btw, had vanmiddag ineens een flashback (or whatever) op werk. Keer toevallig naar buiten, komt er een felrode clio I voorrijden met dezelfde luchthapper als jouw 5, exact dezelfde velgen en ook erg donker geblindeerd. Moest ff knipperen......

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Haas schreef:ff terugvallen op steven's info:
Euh das echt wisselend .....das niet te zeggen, ooit 2 gt's naast elkaar gezet
eerst de ene netjes op 1 bar ..ik denk nou de mijne ook ff op dezelfde afstand ...en ik had met halfgas al 1.6 bar ...dus meten is echt beter
staat toch 'ongeveer' 
en ja, meten is altijd beter..

en ja, meten is altijd beter..

hahaha wist niet dat er nog een clio rond rijd met dezelfde "look"als mijn gttHaas schreef:actuator niet gewoon gaar?

actuator zou in principe kunnen, maar is wel vreemd dat ie dan wel gewoon de 0.7 bar overdruk blijft geven
??? ik dacht dat uitdraaien druk verhogen wasFlorus schreef:Indraaien/stangetje korter maken is druk verhogen![]()
Ik moest ongeveer 1 cm indraaien voordat ie op 0,85 bar stond![]()
Gewoon ff een flink stuk indraaien,en dan nog eens proberen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee je trekt het stangetje zeg maar uit de acutator......simpel gezegd hoemeer stang je ziet zonder schroefdraad ..des te hoger je druk zal staan .....
Ah oke, dan zal ik wel mis geweest zijn, dacht namelijk dat uitdraaien druk verhogen was. morgen of strax maar eens kijken wat ie doet dan als ik hem een paar slagen de andere kant op draai
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
op je orginele trbodruk meter is elk streepje en 10de bar ......dus voor het moie moet ie net voor het rode gebied stoppen ( vele streepjes ) dan staat ie op 1 bar.....in theorie.
Beter is het ff nameten met een druk meter ......gewoon van een lasset o.i.d
Beter is het ff nameten met een druk meter ......gewoon van een lasset o.i.d