GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

het pluimen bij overschakelen vind ik nog niet zo erg, wat wel irritant is dat ie er na effe doortrekken bij stationair nog een pluim rook uitgooit. ga nadat ie op de dyno geweest is gewoon eens kijken waar het percies vandaan komt, en dus idd klepdeksel eraf om te kijken of ik daar wat zie
R5GTT. Drive it like you stole it
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:Als het klepsteelrubbertjes zijn zou ik ze lekker laten zitten Paz, je kunt het zien als je het kleppendeksel oplift en door de veren heenkijkt., meestal hangen ze dan ergens omhoog of zijn helemaal stukgeslagen.

Ik zou me er iig niet teveel zorgen om maken, zolang je nog zicht heb door de ramen bij het stoplicht zou ik lekker doorrije. (Pas als het dichte mist wordt zoals bij mij Corolla, dan pas ist erg :D )
wat heb jij met je corolla uitgehaald, zijn doorgaans onverslijtbaar.
waarom heb ik nog geen dikke mist na 400tig duizend km ??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb een auto met achterstallig onderhoud... zuigerveren zijn gewoon op. Maargoed hijs nognie stuk te krijgen, zolang ik maar netjes bij blijf vullen :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:
Steven schreef:Als het klepsteelrubbertjes zijn zou ik ze lekker laten zitten Paz, je kunt het zien als je het kleppendeksel oplift en door de veren heenkijkt., meestal hangen ze dan ergens omhoog of zijn helemaal stukgeslagen.

Ik zou me er iig niet teveel zorgen om maken, zolang je nog zicht heb door de ramen bij het stoplicht zou ik lekker doorrije. (Pas als het dichte mist wordt zoals bij mij Corolla, dan pas ist erg :D )
wat heb jij met je corolla uitgehaald, zijn doorgaans onverslijtbaar.
waarom heb ik nog geen dikke mist na 400tig duizend km ??
Aan de andere kant pierre, jouw 4 ton is wel door degelijk onderhoud en gebruik van de auto, plus een grote of een kleine portie mazzel.

Er zijn toch auto's die perfect onderhouden zijn en voor die 4 ton de geest geven :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

paz-maniac schreef:het pluimen bij overschakelen vind ik nog niet zo erg, wat wel irritant is dat ie er na effe doortrekken bij stationair nog een pluim rook uitgooit. ga nadat ie op de dyno geweest is gewoon eens kijken waar het percies vandaan komt, en dus idd klepdeksel eraf om te kijken of ik daar wat zie
dan zal t de turbo zijn.
Als je gas los laat en hij gaat kwalmen zuigt ie olie aan omdat er een onderdruk onstaat. Bij stationair zou ie dan blijven roken.

Als de turbo een drup olie lekt dampt dat even in de uitlaat bij overschakelen, maar doorgaans is t dan weer clean als je stilstaat.

Staat ie een nacht stil, dan lekt er een beetje olie je downpipe in, of langs de kleppen af. Dat gaat meteen even roken.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dacht zelf ook al een de turbo, maar dan zou je toch ook olie moeten hebben in de slangen naar de carb, en dat valt juist reuze mee
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als ie aan de uitlaatkant-keerring lekt niet zo.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

das idd wel waar, maar is moeilijk te zijn lijkt, me mede omdat de olie gelijk min of meer verbrand in de uitlaat zal je toch niet zo veel sporen zien
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Met mijn oude turbo had ik het ook,als de turbo een keer op druk was geweest,ik m'n gas dan losliet en daarna weer gas ging geven, dan gaf ie een flinke blauwe pluim,dit kwam puur door de turbo,na montage v/d nieuwe turbo nergens last meer van gehad :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

maargoed, als t daarbij blijft en t verbruik valt binnen de perken ... gassen met die bak :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ja sta zelf ook wel beetje in twijfel, blokje loopt verder goed, olie verbruik valt reuze mee. maar irriteer me er gewoon aan, hele motor is uit elkaar geweest en dan vind ik het minder dat ie rookt als gaar hok
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

kan je je turbo niet ergens na laten kijken dan ofzo?

of gelijk een dikkere erop natuurlijk :lol: :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ja dat is ook een van de dingen waar ik over twijfel, de turbo na laten kijken en evt in orde zetten kan, maar kost ook de nodige euro's en dan heb ik nog steeds maar een T2 :dSb: , dus zou einenlijk als ik dan toch geld moet uitgeven aan een turbo gelijk voor een dikke gaan :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem zo'n T2 hybrid als ik had, die zijn maar een haartje duurder en nog niet zo extreem als een T25 qua prijs.
En qua power doettie niet echt onder hoor, sterker nog ik was soms sneller dan bepaalde T25-mannen :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

welke turbo is dat die hybriede T2?
wie verkoopt dat ding en tegen welke prijs?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik had em van Jeroen Lubking destijds, je kan die gewoon nog es bellen. Volgens mij doet in nog wel trading met Turbos Hoet.

Tis een de turbine van de GTT-T2 en 360 graden taatslager met een van de grootste compressoren die er voor de T2 is te krijgen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

thanks ik zal tzt eens kijken wat ik er op ga zetten.
moet eerst de gt maar eens rijdend maken met de standaard turbo en daarna een grotere jongen er op.
weet je nog wat die turbie je toen gekost heeft?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kweenie meer precies ik dacht iets van 600 ex, maar hang me er niet aan op.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

druk verhogen bij gtt doe je toch door de stang op de actuator uit te draaien?? had vanmiddag het stangtjes 1.5 slag uitgedraait maar merk geen verschil, druk meter loopt ook niet verder op. is gewoon op 0.7 blijven staan
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ff terugvallen op steven's info:

1 slagje rond is ongeveer 0.1 bar..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat dacht ik eigenlijk ook, turbo zal dan toch wel al een heel eindje gaar zijn. want lekkage heeft ie nergens voor zover ik weet
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

actuator niet gewoon gaar?

btw, had vanmiddag ineens een flashback (or whatever) op werk. Keer toevallig naar buiten, komt er een felrode clio I voorrijden met dezelfde luchthapper als jouw 5, exact dezelfde velgen en ook erg donker geblindeerd. Moest ff knipperen...... ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Haas schreef:ff terugvallen op steven's info:

1 slagje rond is ongeveer 0.1 bar..

Euh das echt wisselend .....das niet te zeggen, ooit 2 gt's naast elkaar gezet
eerst de ene netjes op 1 bar ..ik denk nou de mijne ook ff op dezelfde afstand ...en ik had met halfgas al 1.6 bar ...dus meten is echt beter
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

staat toch 'ongeveer' ;)

en ja, meten is altijd beter.. :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Indraaien/stangetje korter maken is druk verhogen :wink:

Ik moest ongeveer 1 cm indraaien voordat ie op 0,85 bar stond :wink:

Gewoon ff een flink stuk indraaien,en dan nog eens proberen :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Haas schreef:actuator niet gewoon gaar?

btw, had vanmiddag ineens een flashback (or whatever) op werk. Keer toevallig naar buiten, komt er een felrode clio I voorrijden met dezelfde luchthapper als jouw 5, exact dezelfde velgen en ook erg donker geblindeerd. Moest ff knipperen...... ;)
hahaha wist niet dat er nog een clio rond rijd met dezelfde "look"als mijn gtt :wink: :)

actuator zou in principe kunnen, maar is wel vreemd dat ie dan wel gewoon de 0.7 bar overdruk blijft geven
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Florus schreef:Indraaien/stangetje korter maken is druk verhogen :wink:

Ik moest ongeveer 1 cm indraaien voordat ie op 0,85 bar stond :wink:

Gewoon ff een flink stuk indraaien,en dan nog eens proberen :)
??? ik dacht dat uitdraaien druk verhogen was
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

nee je trekt het stangetje zeg maar uit de acutator......simpel gezegd hoemeer stang je ziet zonder schroefdraad ..des te hoger je druk zal staan .....
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ah oke, dan zal ik wel mis geweest zijn, dacht namelijk dat uitdraaien druk verhogen was. morgen of strax maar eens kijken wat ie doet dan als ik hem een paar slagen de andere kant op draai
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

op je orginele trbodruk meter is elk streepje en 10de bar ......dus voor het moie moet ie net voor het rode gebied stoppen ( vele streepjes ) dan staat ie op 1 bar.....in theorie.

Beter is het ff nameten met een druk meter ......gewoon van een lasset o.i.d
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb er een extra meterje inzitten, en nu geeft ie +/- 0.7 aan

Afbeelding
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zittie op je vacuumslang (en meet je dus ook vacuum) of heb je de slang van je originele meter genomen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zit nu nog op de slang achterop dash, maar wil hem eigenlijk nog eens door leggen naar voor en dan ook onderdruk meten
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Houd dan rekening met drukval.

Je rijd trouwens toch met een groep A? Mits je sproeierbezetting een beetje in orde is kun je rustig naar 1,1 hoor. Wel ff een set slangenklemmen om je IC dan ;)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

er zit een groep A carb op ja, sproeier bezetting durf ik niet zeggen wat erin zit, ic zal niet zo snel ploffen, is een volledig uit alu intercooler.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie