koppakking twingo C3G + vraagjes (ontluchten?)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
TheoV
Contacteer:

Abel schreef:heb je je kleppen deksel er al weer afgehad om de speling te scheken?

en die spruitstuk moet je vervangen. roderen is lassen? is op de langeduur niet echt geschikt, gaat zeker weer scheuren

op marktplaats.nl staat trouwens nog een nieuwe te koop
de speling was een beetje aan de ruime kant (veel speling dus) maar dat heeft na aanpassing niets verbeterd..

kleppen roderen zou een soort van polijsten zijn.

dat spruitstuk lijkt me iets waar k naar ga kijken als de motor terug normaal draait, kwestie dat als het niet de kleppen zijn, de twingo weg gaat gaan, en een spruitstuk weggegooid geld is..

en dat spruitstuk op mp, zoals het ernu staat, ben k goedkoper met gewoon naar de renault dealer te gaan... k zit snel aan 30 euro voor benzine.. eens kijken wat imitatie materiaal kost...
TheoV
Contacteer:

wel, alles steekt terug ineen (nog geen nieuw spruitstuk, dat komt vandeweek normaal gezien) en de auto heeft op eigen kracht de oprit af en op gereden (is een redelijk stijl hellinkje in t begin van de oprit) en toen ie terug op z'n plaats stond, viel ie stil... (eerst het acculampje en dan de motor uit. waarschijnlijk te maken met de kabel van de dynamo die niet denderend goed vast zat, wat nu wel het geval is.)

wat ik nog wel heb is dat hij redelijk bagger loopt (da's naar t schijnt te wijten aan het spruitstuk en een slechte afstelling) en k heb een redelijk luide tik in de motor, welke ik niet thuis kan brengen, maar niet echt denderend goed klinkt...
mtbiker

't is dat dat ding een ketting heeft en een zijliggende nokkenas, anders zou ik zeggen dat de riem een tand verkeer ligt
TheoV
Contacteer:

mtbiker schreef:'t is dat dat ding een ketting heeft en een zijliggende nokkenas, anders zou ik zeggen dat de riem een tand verkeer ligt
mja, aan de ketting ben k niet geweest.. aan de nokkenas eigenlijk ook niet...

nouja.. de collector ligt er af, wordt maandag of dinsdag vervangen, en dan terug proberen in gang te krijgen ...
TheoV
Contacteer:

collector ligt er terug op, maar een gloedjenieuwe deze keer (mtbiker, zou je bij u op t werk eens willen zien of dat het belleke van t magazijn eigenlijk nog wel werkt?)

maar ehm.. doet ie weer gewoon niets... zou t kunnen dat het benzine systeem tegoei ontlucht moet worden? of moet dat niet?

k ben het trouwens redelijk beu aan t raken (U)

t zou veel leuker geweest zijn moest het ineens gewoon gewerkt hebben ...
mtbiker

tut schreef:collector ligt er terug op, maar een gloedjenieuwe deze keer (mtbiker, zou je bij u op t werk eens willen zien of dat het belleke van t magazijn eigenlijk nog wel werkt?)

maar ehm.. doet ie weer gewoon niets... zou t kunnen dat het benzine systeem tegoei ontlucht moet worden? of moet dat niet?

k ben het trouwens redelijk beu aan t raken (U)

t zou veel leuker geweest zijn moest het ineens gewoon gewerkt hebben ...
Met da belleke scheelt nix, gewoon te druk in 't magazijn. Beste is om gewoon door de renault minut te wandelen (aub niet tegen de ladder lopen die naast een kangoo van de post staat, want daar sta of hang ik ergens bovenop, op zo een plastieke latje van 5CM op 10CM waarop staat max 5KG), dan ge gang door, en voor de carroserie de gang naar links nemen (loop je naast te refter), en dan de 2de deur aan je linkerkant. En da belleke daar werkt, en als er niemand moest komen roep je gewoon Peter of Gunther.

Benzine-systeem moet zichzelf ontluchten normaal gezien. Lijkt me wel iets vrij bizar aan je twingo
TheoV
Contacteer:

hmm ok.. :)

t is gewoon.. k heb daar 3 keer gestaan, en die lange kerel met z'n zwart haar kwam alleen maar pas als er iemand van de andere mensen daar efkes getelefoneerd hebben ...
maar ok, dat weet k nu dus ook alweer :)

op de moment krijgt de motor lucht, krijgt em vonk, maar blijven de bougies droog....

maar t maakt nimeer uit.. er komt iemand met verstand (en tijd) naar kijken en gaat het gewoon verder oplossen... spaart mij weer enorm veel ergernis :)

aan iedereen: enorm bedankt voor de gegeven hulp :)
mtbiker

tut schreef:hmm ok.. :)

t is gewoon.. k heb daar 3 keer gestaan, en die lange kerel met z'n zwart haar kwam alleen maar pas als er iemand van de andere mensen daar efkes getelefoneerd hebben ...
ah ha, dat was jij dus voorwie ze de peter weggeroepen hebben toen ik juist in het magazijn stond :p

ik hoop dat het in orde komt met je twingo, want da ding is nog veel te mooi om weg te doen.
TheoV
Contacteer:

mtbiker schreef:
tut schreef:hmm ok.. :)

ah ha, dat was jij dus voorwie ze de peter weggeroepen hebben toen ik juist in het magazijn stond :p

ik hoop dat het in orde komt met je twingo, want da ding is nog veel te mooi om weg te doen.
dank u :)

effe update: m'n buurman heeft er vandaag even naar gekeken, kleppen nog eens gesteld met een echt kleppenstel-toestel (kleppentoestel?) voor renaults (of zoiets) en dat heeft het probleem opgelost. k zou m'n stel-dingen niet vast genoeg ofzo gezet hebben...

hoedanook, toerental is nog een klein beetje zweverig en ook wat hoog.. en koelsysteem moet nog ontlucht worden.. en dan nog eens goed kijken of er geen pakking aan m'n aftapplug moet vervangen worden, want k lijk een klein beetje olie te lekken hier en daar..

en dan al het materiaal terug uit de auto halen, en terug wat dingen opbouwen..

k schat dat ie tegen woensdag weer rijbaar is, en dat ie dan eind van de week ergens naar de dealer kan om tegoei afgesteld te worden en nagekeken voor de keuring...

Dank u wel Buurman :D
Plaats reactie