ACT: Clio Williams Deel 1
is goedNiels Takken schreef:Hahaa ja dat ook nog eens....Marcel B. schreef:ph2 is nep
@Jiggy ik zal even kijken voor je of het nog wat is dat kleed van het interieur, die vloermat kofferbak is zowieso nog net. Hoor je nog wel..

nene heb niet zelf het art. nr. gegeven. Die van mijn op mn dak is rond de vernieuwde ervan is wat rechthoekeiger, dus probloeem is opgelostMerijn schreef:Als ze niet het goede leveren, dan geef je die zooi toch gewoon terug of heb je zelf het artikelnummer doorgegeven??Strijder schreef:Net mijn dakrubbers opgehaald en de antenne houder voor op mn dak alleen zag ik net dat dit een andere is dan die ik er op heb zitten weet iemand of er 2 soorten van zijn?
Die ik hier nu voor me heb liggen is nr 7700424887
Was weer ff 118 euro in totaal![]()
Ze zijn van merk veranderd zei die.
Zondag ff de andere antennes bekijken
kut dan moet ik dus ook nog zien dat ik die zijkanten krijg.DennisT schreef:Kheb ff snel gekeken voor je, zijn idd ook zelfde kleur blauw als de mat![]()
Weet jij de compressie van een Williams?
10-12 bar ?
Zoiets dacht ik al, ze staan allemaal tussen de 10,5 en 11,0 Bar. Dat betekent dus dat ik niet met verhoogde compressie rijd. Zullen er dan andere nokkenassen in zitten?
De auto schud zo bij stationair (wat wel hoort trouwens), volgens de vorige eigenaar kwam dat door verhoogde compressie maar dat is dus niet het geval. Ik denk dat andere nokkenassen dit verder alleen nog kunnen veroorzaken?
De auto schud zo bij stationair (wat wel hoort trouwens), volgens de vorige eigenaar kwam dat door verhoogde compressie maar dat is dus niet het geval. Ik denk dat andere nokkenassen dit verder alleen nog kunnen veroorzaken?
zal eerder komen van de nokkenassen dnek ik dan van de verhoogde compressie.
zaten er geen catcams in dat ding van je ? 286 gr?
zaten er geen catcams in dat ding van je ? 286 gr?
Laatst gewijzigd door Haas op do 2 nov 2006 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Om 't nog leuker te maken:
Bij een motor met wildere nokkenassen meet je bij stationair weer een lagere compressie-einddruk.
Van hogere compressie gaat een motor wel iets rauwer draaien, maar niet echt dramatisch schokken of stoten.
Bij een motor met wildere nokkenassen meet je bij stationair weer een lagere compressie-einddruk.
Van hogere compressie gaat een motor wel iets rauwer draaien, maar niet echt dramatisch schokken of stoten.
rev it like a rental
Vriendelijke meneer Achterberg (niet dus) Wilde niks zeggen over de telefoon. Als het niet op de rekening staat zit er ook geen andere nokkenas in
mja, dan vraag ik me dus af hoe je dik 1900 euro (ex btw) kan vragen voor revisie van een blok
De rekening:
[img]http://img177.imageshack.us/img177/7488/afbeeldingzd0.jpg[/img]
Als het niet duidelijk genoeg is: http://img177.imageshack.us/img177/8384 ... ingwo9.jpg

mja, dan vraag ik me dus af hoe je dik 1900 euro (ex btw) kan vragen voor revisie van een blok

De rekening:
[img]http://img177.imageshack.us/img177/7488/afbeeldingzd0.jpg[/img]
Als het niet duidelijk genoeg is: http://img177.imageshack.us/img177/8384 ... ingwo9.jpg
opzich voor een totaal revisie is dit niet echt schokkend, tijdje terug een 1.8 16v van vw laten doen voor in race auto van een maatje. boren + vlakken van blok, 4 nieuwe zuigers + toebehoren, alle lagers nieuw, nieuwe oliepomp en volledige kop revisie en alle pakkingen was ook dik 2200 euri.
R5GTT. Drive it like you stole it
Maar dat betekent dus dat de compressie wel hoger is, maar niet te meten dus zoals je normaal doet? Is er wel een manier om dat te meten dan?Menno schreef:Om 't nog leuker te maken:
Ja maar deze rekening is dik 4000 euriepaz-maniac schreef:opzich voor een totaal revisie is dit niet echt schokkend, tijdje terug een 1.8 16v van vw laten doen voor in race auto van een maatje. boren + vlakken van blok, 4 nieuwe zuigers + toebehoren, alle lagers nieuw, nieuwe oliepomp en volledige kop revisie en alle pakkingen was ook dik 2200 euri.
Maar er zitten speciale rece-zuigerbussen in die veel sterker zijn als normalen. En lijkt me ook wel dat het blok geblue-print is. Tegen de vorige eigenaar hadden ze gezegd dat het blok ong 200 pk zou hebben (en dat was zonder Devil 4-2-1)
zuigerbus?
Dan zat ik hier dus mee in mijn maag "Maar er zitten speciale rece-zuigerbussen in die veel sterker zijn als normalen. "

Ja er zitten speciale bussen in. Er staat op de rekening ook "bussen in motorblok monteren à 727,11 euro ex BTW" dus wat zou het dan moeten zijn? De reden voor de revisie was dat er een hele diepe kras in de cilinderwand zat (deel van bougie was de veroorzaker geloof ik)
nee, racebussen zijn bovenstaande met zwart/wit geblokt striping erover 
Waar ik dus ook op doelde, bij een F7 zijn de bussen niet uitwisselbaar. Misschien ander onderblok dan? Of gewoon eeen hoontje...?

Waar ik dus ook op doelde, bij een F7 zijn de bussen niet uitwisselbaar. Misschien ander onderblok dan? Of gewoon eeen hoontje...?
Waarom zou er dan op de rekening staan "Bussen in motorblok monteren"? Ik vroeg nog aan de oude eigenaar over dat honen, maar hij was er 100% zeker van dat er speciale bussen in zaten die ze ook in de racerij gebruiken.
ow, kijk, nu snap ik 't.
Als d'r een serieuze kras in zo'n cilinder zit, moet je daar wat mee. Origineel renault zijn er geen overmaat zuigers. Dus dan moet je of andere zuigers zoeken, of je kan het blok een flink eind uitboren, en d'r bussen in persen. Geen tuning, maar reparatie dus. Wel een redelijke prijs daarvoor, want 't is aardig wat werk!
Als d'r een serieuze kras in zo'n cilinder zit, moet je daar wat mee. Origineel renault zijn er geen overmaat zuigers. Dus dan moet je of andere zuigers zoeken, of je kan het blok een flink eind uitboren, en d'r bussen in persen. Geen tuning, maar reparatie dus. Wel een redelijke prijs daarvoor, want 't is aardig wat werk!
rev it like a rental
is het niet logischer om dan gewoon een overmaat zuigertje van mahle ofzo te monteren ipv je zoveel werk op je nek te halen voor het blok heel ver op te boren en bussen te plaatsen
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik denk dat dit het best zou kunnen zijn ja. Dat het geen tuning is was mij ook al duidelijkMenno schreef:ow, kijk, nu snap ik 't.

Dat zegt Menno net, als je nu een flink diepe kras hebt omdat er echt brokstukken klem komen te zitten tussen cilinder en wand, dan kun je wel eens buiten de overmaat terecht komen. Dus ga je over op bussen. (je kan ook een ander blok zoeken, maargoed).paz-maniac schreef:is het niet logischer om dan gewoon een overmaat zuigertje van mahle ofzo te monteren ipv je zoveel werk op je nek te halen voor het blok heel ver op te boren en bussen te plaatsen
Ooit wel eens een vrije pistonpenveer gezien in je gietijzeren scootercilinder? Dat is ook snel te diep voor een overmaat...

duidelijk verhaal menno 
wist niet dat dat wel een gedaan werd..

wist niet dat dat wel een gedaan werd..