ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Weet iemand wat de compressie moet zijn voor een Williams? Ik dacht ergens gezien te hebben 12,0-13,0 Bar (niet uit gegaan van slijtage kleppen en zuigerveren).
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Niels Takken schreef:
Marcel B. schreef:ph2 is nep ;)
Hahaa ja dat ook nog eens.... :)

@Jiggy ik zal even kijken voor je of het nog wat is dat kleed van het interieur, die vloermat kofferbak is zowieso nog net. Hoor je nog wel..
is goed (Y) stuur maar een pm.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Merijn schreef:
Strijder schreef:Net mijn dakrubbers opgehaald en de antenne houder voor op mn dak alleen zag ik net dat dit een andere is dan die ik er op heb zitten weet iemand of er 2 soorten van zijn?

Die ik hier nu voor me heb liggen is nr 7700424887

Was weer ff 118 euro in totaal :@ (N)
Als ze niet het goede leveren, dan geef je die zooi toch gewoon terug of heb je zelf het artikelnummer doorgegeven??
nene heb niet zelf het art. nr. gegeven. Die van mijn op mn dak is rond de vernieuwde ervan is wat rechthoekeiger, dus probloeem is opgelost
Ze zijn van merk veranderd zei die.
Zondag ff de andere antennes bekijken :wink:
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Dan heb ik een vraag voor alle fhase 1 rijders, als de kofferbakmat blauw is, zijn dan die zijkanten ook blauw?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Kheb ff snel gekeken voor je, zijn idd ook zelfde kleur blauw als de mat :)



Weet jij de compressie van een Williams?
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

DennisT schreef:Kheb ff snel gekeken voor je, zijn idd ook zelfde kleur blauw als de mat :)



Weet jij de compressie van een Williams?
kut dan moet ik dus ook nog zien dat ik die zijkanten krijg.
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

10-12 bar ?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zoiets dacht ik al, ze staan allemaal tussen de 10,5 en 11,0 Bar. Dat betekent dus dat ik niet met verhoogde compressie rijd. Zullen er dan andere nokkenassen in zitten?

De auto schud zo bij stationair (wat wel hoort trouwens), volgens de vorige eigenaar kwam dat door verhoogde compressie maar dat is dus niet het geval. Ik denk dat andere nokkenassen dit verder alleen nog kunnen veroorzaken?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal eerder komen van de nokkenassen dnek ik dan van de verhoogde compressie.
zaten er geen catcams in dat ding van je ? 286 gr?
Laatst gewijzigd door Haas op do 2 nov 2006 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je 286 graden stokken hebt, merk je dat echt wel aan de motorkarakteristiek. Bovendien moet de ECU er op aangepast zijn. Dat zou te herkennen moeten zijn aan een losse chip op een voetje in de ECU.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Om 't nog leuker te maken:
Bij een motor met wildere nokkenassen meet je bij stationair weer een lagere compressie-einddruk.

Van hogere compressie gaat een motor wel iets rauwer draaien, maar niet echt dramatisch schokken of stoten.
rev it like a rental
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Vriendelijke meneer Achterberg (niet dus) Wilde niks zeggen over de telefoon. Als het niet op de rekening staat zit er ook geen andere nokkenas in :(

mja, dan vraag ik me dus af hoe je dik 1900 euro (ex btw) kan vragen voor revisie van een blok :D

De rekening:

[img]http://img177.imageshack.us/img177/7488/afbeeldingzd0.jpg[/img]

Als het niet duidelijk genoeg is: http://img177.imageshack.us/img177/8384 ... ingwo9.jpg
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

opzich voor een totaal revisie is dit niet echt schokkend, tijdje terug een 1.8 16v van vw laten doen voor in race auto van een maatje. boren + vlakken van blok, 4 nieuwe zuigers + toebehoren, alle lagers nieuw, nieuwe oliepomp en volledige kop revisie en alle pakkingen was ook dik 2200 euri.
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Menno schreef:Om 't nog leuker te maken:
Bij een motor met wildere nokkenassen meet je bij stationair weer een lagere compressie-einddruk.

Van hogere compressie gaat een motor wel iets rauwer draaien, maar niet echt dramatisch schokken of stoten.
Maar dat betekent dus dat de compressie wel hoger is, maar niet te meten dus zoals je normaal doet? Is er wel een manier om dat te meten dan?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

paz-maniac schreef:opzich voor een totaal revisie is dit niet echt schokkend, tijdje terug een 1.8 16v van vw laten doen voor in race auto van een maatje. boren + vlakken van blok, 4 nieuwe zuigers + toebehoren, alle lagers nieuw, nieuwe oliepomp en volledige kop revisie en alle pakkingen was ook dik 2200 euri.
Ja maar deze rekening is dik 4000 eurie :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

tering das idd wel heel erg veel geld zeg
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Maar er zitten speciale rece-zuigerbussen in die veel sterker zijn als normalen. En lijkt me ook wel dat het blok geblue-print is. Tegen de vorige eigenaar hadden ze gezegd dat het blok ong 200 pk zou hebben (en dat was zonder Devil 4-2-1)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zuigerbus?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

of cilinderbus, hoe je het wil noemen.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Duidelijk verhaal toch? Dat ding is gewoon netjes gereviseerd, that's all, nix mis mee toch (Y)
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is zo'n revisie zo duur?

Kun je de cilinderbussen loshalen van een F7x motor?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Riël schreef:Is zo'n revisie zo duur?

Kun je de cilinderbussen loshalen van een F7x motor?
nope, is gewoon 1 gietstuk, 't onderblok.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan zat ik hier dus mee in mijn maag "Maar er zitten speciale rece-zuigerbussen in die veel sterker zijn als normalen. "

:p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja er zitten speciale bussen in. Er staat op de rekening ook "bussen in motorblok monteren à 727,11 euro ex BTW" dus wat zou het dan moeten zijn? De reden voor de revisie was dat er een hele diepe kras in de cilinderwand zat (deel van bougie was de veroorzaker geloof ik)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Speciale racebussen zien er zo uit:

[img]http://www.w-s-c.nl/images/melk.jpg[/img]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, racebussen zijn bovenstaande met zwart/wit geblokt striping erover :P

Waar ik dus ook op doelde, bij een F7 zijn de bussen niet uitwisselbaar. Misschien ander onderblok dan? Of gewoon eeen hoontje...?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

700+ euro voor wat hoonwerk? Da's niet mis... :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Waarom zou er dan op de rekening staan "Bussen in motorblok monteren"? Ik vroeg nog aan de oude eigenaar over dat honen, maar hij was er 100% zeker van dat er speciale bussen in zaten die ze ook in de racerij gebruiken.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

beetje vreemd verhaal dit, ik heb er nog nooit van gehoord dat ze bussen monteren in een blok waar normaal geen bussen in zitten
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ow, kijk, nu snap ik 't.

Als d'r een serieuze kras in zo'n cilinder zit, moet je daar wat mee. Origineel renault zijn er geen overmaat zuigers. Dus dan moet je of andere zuigers zoeken, of je kan het blok een flink eind uitboren, en d'r bussen in persen. Geen tuning, maar reparatie dus. Wel een redelijke prijs daarvoor, want 't is aardig wat werk!
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is het niet logischer om dan gewoon een overmaat zuigertje van mahle ofzo te monteren ipv je zoveel werk op je nek te halen voor het blok heel ver op te boren en bussen te plaatsen
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Menno schreef:ow, kijk, nu snap ik 't.

Als d'r een serieuze kras in zo'n cilinder zit, moet je daar wat mee. Origineel renault zijn er geen overmaat zuigers. Dus dan moet je of andere zuigers zoeken, of je kan het blok een flink eind uitboren, en d'r bussen in persen. Geen tuning, maar reparatie dus. Wel een redelijke prijs daarvoor, want 't is aardig wat werk!
Ik denk dat dit het best zou kunnen zijn ja. Dat het geen tuning is was mij ook al duidelijk :) Mijn vraag in 1e instantie ging er dus over of er een andere nokkenas in zou kunnen zitten.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

paz-maniac schreef:is het niet logischer om dan gewoon een overmaat zuigertje van mahle ofzo te monteren ipv je zoveel werk op je nek te halen voor het blok heel ver op te boren en bussen te plaatsen
Dat zegt Menno net, als je nu een flink diepe kras hebt omdat er echt brokstukken klem komen te zitten tussen cilinder en wand, dan kun je wel eens buiten de overmaat terecht komen. Dus ga je over op bussen. (je kan ook een ander blok zoeken, maargoed).

Ooit wel eens een vrije pistonpenveer gezien in je gietijzeren scootercilinder? Dat is ook snel te diep voor een overmaat... ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

duidelijk verhaal menno (Y)
wist niet dat dat wel een gedaan werd.. :)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Ben benieuwd wat ie op een rollerbank zegt aan specs.
Gesloten