Mensen, kan iemand mij vertellen waarom mijn R5 1.4 niet ontlucht wil worden? Heeft iemand tips/trucks en watskeburt als hij de hele tijd het water kokend uit het 'expansievat' drukt?! Is dat omdat de lucht in het systeem uitzet en dus het water weg duwt? En waarom loopt het water niet vanuit het vaatje (wat ik omhoog zet tegen de kap aan boven de koplamp) niet gewoon door de radiateur uit die ontluchtingsnippels als mijn motor niet loopt?? Is mijn radiateur dan verstopt?
In het begin kreeg ik na een hoop stoom (er zit inmiddels al veel water in...) ook water uit de ontluchtnippels, met draaiende motor uiteraard. Ook werd de verwarming dan mooi warm!
Toch liep hij dan telkens weer heet! Op het laatst kreeg ik het ontluchten niet meer voor elkaar en kwam er alleen nog maar stoom uit...
Tja, ik moest wel doorrijden... Er werd op me gewacht en je moet toch door he... en als heel de familie en al je vrienden zitten te bieren sta je er alleen voor... met je fles water..... hehehe... Ik ben van Nijmegen naar Eindhoven gereden dus HEEEEL erg kapot kan het niet zijn...

Het probleem is begonnen met een kleine lekkage in de radiateur... daar heb ik toen van die bende in gegooid wat dan dat gat moet dichten. Waarschijnlijk heb ik hem toen niet goed genoeg ontlucht en heeft dat spul naast het gaatje in de radiateur iets meer dicht gemaakt.... Omdat ik door de week in het buitenland zit heeft ie daar een week mee gestaan... Na die week was het allemaal goed, heb een kleine 200 km gereden en plots, lampje aan: foute boel!!
Ik zie em vrijdag pas weer, en ben dan 25 km van huis... en heb een fles water, een tang en een schroevendraaier... iemand goede ideeen??
Alvast bedankt!!
Joost