clio 16v bak in renault 5 GT 1.7T overbrenginge ???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

een clio rs 6bak past dit in een GTE/GTT of moet daarvoor veel aangepast worden?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op wo 1 nov 2006 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Veel aanpassen!
rev it like a rental
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

als het van een clio 3 rs is moet je de schakelstang vervangen door kabelschakeling. onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

wordt het niet een heel erg dure hobby om zo'n bak te kopen??
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Siem schreef:wordt het niet een heel erg dure hobby om zo'n bak te kopen??
ik weet een aantal van die bakken hagel nieuw te liggen en waarschijnlijk voor leuke prijs en aangezien ik nog een nieuwe bak nodig heb voor mijn GTE cabrio. zat ik te denken als die in mijn gte turbo nou eens vervang door een rs bak heb ik meteen bak voor mijn cabrio.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Siem schreef:als het van een clio 3 rs is moet je de schakelstang vervangen door kabelschakeling. onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
ik meen clio 2 rs

is dat ook al met kabels of nog met stang en wat zou er zoal vervangen moeten worden?

of wat is een andere goede optie?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 30 okt 2006 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Siem schreef: onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
Sure? Bij een megane RS is dit namelijk niet zo, daar zijn de boutgaten anders.

Als 't een 6bak is zal 't van een clio 3 moeten zijn. Een clio 2 heeft nog gewoon een jc-5 5bak, met schakelstang.
rev it like a rental
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik geloof niet dat dat gaat werken, een RS 6-bak heeft veel te korte verhoudingen voor een GTT/E.
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

clio2 rs is toch 5 bak??

RS3 is wel erg kort. is een bak om heel veel toeren mee te draaien.

als het werkelijk een RS3 bak voor weinig is wil ik er ook wel 1 op reserve. De bak in mijn RS3 rammelt als een trafic bak maar dat kan volgens RNL geen kwaad
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan geen kwaad zeggen ze, tot ie uit de garantie is zeker. zou toch opletten met zulk soort dingen. anders kan je hem mischien strax op eigen kosten laten vervangen
R5GTT. Drive it like you stole it
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Menno schreef:
Siem schreef: onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
Sure? Bij een megane RS is dit namelijk niet zo, daar zijn de boutgaten anders.

Als 't een 6bak is zal 't van een clio 3 moeten zijn. Een clio 2 heeft nog gewoon een jc-5 5bak, met schakelstang.
Menno, heeft een punt. De Clio3 RS voortrein heeft verdomd veel weg (= praktisch gelijk aan) van het Megane RS spul. En een Megane RS F4R heeft een andere gietmal met inderdaad andere boutgaten (voor de Nissan ND0 bak) omdat de packaging/ layout onder de kap van een Megane 2 anders is.

Maar het kan zijn dat er simpelweg de ouderwetse boutgaten-geometrie gebruikt is. In principe kun je het zien aan de plaatsing van de aggregaten zoals de a/c compressor en de dynamo. Zijn die bij de Clio3 RS gelijk aan die van de Megane RS is het hoogst waarschijnlijk dat deze nieuwe zesbak (3 assen) NIET past op een oude C of F.

Even afgezien ofdat je een versnellingsbak wil die vrij kort gegeared is voor een motor die circa 7500min-1 kan draaien. Het zal best lekker accelereren. Maar als de bak in potentie tot (7500/5500) circa 1/3 korter gegeared is levert dat hoge toerentallen op bij kruissnelheid. (Wtf wants to cruise... :D )
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Nog een punt is dat de Clio3 RS zijn snelheidssignaal 'uit' de ESP/ ABS computer verkrijgt. (Snelheden/ bandenmaat is te proggen met de CLIP.) Je moet dus een alternatief zoeken bij de GT Turbo voor een snelheidssignaal.

Bijvoorbeeld een ABS ring op een schijf monteren en en het signaal met een ABS sensor genereren?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Oftewel vergeet het maar Danny :p
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Clio RS3 blok is doorontwikkeling van RS2 blok en heb hier ook een rs2 blokje aan een jc bak hangen in een 19 16v.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Siem schreef:clio2 rs is toch 5 bak??

RS3 is wel erg kort. is een bak om heel veel toeren mee te draaien.

als het werkelijk een RS3 bak voor weinig is wil ik er ook wel 1 op reserve. De bak in mijn RS3 rammelt als een trafic bak maar dat kan volgens RNL geen kwaad
het gaat zover ik weet om een clio2 rs bak, maar dat gaat dus niet werken.

ik wil een sterkere bak dan standaart gte voor in mn GTET en dan hou ik dus meteen een bak over voor mn GTE ebs

dus wat is dan de beste optie?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

boven alles is het een 5 bak, geen 6 bak als hij van een clio 2 komt.
there is no spoon.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Danny van Duren schreef:
Siem schreef:clio2 rs is toch 5 bak??

RS3 is wel erg kort. is een bak om heel veel toeren mee te draaien.

als het werkelijk een RS3 bak voor weinig is wil ik er ook wel 1 op reserve. De bak in mijn RS3 rammelt als een trafic bak maar dat kan volgens RNL geen kwaad
het gaat zover ik weet om een clio2 rs bak, maar dat gaat dus niet werken.

ik wil een sterkere bak dan standaart gte voor in mn GTET en dan hou ik dus meteen een bak over voor mn GTE ebs

dus wat is dan de beste optie?

beste optie lijkt me dan gewoon een jc5 bak van een willi, deze zijn sterker dan de origenele, je zou lotti eens een pm kunnen sturen die had er nog 1 liggen volgens mij
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Tijn schreef:boven alles is het een 5 bak, geen 6 bak als hij van een clio 2 komt.
oh ok kan ook meende dat dat 6bakken waren maarja past toch niet :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

paz-maniac schreef:
Danny van Duren schreef:
Siem schreef:clio2 rs is toch 5 bak??

RS3 is wel erg kort. is een bak om heel veel toeren mee te draaien.

als het werkelijk een RS3 bak voor weinig is wil ik er ook wel 1 op reserve. De bak in mijn RS3 rammelt als een trafic bak maar dat kan volgens RNL geen kwaad
het gaat zover ik weet om een clio2 rs bak, maar dat gaat dus niet werken.

ik wil een sterkere bak dan standaart gte voor in mn GTET en dan hou ik dus meteen een bak over voor mn GTE ebs

dus wat is dan de beste optie?

beste optie lijkt me dan gewoon een jc5 bak van een willi, deze zijn sterker dan de origenele, je zou lotti eens een pm kunnen sturen die had er nog 1 liggen volgens mij

een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?

en gaat dat een beetje met een 1.7T?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

voor zover ik weet past dat idd gewoon, of je met de overbreng verhoudingen een beetje uitkomt durf ik niet te zeggen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Is een JC5 wel zo'n goede keus? Prijs/prestatie dan? Waar is Reinier... :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

in topic van mijn gtt staan nog wel ergens de overbreng verhoudingen van een aantal renault bakken. en informeer anders een bij kanonskogelman (renier) die kan je vast alle ins en outs over de verschillende v-bakken vertellen
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Daniël W. schreef:Is een JC5 wel zo'n goede keus? Prijs/prestatie dan? Waar is Reinier... :p

prestatie daar gaat het mij om en dat het lang heel blijft, en daarna kijk ik naar de prijs versnellingsbak heb ik de eerste maanden nog niet nodig wil van de cabrio eerst de carresorie aanpakken en dan motorisch waarbij ik de versnellings bak uit mijn gtet nodig heb.


maar ik kijk nu dus wel al wat rond, en informeer of het wel past of gaat enz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik reed in mijn Clio met Williams bak bij 7500 tpm in 5 dik 250 km/h.
6000 tpm was iets van 195 km/h.

Ik weet niet wat zo'n 1.7 aan toeren draait?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

paz-maniac schreef:in topic van mijn gtt staan nog wel ergens de overbreng verhoudingen van een aantal renault bakken. en informeer anders een bij kanonskogelman (renier) die kan je vast alle ins en outs over de verschillende v-bakken vertellen
aha ok bedankt voor de tip
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Danny van Duren schreef:
Tijn schreef:boven alles is het een 5 bak, geen 6 bak als hij van een clio 2 komt.
oh ok kan ook meende dat dat 6bakken waren maarja past toch niet :(
toch schijnen ze te bestaan: http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... .php?t=244

zal dat een verbouwde jc/jb bak zijn ofzo?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

nee, da's een sadev BV6 geweest, een europacup-bak.

uber-bak voor hardcore rijden, maar niet ideaal voor een GTT in overbrengingen en enorme herrie door de rechte vertandingen. niet geschikt voor een straatauto.
there is no spoon.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Danny van Duren schreef:

Een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?

en gaat dat een beetje met een 1.7T?
da's de beste optie inderdaad, maar wel een dure.

Een JC5 uit een williams of megane1 2.016V (of sport spider) is zonder noemenswaardige aanpassing in plaats van de JB3 te zetten die je nu hebt. aandrijfassen, steunen, boutgaten, allemaal hetzelfde.

verwacht wel 800-1200 voor een gereviseerde of 400 voor eentje die niet nagekeken is...

heb je problemen met je huidige bak dan ? in principe is voor jouw motor bijna alles wel sterk genoeg hoor, een JB3 uit een clio 16V moet het ook prima kunnen handlen
there is no spoon.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Siem schreef:Clio RS3 blok is doorontwikkeling van RS2 blok en heb hier ook een rs2 blokje aan een jc bak hangen in een 19 16v.
dat zegt opzich niet zo veel. De clio3 heeft geen JC bak meer, de auto is een compleet nieuwe ontwikkeling, en in de megaan wordt ook al een ander boutpatroon. Dus ik zou zeker gokken dat dat in de rs3 ook zo is.

Het blok in de Megaan is ook gewoon een F4R, een doorontwikkeling van de 2.0 16v waar ze ooit in de Laguna 1 mee begonnen zijn, dus zegt allemaal niet zo veel.
rev it like a rental
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Tijn schreef:
Danny van Duren schreef:

Een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?

en gaat dat een beetje met een 1.7T?
da's de beste optie inderdaad, maar wel een dure.

Een JC5 uit een williams of megane1 2.016V (of sport spider) is zonder noemenswaardige aanpassing in plaats van de JB3 te zetten die je nu hebt. aandrijfassen, steunen, boutgaten, allemaal hetzelfde.

verwacht wel 800-1200 voor een gereviseerde of 400 voor eentje die niet nagekeken is...

heb je problemen met je huidige bak dan ? in principe is voor jouw motor bijna alles wel sterk genoeg hoor, een JB3 uit een clio 16V moet het ook prima kunnen handlen
mijn bak is goed die ik nu heb, maar ik heb geen bak meer over voor mn gte ebs dus daar heb ik een bak voor nodig.
en als ik nu toch een bak moet kopen, dan koop ik liever een betere voor de GTET en leg ik deze in mn ebs
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Tijn schreef:
Danny van Duren schreef:

Een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?

en gaat dat een beetje met een 1.7T?
da's de beste optie inderdaad, maar wel een dure.

Een JC5 uit een williams of megane1 2.016V (of sport spider) is zonder noemenswaardige aanpassing in plaats van de JB3 te zetten die je nu hebt. aandrijfassen, steunen, boutgaten, allemaal hetzelfde.

verwacht wel 800-1200 voor een gereviseerde of 400 voor eentje die niet nagekeken is...

heb je problemen met je huidige bak dan ? in principe is voor jouw motor bijna alles wel sterk genoeg hoor, een JB3 uit een clio 16V moet het ook prima kunnen handlen
maar 16v bak is dus sterk genoeg? en geen verdere aanpassingen nodig?
en km teller is bij mij met kabel.

en wat kost zo`n versnellingsbak?
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

ik rij ook met een 16 v bak, linkje naar de ombouw van de telleraandrijving.http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... .php?t=569

ik heb destijds 200 euro voor een achteraf defekte bak betaald. maar die is nu dus helemaal goed.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie