clio 16v bak in renault 5 GT 1.7T overbrenginge ???
-
- Car: GTT
een clio rs 6bak past dit in een GTE/GTT of moet daarvoor veel aangepast worden?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op wo 1 nov 2006 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ik weet een aantal van die bakken hagel nieuw te liggen en waarschijnlijk voor leuke prijs en aangezien ik nog een nieuwe bak nodig heb voor mijn GTE cabrio. zat ik te denken als die in mijn gte turbo nou eens vervang door een rs bak heb ik meteen bak voor mijn cabrio.Siem schreef:wordt het niet een heel erg dure hobby om zo'n bak te kopen??
-
ik meen clio 2 rsSiem schreef:als het van een clio 3 rs is moet je de schakelstang vervangen door kabelschakeling. onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
is dat ook al met kabels of nog met stang en wat zou er zoal vervangen moeten worden?
of wat is een andere goede optie?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 30 okt 2006 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Sure? Bij een megane RS is dit namelijk niet zo, daar zijn de boutgaten anders.Siem schreef: onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
Als 't een 6bak is zal 't van een clio 3 moeten zijn. Een clio 2 heeft nog gewoon een jc-5 5bak, met schakelstang.
rev it like a rental
clio2 rs is toch 5 bak??
RS3 is wel erg kort. is een bak om heel veel toeren mee te draaien.
als het werkelijk een RS3 bak voor weinig is wil ik er ook wel 1 op reserve. De bak in mijn RS3 rammelt als een trafic bak maar dat kan volgens RNL geen kwaad
als het werkelijk een RS3 bak voor weinig is wil ik er ook wel 1 op reserve. De bak in mijn RS3 rammelt als een trafic bak maar dat kan volgens RNL geen kwaad
Menno, heeft een punt. De Clio3 RS voortrein heeft verdomd veel weg (= praktisch gelijk aan) van het Megane RS spul. En een Megane RS F4R heeft een andere gietmal met inderdaad andere boutgaten (voor de Nissan ND0 bak) omdat de packaging/ layout onder de kap van een Megane 2 anders is.Menno schreef:Sure? Bij een megane RS is dit namelijk niet zo, daar zijn de boutgaten anders.Siem schreef: onderblok is gelijk aan clio2 rs en daar past gewoon een jb of jc bak aan.
Als 't een 6bak is zal 't van een clio 3 moeten zijn. Een clio 2 heeft nog gewoon een jc-5 5bak, met schakelstang.
Maar het kan zijn dat er simpelweg de ouderwetse boutgaten-geometrie gebruikt is. In principe kun je het zien aan de plaatsing van de aggregaten zoals de a/c compressor en de dynamo. Zijn die bij de Clio3 RS gelijk aan die van de Megane RS is het hoogst waarschijnlijk dat deze nieuwe zesbak (3 assen) NIET past op een oude C of F.
Even afgezien ofdat je een versnellingsbak wil die vrij kort gegeared is voor een motor die circa 7500min-1 kan draaien. Het zal best lekker accelereren. Maar als de bak in potentie tot (7500/5500) circa 1/3 korter gegeared is levert dat hoge toerentallen op bij kruissnelheid. (Wtf wants to cruise...

Nog een punt is dat de Clio3 RS zijn snelheidssignaal 'uit' de ESP/ ABS computer verkrijgt. (Snelheden/ bandenmaat is te proggen met de CLIP.) Je moet dus een alternatief zoeken bij de GT Turbo voor een snelheidssignaal.
Bijvoorbeeld een ABS ring op een schijf monteren en en het signaal met een ABS sensor genereren?
Bijvoorbeeld een ABS ring op een schijf monteren en en het signaal met een ABS sensor genereren?
-
het gaat zover ik weet om een clio2 rs bak, maar dat gaat dus niet werken.Siem schreef:clio2 rs is toch 5 bak??
ik wil een sterkere bak dan standaart gte voor in mn GTET en dan hou ik dus meteen een bak over voor mn GTE ebs
dus wat is dan de beste optie?
boven alles is het een 5 bak, geen 6 bak als hij van een clio 2 komt.
there is no spoon.
Danny van Duren schreef:het gaat zover ik weet om een clio2 rs bak, maar dat gaat dus niet werken.Siem schreef:clio2 rs is toch 5 bak??
ik wil een sterkere bak dan standaart gte voor in mn GTET en dan hou ik dus meteen een bak over voor mn GTE ebs
beste optie lijkt me dan gewoon een jc5 bak van een willi, deze zijn sterker dan de origenele, je zou lotti eens een pm kunnen sturen die had er nog 1 liggen volgens mij
R5GTT. Drive it like you stole it
-
oh ok kan ook meende dat dat 6bakken waren maarja past toch nietTijn schreef:boven alles is het een 5 bak, geen 6 bak als hij van een clio 2 komt.

-
paz-maniac schreef:Danny van Duren schreef:het gaat zover ik weet om een clio2 rs bak, maar dat gaat dus niet werken.Siem schreef:clio2 rs is toch 5 bak??
beste optie lijkt me dan gewoon een jc5 bak van een willi, deze zijn sterker dan de origenele, je zou lotti eens een pm kunnen sturen die had er nog 1 liggen volgens mij
een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?
en gaat dat een beetje met een 1.7T?
in topic van mijn gtt staan nog wel ergens de overbreng verhoudingen van een aantal renault bakken. en informeer anders een bij kanonskogelman (renier) die kan je vast alle ins en outs over de verschillende v-bakken vertellen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
Daniël W. schreef:Is een JC5 wel zo'n goede keus? Prijs/prestatie dan? Waar is Reinier...
prestatie daar gaat het mij om en dat het lang heel blijft, en daarna kijk ik naar de prijs versnellingsbak heb ik de eerste maanden nog niet nodig wil van de cabrio eerst de carresorie aanpakken en dan motorisch waarbij ik de versnellings bak uit mijn gtet nodig heb.
maar ik kijk nu dus wel al wat rond, en informeer of het wel past of gaat enz.
-
aha ok bedankt voor de tippaz-maniac schreef:in topic van mijn gtt staan nog wel ergens de overbreng verhoudingen van een aantal renault bakken. en informeer anders een bij kanonskogelman (renier) die kan je vast alle ins en outs over de verschillende v-bakken vertellen
toch schijnen ze te bestaan: http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... .php?t=244Danny van Duren schreef:oh ok kan ook meende dat dat 6bakken waren maarja past toch nietTijn schreef:boven alles is het een 5 bak, geen 6 bak als hij van een clio 2 komt.
zal dat een verbouwde jc/jb bak zijn ofzo?
nee, da's een sadev BV6 geweest, een europacup-bak.
uber-bak voor hardcore rijden, maar niet ideaal voor een GTT in overbrengingen en enorme herrie door de rechte vertandingen. niet geschikt voor een straatauto.
uber-bak voor hardcore rijden, maar niet ideaal voor een GTT in overbrengingen en enorme herrie door de rechte vertandingen. niet geschikt voor een straatauto.
there is no spoon.
da's de beste optie inderdaad, maar wel een dure.Danny van Duren schreef:
Een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?
Een JC5 uit een williams of megane1 2.016V (of sport spider) is zonder noemenswaardige aanpassing in plaats van de JB3 te zetten die je nu hebt. aandrijfassen, steunen, boutgaten, allemaal hetzelfde.
verwacht wel 800-1200 voor een gereviseerde of 400 voor eentje die niet nagekeken is...
heb je problemen met je huidige bak dan ? in principe is voor jouw motor bijna alles wel sterk genoeg hoor, een JB3 uit een clio 16V moet het ook prima kunnen handlen
there is no spoon.
dat zegt opzich niet zo veel. De clio3 heeft geen JC bak meer, de auto is een compleet nieuwe ontwikkeling, en in de megaan wordt ook al een ander boutpatroon. Dus ik zou zeker gokken dat dat in de rs3 ook zo is.Siem schreef:Clio RS3 blok is doorontwikkeling van RS2 blok en heb hier ook een rs2 blokje aan een jc bak hangen in een 19 16v.
Het blok in de Megaan is ook gewoon een F4R, een doorontwikkeling van de 2.0 16v waar ze ooit in de Laguna 1 mee begonnen zijn, dus zegt allemaal niet zo veel.
rev it like a rental
-
mijn bak is goed die ik nu heb, maar ik heb geen bak meer over voor mn gte ebs dus daar heb ik een bak voor nodig.Tijn schreef:da's de beste optie inderdaad, maar wel een dure.Danny van Duren schreef:
Een willie bak is dus beste optie maar moet daarvooor wat verandert worden? andere assen of iets dergelijks?
Een JC5 uit een williams of megane1 2.016V (of sport spider) is zonder noemenswaardige aanpassing in plaats van de JB3 te zetten die je nu hebt. aandrijfassen, steunen, boutgaten, allemaal hetzelfde.
verwacht wel 800-1200 voor een gereviseerde of 400 voor eentje die niet nagekeken is...
heb je problemen met je huidige bak dan ? in principe is voor jouw motor bijna alles wel sterk genoeg hoor, een JB3 uit een clio 16V moet het ook prima kunnen handlen
en als ik nu toch een bak moet kopen, dan koop ik liever een betere voor de GTET en leg ik deze in mn ebs
-
maar 16v bak is dus sterk genoeg? en geen verdere aanpassingen nodig?Danny van Duren schreef:Tijn schreef:da's de beste optie inderdaad, maar wel een dure.Danny van Duren schreef:
en km teller is bij mij met kabel.
en wat kost zo`n versnellingsbak?
-
ik rij ook met een 16 v bak, linkje naar de ombouw van de telleraandrijving.http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... .php?t=569
ik heb destijds 200 euro voor een achteraf defekte bak betaald. maar die is nu dus helemaal goed.
ik heb destijds 200 euro voor een achteraf defekte bak betaald. maar die is nu dus helemaal goed.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!