Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Hij zat dicht op m'n bumper omdat ie had verwacht dat ik harder door die bocht zou gaan. Volgens mij moest ie afremmen..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
nieuwe banden moeten eigenlijk altijd achterop, toch?
-
- Contacteer:
Nou klaaar.. denk.. begint hier op het F1 topic te lijken, telkens het zelfde... 

iedereen gaat r ook zo op in 

-
- Contacteer:
Vandaag dus wezen shoppen, heb toch 4 winterbanden 175/65R14 aangeschaft, een nieuwe lichtmetalen velg (helemaal bling bling nog), en 2 zomerbanden 195/50R15.
Ik rijd nu compleet op banden van Fulda (nouja, straks in de zomer maar half, omdat zoals gezegd de RoadHogs achter nog niet op zijn...)
De winterbanden zijn Fulda Kristall Montero, en de zomerbanden Fulda Carat Progresso.
@Schepjes: ik vroeg die kerel wat hij zou nemen, Fulda of Uniroyal Rainsport. Het werden dus de Fulda's.
Tot op het laatst kon ik niet echt kiezen. Hij had ze wel liggen overigens, maar dus geen UniRoyal Rainsport ditmaal.. Misschien de volgende keer.
Rijden wel lekker, die Fulda winterbanden. Op de Autobahn even uitgetest, op nat wegdek zijn ze al beter dan de ouwe Michelin Energy's..
)
Op de zomerbanden heb ik nog niet gereden, misschien dat ze er nog weer onder gaan, en anders straks in april ofzo wel weer.

Oh ja, voor de winterbanden was ik 288 euro kwijt, voor de velg precies 100 euro, voor de 2 zomerbandjes 144 euro (6 banden a 72 euro dus)
Totaal ff 532 pleuro uitgegeven vandaag (Daarvan was 210 euro die ik terug had gekregen van de verzekering als vergoeding voor de kapotgereden velg en band)
Ik rijd nu compleet op banden van Fulda (nouja, straks in de zomer maar half, omdat zoals gezegd de RoadHogs achter nog niet op zijn...)
De winterbanden zijn Fulda Kristall Montero, en de zomerbanden Fulda Carat Progresso.
@Schepjes: ik vroeg die kerel wat hij zou nemen, Fulda of Uniroyal Rainsport. Het werden dus de Fulda's.
Tot op het laatst kon ik niet echt kiezen. Hij had ze wel liggen overigens, maar dus geen UniRoyal Rainsport ditmaal.. Misschien de volgende keer.
Rijden wel lekker, die Fulda winterbanden. Op de Autobahn even uitgetest, op nat wegdek zijn ze al beter dan de ouwe Michelin Energy's..

Op de zomerbanden heb ik nog niet gereden, misschien dat ze er nog weer onder gaan, en anders straks in april ofzo wel weer.
je hebt gelijk. heb het een beetje ongelukkig geformuleerd, hij zat niet continu op m'n bumper... pas bij het naderen van de bochten.. toen moest ie voor mij afremmen namelijk.Martijn schreef:Als hij dicht op jouw bumper zat, ging je net zo hard. Anders ging hij er wel tegenaan.
qua zomerbanden gaan de nieuwen bij mij nu voorop (anders heb ik weer de RoadHogs op de aangedreven wielen en das niet coolPaul1916v schreef:nieuwe banden moeten eigenlijk altijd achterop, toch?

Wil ik hier nog ff op reageren.. Omdat ik nu 1 keer in 3,5 jaar iets echt doms heb gedaan, betekent dat dus automatisch dat ik 'm volgende week weer in de sloot heb liggen??????????????????????????Robert-Jan schreef:Haas waar maak je je druk om, als ie de volgende keer weer een ongeluk krijgt: eigen schuld dikke bult.

Oh ja, voor de winterbanden was ik 288 euro kwijt, voor de velg precies 100 euro, voor de 2 zomerbandjes 144 euro (6 banden a 72 euro dus)
Totaal ff 532 pleuro uitgegeven vandaag (Daarvan was 210 euro die ik terug had gekregen van de verzekering als vergoeding voor de kapotgereden velg en band)
-
Zoals je altijd lult op dit forum vind ik het een godswonder dat het bij die ene keer is gebleven 

VLK Groep
toch maar effe (redelijk laat weliswaar) melden dat het sowieso t beste is om de beste banden achteraan te zetten. kwestie dat als je kont uitbreekt, je met een FWD auto er maar moeilijk weer controle over kan krijgen.. dus kan je beter je roadhogs vooraan en de nieuwe banden achteraan plaatsen.
en als je echt niet graag met de roadhogs vanvoor rijd, kan je ze altijd nog gebruiken om eens een aantal sprintjes te trekken...(in een rustige, gecontroleerde omgeving uiteraard)
maar als k echt eerlijk moet zijn, ben 'k enorm fan van 4 nieuwe banden ineens te kopen, en dan een van de betere banden die er nog ophingen gebruiken als reserveband...
en als je echt niet graag met de roadhogs vanvoor rijd, kan je ze altijd nog gebruiken om eens een aantal sprintjes te trekken...(in een rustige, gecontroleerde omgeving uiteraard)
maar als k echt eerlijk moet zijn, ben 'k enorm fan van 4 nieuwe banden ineens te kopen, en dan een van de betere banden die er nog ophingen gebruiken als reserveband...
Fulda's rijdt ik ook op in de winter, is wel een goed bandje. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Contacteer:
Ik vind ze nu (op droog/semi droog) nog wat nerveus, maar denk dat ze straks met lagere temperaturen wel beter tot hun recht komen. Eigenlijk is het de tijd nog niet, met temperaturen van 13, 14 graden.
@Tut: die RoadHogs achter zijn veel minder hard versleten als voor, zit nog behoorlijk profiel op. En dat uitbreek verhaal is toch pas echt van toepassing in de winter? (In de zomer zijn de omstandigheden veel gunstiger en heeft achter dus altijd wel voldoende grip, of je moet echt wel onwijs hard door de bochten gaan...)
@Tut: die RoadHogs achter zijn veel minder hard versleten als voor, zit nog behoorlijk profiel op. En dat uitbreek verhaal is toch pas echt van toepassing in de winter? (In de zomer zijn de omstandigheden veel gunstiger en heeft achter dus altijd wel voldoende grip, of je moet echt wel onwijs hard door de bochten gaan...)
-
- Contacteer:
beetje regen kan genoeg zijn edward..en dat hebben we afgelopen augustus genoeg gehad..
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
en uit de bocht vliegen is ook zo gebeurd
sorry hoor dat was echt een open doel

sorry hoor dat was echt een open doel

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Ja ok, is ook wel zo. (@Paul dus he
)
Maar zoals gezegd hebben de RoadHogs nog behoorlijk profiel, het verschil met de nieuwe banden voorop is niet zo heel groot, dus ik denk dat het wel goed zit. Ik ga in geen geval weer met de RoadHogs voorop rijden...
(En ze vervangen voor nieuwe banden is ook nog geen optie
)
Maar zoals gezegd hebben de RoadHogs nog behoorlijk profiel, het verschil met de nieuwe banden voorop is niet zo heel groot, dus ik denk dat het wel goed zit. Ik ga in geen geval weer met de RoadHogs voorop rijden...

(En ze vervangen voor nieuwe banden is ook nog geen optie
-
Bandenspanning doet ook wonderen ik rij met Bridgestone Potenza ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de bandenspanning op 2,1 rondom in de regen heel goed en droog zeer goed, heb ze nu op 2,3 rondom geze droog nog steeds goed maar met regen een dwijl
VLK Groep
-
- Contacteer:
glijden op de voorwielen is veeeel makkelijker op te vangen dan glijden op de achterwielen..dus bij fatsoenlijk rijgedrag zullen de slechte banden voorop altijd beter zijn..onderstuur is makkelijk op te vangen, overstuur (uitbrekende achterkant) een stuk moeilijker!
-
- Contacteer:
@Xabre: toen was ik er inderdaad nog tevreden over
@Paul: de RoadHogs achter zijn niet slecht
(Nouja, de kwaliteit misschien, hehe)

@Paul: de RoadHogs achter zijn niet slecht

-
- Contacteer:
ik bedoel dan ook: slechtere
maar dan nog..zelfs met de beste straatbanden ga je rechtdoor bij de actie die je deed..dus waarom dan niet de oekiewoekie-zooi snel oprijden of weggooien.. maar goed, je wil t niet dus laten we er maar over ophouden..voor je topic weer 38 extra pagina's telt
maar dan nog..zelfs met de beste straatbanden ga je rechtdoor bij de actie die je deed..dus waarom dan niet de oekiewoekie-zooi snel oprijden of weggooien.. maar goed, je wil t niet dus laten we er maar over ophouden..voor je topic weer 38 extra pagina's telt
-
- Contacteer:
ok
ik hou het in m'n achterhoofd voor als de RoadHogs straks op zijn, dan gaan de slechtere banden voorop (tot nu toe zou ik het altijd andersom doen, maar zo leer je nog es wat he
)

ik hou het in m'n achterhoofd voor als de RoadHogs straks op zijn, dan gaan de slechtere banden voorop (tot nu toe zou ik het altijd andersom doen, maar zo leer je nog es wat he

-
- Contacteer:
ja, die actie was idd niet heel slim..
maar heb het al vaker gezegd, dit overkomt mij ook niet snel weer
daar zorg ik wel voor..
maar heb het al vaker gezegd, dit overkomt mij ook niet snel weer

-
- Contacteer:
wat was er gebeurd eigelijk ?
ja dat je de bocht niet gehaald had.. maar kwam dat omdat je niet wist hoe de bocht liep, moest je wat ontwijken, miste je je rem punt of wat ?
ja dat je de bocht niet gehaald had.. maar kwam dat omdat je niet wist hoe de bocht liep, moest je wat ontwijken, miste je je rem punt of wat ?
-
- Contacteer:

beetje erg overmoedig geweest

en dan ga je ineens op een hek af (wel afgeremd maar ik had het gevoel dat dat niet veel uithaalde - van wat ik er nog van kan herinneren dan.. )
paaltje (van het hek) op de kentekenplaathouder gepakt (nummerplaat was goed krom, ik had 'm eigenlijk moeten bewaren ofzo), hek omver gedrukt en over beide heengereden voordat ik in de sloot/greppel terecht kwam..
hek bleek doorgeknipt, daar heb ik waarschijnlijk geluk mee gehad.
-
- Contacteer:
hoezoo geluk mee gehad, dan was je niet water in gegaan ?
-
- Contacteer:
als dat gedeelte van het hek nog vast zou hebben gezeten aan de rest van het hek, dan was dat hele stuk hek wat langs die sloot liep (ik schat zeker 150 tot 200 meter) niet omgegaan
en idd, dan was ik niet in het water beland, maar was de complete voorkant van de auto naar de knoppen geweest, denk ik. en dan kun je het als bestuurder ook shaken lijkt me

en idd, dan was ik niet in het water beland, maar was de complete voorkant van de auto naar de knoppen geweest, denk ik. en dan kun je het als bestuurder ook shaken lijkt me

-
- Contacteer:
Ik zat vandaag in de auto hier over na te denken, dat was natuurlijk de oorzaak van wat ik bedoelde met 'veranderen van karakter' van de RoadHog banden!Robert-Jan schreef:Bandenspanning doet ook wonderen ik rij met Bridgestone Potenza ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de bandenspanning op 2,1 rondom in de regen heel goed en droog zeer goed, heb ze nu op 2,3 rondom geze droog nog steeds goed maar met regen een dwijl
Op het laatst deed ik de bandenspanning hoger dan in het begin, met als gevolg een veranderd karakter van de bandjes

RJ Bedankt

Vanaf nu zal ik maar niet meer kloten met de bandenspanning, iets hoger is dus niet altijd automatisch beter

-
- Contacteer:
Dus de roadhog banden zijn eigelijk heel goed ? 

-
- Contacteer:
Nee, heb je mij het woord 'goed' zien gebruiken?? Ik heb ze alleen nog erger gemaakt, zeg maar.Erik (Schepjes) schreef:Dus de roadhog banden zijn eigelijk heel goed ?
Maar het kan dus zo zijn zoals RJ zegt, dat een te hoge bandenspanning het weggedrag verandert. En als ik dit nu niet gelezen had, had ik van de huidige (wel goede) banden misschien ook de bandenspanning een tandje (0,2 of 0,3 bar) omhoog gezet. En was ik daar op een gegeven moment ook niet tevreden over geweest, misschien.

Goed voor verbruik en slijtage, en de zijdelingse krachten.
Slechter met remmen en optrekken.
Een sprintje kun je t beste trekken met maar een barretje in je voorwielen
Slechter met remmen en optrekken.
Een sprintje kun je t beste trekken met maar een barretje in je voorwielen

-
- Contacteer:
hmm er is een post verdwenen