Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Hij zat dicht op m'n bumper omdat ie had verwacht dat ik harder door die bocht zou gaan. Volgens mij moest ie afremmen..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

nieuwe banden moeten eigenlijk altijd achterop, toch?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nou klaaar.. denk.. begint hier op het F1 topic te lijken, telkens het zelfde... :beer:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

iedereen gaat r ook zo op in :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik had vanaf pagina 8 al een voorspelling gemaakt dat we minstens 8 pagina's over de aanschaf van een paar simpele winterbanden gaan krijgen,, en zie we zitten al op de helft
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Vandaag dus wezen shoppen, heb toch 4 winterbanden 175/65R14 aangeschaft, een nieuwe lichtmetalen velg (helemaal bling bling nog), en 2 zomerbanden 195/50R15.
Ik rijd nu compleet op banden van Fulda (nouja, straks in de zomer maar half, omdat zoals gezegd de RoadHogs achter nog niet op zijn...)

De winterbanden zijn Fulda Kristall Montero, en de zomerbanden Fulda Carat Progresso.
@Schepjes: ik vroeg die kerel wat hij zou nemen, Fulda of Uniroyal Rainsport. Het werden dus de Fulda's.
Tot op het laatst kon ik niet echt kiezen. Hij had ze wel liggen overigens, maar dus geen UniRoyal Rainsport ditmaal.. Misschien de volgende keer.

Rijden wel lekker, die Fulda winterbanden. Op de Autobahn even uitgetest, op nat wegdek zijn ze al beter dan de ouwe Michelin Energy's.. (Y) )
Op de zomerbanden heb ik nog niet gereden, misschien dat ze er nog weer onder gaan, en anders straks in april ofzo wel weer.
Martijn schreef:Als hij dicht op jouw bumper zat, ging je net zo hard. Anders ging hij er wel tegenaan.
je hebt gelijk. heb het een beetje ongelukkig geformuleerd, hij zat niet continu op m'n bumper... pas bij het naderen van de bochten.. toen moest ie voor mij afremmen namelijk.
Paul1916v schreef:nieuwe banden moeten eigenlijk altijd achterop, toch?
qua zomerbanden gaan de nieuwen bij mij nu voorop (anders heb ik weer de RoadHogs op de aangedreven wielen en das niet cool :p
Robert-Jan schreef:Haas waar maak je je druk om, als ie de volgende keer weer een ongeluk krijgt: eigen schuld dikke bult.
Wil ik hier nog ff op reageren.. Omdat ik nu 1 keer in 3,5 jaar iets echt doms heb gedaan, betekent dat dus automatisch dat ik 'm volgende week weer in de sloot heb liggen?????????????????????????? |:

Oh ja, voor de winterbanden was ik 288 euro kwijt, voor de velg precies 100 euro, voor de 2 zomerbandjes 144 euro (6 banden a 72 euro dus)
Totaal ff 532 pleuro uitgegeven vandaag (Daarvan was 210 euro die ik terug had gekregen van de verzekering als vergoeding voor de kapotgereden velg en band)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die gast zal wel een grotere marge hebben op die Fulda's. :lol:

Ik was zeker voor de Uniroyal gegaan, maarja.....
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Die kans zit er in, ja.

Heel even noemde hij ook nog RoadHog :lol:

:wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Zoals je altijd lult op dit forum vind ik het een godswonder dat het bij die ene keer is gebleven :beer:
VLK Groep
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

toch maar effe (redelijk laat weliswaar) melden dat het sowieso t beste is om de beste banden achteraan te zetten. kwestie dat als je kont uitbreekt, je met een FWD auto er maar moeilijk weer controle over kan krijgen.. dus kan je beter je roadhogs vooraan en de nieuwe banden achteraan plaatsen.

en als je echt niet graag met de roadhogs vanvoor rijd, kan je ze altijd nog gebruiken om eens een aantal sprintjes te trekken...(in een rustige, gecontroleerde omgeving uiteraard)


maar als k echt eerlijk moet zijn, ben 'k enorm fan van 4 nieuwe banden ineens te kopen, en dan een van de betere banden die er nog ophingen gebruiken als reserveband...
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Fulda's rijdt ik ook op in de winter, is wel een goed bandje. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik vind ze nu (op droog/semi droog) nog wat nerveus, maar denk dat ze straks met lagere temperaturen wel beter tot hun recht komen. Eigenlijk is het de tijd nog niet, met temperaturen van 13, 14 graden.

@Tut: die RoadHogs achter zijn veel minder hard versleten als voor, zit nog behoorlijk profiel op. En dat uitbreek verhaal is toch pas echt van toepassing in de winter? (In de zomer zijn de omstandigheden veel gunstiger en heeft achter dus altijd wel voldoende grip, of je moet echt wel onwijs hard door de bochten gaan...)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

beetje regen kan genoeg zijn edward..en dat hebben we afgelopen augustus genoeg gehad..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en uit de bocht vliegen is ook zo gebeurd :D :D :D

sorry hoor dat was echt een open doel :p :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ja ok, is ook wel zo. (@Paul dus he :wink: )

Maar zoals gezegd hebben de RoadHogs nog behoorlijk profiel, het verschil met de nieuwe banden voorop is niet zo heel groot, dus ik denk dat het wel goed zit. Ik ga in geen geval weer met de RoadHogs voorop rijden... :~
(En ze vervangen voor nieuwe banden is ook nog geen optie :wink: )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Bandenspanning doet ook wonderen ik rij met Bridgestone Potenza ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de bandenspanning op 2,1 rondom in de regen heel goed en droog zeer goed, heb ze nu op 2,3 rondom geze droog nog steeds goed maar met regen een dwijl
VLK Groep
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Edward(ForeverYoung) schreef:Ben erg tevreden over m'n RoadHog bandjes :worship:
je bent wel van je geloof gevallen :P
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

glijden op de voorwielen is veeeel makkelijker op te vangen dan glijden op de achterwielen..dus bij fatsoenlijk rijgedrag zullen de slechte banden voorop altijd beter zijn..onderstuur is makkelijk op te vangen, overstuur (uitbrekende achterkant) een stuk moeilijker!
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

@Xabre: toen was ik er inderdaad nog tevreden over :)

@Paul: de RoadHogs achter zijn niet slecht :p (Nouja, de kwaliteit misschien, hehe)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik bedoel dan ook: slechtere


maar dan nog..zelfs met de beste straatbanden ga je rechtdoor bij de actie die je deed..dus waarom dan niet de oekiewoekie-zooi snel oprijden of weggooien.. maar goed, je wil t niet dus laten we er maar over ophouden..voor je topic weer 38 extra pagina's telt
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ok 8)

ik hou het in m'n achterhoofd voor als de RoadHogs straks op zijn, dan gaan de slechtere banden voorop (tot nu toe zou ik het altijd andersom doen, maar zo leer je nog es wat he (Y) )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ja, die actie was idd niet heel slim..
maar heb het al vaker gezegd, dit overkomt mij ook niet snel weer :D daar zorg ik wel voor..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

wat was er gebeurd eigelijk ?

ja dat je de bocht niet gehaald had.. maar kwam dat omdat je niet wist hoe de bocht liep, moest je wat ontwijken, miste je je rem punt of wat ?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee, hij ging gewoon veeeeels te hard de bocht in,waardoor ie in z'n geheel uitbrak richting sloot.... :wink:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

:ja:

beetje erg overmoedig geweest (S)

en dan ga je ineens op een hek af (wel afgeremd maar ik had het gevoel dat dat niet veel uithaalde - van wat ik er nog van kan herinneren dan.. )

paaltje (van het hek) op de kentekenplaathouder gepakt (nummerplaat was goed krom, ik had 'm eigenlijk moeten bewaren ofzo), hek omver gedrukt en over beide heengereden voordat ik in de sloot/greppel terecht kwam..

hek bleek doorgeknipt, daar heb ik waarschijnlijk geluk mee gehad.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

hoezoo geluk mee gehad, dan was je niet water in gegaan ?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

als dat gedeelte van het hek nog vast zou hebben gezeten aan de rest van het hek, dan was dat hele stuk hek wat langs die sloot liep (ik schat zeker 150 tot 200 meter) niet omgegaan :)

en idd, dan was ik niet in het water beland, maar was de complete voorkant van de auto naar de knoppen geweest, denk ik. en dan kun je het als bestuurder ook shaken lijkt me :~
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Bandenspanning doet ook wonderen ik rij met Bridgestone Potenza ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de bandenspanning op 2,1 rondom in de regen heel goed en droog zeer goed, heb ze nu op 2,3 rondom geze droog nog steeds goed maar met regen een dwijl
Ik zat vandaag in de auto hier over na te denken, dat was natuurlijk de oorzaak van wat ik bedoelde met 'veranderen van karakter' van de RoadHog banden!
Op het laatst deed ik de bandenspanning hoger dan in het begin, met als gevolg een veranderd karakter van de bandjes :smoke:

RJ Bedankt (Y) Puzzeltje valt mooi in elkaar ineens :p
Vanaf nu zal ik maar niet meer kloten met de bandenspanning, iets hoger is dus niet altijd automatisch beter :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dus de roadhog banden zijn eigelijk heel goed ? :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

beter zijn er niet, dat wilt je toch al, vooral op 4 bar dan is het helemaal (Y) (Y) :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:Dus de roadhog banden zijn eigelijk heel goed ? :p
Nee, heb je mij het woord 'goed' zien gebruiken?? Ik heb ze alleen nog erger gemaakt, zeg maar.

Maar het kan dus zo zijn zoals RJ zegt, dat een te hoge bandenspanning het weggedrag verandert. En als ik dit nu niet gelezen had, had ik van de huidige (wel goede) banden misschien ook de bandenspanning een tandje (0,2 of 0,3 bar) omhoog gezet. En was ik daar op een gegeven moment ook niet tevreden over geweest, misschien. :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Goed voor verbruik en slijtage, en de zijdelingse krachten.
Slechter met remmen en optrekken.


Een sprintje kun je t beste trekken met maar een barretje in je voorwielen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

edward, het is een complot! (I)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

sterretjesterretjesterretjereactie :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hmm er is een post verdwenen :p
Plaats reactie