Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.Ik heb een Megane 1.4 Elysee hb uit 1998 op het oog op benzine, 140000 km gereden en nu zou ik graag van de kenners hier willen weten waar ik op moet letten bij de aankoop.
Zijn er zwakke punten of bijzonderheden waar ik extra op moet letten.
En wat zijn de ervaringen met deze auto, is de 1.4 motor krachtig genoeg om mee te komen in het verkeer, is hij een beetje zuinig etc.
Alle tips en/of verhalen zijn welkom.
Groet,
Siemen
Aankoop megane
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Alle modellen,
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De distributieriem MOET vervangen worden bij 120.000km of elke 5 jaar, raadzaam is het eerder te doen. (bijv 100.000 of 4 jaar) Bij de dti moet hij elke 75.000km of 5 jaar vervangen worden.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!).
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen).
5. De auto is niet vies van rammeltjes.
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad.
7. Wiellagers slijten redelijk snel bij auto's met trommelremmen.
8. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
Hoop dat dit genoeg info is?
Dat alles is ook terug te vinden op de site van de Megane Coupe Club
http://www.meganecoupe.nl
Greetz René(Megane)
1. De achterschokbrekers maken vaak geluid Geeft niks maar is een rot geluid.
2. De distributieriem MOET vervangen worden bij 120.000km of elke 5 jaar, raadzaam is het eerder te doen. (bijv 100.000 of 4 jaar) Bij de dti moet hij elke 75.000km of 5 jaar vervangen worden.
3. Let bij LPG autoŽs erop dat de installatie netjes is ingebouwd (als je bij sommige ziet hoe dat de kabels aangesloten zijn!).
4. Lichtschakelaar, soms breekt het kabeltje af van de mistlampen (ff solderen).
5. De auto is niet vies van rammeltjes.
6. Terugschakelen naar 2 gaat zwaar, kan verminderd worden met een toevoeging maar voor de bak kan het geen kwaad.
7. Wiellagers slijten redelijk snel bij auto's met trommelremmen.
8. De bobines gaan wel eens kapot waardoor de motor op 3 cilinders gaat lopen
Hoop dat dit genoeg info is?
Dat alles is ook terug te vinden op de site van de Megane Coupe Club
http://www.meganecoupe.nl
Greetz René(Megane)
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Een 1.4 is ckers niet de snelste maar ook niet de langzaamste hoor. Men broertje heeft een megane gehad met een 1.4 blok en dat reed als een trein. Tuurlijk het is geen sport wagen maar als je normaal op schakelt is het allemaal goed te doen. Ook kan je er gerust 150 mee rijden op de snelweg. Hij trekt dat wel met zen 75 pk
Vondt het iig ook wel een fijne auto om mee te rijden

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
De Megane Coupe Club gaat al een tijdje onder de naam Renault Megane Club door het leven.ReneMegane schreef:
Hoop dat dit genoeg info is?
Dat alles is ook terug te vinden op de site van de Megane Coupe Club
http://www.meganecoupe.nl
Greetz René(Megane)
De url is dan ook http://www.meganeclub.nl
Dit even ter info.
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
zeer zwakke plek bij de Megane's is de accubak, die is nogal roestgevoelig.
meest voorkomende probleem van Megane's is het afslaan en stotteren van de motor.
dit is veelal een probleem wat snel op te lossen is.
zoals Jeroen al aangaf, neem eens een kijkje op het forum van de Meganeclub. er staan ook allerlei aankoopsadviezen e.d.
persoonlijk zou ik overigens niet voor de 1.4 gaan.
de 1.6 is net ff wat rapper en verbruikt ook niet veel.
de 1.6 komt ook meer voor en je hebt dus meer keus in aanbod.
succes met zoeken in ieder geval!
meest voorkomende probleem van Megane's is het afslaan en stotteren van de motor.
dit is veelal een probleem wat snel op te lossen is.
zoals Jeroen al aangaf, neem eens een kijkje op het forum van de Meganeclub. er staan ook allerlei aankoopsadviezen e.d.
persoonlijk zou ik overigens niet voor de 1.4 gaan.
de 1.6 is net ff wat rapper en verbruikt ook niet veel.
de 1.6 komt ook meer voor en je hebt dus meer keus in aanbod.
succes met zoeken in ieder geval!
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
O foutje
Jeroen schreef:De Megane Coupe Club gaat al een tijdje onder de naam Renault Megane Club door het leven.ReneMegane schreef:
Hoop dat dit genoeg info is?
Dat alles is ook terug te vinden op de site van de Megane Coupe Club
http://www.meganecoupe.nl
Greetz René(Megane)
De url is dan ook http://www.meganeclub.nl
Dit even ter info.