Hoi Mensen,
ben nieuw hier, was op zoek naar iets en vandaar kwam ik hier terecht. Ben zelf in het bezit van ander merk auto, echter mijn ouders hebben sindskort Renault Laguna 1.6 16V Expression uit 2002 (Laguna II). Nu is er vandaag helaas een van de banden goed kapot geredne. Niet alleen de band slap, maar ook de velg een flinke deuk...
Nu moet ik dus op zoek naar nieuwe stalen velg plus band (ja je ziet ze niet vaak op de getunede auto's, maar wilde graag mijn vraag hier stellen omdat jullie er veel van de Renaultjes weten).
Volgens Carbase horen er de volgende banden onder 205/55R16. De band is dan ook geen probleem...
het gaat meer om de velg: welke maat moet ik hebben? Zoals ik in onderstaande quote gelezen heb is de steek 5x108, maar klopt de volgende informatie (tegenkomen op internet):
6.5Jx16 5x108 ET50?
Mocht ik slopen afbellen kunnen ze me neem ik aan (als ik de juiste maat heb) verder helpen, echter moet ik wel weten of het de juiste maat/velg is zeg maar. Het is gewoon de standaard velg.
Overigens is de bandenspanningssensor neem ik aan gewoon over te zetten naar de nieuwe band+velg?
Alvast bedankt,
John
[offtopic]
Aantal foto's gezien hoor, Renaults blijven gave auto's! Heb eerst Cliotje willen aanschaffen, maar is toch iets anders geworden. Geen spijt, maar renault komt bij nieuwe auto sowieso weer in overweging, dus misschien tot dan

[/offtopic]
Laguna II GT Dci schreef:Op een 1.9 Dci passen ze in elk geval niet (geprobeert) omdat de schijven te groot zijn. Sommige uitvoeringen (benzine) zijn echter geleverd met 15'' velgen, dus op enkele types passen ze wel. Het klopt trouwens niet dat de steek 5 x 100 is, maar 5x 108!!! (velgen van een Mondeo passen ook).