ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Siem schreef:Kunnen een keer kijken in de buurt van Amsterdam
Weet wel een leuk plekje daar.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Timo Z. (Clio RS) schreef:Bij Nieuwendijk in Aalsmeer hebben ze een nieuwe RS staan misschien dat jullie die kunnen gebruiken voor een proefritje.

P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
Moet passen en ik dacht dat ik een bedrag daarvoor ooit heb gezien, tussen de 400 en 500 euro.
Timo Z. (Clio RS)
Berichten: 171
Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30

Thnx Arno, ik zal snel ff navraag doen bij de Nieuwendijk!

als je een leuk testweggetje wilt om de Clio's te vergelijken is de N205 (de 5merenweg) die langs hoofddorp loopt leuk om de sprint ff te testen.

helaas zitten er in die weg weinig bochten dus de wegligging zal je daar niet echt kunnen uitproberen!
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

In de buurt van Hoorn wel erg leuke dijkjes en polderwegen
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Timo Z. (Clio RS) schreef:Thnx Arno, ik zal snel ff navraag doen bij de Nieuwendijk!

als je een leuk testweggetje wilt om de Clio's te vergelijken is de N205 (de 5merenweg) die langs hoofddorp loopt leuk om de sprint ff te testen.

helaas zitten er in die weg weinig bochten dus de wegligging zal je daar niet echt kunnen uitproberen!
Het dorp daar is Vijfhuizen en de weg de Drie Merenweg :wink: , wel iemand voor laten gaan of er geen radar staat of iets van dien aard.

Regelmatig staat men daar ook te laseren.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Arno17 schreef:
Timo Z. (Clio RS) schreef:Bij Nieuwendijk in Aalsmeer hebben ze een nieuwe RS staan misschien dat jullie die kunnen gebruiken voor een proefritje.

P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
Moet passen en ik dacht dat ik een bedrag daarvoor ooit heb gezien, tussen de 400 en 500 euro.
Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past. De hele achterbodem van een phase 3 is anders. De bandenbak is er uit, en hij is daar gewoon vlak, daar ligt de demper.

Als je de flex in je auto zet past 't natuurlijk altijd (Y)
rev it like a rental
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Menno schreef:
Arno17 schreef:
Timo Z. (Clio RS) schreef:P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
Moet passen en ik dacht dat ik een bedrag daarvoor ooit heb gezien, tussen de 400 en 500 euro.
Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past. De hele achterbodem van een phase 3 is anders. De bandenbak is er uit, en hij is daar gewoon vlak, daar ligt de demper.
Het orginele Renault uitlaat-systeem van de ph3 past zeker niet onder een ph2. Het is van de eindpijpen t/m het uitlaatspruitstuk compleet anders. Grootste probleem wordt inderdaad het kwijtraken van die twee enorme einddempers. Bij de ph3 is daarvoor de bak van het reserve wiel geofferd. Je moet bij andere (Engelse) fabrikanten kijken voor een (gedeeltelijk) vervangend systeem, wat uiteraard wel die twee eindpijpen heeft. Die zijn er. Inclusief een andere achterbumper. Wordt wel iets duurder als die 500 euro. Ik zou wachten tot de uitlaat versleten is. Dan sta je immers toch voor kosten. Plannen maken kan geen kwaad, dan weet wat je wil tzt.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Het gaat hem om die 2 eindpijpen nam ik aan, niet het hele uitlaatsysteem.

Maar goed, met hakken en zagen kom je ook een heel eind. :wink:
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:Het gaat hem om die 2 eindpijpen nam ik aan, niet het hele uitlaatsysteem.

Maar goed, met hakken en zagen kom je ook een heel eind. :wink:
Ja, dat snap ik ook wel. :) Maar bij het Renault-ph3-systeem komen die twee eindpijpen elk uit een eigen einddemper. Vandaar.
Timo Z. (Clio RS)
Berichten: 171
Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30

zo te lezen gaat het dus niet zonder slag of stoot passen.
ik zat ook al te twijfelen vanwege de reservewielbak.

volgens mij heb ik inmiddels op de site van Elia een einddemper gevonden die gelijk is aan die van een fase3. (staat samen met de V6 achterbumper.) inclusief 2 boogjes die aan de bumper komen op de plek van de pijpjes om het mooi af te werken!

en anders tegen die tijd maar eens een custom RVS systeem erop laten bakken.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zijn de remklauwen en zadels van alle clio 2 RS-en het zelfde of zit er nog verschil tussen fase 1 en de latere
R5GTT. Drive it like you stole it
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.
Bij de nieuwe RS is het trouwens in de 6e versnelling, dus 120 km/u bij 4000 rpm in de 6e versnelling.

Mijne doet dus bij 120 in 5 maar 3000 rpm......ietsjes er over heen!
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb uit betrouwebare bron vernomen dat ie ook erg goed rijd :)
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

paz-maniac schreef:heb uit betrouwebare bron vernomen dat ie ook erg goed rijd :)
Kennis met zo'n ding?
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Met deze was trouwens ook al een stukje gereden.
Nou ja gereden. Er was al behoorlijk wat slijtage aan de voorbanden te zien. :p

Heb ook gehoord van een verkoper dat er misschien ook een licht uitgeklede versie van de RS komt.
Net zoals van de vorige RS. :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Marcus schreef:Met deze was trouwens ook al een stukje gereden.
Nou ja gereden. Er was al behoorlijk wat slijtage aan de voorbanden te zien. :p

Heb ook gehoord van een verkoper dat er misschien ook een licht uitgeklede versie van de RS komt.
Net zoals van de vorige RS. :)
Als hij dan ook maar goedkoper wordt.

En goed beschouwd vind ik hem toch te zwaar en te groot, neen dan liever een RS 182 als de oude eruit gaat.

Of misschien wel de Suzuki Swift Sport als er wat meer pk's in komen.

Anders is de Peugeot GTI met BMW motortje ook een optie, daar zal je met een chippie wel wat meer uit kunnen halen. :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Gaan we weer.... :D
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maus schreef:Gaan we weer.... :D
Uh huh... :lol:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ga geen discussie meer aan voodat ik er in gereden heb. Wel heb ik nog dit te linken: Ode aan de Renault Clio RS
Gino
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 11:12
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Normaal ben ik niet zo'n spammert, maar ik zie liever dat de auto naar een liefhebber gaat, dan dat ie naar de dealer verdwijnt.

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2914
Zilver
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 20:00
Locatie: Breda

Ik heb een tik in mijn stuurinrichting ergens. Wanneer ik achteruit inparkeer hoor ik een doffe maar best luide tik.

Er zit verder geen speling op het stuur en de garage kon ook niets vinden. Heb een ph2 RS uit maart 2001.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ??
Timo Z. (Clio RS)
Berichten: 171
Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30

Ik heb hem gevonden hoor de dubbele uitlaat.

hij is verkrijgbaar via K-tecracing.

prijs is: 434.75 Pond wat neerkomt op ongeveer 650 euro.

ondanks dat ik hem er erg graag onder wil hebben wacht ik dus nog wel ff een poosje totdat de originele eronder vandaan rot.
misschien dat ik tegen die tijd wel een order drop bij K-tec.

Ik ga ook eens nazoeken wat het eventueel kost om een Custom einddemper te laten maken met de pijpjes op die plekken.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

paz-maniac schreef:heb uit betrouwebare bron vernomen dat ie ook erg goed rijd :)
Paul1916v schreef:Kennis met zo'n ding?
joh....?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:D
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

Timo Z. (Clio RS) schreef:Ik heb hem gevonden hoor de dubbele uitlaat.

hij is verkrijgbaar via K-tecracing.

prijs is: 434.75 Pond wat neerkomt op ongeveer 650 euro.

ondanks dat ik hem er erg graag onder wil hebben wacht ik dus nog wel ff een poosje totdat de originele eronder vandaan rot.
misschien dat ik tegen die tijd wel een order drop bij K-tec.

Ik ga ook eens nazoeken wat het eventueel kost om een Custom einddemper te laten maken met de pijpjes op die plekken.
http://www.veban-motorsport.nl

alsje...
Timo Z. (Clio RS)
Berichten: 171
Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30

Thanks!!

Ik dacht dat er geen importeur van K-tec meer was in NL nadat JL ermee gestopt was.
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

nee dat dacht ik ook, kwam het zelf toevallig tegen. Wil straks voor mijn RS het uitlaatspruitstuk van de 182 serie met de sportkat bij hun bestellen en nu hoeft het niet via Engeland. ideaal!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Weet waar je mee begint als je aan een sportkat gaat voor onder de RS. Welke phase heb je als ik vragen mag?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Weet waar je mee begint als je aan een sportkat gaat voor onder de RS. Welke phase heb je als ik vragen mag?
Voor mijn beurt vragen............wat is daar mee dan?
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

Ik heb een RS phase 1 uit maart 2001, 1 van de latere phase 1! Volgens Henk Dijkstra heb ik wat een overgangsmodel tussen de phase 1 en phase 2. Er zit dus een sensor voor en na de katalysator. Ik had al begrepen dat en katvervanger problemen ging opleveren, mar met een sportkat dus ook? Want daarmee komt hij volgens de K-tec racing site wel door de APK en dan is de uitstoot toch goed genoeg voor de computer om geen storingen te krijgen?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Er wordt hard gewerkt door Fastchip aan een software oplossing voor de EOBD (2 lambda sondes) Clio RS-en. Ik verwacht de oplossing binnen enkele weken.

(Een oplossing voor het optreden van een foutcode voor de kat/ 2e lambdasonde werking.)

Dit voor de mensen die bijvoorbeeld een uitlaatsysteem met sportkat hebben/ willen hebben.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Das netjes.
WDV46
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 9:30
Locatie: Minnertsga

mijn RS is een maand geleden door fastchip her geprogrameerd. Ben benieuwd of hij dat dan straks voor een schappelijk prijsje nog eens wil doen.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

WDV46 schreef:mijn RS is een maand geleden door fastchip her geprogrameerd.
En, dat bevalt?
Plaats reactie