Weet wel een leuk plekje daar.Siem schreef:Kunnen een keer kijken in de buurt van Amsterdam
ACT: Clio RS
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Moet passen en ik dacht dat ik een bedrag daarvoor ooit heb gezien, tussen de 400 en 500 euro.Timo Z. (Clio RS) schreef:Bij Nieuwendijk in Aalsmeer hebben ze een nieuwe RS staan misschien dat jullie die kunnen gebruiken voor een proefritje.
P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
Thnx Arno, ik zal snel ff navraag doen bij de Nieuwendijk!
als je een leuk testweggetje wilt om de Clio's te vergelijken is de N205 (de 5merenweg) die langs hoofddorp loopt leuk om de sprint ff te testen.
helaas zitten er in die weg weinig bochten dus de wegligging zal je daar niet echt kunnen uitproberen!
als je een leuk testweggetje wilt om de Clio's te vergelijken is de N205 (de 5merenweg) die langs hoofddorp loopt leuk om de sprint ff te testen.
helaas zitten er in die weg weinig bochten dus de wegligging zal je daar niet echt kunnen uitproberen!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Het dorp daar is Vijfhuizen en de weg de Drie MerenwegTimo Z. (Clio RS) schreef:Thnx Arno, ik zal snel ff navraag doen bij de Nieuwendijk!
als je een leuk testweggetje wilt om de Clio's te vergelijken is de N205 (de 5merenweg) die langs hoofddorp loopt leuk om de sprint ff te testen.
helaas zitten er in die weg weinig bochten dus de wegligging zal je daar niet echt kunnen uitproberen!
Regelmatig staat men daar ook te laseren.
Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past. De hele achterbodem van een phase 3 is anders. De bandenbak is er uit, en hij is daar gewoon vlak, daar ligt de demper.Arno17 schreef:Moet passen en ik dacht dat ik een bedrag daarvoor ooit heb gezien, tussen de 400 en 500 euro.Timo Z. (Clio RS) schreef:Bij Nieuwendijk in Aalsmeer hebben ze een nieuwe RS staan misschien dat jullie die kunnen gebruiken voor een proefritje.
P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
Als je de flex in je auto zet past 't natuurlijk altijd

rev it like a rental
Het orginele Renault uitlaat-systeem van de ph3 past zeker niet onder een ph2. Het is van de eindpijpen t/m het uitlaatspruitstuk compleet anders. Grootste probleem wordt inderdaad het kwijtraken van die twee enorme einddempers. Bij de ph3 is daarvoor de bak van het reserve wiel geofferd. Je moet bij andere (Engelse) fabrikanten kijken voor een (gedeeltelijk) vervangend systeem, wat uiteraard wel die twee eindpijpen heeft. Die zijn er. Inclusief een andere achterbumper. Wordt wel iets duurder als die 500 euro. Ik zou wachten tot de uitlaat versleten is. Dan sta je immers toch voor kosten. Plannen maken kan geen kwaad, dan weet wat je wil tzt.Menno schreef:Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past. De hele achterbodem van een phase 3 is anders. De bandenbak is er uit, en hij is daar gewoon vlak, daar ligt de demper.Arno17 schreef:Moet passen en ik dacht dat ik een bedrag daarvoor ooit heb gezien, tussen de 400 en 500 euro.Timo Z. (Clio RS) schreef:P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
Ja, dat snap ik ook wel.Arno17 schreef:Het gaat hem om die 2 eindpijpen nam ik aan, niet het hele uitlaatsysteem.
Maar goed, met hakken en zagen kom je ook een heel eind.

-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
zo te lezen gaat het dus niet zonder slag of stoot passen.
ik zat ook al te twijfelen vanwege de reservewielbak.
volgens mij heb ik inmiddels op de site van Elia een einddemper gevonden die gelijk is aan die van een fase3. (staat samen met de V6 achterbumper.) inclusief 2 boogjes die aan de bumper komen op de plek van de pijpjes om het mooi af te werken!
en anders tegen die tijd maar eens een custom RVS systeem erop laten bakken.
ik zat ook al te twijfelen vanwege de reservewielbak.
volgens mij heb ik inmiddels op de site van Elia een einddemper gevonden die gelijk is aan die van een fase3. (staat samen met de V6 achterbumper.) inclusief 2 boogjes die aan de bumper komen op de plek van de pijpjes om het mooi af te werken!
en anders tegen die tijd maar eens een custom RVS systeem erop laten bakken.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Bij de nieuwe RS is het trouwens in de 6e versnelling, dus 120 km/u bij 4000 rpm in de 6e versnelling.#Ron# schreef:Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Mijne doet dus bij 120 in 5 maar 3000 rpm......ietsjes er over heen!
Vandaag even bij de Renault Dealer in Vlaardingen geweest.
Heb gelijk maar wat foto's gemaakt van de Clio RS die daar in de showroom stond.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1353.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1354.jpg[/img]
Het blijven mooie velgen.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1355.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1356.jpg[/img]
Het instrumentenpaneel.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1357.jpg[/img]
Het rode indicatiestreepje op het stuurwiel vind ik een mooi detail naar de racewereld.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1358.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1359.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1400.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1401.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1402.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1403.jpg[/img]
Het spaghettispruitstuk (mooi woord voor Scrabble
) Is op de foto helaas niet zo goed zichtbaar.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1404.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1405.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1406.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1407.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1408.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1409.jpg[/img]
Heb gelijk maar wat foto's gemaakt van de Clio RS die daar in de showroom stond.

[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1353.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1354.jpg[/img]
Het blijven mooie velgen.

[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1355.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1356.jpg[/img]
Het instrumentenpaneel.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1357.jpg[/img]
Het rode indicatiestreepje op het stuurwiel vind ik een mooi detail naar de racewereld.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1358.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1359.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1400.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1401.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1402.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1403.jpg[/img]
Het spaghettispruitstuk (mooi woord voor Scrabble

[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1404.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1405.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1406.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1407.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1408.jpg[/img]
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... 6_1409.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Kennis met zo'n ding?paz-maniac schreef:heb uit betrouwebare bron vernomen dat ie ook erg goed rijd
Met deze was trouwens ook al een stukje gereden.
Nou ja gereden. Er was al behoorlijk wat slijtage aan de voorbanden te zien.
Heb ook gehoord van een verkoper dat er misschien ook een licht uitgeklede versie van de RS komt.
Net zoals van de vorige RS.
Nou ja gereden. Er was al behoorlijk wat slijtage aan de voorbanden te zien.

Heb ook gehoord van een verkoper dat er misschien ook een licht uitgeklede versie van de RS komt.
Net zoals van de vorige RS.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Als hij dan ook maar goedkoper wordt.Marcus schreef:Met deze was trouwens ook al een stukje gereden.
Nou ja gereden. Er was al behoorlijk wat slijtage aan de voorbanden te zien.![]()
Heb ook gehoord van een verkoper dat er misschien ook een licht uitgeklede versie van de RS komt.
Net zoals van de vorige RS.
En goed beschouwd vind ik hem toch te zwaar en te groot, neen dan liever een RS 182 als de oude eruit gaat.
Of misschien wel de Suzuki Swift Sport als er wat meer pk's in komen.
Anders is de Peugeot GTI met BMW motortje ook een optie, daar zal je met een chippie wel wat meer uit kunnen halen.

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ga geen discussie meer aan voodat ik er in gereden heb. Wel heb ik nog dit te linken: Ode aan de Renault Clio RS
Normaal ben ik niet zo'n spammert, maar ik zie liever dat de auto naar een liefhebber gaat, dan dat ie naar de dealer verdwijnt.
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2914
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=2914
Ik heb een tik in mijn stuurinrichting ergens. Wanneer ik achteruit inparkeer hoor ik een doffe maar best luide tik.
Er zit verder geen speling op het stuur en de garage kon ook niets vinden. Heb een ph2 RS uit maart 2001.
Iemand enig idee wat dit kan zijn ??
Er zit verder geen speling op het stuur en de garage kon ook niets vinden. Heb een ph2 RS uit maart 2001.
Iemand enig idee wat dit kan zijn ??
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
Ik heb hem gevonden hoor de dubbele uitlaat.
hij is verkrijgbaar via K-tecracing.
prijs is: 434.75 Pond wat neerkomt op ongeveer 650 euro.
ondanks dat ik hem er erg graag onder wil hebben wacht ik dus nog wel ff een poosje totdat de originele eronder vandaan rot.
misschien dat ik tegen die tijd wel een order drop bij K-tec.
Ik ga ook eens nazoeken wat het eventueel kost om een Custom einddemper te laten maken met de pijpjes op die plekken.
hij is verkrijgbaar via K-tecracing.
prijs is: 434.75 Pond wat neerkomt op ongeveer 650 euro.
ondanks dat ik hem er erg graag onder wil hebben wacht ik dus nog wel ff een poosje totdat de originele eronder vandaan rot.
misschien dat ik tegen die tijd wel een order drop bij K-tec.
Ik ga ook eens nazoeken wat het eventueel kost om een Custom einddemper te laten maken met de pijpjes op die plekken.
paz-maniac schreef:heb uit betrouwebare bron vernomen dat ie ook erg goed rijd
joh....?Paul1916v schreef:Kennis met zo'n ding?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
http://www.veban-motorsport.nlTimo Z. (Clio RS) schreef:Ik heb hem gevonden hoor de dubbele uitlaat.
hij is verkrijgbaar via K-tecracing.
prijs is: 434.75 Pond wat neerkomt op ongeveer 650 euro.
ondanks dat ik hem er erg graag onder wil hebben wacht ik dus nog wel ff een poosje totdat de originele eronder vandaan rot.
misschien dat ik tegen die tijd wel een order drop bij K-tec.
Ik ga ook eens nazoeken wat het eventueel kost om een Custom einddemper te laten maken met de pijpjes op die plekken.
alsje...
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30
Thanks!!
Ik dacht dat er geen importeur van K-tec meer was in NL nadat JL ermee gestopt was.
Ik dacht dat er geen importeur van K-tec meer was in NL nadat JL ermee gestopt was.
Ik heb een RS phase 1 uit maart 2001, 1 van de latere phase 1! Volgens Henk Dijkstra heb ik wat een overgangsmodel tussen de phase 1 en phase 2. Er zit dus een sensor voor en na de katalysator. Ik had al begrepen dat en katvervanger problemen ging opleveren, mar met een sportkat dus ook? Want daarmee komt hij volgens de K-tec racing site wel door de APK en dan is de uitstoot toch goed genoeg voor de computer om geen storingen te krijgen?
Er wordt hard gewerkt door Fastchip aan een software oplossing voor de EOBD (2 lambda sondes) Clio RS-en. Ik verwacht de oplossing binnen enkele weken.
(Een oplossing voor het optreden van een foutcode voor de kat/ 2e lambdasonde werking.)
Dit voor de mensen die bijvoorbeeld een uitlaatsysteem met sportkat hebben/ willen hebben.
(Een oplossing voor het optreden van een foutcode voor de kat/ 2e lambdasonde werking.)
Dit voor de mensen die bijvoorbeeld een uitlaatsysteem met sportkat hebben/ willen hebben.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
En, dat bevalt?WDV46 schreef:mijn RS is een maand geleden door fastchip her geprogrameerd.