Clio RS Turbo in aanbouw
Deze project-motor heb ik samengesteld voor Veban Rijswijk:
F4R RS motor door Huijzer Motorsport geprepareerd
oliepomp bewerkt en ingesteld op hogere oliedruk
Huijzer Motorsport geflowde cilinderkop met sterkere klepveren
ARP drijfstangbouten
F9Q dCi120 krukas (bewerkt)
Meg RS225 zuigers (bewerkt)
Cr >9:1
250kPa MAP sensor
grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren
Fastchip geprogrammeerde ECU
Ni-Resist gietijzeren uitlaatspruitstuk
Garrett GT2860RS turbo
70mm gesegmenteerde rvs downpipe met v-band klemmen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/F4RlowCRsmall.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/F4RlowCR2small.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/F4R_ ... npipe2.jpg[/img]
F4R RS motor door Huijzer Motorsport geprepareerd
oliepomp bewerkt en ingesteld op hogere oliedruk
Huijzer Motorsport geflowde cilinderkop met sterkere klepveren
ARP drijfstangbouten
F9Q dCi120 krukas (bewerkt)
Meg RS225 zuigers (bewerkt)
Cr >9:1
250kPa MAP sensor
grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren
Fastchip geprogrammeerde ECU
Ni-Resist gietijzeren uitlaatspruitstuk
Garrett GT2860RS turbo
70mm gesegmenteerde rvs downpipe met v-band klemmen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/F4RlowCRsmall.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/F4RlowCR2small.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door speedline op ma 31 jul 2006 16:10, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
EN DAT IN EEN CLIO
dat zal lekker gaan

dat zal lekker gaan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Of in een 5 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
blijven ook mooie blokjes hoor
zal best afgaan in een clio

zal best afgaan in een clio

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:

benieuwd wat t gaat worden!

-
- Car: R5 Alpine Turbo
ha Speedline, still alive.....
bruut project, ben benieuwd
bruut project, ben benieuwd

-
heel mooi project!!
En ben benieuwd als de site vam Veban klaar is!

En ben benieuwd als de site vam Veban klaar is!
dat cliotje vliegt, geloof me maar, bij ons op de autocross heeft iemand iets gelijkaardigs geflikt (zelf cilinders groter te zitten honen enz, compressie van 1/20 gegeven,...) En dat bakje vliegt, op sommige plaatsen zelfs letterlijk.
Zijn wel enkele nadelen aan, de kop gaat snel stuk, en de starter kan de hoge compressie niet aan (dus elke keer voor de cross begint een andere auto dertegen en in gang duwen, en zeker niet laten stilvallen)
Zijn wel enkele nadelen aan, de kop gaat snel stuk, en de starter kan de hoge compressie niet aan (dus elke keer voor de cross begint een andere auto dertegen en in gang duwen, en zeker niet laten stilvallen)
als ik me niet vergis hangt het al in een auto. Althans dat werd enkele weken geleden gezegd,en het blok is weg bij Huyser. Gerrit zal daar wel meer over kunnen vertellen.
das hier het geval niet, heel het blok heeft de nodige aanpassingen doorgaan en een kop van een clio rijd je niet te snel stuk. Sterker nog, op de megane RS blokken wordt een clio kop gezet vanwege "sterker".mtbiker schreef:Zijn wel enkele nadelen aan, de kop gaat snel stuk, en de starter kan de hoge compressie niet aan (dus elke keer voor de cross begint een andere auto dertegen en in gang duwen, en zeker niet laten stilvallen)
Ook met turbo??, lijkt me toch geen probleem om die te starten. Het lijkt mij dat een turbo motor eenvoudiger rond gaat dan een getunde "gewone motor". Dit omdat je bij een turbo motor de compressie verhouding omlaag haalt en bij de normaal aanzuigende motor juist omhoog moet.mtbiker schreef:dat cliotje vliegt, geloof me maar, bij ons op de autocross heeft iemand iets gelijkaardigs geflikt (zelf cilinders groter te zitten honen enz, compressie van 1/20 gegeven,...) En dat bakje vliegt, op sommige plaatsen zelfs letterlijk.
R5GTT. Drive it like you stole it
Da is het hem net, er staat een turbo op, maar de compressie is juist omhoog gegaan, en de starter die erop zit kan dat niet aan.paz-maniac schreef:Ook met turbo??, lijkt me toch geen probleem om die te starten. Het lijkt mij dat een turbo motor eenvoudiger rond gaat dan een getunde "gewone motor". Dit omdat je bij een turbo motor de compressie verhouding omlaag haalt en bij de normaal aanzuigende motor juist omhoog moet.mtbiker schreef:dat cliotje vliegt, geloof me maar, bij ons op de autocross heeft iemand iets gelijkaardigs geflikt (zelf cilinders groter te zitten honen enz, compressie van 1/20 gegeven,...) En dat bakje vliegt, op sommige plaatsen zelfs letterlijk.
Dit betekend dat er enorm hoge temperaturen zijn, vandaar dat alles zo snel stuk gaat. Het probleem was eerst zelfs dat de bezine spontaan begon te ontbranden door die veel te hoge compressie, dus wat heeft hij gedaan, thermostaat gewoon eruit om te beginnen, een paar waterpompen extra, vanachter 3 radiators met elk 2 ventilatoren die constant draaien, en een heel ruim expansievat. Maar dan loopt hij nog altijd warm, en hij moet dan met oververhitte motor gaan rijden, en contstant in hoge toeren, vandaar dat er zoveel koppen stuk gaan. We spreken hier trouwens over een Clio 1 met de motor van een andere clio in.
De bedoeling was ook nog dat hij er een aircocompressor ging opbouwen en de buis die koud is om de kop laten lopen, ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of dit enig nut kan hebben, maar 't is er niet van gekomen omdat dat ding te koop gezet is en wss al verkocht, wegens te duur in gebruik.
wat een verhaal , is zen naam Bob de Bouwer ofzo ? Wat een kant en klare onzin...mtbiker schreef:Da is het hem net, er staat een turbo op, maar de compressie is juist omhoog gegaan, en de starter die erop zit kan dat niet aan.
Dit betekend dat er enorm hoge temperaturen zijn, vandaar dat alles zo snel stuk gaat. Het probleem was eerst zelfs dat de bezine spontaan begon te ontbranden door die veel te hoge compressie, dus wat heeft hij gedaan, thermostaat gewoon eruit om te beginnen, een paar waterpompen extra, vanachter 3 radiators met elk 2 ventilatoren die constant draaien, en een heel ruim expansievat. Maar dan loopt hij nog altijd warm, en hij moet dan met oververhitte motor gaan rijden, en contstant in hoge toeren, vandaar dat er zoveel koppen stuk gaan. We spreken hier trouwens over een Clio 1 met de motor van een andere clio in.
De bedoeling was ook nog dat hij er een aircocompressor ging opbouwen en de buis die koud is om de kop laten lopen, ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of dit enig nut kan hebben, maar 't is er niet van gekomen omdat dat ding te koop gezet is en wss al verkocht, wegens te duur in gebruik.
met alle respect hoor, maar vind dit toch niet echt een geloof waardig verhaal. 3 radiatoren?? , airco door je cilinderkop
. En dat hij gaat verbranden zonder ontsteking lijkt me niet gek als je de compressie verhoogt en daarna een turbo monteerd.

R5GTT. Drive it like you stole it
ik zie net dat het over een clio 1 gaat ???
MT, ooit al es een clio RS kop gezien en ooit het onderblok al es gezien van een clio1 ? Die 2 passen feilloos , als je een mokerhamer gebruikt...
Dit is een compleet lulkoek verhaal, met mijn complimenten
Als je de eigenaar kent mag ik me met plezier komen verbeteren en eventueel op men plaats zetten als ie een passende uitleg kan geven over zen opbouw.
Geloof me, die is er niet. Ik heb trouwens nog nooit een wagen gezien met 3 radiatoren, ook al is het een cross-gebraad.
Als je dan toch over de turbo-conversie praat, ga dan es ten rade bij Henk Dijkstra. Volgens mij was hij 1 van de eerste die een turbo op de F7P heeft gezet met standaard (bewerkte) zuigers.
MT, ooit al es een clio RS kop gezien en ooit het onderblok al es gezien van een clio1 ? Die 2 passen feilloos , als je een mokerhamer gebruikt...
Dit is een compleet lulkoek verhaal, met mijn complimenten

Geloof me, die is er niet. Ik heb trouwens nog nooit een wagen gezien met 3 radiatoren, ook al is het een cross-gebraad.
Als je dan toch over de turbo-conversie praat, ga dan es ten rade bij Henk Dijkstra. Volgens mij was hij 1 van de eerste die een turbo op de F7P heeft gezet met standaard (bewerkte) zuigers.
Dat klopt Jo. De motor hangt in de auto. We zijn momenteel bezig met de 70mm uitlaat te fabriceren en het in elkaar zetten/ pas maken van het chargecooler (lucht/ water-intercooler) systeem en een filterbak en koude lucht inlaat. Omdat ik niet de weg van de 'engelsen' wil gaan en bijvoorbeeld wel een dikke uitlaat en downpipe wilde zien heeft dat heel veel tijd gekost.-jo- schreef:als ik me niet vergis hangt het al in een auto. Althans dat werd enkele weken geleden gezegd,en het blok is weg bij Huyser. Gerrit zal daar wel meer over kunnen vertellen.
Alles wat we voor deze auto ontwerpen en maken moet op bestelling gemaakt kunnen worden zodat er een klein aantal van deze auto's gebouwd kunnen worden. Of de delen los verkocht. Da's om het even. Dus er zijn/ moeten ook frame's gemaakt (worden) voor de uitlaat, downpipe, aluminium inlaatbuizen, enzovoort.
Ik zal binnenkort wat foto's posten van de vorderingen.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Eigenlijk zonde om in te bouwen! Dit is gewoon kunst!speedline schreef:Deze project-motor heb ik samengesteld voor Veban Rijswijk:

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic