[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden

Vertel hier alles over je project.
MarcoG
Contacteer:

Žt Moest er een keer van komen, en omdat tijdens de warme dagen de olietemp na een kort sprintje meteen richting 130 schoot, even wat spul bijelkaar gezocht bij de buren:

Voor in het onderste gat van de voorbumper. Žt Zou moeten passen op de een, maar waarschijnlijk de andere manier.
BMW 750/850 koeler, 65cm breed (Y)
[img]http://www.meisterfeld.de/ocn/107.JPG[/img]

En een nieuwe nog niet passende Mocal adapter inc. thermostaat, M18 draad. Voor Renault wasŽt M20 dacht ik, dus even een ander stukske zoeken, dan pasŽt wel:
[img]http://i2.ebayimg.com/02/i/07/fa/86/a3_1.JPG[/img]

Zo ben je voor 75 euro al een goed end op weg. :)

Rotondes blijven ook leuk om 02:30...ieeee ieee ieeeeeeeeee :) en nog een rondje.

Nu nog op zoek naar een kleine dunne radiator voor vóór de standaard radiator om de chargecooler van koele lucht te voorzien.
Iemand een idee wat betreft een pomp voor de CC? ZoŽn elektropomp waar ook de koelvloeistof mee rondgepompt wordt na het uitzetten van de auto misschien?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nu nog op zoek naar een kleine dunne radiator voor vóór de standaard radiator om de chargecooler van koele lucht te voorzien.
Iemand een idee wat betreft een pomp voor de CC? ZoŽn elektropomp waar ook de koelvloeistof mee rondgepompt wordt na het uitzetten van de auto misschien?
inderdaad. pak gewoon die electrische pomp die linksvoor zit normaal. maar die heeft volgens mij niet heel veel vermogen, wellicht van een ander type auto wel.
-PAZ-
Über-Spammer

vorm van oliekoeler is wel ideaal zo te zien, kan makelijk onder in de bumper worden weggewerkt, en als ie een duitse V12 kan koelen moet dat bij een franse 4 cilinder ook wel lukken.

die pompjes die het koelwater nog rond pompen, das opzich wel goede oplossing voor cc, maar weet idd niet of die genoeg druk geven. maar er zijn heel veel nieuwe auto's die er nu ook zo een pomp ophebben, veel bmw en vw groep motoren zowieso. mischien kun je daar iets van gebruiken
R5GTT. Drive it like you stole it
MarcoG
Contacteer:

Ik kijk es wat ik hier op dat woonwagensloopje kan vinden. Toch bijna gratis daaro :)
MarcoG
Contacteer:

Veel te vies weer om op een sloop rond te lopen...internet dan maar weer. :wink:
Meziere W136 pomp besteld in USA, pompt ongeveer 70 lit./min.
Aansluitingen zaten er al bij voor 1" slangen. Beetje dik, kijken wat ik daarmee doe.
[img]http://www.meziere.com/images/WP136azoom.jpg[/img]
Rob

MarcoG schreef:Veel te vies weer om op een sloop rond te lopen...internet dan maar weer. :wink:
Meziere W136 pomp besteld in USA, pompt ongeveer 70 lit./min.
Aansluitingen zaten er al bij voor 1" slangen. Beetje dik, kijken wat ik daarmee doe.
Mooi, fijn he, die Euro / Dollar verhouding ;)
Ik denk dat je (op het plaats te zien) wel andere aansluitingen kan krijgen (is waarschijnlijk wel niet metrisch). Maar is 2,5 cm teveel dan?
MarcoG
Contacteer:

Ik doe de laatste tijd idd graag inkopen in USA ja hehe!
Die amewikanen hebben alleen AN draad en wij hebben NPT. Mss dat ik wat adapterstukken bestel, die kosten daar ook geen drol. 2,5cm geeft wel een goede flow van de koelvloeistof, dat zeker. In de CC zitten ook grote gaten voor de vloeistofdoorvoer.

Net de oliekoeler van de BMW opgehaald. Ziet er keurig uit. Sta te kijken van de slangen die daarop zitten. Slangen zitten vast met moeren zo groot, daar monteert mr. Renault de naven mee op de auto!!! Geen wonder dat dat niet zo rap kapot gaat, dat duitse spul. :worship:
Haas
Car: Megane RS

weegt gelukkig ook niet zoveel dan... :lol:
MarcoG
Contacteer:

Begint bij een kilotje of 1600 :wink:
MarcoG
Contacteer:

Gister de accu leeggestart maar auto wilde niet aanspringen om 3 uur snachts. Was weer eens vochtig en koud buiten...begint dat gezeik weer.
Alleen gister dus helemaal niks, normaal na 5 minuten proberen sprong ie alsnog aan.
Had een tijdje geleden de bobine, bobine- en bougiekabels, rotor en verdelerkap vervangen maar dat maakt dus niks uit. Heb nog een reserve BDP sensor die ik zou kunnen monteren.
Wat zou dat nog meer kunnen zijn? Stationairomloop? Bougiekabel losgehangen maar hij geeft totaal geen vonk.
Sander
Contacteer:

MarcoG schreef:Gister de accu leeggestart maar auto wilde niet aanspringen om 3 uur snachts. Was weer eens vochtig en koud buiten...begint dat gezeik weer.
Alleen gister dus helemaal niks, normaal na 5 minuten proberen sprong ie alsnog aan.
Had een tijdje geleden de bobine, bobine- en bougiekabels, rotor en verdelerkap vervangen maar dat maakt dus niks uit. Heb nog een reserve BDP sensor die ik zou kunnen monteren.
Wat zou dat nog meer kunnen zijn? Stationairomloop? Bougiekabel losgehangen maar hij geeft totaal geen vonk.
Meten op de stekker of er spanning op je bobine komt te staan als je het contact om draait. En dan kijken of er spanning op de puls-draad komt tijdens het starten. Dan weet je of de computer de bobine aanstuurt.

Ik heb het ook gehad, thuis komen en de volgende dag gewoon niet meer starten. Lag ook aan de ontsteking, alleen ik heb niets gedaan dan alleen contactspay gespoten in de stekker en het was klaar. Dit was vorig jaar. Twee weken geleden weer een keer gehad en toen alleen de stekker er af gehaald en terug gezet.

Blijft lastig, suc6.

gr sander
Christian

spuit hij nog wel eerst benziene in of doet i dat ook niet meer?
Haas

pompt loopt?
Sander
Contacteer:

Haas schreef:pompt loopt?
Aaha de vonkenpomp werkt niet meer :lol: :lol:
MarcoG
Contacteer:

Pomp loopt prima idd. Vandaag met overgestart en in 1 keer weer lopen. Was ook niet vochtig vanavond. Zal idd eens alle stekkers nalopen en met vochtverdrijver inspuiten.
Haas

Sander schreef:
Haas schreef:pompt loopt?
Aaha de vonkenpomp werkt niet meer :lol: :lol:
haha...uhm....biertje? :P (B)
MarcoG
Contacteer:

Reinier? Een JC5 uit een megane coupe met grotere eindoverbrenging gekocht. Hauptrad is defekt en diff. is ook niet meer 100%. Kunnen die onderdelen gewoon uit een JB3 genomen worden?

[img]http://i21.ebayimg.com/05/i/08/54/78/69_1.JPG[/img]

Moge gij binnenkort in elkaar puzzelen :beer:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben Reinier niet, maar als ik me zijn verhaal goed herinner, past dat niet.

Leuk puzzeltje! :p
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
frank_williams

heeee, die komt van Ebay :) het leek me een iets te grote uitdaging...succes :)
MarcoG
Contacteer:

Martijn schreef:Ik ben Reinier niet, maar als ik me zijn verhaal goed herinner, past dat niet.
Wat past niet? Een JC5 op een F7P?

@Frank Ook aan't koekeloeren? :)
frank_williams

EBay is verslavend, maar dat hoef ik jou geloof ik niet te vertellen :)
M'n zolder raakt al een beetje vol :)
MarcoG
Contacteer:

Kelder is ook tot de rand gevuld met reserve clio's. :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

MarcoG schreef:
Martijn schreef:Ik ben Reinier niet, maar als ik me zijn verhaal goed herinner, past dat niet.
Nee, dat past prima, afhankelijk van het carter. JB3-spullen in een JC5, dat wordt lastiger.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Christian

nou ik heb ook zoon puzel hier liggen :lol:

let goed op de balletjes en veertjes 8)
MarcoG
Contacteer:

Elektro waterpomp is inmiddels binnen. Defekte megane 2.0 JC5-bak ook. Was op zoek naar een koeler voor de koelvloeistof van de chargecooler. Misschien wat gevonden. Zit te twijfelen tussen een airco koeler (fijn plat) van een clio en een kleine waterkoeler....Die aircokoelers hebben echter van die supersmalle leidingen en ik ben niet zeker of het zo gezond is om daar een hoop water doorheen te gaan jassen.

Kwam ik toevallig tegen, ik dacht, hey, die liggen hier ook in de kelder maar niet in dezelfde staat. Ziet er wel wreed uit...maar voor wintervelgjes?
[img]http://i20.ebayimg.com/06/i/08/9b/e3/f6_1.JPG[/img]
[img]http://i19.ebayimg.com/04/i/08/9b/76/73_1.JPG[/img]
Ik denk dat ik ze ook maar ga polijsten...dan wax ik ze maar wat vaker. :)
Xabre
Car: 19 16V

MarcoG schreef:

@Frank Ook aan't koekeloeren? :)
JC bak op F motoren past wel maar hij bedoelde onderdelen uit een JB in een JC :)
MarcoG
Contacteer:

Jep, daar moet ik nog even op zoeken... :)
MarcoG
Contacteer:

Ik heb vandaag de BDP sensor vervangen en maar meteen geprobeerd of en hoe de koeler in de auto zou kunnen passen...maar dat lukte nog niet echt goed. Er kan nog een stuk van de motorsteun/accuhouder af en de radiatorslang zou nog een beetje omgelegd kunnen worden. Kan ook nog een klein schuin randje van de CC af flexen aangezien die dikke plaat aan de andere kant ook een schuin hoekje heeft.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nzicht.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... zicht2.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... zicht3.jpg[/img]

Hij zou nog iets platter kunnen als ik het randje van de accusteun eraf haal.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nzicht.jpg[/img]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

kan je die relaisbak niet ergens anders naartoe leggen ofzo? dan kan ie achter de koplamp?
MarcoG
Contacteer:

Die relaisbak zit idd aardig in de weg terwijl die grotendeels leeg is. Maar ik zou niet weten hoe ik de relaitjes anders zou moeten behuizen.
Zonder relaisbak past ie prima plat liggend tot achter de koplamp. Moet wel nog een aansluiting komen aan de onder en bovenkant van de koeler vanwege de wateraan- en afvoer.
Steven
Car: M536

Noueh ff draden tellen, ff langs electrozaakje om wat bijpassende kleurtjes te kopen en die relaisbak ff netjes verlengen en verplaatsen naar het schutbord ofzo.

Dan kom je qua piping ook het meest logisch uit, dus waarom nu met slangen en zagen gaan zitten knoeien als het heel simpel op te lossen is met wat draad en een soldeerbout. :p
MarcoG
Contacteer:

Steven schreef:Noueh ff draden tellen, ff langs electrozaakje om wat bijpassende kleurtjes te kopen en die relaisbak ff netjes verlengen en verplaatsen naar het schutbord ofzo.

Dan kom je qua piping ook het meest logisch uit, dus waarom nu met slangen en zagen gaan zitten knoeien als het heel simpel op te lossen is met wat draad en een soldeerbout. :p
(Y)

Schutbord is nog plek zat ja....hmm, efkes die soldeerbout uit de kelder vissen. Accu moet nog in de koffer worden geplaatst maar heb al 6m startkabel liggen.
BlackEagle

Ik zag bij bb performance dat ze de chargekoeler boven het spruitstuk plaatsen.

Misschien dit een idee..

Voor de rest akelig weinig ruimte

Wel warm lijkt me :D
MarcoG
Contacteer:

Boven het spruitstuk past deze weer niet. Lijkt me ook niet zo ideaal...als het ook anders kan. Ruimte moet maar gemaakt worden, dus, solderen maar. :)
BlackEagle

Dikke luchthapper in je motorkap.

Heb je meer speling :D
Plaats reactie