Sander2 schreef:kingpin schreef:Mijn ex V6:
http://www.build4speed.com/forum/showthread.php?t=4
Hele mooie auto. Dit was mijn 2e Clio en echt, nooit en nooit meer.
Qua wegliggingsverschil tov de phaseII zul je dit waarschijnlijk alleen merken op het circuit.
Het grootste verschil is de wielbasis (2cm langer) de verstevigingen (dwarsbalk meen ik) en de grotere luchthuis en motormanagement.
Dus geen andere nokkenassen of wat dan ook.
Houd bij aankoop wel in de gaten of ie een nieuwe distributieriem heeft gehad na 5 jaar of 100000km ... geloof me dit loopt in de papieren (mijn dealer kwam op dik 2000 euro)). Kijk of de remmen goed zijn ... setje blokjes kost 550 euro moet je ze zelf monteren etc etc ... dus geen kattepis.
Alles aan de auto is duuur ... RVS uitlaat die ik eronder schroef .. .2500 euro, ga maar door.
Bij mij ging om de haverklap wel wat kapot ... heb uitgerekend dat de auto mij 500 euro per dikke 1000 km koste ... nee geef mij voor hetzelfde geld maar een Porsche.
En houd er rekening mee dat je niet 'even' een andere velg kunt monteren, er is werkelijk bijna niets voor te koop.
Boodschappen moet je alleen doen (waar wil je anders je vrouw kwijt

)
Qua blikvanger ... ken geen betere auto ...
ps, welke heb je zien staan, misschien is het de mijne wel

nr 293
Het is een hele mooie auto, maar zeer duur in onderhoud.
Joh, dan heb jij hem maar kort gehad geloof ik?
Klopt, nog net geen jaar.
Werd er beroerd van wat er allemaal aan stuk ging.
Heb in m'n leven heel wat auto's gehad, ben echt auto liefhebber, dus geen jakkeraar, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
@Lionheart: er zijn zeker meer 'optische' veranderingen ja, maar dat kun je zelf ook wel zien neem ik aan. Ik gaf ook meer de veranderingen aan die je niet zo op het oog kunt zien.
Kijk je geeft in je vraag al aan dat je 'denkt' dat de motor anders is in de phaseI tov phaseII en dat is niet zo.
En wat de meesten ook niet weten is dat de motor eigenlijk te groot is voor de auto qua warmteafgifte, dus wat doen ze om het geheel koelende te houden is dat wanneer de motor warm is (te warm) en je rijd boven de 3000 toeren dan worden de cylinderwanden gekoeld met extra benzine die er omheen stroomt. Vandaar het grote verbruik boven de 3k toeren.
Bij de phaseI is bijvoorbeeld de afdichtingsnaden van de bodykit nou ook niet je van het.
Als het namelijk te warm buiten is komen deze gewoon omhoog.
Ik geef alleen maar aan wat mijn bevindingen zijn in de relatieve korte tijd die ik heb gehad met deze auto.
Dat jij 'm mooi vindt kan ik inkomen, ik was ook gelijk verliefd op de auto ... strerker nog .. nog steeds vindt ik 'm ultiem.
Ik geef je alleen maar aan dat je met zo'n auto qua aanschaf er nog lang niet bent, en zeker niet zoals jij beweerd dat je 'm misschien wilt strippen en rondjes op de ring wilt draaien, want dat gaat je geld kosten.
Denk alleen al aan de standaard semi slicks die eronder zitten van Michelin (460 per band voor en 550 per band achter).
Remschijven a 400 euro, een velg kost 520 euro stuk (17") en nee, deze verkopen ze niet bij OZ.
Hier een link voor onderdelen:
http://www.k-tecracing.com/catalogue.asp?app=Clio%20V6
Maar ik geef toe, de mijne had een grote Air Induction Kit en een RVS sportuitlaat met aangepast phaseII motormanagement, ding ging as de speer, een Porsche 911 C2 hield me niet bij, man wat een geluid alleen al, boven 4000 toeren met het raam open kun je mekaar niet meer verstaan .. super gewoon, kan werkelijk niets tegenop.
Dus suc6 met je zoektocht.
Mocht je interesse hebben in een nagenoeg compleet werkplaats handboek met alle onderdelennummers en setups, die heb ik hier liggen.
Dus als je er 1 hebt mag je 'm komen halen.