als ik normaal rij dan gaat mijn olie temp tellertje al gauw naar de 160 graden. kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn, als het tellertje de goede temp aangeeft?
btw mijn tellertje tussen de toerenteller en de kilometerteller...blijft wel mooi in het midden
help!! olie temp clio 16v + 160 Graden !!!!!
denk een kapotte sensor, check eerst maar of die niet kapot is.
-
Als je motor niet ontploft tenminste he, anders zal de meter wel de goede waarde aangeven 

zit er nog genoeg olie in? peil m eens ff als m afgekoeld is.
kijk je oliepeil ff na bij koude motor en chekc of de fan aanslaat en dus of de motortemp niet absurd hoog wordt. Op de meter moet bij normaal rijden de watertemp staan op '10' uur, de fan moet aanslaan op '11' uur. Daarboven mag hij niet komen.
Hoe is je oliedruk stationair? Een erg hoge olietemperatuur is vaak geen goed teken. Zijn je lagers allemaal nog in orde? Ik heb de ervaring dat de temperatuur ook erg hard oploopt als de lagers erg ruim worden.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
zal wel aan de sensor liggen
als je olietemp echt 160 graden is loopt die volgens mij heel snel in mekaar of hij ploft
als je olietemp echt 160 graden is loopt die volgens mij heel snel in mekaar of hij ploft
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bij warme motor wat aan de hoge kant.
Bij koude motor wel ok.
Temp.sensor zit vooraan op de carterpan.
Bij koude motor wel ok.
Temp.sensor zit vooraan op de carterpan.
-
mijn waardes liggen bij koude motor ong rond de 3,5 a 4bar
bij warme: rond de 2, 2,5

bij warme: rond de 2, 2,5

2.5 lijkt mij wat hoog bij stationair toerental...
jij had toch ook een nieuwe oliepomp? Of waarom was jouw koude oliedruk zo hoog dan?
Nieuwe pomp ja.
Die druk was wel met koud weer, in de zomer was de druk wel wat lager, maar koud kwam hij niet onder 4 bar stationair.
Maargoed, het is alweer een tijdje geleden, dus zo precies weet ik het niet meer.
Hij draaide natuurlijk ook wel iets van 1100 stationair trouwens.
Die druk was wel met koud weer, in de zomer was de druk wel wat lager, maar koud kwam hij niet onder 4 bar stationair.
Maargoed, het is alweer een tijdje geleden, dus zo precies weet ik het niet meer.

Hij draaide natuurlijk ook wel iets van 1100 stationair trouwens.