help!! olie temp clio 16v + 160 Graden !!!!!

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
dps
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 12:01

als ik normaal rij dan gaat mijn olie temp tellertje al gauw naar de 160 graden. kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn, als het tellertje de goede temp aangeeft?

btw mijn tellertje tussen de toerenteller en de kilometerteller...blijft wel mooi in het midden
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

denk een kapotte sensor, check eerst maar of die niet kapot is.
soulfire1987
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 sep 2006 9:41

Als je motor niet ontploft tenminste he, anders zal de meter wel de goede waarde aangeven (0)
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

zit er nog genoeg olie in? peil m eens ff als m afgekoeld is.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kijk je oliepeil ff na bij koude motor en chekc of de fan aanslaat en dus of de motortemp niet absurd hoog wordt. Op de meter moet bij normaal rijden de watertemp staan op '10' uur, de fan moet aanslaan op '11' uur. Daarboven mag hij niet komen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe is je oliedruk stationair? Een erg hoge olietemperatuur is vaak geen goed teken. Zijn je lagers allemaal nog in orde? Ik heb de ervaring dat de temperatuur ook erg hard oploopt als de lagers erg ruim worden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dps
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 12:01

stagionair is de olie druk iets boven de 3 bar...hoe kom ik erachter of het mijn lagers zijn~?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zal wel aan de sensor liggen
als je olietemp echt 160 graden is loopt die volgens mij heel snel in mekaar of hij ploft
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dps
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 12:01

zou het metertje ook kapot kunnen zijn ofzo?
kan iemand mij vertellen waar ik die sensor vind op het blok bij een 16v?
en wat mij een nieuwe ong kost,,
dps
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 12:01

een oliedruk van iets meer als 3 bar stagionair is dat btw een beetje inorde?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bij warme motor wat aan de hoge kant.
Bij koude motor wel ok.

Temp.sensor zit vooraan op de carterpan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

mijn waardes liggen bij koude motor ong rond de 3,5 a 4bar
bij warme: rond de 2, 2,5

:)
dps
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 okt 2006 12:01

bij koude moter is het 3 en een half....bij warme motor 2.5 ong.
dat zit dus wel goed?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

2.5 lijkt mij wat hoog bij stationair toerental...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Inderdaad, bij mijn lio was het volgens mij 5,5-6 bar bij koude motor en iets boven de 1 bar bij warme motor.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

jij had toch ook een nieuwe oliepomp? Of waarom was jouw koude oliedruk zo hoog dan?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Nieuwe pomp ja.

Die druk was wel met koud weer, in de zomer was de druk wel wat lager, maar koud kwam hij niet onder 4 bar stationair.

Maargoed, het is alweer een tijdje geleden, dus zo precies weet ik het niet meer. ;)

Hij draaide natuurlijk ook wel iets van 1100 stationair trouwens.
Plaats reactie