
[R5GTT] Profiler - Filmpje update 17-05-2008
Damn! mooi projekt zeg
Goed bezig.

Daar heb je gedeeltelijk gelijk in en ik heb ook een aangepaste buis erbij die het mogelijk maakt om te draaien zonder de Pace.die pacer er uitlaten en een grote rad monteren had ik gedaan.. 2 intercoolers is ook weer meer luchtweerstand en groter turbogat..
Tevens komt er een grote rad op met een externe olie koeler.
Maar....

- Het turbogat wordt niet groter. Turbo spint nog even snel op. Maar idd door de extra weerstand is er een klein druk verlies aan het einde van het circuit.
- Die Pace intercooler had ik reeds voordat ik de Cybercooler had.
- Ik wil het zo toch even testen. Mocht het verlies dermate groot zijn, dan haal ik de Pace er tussen uit.
Maar in ieder geval goede tip

turbogat word wel iets groter omdat hij nu meer ruimten moet vullen met lucht he..Als je van af je turbo naar je inlaat alleen een bus monteerd dan heb je eerder druk dan dat je ook nog 1 of 2 intercoolers moet vullen.. En daarbij een te koude inlaatlucht isook niet goed he
100% gelijk.
Het turbogat is normaal de tijd die je turbo nodig heeft om op te spinnen (dacht ik). Daar de reactie later is doordat hij een groter circuit heeft (meer slangen die uitzetten etc.) na de turbo geeft dit hetzelfde effect als een turbo die later op spint.
Dus als je het zo bekijkt kun je het zo noemen
Te koud is idd niet goed maar met zomers als nu
Turbo-tjes lusten wel wat koude lucht net als ik koude drankjes

Het turbogat is normaal de tijd die je turbo nodig heeft om op te spinnen (dacht ik). Daar de reactie later is doordat hij een groter circuit heeft (meer slangen die uitzetten etc.) na de turbo geeft dit hetzelfde effect als een turbo die later op spint.
Dus als je het zo bekijkt kun je het zo noemen

Te koud is idd niet goed maar met zomers als nu

Turbo-tjes lusten wel wat koude lucht net als ik koude drankjes

Daar merk je in de praktijk vrijwel niks van, van dat extra intercoolertje 
.. wat betreft turbogat ...

.. wat betreft turbogat ...
Dank je!!good luck.. we horen wel hoe het verloopt.
Des te beterDaar merk je in de praktijk vrijwel niks van, van dat extra intercoolertje
.. wat betreft turbogat ...

Hier nog even een pic. van nog wat GTTuning spullen die ik onlangs ontvangen heb:
GTT Open grille
GTT Twin-skinned Turbo Heatshield
GTT Polished Alloy Breather Chamber (mijne was RIP).
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/gtt.gif[/img]
Moet nog even wat foto's van mijn motor maken. Is een tijdje geleden compleet gereviseerd/licht getuned door MB.
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo, daar zijn we weer...
Hier even wat plaatjes van mijn motor na de ombouw door MB carperformance.
Het volgende is er gedaan:
- Blok gespoten
- Ontsteking set (Bougies, kabels, rotor en verdelerkap)
- Allemaal nieuwe pakkingen (uprated)
- Uprated kop bouten
- Waterpomp
- Koppeling (sport)
- Olie pomp revisie
- 260 gr nokken-as
- Standaard compressie zuigers, cilinders en toebehoren
- Alle lagers
- Klep rubbers
- Distributie ketting en spanner
Verder is mijn carb aangepast naar een group A en gereviseerd.
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb2.gif[/img]
En even kijken of alles nog een beetje past
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb4.gif[/img]
Hier nog mijn koppeling en mijn carb:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e9gif.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/t4.gif[/img]
Dat was het weer voor nu
Hier even wat plaatjes van mijn motor na de ombouw door MB carperformance.
Het volgende is er gedaan:
- Blok gespoten
- Ontsteking set (Bougies, kabels, rotor en verdelerkap)
- Allemaal nieuwe pakkingen (uprated)
- Uprated kop bouten
- Waterpomp
- Koppeling (sport)
- Olie pomp revisie
- 260 gr nokken-as
- Standaard compressie zuigers, cilinders en toebehoren
- Alle lagers
- Klep rubbers
- Distributie ketting en spanner
Verder is mijn carb aangepast naar een group A en gereviseerd.
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb2.gif[/img]
En even kijken of alles nog een beetje past

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e-mb4.gif[/img]
Hier nog mijn koppeling en mijn carb:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e9gif.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/t4.gif[/img]
Dat was het weer voor nu

Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:44, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Blok ziet er weer gelikt uit. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zo, weer even een update.
Mijn R5 staat nu nog bij de spuiter maar het gaat nu snel!!
Even een paar spy-pigs:
Dorpel gelast en daarna in grondlak:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex9.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex10.gif[/img]
Nieuw plaatje erin en de raamrand weer roestvrij:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex11.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex12.gif[/img]
Een voorproefje van wat er gaat komen. (rode substantie bij raam is geen roest!!)
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex13.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex14.gif[/img]
Eerste onderdelen gespoten en wel terug
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex15.gif[/img]
Ok, meer volgt snel!!
Mijn R5 staat nu nog bij de spuiter maar het gaat nu snel!!
Even een paar spy-pigs:
Dorpel gelast en daarna in grondlak:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex9.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex10.gif[/img]
Nieuw plaatje erin en de raamrand weer roestvrij:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex11.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex12.gif[/img]
Een voorproefje van wat er gaat komen. (rode substantie bij raam is geen roest!!)
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex13.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex14.gif[/img]
Eerste onderdelen gespoten en wel terug

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex15.gif[/img]
Ok, meer volgt snel!!
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Dank je!!ziet er goed uit.... van welk merk is de voorbumper? en waar is die te koop?

De voorbumper is er een van GT Tuning in de UK.
Om precies te zijn: GTT Evo 'RS' Front Bumper
Zie: http://www.gttuning.com/ext_style.htm
Ziet er netjes uit, altijd fijn zoŽn "ground up" resto.


Ja ja, gisteren had de spuiter even laten weten dat ik mijn auto weer kan komen halen. Is KLAAR!!
Zal ASAP ff pigs plaatsen!


Zal ASAP ff pigs plaatsen!
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard


Ziet er echt toppie uit!!!
Heeft even geduurd maar hij wou nie 
Maar hier dan toch de beloofde pig:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/pig-1.jpg[/img]

Maar hier dan toch de beloofde pig:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/pig-1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Dat is een stevige! 
Yes yes eindelijk is mijn auto terug en kan ik binnenkort weer gaan opbouwen.
Volgende is er aangepast:
- Alles gespoten en roest vrij gemaakt (Zo ver mogelijk).
- Nieuwe dorpels (buiten dorpels).
- Diverse nieuwe plaatjes erin gelast.
- De-badged.
- De-wipered. (Enkele ruitenwisser).
- De-locked. (Slot gaten dicht).
- Shaved door handles. (Handvat inhammen dicht).
- Achterklep strak (nummer plaat naar bumper).
- Antenne gat dicht.
- Tankdop vul opening dicht.
- Dubbele uitlaat in achterbumper.
- Motor kap met 16v happer en booskijkers.
Hier even wat pigs (Nee nee, deze keer geen varkens maar Pica's alias foto's)
ff op de auto ambulance:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex16.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex17.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex18.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex21.gif[/img]
Voorzijde/achterzijde:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex19.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex22.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex20.gif[/img]
Nu nog ff kijken voor wat motor onderdelen:
- Extra stevige motor steunen
- Externe olie koeler.
- Nieuwe uprated radiateur.
En nog een paar dingetjes meer
Gaat altijd maar door!!
Meer volgt!!
Volgende is er aangepast:
- Alles gespoten en roest vrij gemaakt (Zo ver mogelijk).
- Nieuwe dorpels (buiten dorpels).
- Diverse nieuwe plaatjes erin gelast.
- De-badged.
- De-wipered. (Enkele ruitenwisser).
- De-locked. (Slot gaten dicht).
- Shaved door handles. (Handvat inhammen dicht).
- Achterklep strak (nummer plaat naar bumper).
- Antenne gat dicht.
- Tankdop vul opening dicht.
- Dubbele uitlaat in achterbumper.
- Motor kap met 16v happer en booskijkers.
Hier even wat pigs (Nee nee, deze keer geen varkens maar Pica's alias foto's)

ff op de auto ambulance:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex16.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex17.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex18.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex21.gif[/img]
Voorzijde/achterzijde:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex19.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex22.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex20.gif[/img]
Nu nog ff kijken voor wat motor onderdelen:
- Extra stevige motor steunen
- Externe olie koeler.
- Nieuwe uprated radiateur.
En nog een paar dingetjes meer

Gaat altijd maar door!!
Meer volgt!!
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Netjes hoor!
Nu met de opbouw wordt het alleen maar leuker en mooier

Nu met de opbouw wordt het alleen maar leuker en mooier
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
pfewwwwwwwwwwwwwwwwww wat strak




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
euhm word dit niet wat lastig bij een tankstation?
of heb je daar al een oplossing voor
of heb je daar al een oplossing voor
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
Zohey,
Ziet er gelikt uit.
Had alleen andere koppeling genomen als je dan toch goed bezig bent.
Zag Valeo op een foto.
Neem dan sachs ofzo..
Ziet er gelikt uit.
Had alleen andere koppeling genomen als je dan toch goed bezig bent.
Zag Valeo op een foto.
Neem dan sachs ofzo..

-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
Dan heb ik niks gezegdFlorus schreef:Die koppeling die hij heeft heb ik er ook in hangen, is een versterkte versie,voldoet bij mij super i.i.g.BlackEagle schreef: Neem dan sachs ofzo..

Dank je!!.
Vul opening wordt verplaatst. Komt helemaal goed. (Waar = Verassing)
Als hij op de nieuwe plaats gemonteerd is zal ik ff pica's plaatsen.

Vul opening wordt verplaatst. Komt helemaal goed. (Waar = Verassing)

Als hij op de nieuwe plaats gemonteerd is zal ik ff pica's plaatsen.