[R5GTT] Profiler - Filmpje update 17-05-2008

Vertel hier alles over je project.
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Na hier veel mooie verhalen gelezen te hebben over projecten, zal ik zelf ook maar eens een project topic openen.

Na 2 andere R5 GT Turbo's gehad te hebben heb ik ongeveer vijf jaar geleden mijn huidige GTT gekocht en deze staat nu al weer 3,5 jaar stil :-(

Hier even mijn voorgeschiedenis…

PS. Voor wie lezen niet zijn hobby is maar plaatjes kijken, moet je dit stukje ff skippen.

Hier gaat ie dan:
Het begon toen ik 19 was en nog op school zat. Hoewel ik al mijn rijbewijs had kon ik nog geen auto betalen. Op een dag liep ik door ons dorp en zag een Renault 5 GTT te koop staan. Ik had zo'n auto maar zelden gezien en ik was meteen verkocht. Een in mijn ogen perfecte witte R5 GTT met 76.000KM op de teller. Altijd gereden als 2de wagen door een meid (right :-) ). Alleen hoe zou ik het geld bij elkaar krijgen? Na lang denken kwam ik tot de conclusie dat deze auto er voor mij helaas niet in zat en hij werd verkocht aan iemand anders. Ik baalde enorm dat ik hem niet kon kopen maar vanaf dat moment wist ik dat mijn eerste auto een R5 GTT zou zijn. Nu heb ik al mijn 3de Turbo in het bezit en dit is ook de laatste.

Het begin: Na een tijdje zoeken zag ik een Renault 5 GT Turbo uit 1986 te koop. De wagen zag er netjes uit. Zowel van buiten als van binnen. Een grote dubbele achterspoiler maakte hem mooi af. Een paar kleine deukjes in de deur etc. Bij het inspecteren van de dorpels werd ik minder vrolijk. Er brokkelde van alles af en de verkoper lachte nog met een opmerking "Ben je drugs aan het zoeken?". Drugs niet maar wel roest. Na een proef rit wist ik het wel. Deze moest ik hebben.
Dit was hij:

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/svoor.jpg[/img]

Na een tijdje leuk en aardig gereden te hebben gebeurde het..... MAX POWER!!. Staat daar even een mooie GT Turbo van GT Tuning in. Toen wist ik dat ik mijn auto ook onder handen zou nemen. Na verloop van tijd ben ik eens serieus naar mijn GTT gaan kijken of het allemaal wel haalbaar was en daar kwam het.....Roest, roest en nog eens roest. Hij kwam zelfs niet door de keuring. Helaas zouden de kosten zo hoog worden om dat weer allemaal strak te krijgen dat ik besloten had om de auto te verkopen en naar een andere GTT te gaan zoeken. Voor een te lage prijs is hij toen verkocht. :-(

Natuurlijk ging ik weer op zoek naar een andere GTT. Toen liep ik een parelmoer witte R5GTT tegen het lijf. Fase 1 uit 1988. Geheel origineel op de Sebring einddemper na. Rustig aan begonnen met een set witte knipperlichten en een Laguna grille. Voor een betere lucht toevoer een dikke Green open air filter erop gezet. Echt super dat geluid :-)
Dit was hij:

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... huinv2.jpg[/img]

Toen kwam de verassing... Roest.. (verassing?? Niet bij de R5). Nee deze keer niet de dorpels maar het schutbord. Als ik dit serieus wilde doen moest er super veel vervangen worden..€€€. Voor de plannen die ik had, moest ik er een hebben die in betere staat was als deze. Dus had ik me voorgenomen om voor de laatste maal naar een andere R5 op zoek te gaan. Als die niet goed zou zijn dan kocht ik een ander nieuwer type auto.

Bijna had ik mijn zoektocht gestaakt daar het aanbod bijna nul was, tot ik op een dag in de winkel stond en daar de Vondst van Limburg. Snel een afspraak gemaakt en er naar toe. SUPER!!. Er waren nog wel enkele kleine dingen aan zoals bumper voor gescheurd. (Moet ook wel 5cm boven de grond). Mooi geluid zonder middendemper en een dikke Remus uitlaat. Na enkele maanden kreeg ik weer een klote tegenvaller: Roest in de wielkuip voor. Bleek de auto ooit lichte schade gehad te hebben. Daar mijn voornemen was dat dit de laatste R5 zou zijn heb ik een geheel nieuwe wielkuip erin laten lassen (weer €450,- lichter).
Toen kwam de vraag: hoe kan ik mijn auto goed onder handen nemen als ik er dagelijks mee moet rijden? Na 1,5 jaar kwam het antwoord. Ik kreeg de optie om de auto te stallen in een grote garage met put e.d. Toen heb ik besloten om hem te laten schorsen en heb een Ford Fiësta Diesel gekocht. (voor grote afstanden die ik rij) Inmiddels die is weer vervangen door een R5 en die weer door een Twingo.
Nu staat mijn auto al ruim 3,5 jaar stil en ben ik een heel eind gekomen (gezien de tijd die ik heb).

Ik zal hier de (oude) en recente foto’s plaatsen. Heb er nog vrij veel :-)

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00808.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00798.gif[/img]

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00809.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00806.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Profiler1 op za 17 mei 2008 21:17, 24 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Profiler1 schreef:Nu heb ik al mijn 3de Turbo in het bezit en dit is ook de laatste.
Vast niet, d'r komt er vast nog een :)

Leuk verhaal, wanneer denk je de auto af te hebben? En wat zijn de plannen om hem in Max Power te krijgen?
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Vast niet, d'r komt er vast nog een
:-) Hopelijk niet.

Nee nee, In de Maxpower hoeft niet maar daar is wel wat inspiratie uit voortgekomen... Stonden een paar jaar terug geregeld wat GTT's in.

Hij gaat begin juni naar de spuiter en dan weer opbouwen. Blok is al terug maar moet nog een nieuwe turbo hebben.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Op de foto's ziet de wagen er anders nog strak uit! Ben benieuwd hoe de auto wordt, houd ons iig op de hoogte. Succes met 't project!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Leuk, weer een GT project! :worship:

Veel succes, en hou ons op de hoogte met véél foto's!

Zou ik je kentekens mogen hebben? Dan kan ik ze in het register vermelden:

http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=96"
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Leuk, weer een GT project!

Veel succes, en hou ons op de hoogte met véél foto's!
Zal ik zeker doen. Bedankt.
Zou ik je kentekens mogen hebben?
TF-FG-03
Op de foto's ziet de wagen er anders nog strak uit! Ben benieuwd hoe de auto wordt, houd ons iig op de hoogte. Succes met 't project!
Je weet hoe het gaat onder de kapjes... roest. niet veel maar naar mijn idee wel te veel :-)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Je huidige 5 ken ik wel, kwam ik vroeger wel eens tegen op Vive La France. (Y)

Weet je je oude kentekens ook nog?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Van mijn eerste GTT moet ik ff zoeken. Mijn tweede had: TS-93-PG
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Moet even het verleden ophalen.

Ben natuurlijk begonnen een paar jaar terug met het strippen van de R5:

Interieur:

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/2.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/3.gif[/img]

Nu is er alles uit. Inclusief dash.

Extrieur:

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/4.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/5.gif[/img]

Nu is de buitenkant compleet gestripped.

Roest pigs volgen :-(

Zal binnenkort even motor pigs plaatsen. :-)
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Je huidige 5 ken ik wel, kwam ik vroeger wel eens tegen op Vive La France.

Weet je je oude kentekens ook nog?
Chris, hier het kenteken van mij eerste Turbo: HF-GF-25

Denk wel dat hij ondertussen RIP is.. Kon hem niet meer vinden bij de RDW :-(
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

OK, hier weer een paar pigs... Eerst maar de slechte... ROEST!!

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/r1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/r2.gif[/img]

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/r3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/r4.gif[/img]

Dit op de bekende plaatsen. Verder bij de ramen gelukkig geen roest :-)

Hier nog even wat motor plaatjes.. Zal binnenkort even het resultaat van de ombouw bij MB carperformance posten.

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e2.gif[/img]

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e4.gif[/img]

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/e5.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/gb1.gif[/img]

Even nog de turbo met de bekende (heb ik gehoord) scheurtjes..
Wordt vervangen door een nieuwe.

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/t1.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/t2.gif[/img]

Meer pigs volgen!!
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is de turbo verder af ofzo??
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

is de turbo verder af ofzo??
Nou, hij is nog niet klaar maar ik ben wel verder dan wat er toe nu toe hier staat. Ben al vrij lang bezig maar had het nog niet gepost hier. Moet even de voorgeschiedenis laten zien :-)

Binnenkort volgen er nieuwe pics. (Hoe hij er nu bij staat).
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik bedoel is de turbo die je gaat vervangen verder gaar??
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Nou, buiten die scheurtjes heeft hij het altijd goed gedaan.
Maar wel op iets meer druk gelopen.

Nu moet hij nog wat meer druk aankunnen dus een iets dikkere turbo erop. :-)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gewoon een andere slakkenhuis monteren en weer gaan met die turbo!
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Is ook mogelijk, maar mijn blok is compleet aangepast voor iets meer vermogen en wil dadelijk niet problemen met de turbo krijgen. Vandaar dat ik voor een iets zwaarder model ga.

Ben al zo lang bezig dat ik het nu in een keer goed wil doen.
Dan rij ik met iets meer vertrouwen :-)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik heb nog wel wat moois in de aanbieding T25 met bijbehoren
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Ik heb nog wel wat moois in de aanbieding T25 met bijbehoren
Nieuw?
Bijbehoren? Actuator, olie leiding?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wel iets meer dan dat... stuur jochem ff een pm :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Haas schreef:wel iets meer dan dat... stuur jochem ff een pm :)
Ja doe dat :p
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Jochem, zie PM :-)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

(Y)
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Hier even weer een update-tje!!

Ik en anderen, hebben de afgelopen jaren natuurlijk nog wel iets meer gedaan. Vandaar even een foto update.


Dit was mijn voorbumper:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/exvvv.gif[/img]

Toen heb ik er dit van gemaakt:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/exvv.gif[/img]

Totdat ik een GTT Evo voorbumper kon kopen met Cybercooler en K-tec lobster inlet elbow:

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/gttv.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/et1.gif[/img]


Dit was mijn achterbumper na mijn eerste aanpassingen:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/exbb.gif[/img]

Toen moest ik even mijn nieuwe uitlaat systeem passen:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/t3.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex8.gif[/img]

Daarna heeft de spuiter er dit van gemaakt: (Nog niet spuit klaar hier):
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex1.gif[/img]

Daar mijn kenteken plaat naar mijn achterbumper is verplaatst ook natuurlijk "even" (not :-) ) een aanpassing aan de achterklep:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex2.gif[/img]

Met mijn polyester kap zijn ze bezig:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex7.gif[/img]

Zal binnenkort nog even nog een paar pigs posten met wat nieuwe spullen die ik onlangs heb gekocht :-)
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:40, 3 keer totaal gewijzigd.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

plaatjes doen het niet :(
R 5 Convertible Rulezz
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Damn, zie het.

Mijn site ligt plat :-(
Straks ff nakijken of mijn server down is :-( :-(

Altijd iets met die zooi (N)
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Site is weer online dus plaatjes ook :-)

Dat heb je met een thuis verbinding. Geen SLA van 99,99% ;-)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bij mij is er nog steeds niks. :wink:
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Je hebt gelijk. Hij routeerd alleen intern nu??

Nou even op een andere server gezet. Nu heb ik ff goed getest via een extern netwerk en nu zou het moeten werken....

Zoek ik het probleem even rustig uit.. :-(

:)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Hij werkt (Y)

Nette pics!
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Hier nog wat pics van wat spullen die ik reeds aangeschaft had:

"Uprated fuel pump"
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/et2.gif[/img]

Pipercross kevlar full hose set. (Je kunt wel raden welke kleur de auto wordt... :-) ). Komt niet veel voor, de kleur wit.
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/et3.gif[/img]

Pipercross open luchtfilter. Ik had reeds een GTT en Green open luchtfilter. Heb ik mooi een keuze :-)
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/et4.gif[/img]

Pace intercooler. Gaat samen met de GTT cybercooler zorgen voor super koude lucht :-)
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/et5.gif[/img]

Neon is niet mijn eerste prio maar ik had nog een paar VVV bonnen over.... Kleur.... WIT :-)
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex3.gif[/img]

Mijn Nieuwe koplampen
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex4.gif[/img]

Moet voor mijn kenteken plaat wel wat verlichting hebben en mijn nieuwe Sparco tankdop met vultrechter. (Waar die gaan komen is nog een verassing!!)
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex5.gif[/img]

Renault 5 = Roest
Vandaar nieuwe dorpels
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/ex6.gif[/img]

Meer pigs volgen snel!! :-)
Laatst gewijzigd door Profiler1 op do 27 dec 2007 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ziet er veelbelovend uit. :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Goed bezig! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Dit is volgens mij echt een mega grote beurt! Veel suc6! :worship: :worship:
Profiler1
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 12:24
Locatie: Asten
Contacteer:

Dank je,

Er gaat idd het een en ander aan veranderen.

Wat ik wil bereiken is zeer strak, weinig poespas maar wel wat vermogen.

Eenvoud en symmetrisch :-)

Wil eigenlijk geen Jap styling gebruiken maar door de intercooler en GTT Evo bumper is er toch wat van terug te vinden maar ik probeer een beetje de balans te vinden.
Plaats reactie