Na 2 andere R5 GT Turbo's gehad te hebben heb ik ongeveer vijf jaar geleden mijn huidige GTT gekocht en deze staat nu al weer 3,5 jaar stil

Hier even mijn voorgeschiedenis
PS. Voor wie lezen niet zijn hobby is maar plaatjes kijken, moet je dit stukje ff skippen.
Hier gaat ie dan:
Het begon toen ik 19 was en nog op school zat. Hoewel ik al mijn rijbewijs had kon ik nog geen auto betalen. Op een dag liep ik door ons dorp en zag een Renault 5 GTT te koop staan. Ik had zo'n auto maar zelden gezien en ik was meteen verkocht. Een in mijn ogen perfecte witte R5 GTT met 76.000KM op de teller. Altijd gereden als 2de wagen door een meid (right

Het begin: Na een tijdje zoeken zag ik een Renault 5 GT Turbo uit 1986 te koop. De wagen zag er netjes uit. Zowel van buiten als van binnen. Een grote dubbele achterspoiler maakte hem mooi af. Een paar kleine deukjes in de deur etc. Bij het inspecteren van de dorpels werd ik minder vrolijk. Er brokkelde van alles af en de verkoper lachte nog met een opmerking "Ben je drugs aan het zoeken?". Drugs niet maar wel roest. Na een proef rit wist ik het wel. Deze moest ik hebben.
Dit was hij:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/project/rtc/svoor.jpg[/img]
Na een tijdje leuk en aardig gereden te hebben gebeurde het..... MAX POWER!!. Staat daar even een mooie GT Turbo van GT Tuning in. Toen wist ik dat ik mijn auto ook onder handen zou nemen. Na verloop van tijd ben ik eens serieus naar mijn GTT gaan kijken of het allemaal wel haalbaar was en daar kwam het.....Roest, roest en nog eens roest. Hij kwam zelfs niet door de keuring. Helaas zouden de kosten zo hoog worden om dat weer allemaal strak te krijgen dat ik besloten had om de auto te verkopen en naar een andere GTT te gaan zoeken. Voor een te lage prijs is hij toen verkocht.

Natuurlijk ging ik weer op zoek naar een andere GTT. Toen liep ik een parelmoer witte R5GTT tegen het lijf. Fase 1 uit 1988. Geheel origineel op de Sebring einddemper na. Rustig aan begonnen met een set witte knipperlichten en een Laguna grille. Voor een betere lucht toevoer een dikke Green open air filter erop gezet. Echt super dat geluid

Dit was hij:
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... huinv2.jpg[/img]
Toen kwam de verassing... Roest.. (verassing?? Niet bij de R5). Nee deze keer niet de dorpels maar het schutbord. Als ik dit serieus wilde doen moest er super veel vervangen worden... Voor de plannen die ik had, moest ik er een hebben die in betere staat was als deze. Dus had ik me voorgenomen om voor de laatste maal naar een andere R5 op zoek te gaan. Als die niet goed zou zijn dan kocht ik een ander nieuwer type auto.
Bijna had ik mijn zoektocht gestaakt daar het aanbod bijna nul was, tot ik op een dag in de winkel stond en daar de Vondst van Limburg. Snel een afspraak gemaakt en er naar toe. SUPER!!. Er waren nog wel enkele kleine dingen aan zoals bumper voor gescheurd. (Moet ook wel 5cm boven de grond). Mooi geluid zonder middendemper en een dikke Remus uitlaat. Na enkele maanden kreeg ik weer een klote tegenvaller: Roest in de wielkuip voor. Bleek de auto ooit lichte schade gehad te hebben. Daar mijn voornemen was dat dit de laatste R5 zou zijn heb ik een geheel nieuwe wielkuip erin laten lassen (weer 450,- lichter).
Toen kwam de vraag: hoe kan ik mijn auto goed onder handen nemen als ik er dagelijks mee moet rijden? Na 1,5 jaar kwam het antwoord. Ik kreeg de optie om de auto te stallen in een grote garage met put e.d. Toen heb ik besloten om hem te laten schorsen en heb een Ford Fiësta Diesel gekocht. (voor grote afstanden die ik rij) Inmiddels die is weer vervangen door een R5 en die weer door een Twingo.
Nu staat mijn auto al ruim 3,5 jaar stil en ben ik een heel eind gekomen (gezien de tijd die ik heb).
Ik zal hier de (oude) en recente fotos plaatsen. Heb er nog vrij veel

[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00808.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00798.gif[/img]
[img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00809.gif[/img] [img]http://www.djprofiler.nl/pictures/proje ... P00806.gif[/img]