Als ik het zo zie, ziet die er aardig totall loss uit.Edward(ForeverYoung) schreef:Mja, ik ook, geen idee hoe ze er op komen, maar goed. (Nouja, met spuitkosten kan het snel oplopen.. maar of je dan ook zo hoog uitkomt?)Robke schreef:Waar zijn de foto's?
Ik vind 2750,- nog een aanzienlijk bedrag.....
Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Contacteer:
Denk dat ie niet totall loss is hoor zal niet veel schelen. De megane van men broer dies was wel helaas totall loss 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Contacteer:
Succes Edward. 

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Contacteer:
ja, wa+ doen ze niks.. (zoals bij mij 

Wat een lulverhaal Tom. Daarvoor ben je nu eenmaal all-risk verzekerd.Tom schreef:je zult alleen het jaar erna wel wat extra premie moeten betalen.......
Sterker nog, door zulke actiesbetaald heel nederland meer premie.......
-
- Moderator
- Car: MB
hoezo lulverhaal. Tuurlijk ben je daarvoor all-risk verzekerd en zal het voor Edward niet zoveel uitmaken. Maar als jij opniew je premie moet betalen staat er altijd zo'n crap regel tussen van blablabla en helaas zijn de premies weer met ...,...% gestegen dit jaar. Dat komt echt niet omdat heel nederland niets claimed
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee, tuurlijk claimt heel nederland aangezien je daarvoor verzekerd bent, slimmerik. Anders ga je toch geen all-risk premie betalen ofwel?
Ik ga toch ook niet lopen piepen als jij je willie tegen een paal zet?
Ik ga toch ook niet lopen piepen als jij je willie tegen een paal zet?
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ik heb No-Claim garantie, dus de premie blijft hetzelfde. Heb nu 5% korting (BM-trede 2) en anders was ik omhoog gegaan naar naar 15% of 20%. Dat blijft nu een heel jaar staan op die 5%. Mits ik in dat hele jaar niet nog een keer schade krijg, gaat m'n korting niet verder omlaag en betaal ik niets extra.Tom schreef:je zult alleen het jaar erna wel wat extra premie moeten betalen.......
Sterker nog, door zulke actiesbetaald heel nederland meer premie.......
Ik betaal elke maand 135 euro (das zo'n 45 euro meer dan WA+) zodat ik bij eventuele ongein niet ineens met een schadepost van hier tot Tokio zit..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Dus bij een paar krasjes, een kapotte velg + band, en een draagarmpje, is ie al total loss??Clio-Power schreef:Als ik het zo zie, ziet die er aardig totall loss uit.
Economisch total loss, misschien, maar dat is dan meer omdat het met overspuitkosten gelijk hoog oploopt (voor 2750 euro kan ik wel 10 bumpers op de kop tikken

-
- Contacteer:
Hier nog ff op reageren:Paul1916v schreef:wou idd nog vragen, vind je het em waard?Ivo8hoven schreef: Steek dat geld in je zak man, en koop een snel ding voor weinig terug...,
als jij (Ivo) voor mij een snel ding kan vinden dat niet na 300 of 400 kilometer al staat te janken om benzine, dan zal ik er misschien over nadenken. Tot die tijd is deze Mégane me snel zat, en kan ik lekker 600 a 700 km. rijden zonder brandende benzinelampjes

Koop wel een keer een snel autootje erbij (nee, waarschijnlijk geen 5 GTT want ik heb dat Renault 5 gevoel niet)
Of ik haal een keer m'n motorrijbewijs, kan ik al die auto's die nu nog sneller zijn lekker voorbijvlammen

-
- Contacteer:
Dan sta ik nog vaker bij de pomp
Tis alleen wat goedkoper tanken met een autootje op gas, maar de actieradius gaat er niet op vooruit..
Alhoewel het toch wel leuk zou zijn, voor kleine bedragen je auto volgooien. Zag vorige week nog een Coupé 1.6e G3 op marktplaats die in onderdelen verkocht werd. Misschien toch maar eens aan denken, gasinstallatie overbouwen, laten keuren. Alleen moet ik dan weer kofferruimte inleveren of m'n reservewiel thuis laten liggen, zucht

Tis alleen wat goedkoper tanken met een autootje op gas, maar de actieradius gaat er niet op vooruit..
Alhoewel het toch wel leuk zou zijn, voor kleine bedragen je auto volgooien. Zag vorige week nog een Coupé 1.6e G3 op marktplaats die in onderdelen verkocht werd. Misschien toch maar eens aan denken, gasinstallatie overbouwen, laten keuren. Alleen moet ik dan weer kofferruimte inleveren of m'n reservewiel thuis laten liggen, zucht

Nou ja gezien je een tank per week tankt spaar je je m instens 100 euro per maand maargoed.
-
- Contacteer:
Ja idd. Op zich maakt het geld me niet zoveel uit, maar ik zou het toch idd wel beter kunnen gebruiken)
(BTW: Kun je die MP link even een beetje aanpassen misschien? Hij vernaggeld de leesbaarheid van de pagina een beetje
)
(BTW: Kun je die MP link even een beetje aanpassen misschien? Hij vernaggeld de leesbaarheid van de pagina een beetje

Heb ik ff voor je gedaan 
-
- Contacteer:
zegt degene die nog niet zolang geleden z'n 1.8 16v blok verruilde voor een 2.0 16v blok
maareh, verzekering blijft zo.
en misschien haal ik nog wel een keer echt een gasinstallatie van de sloop ofzo, zorgen dat het netjes wordt ingebouwd, netjes laten keuren en kentekenbewijs laten aanpassen..
en misschien haal ik nog wel een keer echt een gasinstallatie van de sloop ofzo, zorgen dat het netjes wordt ingebouwd, netjes laten keuren en kentekenbewijs laten aanpassen..

Dat is het domste wat je kan doen.
Ik doelde er ook meer op dat je wellicht beter het geld van de verzekering kan opstrijken en daar weer n goede megane van kopen. De meganes die nu te koop staan zijn erg aantrekkelijk qua marktwaarde en betrouwbaarheid.
Voor dat geld heb je een megane full-option op g3, je lacht je rot. Dan ging ik me geen tijd en moeite steken in de auto die je hebt.
Ik weet t, maar je moet proberen niet áltijd met je hart te denken, maar ook gewoon met gezond verstand en uittellen wat de voordeligste oplossing is
Je oude auto hou je het liefste, ik snap t, maar ik betwijfel of dat de beste keuze is. Die keuze is aan jou uiteraard!
Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat zo'n auto all-risk verzekeren voor 135 euro wel erg overdone is... Je betaald dan al 1600 per jaar aan verzekering, 2 jaar lang en je hebt de marktwaarde al betaald...
Ik doelde er ook meer op dat je wellicht beter het geld van de verzekering kan opstrijken en daar weer n goede megane van kopen. De meganes die nu te koop staan zijn erg aantrekkelijk qua marktwaarde en betrouwbaarheid.
Voor dat geld heb je een megane full-option op g3, je lacht je rot. Dan ging ik me geen tijd en moeite steken in de auto die je hebt.
Ik weet t, maar je moet proberen niet áltijd met je hart te denken, maar ook gewoon met gezond verstand en uittellen wat de voordeligste oplossing is

Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat zo'n auto all-risk verzekeren voor 135 euro wel erg overdone is... Je betaald dan al 1600 per jaar aan verzekering, 2 jaar lang en je hebt de marktwaarde al betaald...
-
- Contacteer:
hmm, ik zal er wat over nadenken. maar denk niet dat ik deze weg doe.
over de verzekering, dat geld kan me niet zo heel veel schelen, voor een stukje zekerheid betaal ik graag wat meer.
nu ff een jaar schadevrij rijden, en dan wordt het maandbedrag ook al minder.
waarom is het dom om achteraf in te bouwen? zelfs met een redelijke motorrevisie ben ik op die manier waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een 'nieuwe' gasinstallatie (LPi ofzo, al is dat wel betrouwbaarder dacht ik)
over de verzekering, dat geld kan me niet zo heel veel schelen, voor een stukje zekerheid betaal ik graag wat meer.
nu ff een jaar schadevrij rijden, en dan wordt het maandbedrag ook al minder.
waarom is het dom om achteraf in te bouwen? zelfs met een redelijke motorrevisie ben ik op die manier waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een 'nieuwe' gasinstallatie (LPi ofzo, al is dat wel betrouwbaarder dacht ik)
heeft dat er nou mee te maken?Edward(ForeverYoung) schreef:zegt degene die nog niet zolang geleden z'n 1.8 16v blok verruilde voor een 2.0 16v blok![]()
heb dat ding ook niet omdat ie nou zo zuinig is, dan had ik wel een megane 1.6 gekocht
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja econimisch.Edward(ForeverYoung) schreef:Dus bij een paar krasjes, een kapotte velg + band, en een draagarmpje, is ie al total loss??Clio-Power schreef:Als ik het zo zie, ziet die er aardig totall loss uit.
Economisch total loss, misschien, maar dat is dan meer omdat het met overspuitkosten gelijk hoog oploopt (voor 2750 euro kan ik wel 10 bumpers op de kop tikken)
Dagwaarde - Restwaarde = hoger dan rep. kosten.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Contacteer:
Ronnie schreef:Als ik jou was zou ik niet je motorrijbewijs gaan halen, weet niet of dat zo verstandig is voor jou![]()

Maar serieus, in bijna 3,5 jaar autorijden heb ik, al zeg ik het zelf, toch weinig schokkende dingen uitgehaald. Dit met de Mégane was gelijk het ergste

Nieuws: m'n pa is vanmiddag even wezen kijken bij de auto, en ze hebben 'm van binnen 'gestript', dwz de stoelen en achterbank eruit gehaald, die worden samen met de bekleding en matten gedroogd nu. (Als ik het goed heb begrepen mbv een soort van kachel, ofzoiets) Ik neem aan dat ze het ook gaan reinigen ofzo.
De auto staat bij de spuiterij nu, ze zijn druk aan het schuren enzo. (Er moet nogal wat worden overgespoten geloof ik, tegen kleurverschil e.d.
)
Zelf ben ik na woensdag nog niet weer bij de auto geweest, kon het niet opbrengen om dat pokke eind te fietsen

Waarschijnlijk heb ik 'm ongeveer maandag de 23e weer terug, eind volgende week gaat waarschijnlijk toch net niet lukken.
Dan is er nog nieuws over de velg, het schadeherstelbedrijf kon het niet voor elkaar krijgen om die te bestellen, dat moet ik dus zelf ff regelen, en volgens mij ook zelf even voorschieten. M'n pa is er al achteraan geweest (bij de zaak waar ze oorspronkelijk ook aangeschaft zijn), er zit een levertijd van 10 dagen op. Die wordt dan geleverd met een Fulda band reeds gemonteerd, en met 1 losse band die dan nog op de andere velg moet komen te zitten. (die velg die dus geen schade heeft opgelopen maar waar nog wel een half versleten RoadHog band omheen zit)
Door de ietwat lange levertijd van 10 dagen, zit ik te denken om de 14" stalen velgen er straks weer onder te gooien, dus dat wordt waarschijnlijk van de week (met een goede voorbereiding) even een goed stel winterbanden aanschaffen. (Suggesties zijn altijd welkom!)
Dit omdat anders straks de auto wel klaar is, maar dan zit er nog een kapotte velg onder, omdat die nog niet binnen is.. En het is nu oktober dus eigenlijk ook haast wel tijd om de sportvelgen weer netjes in de garage hun winterslaap te gunnen.
@Riël: die 135 euro komt ook omdat ik nog niet zolang op eigen naam verzekerd ben, en dus vanaf 0 moest beginnen. Dus is het nu nog ff duur. Als ik het nou even volhoud om schadevrij te rijden, dan ga ik vanzelf ook weer met de premie naar beneden.
't probleem is, dat je met slechts een kleine schade al gelijk een enorm bedrag kwijt bent, dan ben ik liever 'oververzekerd' dan dat ik ineenkeer met een dik probleem zit. Sparen kan ik niet, dus de spaarrekening is best wel leeg

Dus dan moet ik bij een evt schade gaan rondrijden met slooponderdelen in verschillende kleuren, en als de auto gericht moet worden, of de schade gaat wat dieper dan enkel het plaatwerk, moet je ineens halsoverkop zorgen voor een andere auto.
@Xabre: zo zuinig is m'n Mégane ook weer niet. 't is geen Twingo

Wat ik wel heb, is het 205 gevoel, dus een 205 Mi16 ofzo zou wel stoer zijn voor erbijEdward(ForeverYoung schreef:Koop wel een keer een snel autootje erbij (nee, waarschijnlijk geen 5 GTT want ik heb dat Renault 5 gevoel niet)

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja joh koop een 205 mi 16 T...probeer die maar eens te verzekeren 

Dat was te zien zondag.Edward(ForeverYoung) schreef:nee, waarschijnlijk geen 5 GTT want ik heb dat Renault 5 gevoel niet)

5je is inderdaad nix voor jou. Andersom ook niet.
Succes verder met de afwikkeling. Gelijk inruilen als die de 23e klaar is.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Contacteer:
wie heeft het over een turbojochem de haas schreef:ja joh koop een 205 mi 16 T...probeer die maar eens te verzekeren

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
met de huidige regelgeving mag dit niet meerEdward(ForeverYoung) schreef:zegt degene die nog niet zolang geleden z'n 1.8 16v blok verruilde voor een 2.0 16v blok![]()
alles ouder dan 1 jaar mag niet meer overgebouwd worden
dus alle slangen klok en allerlei andere dingen moeten er nieuw op

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.