Dat is alleen bij injectie werd mij verteldJ-P-S schreef:werkt dat niet via een relais ook? dat hoor je toch als je hem op contact zet?
Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)
Het relai van de hoofdpomp zit rechts bij je zekeringen. Het relai voor de "hulp" dat kleintje bij je reserve tank zit recht achter je paneel bij je achterbank.J-P-S schreef:werkt dat niet via een relais ook? dat hoor je toch als je hem op contact zet?
Het is een tijdrelai wat je hoort als je het contact omdraait en dan draait de pomp voor een paar seconde en dan valt hij weer af. Als je motor loopt blijft de pomp aan.
Dat kleine pompje pompt bij een bepaald nivo in je hoofdtank je benzine van de reservetank naar de hoofdtank.
Zwevendezekering zitten er niet volgens mij. (nooit gezien in de GTT)
suc6, gr sander
Dank voor de reply's.
het probleem is dus in principe dat de hoofdpomp gewoon niet aanslaat sinds de kleine sluiting met het monteren van de downpipe.
Hij is niet kapot want als we er direct spanning op zetten werkt hij gewoon.
We weten dus even niet goed waar we moeten zoeken, zal eind van de week je tips opvolgen sander en daar eens alles nakijken.
grtz Jiggy
het probleem is dus in principe dat de hoofdpomp gewoon niet aanslaat sinds de kleine sluiting met het monteren van de downpipe.
Hij is niet kapot want als we er direct spanning op zetten werkt hij gewoon.
We weten dus even niet goed waar we moeten zoeken, zal eind van de week je tips opvolgen sander en daar eens alles nakijken.
grtz Jiggy
Wat voor sluiting heb je gehad? Welke kabels?
-
heb je het nu nog niet gevonden?
controleer of vervang het relais van de pomp (bij de zekeringkast). Controleer ook de brede stekkerverbinding achter je linker koplamp.
het relais wordt aangestuurd door een signaal van de toerenteller, controleer ook de stekkers op je ontsteking.
je zegt als je rechtstreeks spanning zet op je pomp dat deze wel draait.
ik neem aan dat je dan spanning op de aansluitingen van de pomp zelf zet.
wat gebeurt er als je spanning op de bedrading zet? dus zover mogelijk van de pomp af?
Het is misschien even zoeken maar met alle tips die je krijgt moet het toch lukken.
controleer of vervang het relais van de pomp (bij de zekeringkast). Controleer ook de brede stekkerverbinding achter je linker koplamp.
het relais wordt aangestuurd door een signaal van de toerenteller, controleer ook de stekkers op je ontsteking.
wat gebeurt er als je spanning op de bedrading zet? dus zover mogelijk van de pomp af?
Het is misschien even zoeken maar met alle tips die je krijgt moet het toch lukken.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Jawel we hebben t inmiddels al wel gevonden, het zijn idd de relais.We hebben alleen de tijd nog niet gehad het te verhelpen, met wat geluk is het vanavond weer opgelost.Gerard race GT schreef:heb je het nu nog niet gevonden?
grtz Jiggy
-

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Bla weer ander gezeik de afgelopen weken, het ene is opgelost en het andere is weer kapot.
Alles is verder wel af, uitlaat zit er inmiddels ook onder
en alles is eigenlijk klaar om eens goed misbruikt te worden voor het eerst.
Probleem met de brandstofpomp is in principe gevonden, maar nog niet opgelost omdat we binnenkort een externe (kofferbak/achterbank) brandstoftank met externe pomp gaan plaatsen, dus het maakt allemaal even niet uit voor die paar weken. De brandstofpomp staat nu gewoon gelijk op spanning (zonder relais) en de reservepomp krijgt gewoon geen spanning meer.
Dachten alles rond te hebben (Grp A carburateur was brak, oude carb geprobeerd en die werkt wel, dus ff wat dingen over gaan zetten van de ene naar de andere binnenkort), kapt de startmotor er (weer) mee
Bij Gerry even een kratje Juup geruild voor een startmotor, kunnen we deze er vanavond weer onder zetten en dan hopelijk ergens deze week eens proefrijden.
Grtz jiggy
Alles is verder wel af, uitlaat zit er inmiddels ook onder

Probleem met de brandstofpomp is in principe gevonden, maar nog niet opgelost omdat we binnenkort een externe (kofferbak/achterbank) brandstoftank met externe pomp gaan plaatsen, dus het maakt allemaal even niet uit voor die paar weken. De brandstofpomp staat nu gewoon gelijk op spanning (zonder relais) en de reservepomp krijgt gewoon geen spanning meer.
Dachten alles rond te hebben (Grp A carburateur was brak, oude carb geprobeerd en die werkt wel, dus ff wat dingen over gaan zetten van de ene naar de andere binnenkort), kapt de startmotor er (weer) mee

Bij Gerry even een kratje Juup geruild voor een startmotor, kunnen we deze er vanavond weer onder zetten en dan hopelijk ergens deze week eens proefrijden.
Grtz jiggy
De gtt is in principe al lang klaar voor zijn eerste testrit, ware het niet dat ik echt nergens aan de relais voor de brandstofpomp en de reservepomp kan komen. Van de renault dealer hier op de hoek hoef ik ook niks te verwachten, die konden het onderdeel niet vinden en me niet verder helpen (zal wel weer te weinig opbrengen).
Dus mocht iemand me kunnen helpen, het gaat om de volgende 2 relais:
- Cartier, temporasiteur, 12 volt, ref. 02375
- Cartier, temporasiteur 12v ref. 02335
grtz Jiggy
Dus mocht iemand me kunnen helpen, het gaat om de volgende 2 relais:
- Cartier, temporasiteur, 12 volt, ref. 02375
- Cartier, temporasiteur 12v ref. 02335
grtz Jiggy
ik heb geen tijden maar wel vergelijking van dit weekendJiggyMF schreef:nopeGTT schreef:had seger em ook niet liggen?
fixen die handel zodat je eens tegen mij kan komen sprinten
Ik doe mn best, sta te trappelen om nou weer eens te rijden![]()
![]()
Hoe bevalt de IC![]()
![]()
grtz jiggy
sprints telkens vanaf 30km/h tot 180km/h
clio willi zag ik in de 3 al in de achterruit verdwijnen
clio rs ongeveer zelfde , ging net ietsje beter dat wel
subaru impreza op 1.2 bar en 15 inch velgen nek aan nek en vanaf 180 liep i lichtjes op me uit
M3 E 36 286pk versie zelfde verhaal als de sub maar dan al uitlopen vanaf 160-165
maar de laatste 2 zijn midden 13 sec autos dus ik ben zeer zeer blij op dit moment!
ik heb in de 3 op droog wegdek nog wheelspin en als het nat is durft die in de 4 ook lekker uitbreken wanneer de druk opkomt!
al bij al ben ik zeer tevreden
ahja btw ik rij 1.3 bar

tering dat zijn nog eens leuke getallen... 

B.pomp relais is gewoon nog verkrijgbaar bij de dealer, heb onlangs de mijne moeten vervangen; bestelnummer 77 00 771 720, 41,86 bruto ex. 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Nou niet bij mijn dealerDaniël W. schreef:B.pomp relais is gewoon nog verkrijgbaar bij de dealer, heb onlangs de mijne moeten vervangen; bestelnummer 77 00 771 720, 41,86 bruto ex.

Heb daar overigens al vaker problemen gehad met onderdelen die er gewoon zijn maar volgens hen niet besteld kunnen worden.
Gelukkig kon jacob me eraan helpen, wordt vervolgd!

grtz Jiggy
Wordt inderdaad tijd voor een andere dealerJiggyMF schreef:Nou niet bij mijn dealerDaniël W. schreef:B.pomp relais is gewoon nog verkrijgbaar bij de dealer, heb onlangs de mijne moeten vervangen; bestelnummer 77 00 771 720, 41,86 bruto ex.![]()
Heb daar overigens al vaker problemen gehad met onderdelen die er gewoon zijn maar volgens hen niet besteld kunnen worden.
Gelukkig kon jacob me eraan helpen, wordt vervolgd!![]()
grtz Jiggy

Sja, dat is gewoon Renault eigen...heb er nu twee kapotte liggen, maat van me gaat kijken of hij ze kan repareren, want deze zal over een paar jaar ongetwijfeld weer kapot gaanAbel schreef:tjees duur ding waarom? is toch een gewoon relais?

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Nou weer even tijd voor een update.
2 weken terug was alles zover klaar en werkend en ging ik voor het eerst even proefrijden. Het geluid was wat anders dan normaal, maar dit had volgens mij te maken met de group A carburateur, grotere turbo en de custom spruitstukken icm de grotere custom elbow, downpipe en rest vd uitlaat.
Normaal rijdend was er niks aan de hand, ging ik op het gas dan gaf de a/fr meter aan dat hij te arm liep. De auto liep dus wel, maar gewoon niet goed.
Auto weer de garage ingereden, Group A carburateur eraf en sproeierbezetting gewijzigd. Auto starten en ineens viel me op dat hij op 3 poten liep. Ik twijfelde nog even, misschien leek het alleen maar zo omdat hij in de garage stond (galmen) maar na een check liep cilinder 3 toch echt niet.
Carburateur weer verbouwd tot hoe hij was, om te kijken of dat het was, en nog steeds liep hij op 3 cilinders. Ik begon hier al enigszins te twijfelen of hij tijdens de testrit uberhaupt wel op 4 cilinders gelopen had.
Heb in de loop van de week vanalles nagekeken, vervangen en geprobeerd. De bougies gaven allemaal een goede vonk, toch verschillende bougies geprobeerd, rotor en verdeelkap vernieuwd etc omdat ik dacht dat de vonk misschien te zwak was. Originele carburateur weer geprobeerd, ook geen resultaat. Ik begon steeds meer te vrezen voor wat problemen met een zuiger, alhoewel me dit gewoon te sterk leek.
Afgelopen zaterdag de compressie gemeten, die ook in orde was.
Dan maar kleppen opnieuw gesteld, inlaat klep van cilinder 3 stond erg krap en op dat moment had ik er echt geld op ingezet dat dat het probleem geweest moet zijn.
Helaas bleek ook dit niet het probleem geweest te zijn, want hij liep nog steeds op 3 poten.
Had even geen idee meer wat er nog overbleef, eigenlijk kon er verder niks aan de hand zijn, toen ik zomaar even de originele sproeier (120) in de group A geprobeerd heb.
En warempel, hij liep als een zonnetje stationair.
Na het checken van de sproeier die ik voor de group A gekregen had moet dit het probleem geweest zijn. Een 140mm boortje kon er dwars doorheen en had nog speling, dus dit moet een sproeier geweest zijn die een stuk groter is dan een 140, en dat is echt erg groot.
Ik denk dus dat de auto gewoon stond te verzuipen, heb een nieuwe lading sproeiers besteld en ga daar deze week even mee testen.
Ook bleek dat de carburateur niet helemaal luchtdicht op het custom spruitstuk zat, dus daar moeten we ook nog even wat aan doen, allicht dat dit ook een deel van het probleem geweest is.
Hebben tevens een nieuw project staan, we willen de brandstoftank vervangen door een exemplaar IN de auto, met daarin een brandstofpomp van een 206gti. Zijn we ook gelijk af van de normale en reservetank en van die brakke relais voor de originele pomp en de originele pomp zelf. Icm Aquamist zal dit het volgende projectje worden.
Hierover binnenkort meer.
to be continued, ik wil nou inmiddels wel eens weten wat hij op de weg doet
grtz Jiggy
2 weken terug was alles zover klaar en werkend en ging ik voor het eerst even proefrijden. Het geluid was wat anders dan normaal, maar dit had volgens mij te maken met de group A carburateur, grotere turbo en de custom spruitstukken icm de grotere custom elbow, downpipe en rest vd uitlaat.
Normaal rijdend was er niks aan de hand, ging ik op het gas dan gaf de a/fr meter aan dat hij te arm liep. De auto liep dus wel, maar gewoon niet goed.
Auto weer de garage ingereden, Group A carburateur eraf en sproeierbezetting gewijzigd. Auto starten en ineens viel me op dat hij op 3 poten liep. Ik twijfelde nog even, misschien leek het alleen maar zo omdat hij in de garage stond (galmen) maar na een check liep cilinder 3 toch echt niet.
Carburateur weer verbouwd tot hoe hij was, om te kijken of dat het was, en nog steeds liep hij op 3 cilinders. Ik begon hier al enigszins te twijfelen of hij tijdens de testrit uberhaupt wel op 4 cilinders gelopen had.
Heb in de loop van de week vanalles nagekeken, vervangen en geprobeerd. De bougies gaven allemaal een goede vonk, toch verschillende bougies geprobeerd, rotor en verdeelkap vernieuwd etc omdat ik dacht dat de vonk misschien te zwak was. Originele carburateur weer geprobeerd, ook geen resultaat. Ik begon steeds meer te vrezen voor wat problemen met een zuiger, alhoewel me dit gewoon te sterk leek.
Afgelopen zaterdag de compressie gemeten, die ook in orde was.
Dan maar kleppen opnieuw gesteld, inlaat klep van cilinder 3 stond erg krap en op dat moment had ik er echt geld op ingezet dat dat het probleem geweest moet zijn.
Helaas bleek ook dit niet het probleem geweest te zijn, want hij liep nog steeds op 3 poten.
Had even geen idee meer wat er nog overbleef, eigenlijk kon er verder niks aan de hand zijn, toen ik zomaar even de originele sproeier (120) in de group A geprobeerd heb.
En warempel, hij liep als een zonnetje stationair.
Na het checken van de sproeier die ik voor de group A gekregen had moet dit het probleem geweest zijn. Een 140mm boortje kon er dwars doorheen en had nog speling, dus dit moet een sproeier geweest zijn die een stuk groter is dan een 140, en dat is echt erg groot.
Ik denk dus dat de auto gewoon stond te verzuipen, heb een nieuwe lading sproeiers besteld en ga daar deze week even mee testen.
Ook bleek dat de carburateur niet helemaal luchtdicht op het custom spruitstuk zat, dus daar moeten we ook nog even wat aan doen, allicht dat dit ook een deel van het probleem geweest is.
Hebben tevens een nieuw project staan, we willen de brandstoftank vervangen door een exemplaar IN de auto, met daarin een brandstofpomp van een 206gti. Zijn we ook gelijk af van de normale en reservetank en van die brakke relais voor de originele pomp en de originele pomp zelf. Icm Aquamist zal dit het volgende projectje worden.
Hierover binnenkort meer.
to be continued, ik wil nou inmiddels wel eens weten wat hij op de weg doet

grtz Jiggy
Da's dan een hele grote sproeier........, type foutje zekerJiggyMF schreef:Een 140mm boortje kon er dwars doorheen en had nog speling,......

Wat voor afr meter heb je??JiggyMF schreef:heb een nieuwe lading sproeiers besteld en ga daar deze week even mee testen.
Gewoon een narrowband lambda sonde dus,niet echt supergeschikt om een carburateur motor af te stellenJiggyMF schreef:eh .140mm![]()
a/f ratio meter van Biesheuvel. Zo'n kastje met van die lampjes.
grtz Jiggy

Biesheuvel raadde het mij i.i.g. zeer af om er een carb. motor mee af te stellen
Mij niet
(overigens ook niet gevraagd
)
Heb overigens een broadband volgens mij.
Gebruik m ook niet om m af te stellen, maar meer om in ieder geval het mengsel wat in de gate te kunnen houden.
Heb je onze 206GTI-Turbo nog zien staan bij biesheuvel toen je ging?
grtz Jiggy

Heb overigens een broadband volgens mij.
Gebruik m ook niet om m af te stellen, maar meer om in ieder geval het mengsel wat in de gate te kunnen houden.
Heb je onze 206GTI-Turbo nog zien staan bij biesheuvel toen je ging?

grtz Jiggy
Of course, meten is wetenCChris schreef:ik ben ook wel benieuwd wat ie op de weg doet jiggy![]()
en op de rollenbank........zijn daar al evt plannen voor of nog niet?

Maar eerst maar eens een en ander goed afstellen en finetunen.
grtz Jiggy
benzine tank in de auto kun je wel vergeten. Krijg je nooit door de keuring, of je moet echt serieus veel geld in zo'n nutteloze inverstering willen steken. Die tanks zijn niet te betalen. En zelfmaken is onmogelijk, omdat ze gehomologeerd moeten worden.
Zelfbouw mag niet eens op het circuit! laatstaan op de weg.
Andere pomo is altijd mogelijk, maar je hebt al een extra dikke pomp op je auto, En de electrische aansturing zou je zelf ook wel kunnen fabriceren!
suc6 met je project
Andere pomo is altijd mogelijk, maar je hebt al een extra dikke pomp op je auto, En de electrische aansturing zou je zelf ook wel kunnen fabriceren!
suc6 met je project

Goed punt, bij de apk hier zeiden ze dat het geen probleem was.Abel schreef:benzine tank in de auto kun je wel vergeten. Krijg je nooit door de keuring, of je moet echt serieus veel geld in zo'n nutteloze inverstering willen steken. Die tanks zijn niet te betalen. En zelfmaken is onmogelijk, omdat ze gehomologeerd moeten worden.
suc6 met je project
Het is in principe gewoon een groot vierkant gelast vat van een liter of 20, met een externe pomp eraan.
Ga dit nu dus nog wel even dubbelchecken bij le garage om de hoek, weinig zin in dubbel werk, als het niet door de apk komt heeft het weinig nut namelijk.
grtz Jiggy
Jahoor Schnabbel, hoe komen al die rallywagens dan door de keuring?
Zo'n drama ist ook weer niet, ik ken namelijk ook een aantal driftwagens die met een zelfgelaste 20 liter doos in de reservewielbak rondrijden die gewoon op kenteken zijn.
Zo'n drama ist ook weer niet, ik ken namelijk ook een aantal driftwagens die met een zelfgelaste 20 liter doos in de reservewielbak rondrijden die gewoon op kenteken zijn.

-
op de bank is de enige manier om hem goed af te stellen, kijk maar uit met erm lopenJiggyMF schreef:Of course, meten is wetenCChris schreef:ik ben ook wel benieuwd wat ie op de weg doet jiggy![]()
en op de rollenbank........zijn daar al evt plannen voor of nog niet?
Maar eerst maar eens een en ander goed afstellen en finetunen.
grtz Jiggy
zou zonde zijn als die ploft

hehe sterk punt, tis idd totaal geen probleem.......mits goed gemonteerd en als ie maar goed geconstrueerd is komt ie gewoon door de keuringSteven schreef:Jahoor Schnabbel, hoe komen al die rallywagens dan door de keuring?

R 5 Convertible Rulezz