Project ForeverYoung: Mégane Berline (gespot op de sloop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:*Oud type Renault logo op dashboard geplakt, boven handschoenenvakje. Weet nog niet of het bevalt, maar kan er zo weer vanaf.
Afbeelding
Edward(ForeverYoung) schreef:*Klein logootje "RENAULT' wat ik ooit eens op de sloop uit een R4 had gepakt, zit nu naast het display met klok en buitentemperatuurmeter, staat wel sjiek al zeg ik het zelf :worship: Foto's volgen misschien nog wel eens, ooit :wink:
Afbeelding
Overigens lijkt het op de foto wat scheef, maar dat ligt denk ik aan die telefoon :p In het echt is het gewoon recht :wink:

Deze stond hier ook nog niet:
Afbeelding

En zomaar wat foto's van het wagentje :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
suusiejjj
Contacteer:

mooie auto (Y) leuk gedaan met die renault plaatjes :D
Edward
Contacteer:

Dank je :)
Ik had dat logo en dat plaatje al maanden naast de TV staan, en tja daar was het toch niet helemaal op z'n plaats he 8)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ziet er leuk uit (Y)
Stevie85

mooie auto :D
Edward
Contacteer:

Thnx :worship:

Back to serious business :p ,Een vraagje over remblokken:

Ik heb dus remblokjes van Bremsa onder m'n auto zitten, nu was ik er de laatste tijd niet heel positief over (stinken/roken bij aso hard remmen, en daarna wegvallen van remkracht), maar gister op de Duitse Autobahn >-) was ik toch aangenaam verrast toen ik, om een afslagje te pakken, ff probleemloos van 190 naar +/- 90 afremde.. 8)
Heb ik hier nu eigenlijk gewoon goede blokjes, aangezien Bremsa uit de fabriek van Brembo schijnt te komen, of is het gewoon troep (zoals ik dus eerst al dacht, maar waar ik nu toch ff aan twijfel)

Ze zijn me verkocht als 'imitatie' blokjes omdat de Renault blokjes niet meer op voorraad waren, en waren ongeveer gelijk geprijsd aan de blokken van Renault. Het zullen vast geen performance blokken zijn waar Brembo ook wel bekend om staat, natuurlijk..

En wat betreft dat roken en stinken, ik las hier laatst dat dat normaal is in het begin? Omdat ie dat gister bij extreem remmen dus niet meer deed, moet ik er wel bij zeggen dat het remsysteem heerlijk was afgekoeld, terwijl ik ze bij de keren dat ze stonken en rookten al behoorlijk warm gestookt had :smoke:
Rob 16v
Contacteer:

Geef is een keer een paar centen meer uit (ff slikken, maargoed) en haal is een keer Ferodo (Dregema kan ze leveren)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Snap je remprobleem niet helemaal, het kwam je niet goed uit om wat duurdere/beter merk remblokken aan te schaffen?? , maar je praat wel over rook van je remmen, goed warm stoken etc etc. Zou je dan niet wat nomaler omgaan met je spullen, zodat je niet weer dit soort gekut/kosten krijgt?? Of zie ik het verkeerd :~ :~
Edward
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Snap je remprobleem niet helemaal, het kwam je niet goed uit om wat duurdere/beter merk remblokken aan te schaffen?? ,
Klopt, ik had verwacht dat ze deze zomer versleten zouden zijn, en dan zou ik wat kwalitatief beter spul kopen. Helaas sleet een linker remblok zonder verklaarbare reden *iets* sneller dan de andere blokken, waardoor ik dan maar iets eerder de blokken ging vervangen en genoegen ging nemen met standaard spul. Dat werden dus de Bremsa 'imitatie' blokjes. (want Renault blokken had men niet op voorraad, de dealer was dicht en ik had geen zin om verder te zoeken)
Ronnie Detmers schreef:maar je praat wel over rook van je remmen, goed warm stoken etc etc. Zou je dan niet wat nomaler omgaan met je spullen, zodat je niet weer dit soort gekut/kosten krijgt?? Of zie ik het verkeerd :~ :~
Die kosten hou je toch wel..
En binnenkort moeten de schijven worden vervangen, en daar komen dan ook weer nieuwe blokken op, aangezien dat beter schijnt te zijn.
Ik kan dus niet zeggen dat het me echt interesseert hoe deze blokken behandeld worden, ze gaan er toch af binnenkort en dan kan ik ze maar beter een beetje goed gebruiken :smoke: (0) En dat roken, wat me toch enigzins tegenviel, schijnt normaal te zijn in het begin....

De vraag was dus eigenlijk:
Edward(ForeverYoung schreef:Heb ik hier nu eigenlijk gewoon goede blokjes, aangezien Bremsa uit de fabriek van Brembo schijnt te komen, of is het gewoon troep (zoals ik dus eerst al dacht, maar waar ik nu toch ff aan twijfel)
Aangezien ze me vrijdag op de Autobahn ineens absoluut niet tegenvielen :p

Dus niet echt een remprobleem, maar een vraag over dat Bremsa spul.
Kijk ik op hun site, dan zie ik alleen maar Racing spul staan. En ook bij Googlen naar Bremsa kom ik louter positieve reacties tegen (van mensen die ook dachten dat ze simpele blokjes kochten maar aangenaam verrast waren door de remkracht)

@Rob: Die Ferodo's schijnen nogal snel te slijten, ik wil wel sportblokjes maar zit te denken aan Mintex. De schijven laat ik gewoon standaard, aangezien de Mégane schijven gewoon erg lekker remmen (wat ik van de 19 schijven niet kon zeggen :smile: )
Edward
Contacteer:

Vandaag ff een zitting van de bestuurdersstoel vervangen, zaten wat rookplekken in (bedankt vorige eigenaar :D (0) )
Niet heel erg ofzo, en als je er op zit, zie je het niet eens, maar ik stoorde me er toch aan... Heb nu goedkoop 2 stoelen uit een Mégane Coupé overgenomen van Dennis (Red-Devil), lid van de Mégane Club en leest hier ook wel mee.

Was ff een gokje, maar het spul bleek redelijk makkelijk over te zetten (in eerste instantie wou ik het zelf gaan doen, maar heb er hulp bij gehad, toch wel beter :D )

Heb nu dus een nette bijrijdersstoel en een bestuurdersstoel (met 2 kleine rookplekjes in het zitvlak) te koop staan :)

Oh ja, stoel in z'n geheel overzetten had ook gekund, maar op deze manier kon ik de airbag in de stoel behouden, net als de hoogteverstelling. (EDIT: wat dus niet aanwezig is op de 'donor'stoelen)

Even kleine update over de remmen, heb ze laatst weer licht aan het stinken gehad >-) , zal ik dus toch rommel hebben gekocht? :p
Laatst gewijzigd door Edward op ma 18 sep 2006 0:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Rookplekjes = brandgaten?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Contacteer:

Bij gebrek aan beter woord gebruikte ik maar rookplekken, maar zijn idd brandgaatjes.
Kennelijk heeft iemand z'n sigaret eens laten vallen (of bewust in de zitting uitgedrukt..)
Edward
Contacteer:

Zo, vandaag ff aan het klussen geweest 8)

Wat er moest gebeuren:
1. Ruitensproeierpompje vervangen
2. Uitzoeken waarom links voor stadslicht het niet deed, net als het linkerachterlicht. (Viel me gister toevallig op)
3. Uitlaatlijn voor de zoveelste keer weer even recht hangen.

Wat er is gelukt:
2. zekeringetje even omgewisseld met een andere 7.5A (van de achterruitverwarming) en nu is het weer goed, lampjes branden weer (zonder ze te vervangen) en dat irritante waarschuwingspiepje voor als je je lampen aan hebt laten staan is ook weer terug :p
raar maar waar, de achterruitverwarming lijkt het nog steeds te doen, getuige het lampje in het instrumentenpaneel. niet geprobeerd of het ook echt werkt. ik had verwacht dat het zekeringetje kapot zou zijn, maar misschien maakte die gewoon even geen contact. en anders haal ik van de week even een paar van die leuke kleine zekeringetjes op (heb wel grotere zekering achter de hand, maar niet van die kleintjes)
3. uitlaatbocht weer even hoger gehangen, en de betreffende uitlaatklem nog vaster gedraaid (volgende keer gebruik ik Loctite :wink: )

wat er niet is gelukt: (0)
het ruitensproeierpompje dus.
is verkeerd besteld bij de dealer, de ingang voor het stekkertje is nogal anders dus die gaat morgen terug.
binnenschermen heb ik nog niet teruggemonteerd, heb het wiel wel teruggehangen, en het overleden pompje (wordt wel warm als ik er stroom opzet maar doet niks meer) heb ik terug geplaatst, zodat ik gewoon kan rijden morgen en m'n ruitensproeiervloeistof niet onderweg allemaal eruit loopt :wink:

hier de piccies :)
het stekkertje:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y274/F ... fb0015.jpg[/img]
het oude pompje, en hoe het nieuwe pompje verschilt qua aansluiting:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y274/F ... 0036-1.jpg[/img][img]http://i7.photobucket.com/albums/y274/F ... 0046-1.jpg[/img]
de beide pompjes naast elkaar:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y274/F ... 0056-1.jpg[/img]
Robke
Car: Lexus IS250

Misschien handig om de volgende keer de macro stand effe aan te zetten, dan zie je nog wat op de close-up foto's.....
Edward
Contacteer:

Eh, ik geloof niet dat ik dat heb op m'n telefoon (wel een zelfontspanner maar ik weet vrij zeker dat je die niet bedoelt.. :D)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Anders gewoon van iets verder fotograferen :)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

AnthonyR schreef:Anders gewoon van iets verder fotograferen :)
... en daar zijn z'n armen dan weer te kort voor. :p :lol:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Edward
Contacteer:

(Y) idd, maar heb het dingetje nog niet zolang, dus ik wist niet echt hoe het uit zou komen. 8)
Edward
Contacteer:

Duupke schreef:
AnthonyR schreef:Anders gewoon van iets verder fotograferen :)
... en daar zijn z'n armen dan weer te kort voor. :p :lol:
zal ik hier maar niet op ingaan? :smoke:
Edward
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:Zo, vandaag ff aan het klussen geweest 8)
wat er niet is gelukt: (0)
het ruitensproeierpompje dus.
is verkeerd besteld bij de dealer, de ingang voor het stekkertje is nogal anders dus die gaat morgen terug.
Zojuist even teruggeweest naar de dealer, het ouwe pompje weer ff losgehaald (20 sec. werk als de schermen los liggen) en het verschil laten zien, blijkt dat het systeem een ander pompje adviseert voor mijn Mégane. Maar het pompje wat ik nodig heb, lag wel op voorraad (in tegenstelling tot het verkeerde pompje wat ze moesten bestellen vorige week), en voor dezelfde prijs meegekregen, gelijk daar er weer in geschroefd (20 sec. werk als de binnenschermen nog los liggen :D :wink: ) en ik heb weer een werkende ruitensproeier :worship: Is toch wel handig :p
Morgen nog even de binnenschermen terug monteren, eerst ff goed schoonmaken want er zal vandaag wel het nodige water en andere rommel bijkomen...

Wel vergeten even een voorraadje van die mini-zekeringen in te slaan, maar ik denk dat ik vanmiddag vlak voordat ik naar het werk ga even bij Waterink, de dealer in Hardenberg, binnenloop. Zodat ik ten allen tijde die zekeringetjes kan vervangen als het nodig is. (Er zitten wel een paar reserve bij, maar niet alle amperages zijn daarin vertegenwoordigd)
baszos

weet je zeker dat je pompje kapoet was?

dacht ik van mijne laats ook... maar bij nadere inspectie was die nog te maken (Y)
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Edward
Contacteer:

Vrij zeker, ik heb er dus stroom opgezet, maar het motortje wordt warm maar doet verder niks, dus die zit vast ofzo. heb 'm ook nog geprobeerd uit elkaar te halen maar zonder flink geweld zal dat niet lukken, ben ik bang :D

(hij ligt nu in de zwarte container, maar als je het nog wilt proberen, be my guest :lol: :wink: :wink: )

Megaantje begint qua gedrag al aardig op m'n vorige auto te lijken; hoor ik vorige week al een wiellager brommen, vandaag viel het me op dat als je een beetje laag in de toeren de koppeling laat opkomen, er een geluidje te horen is. Ik denk een motorsteun ofzo. Hij had het al als je heel laag in de toeren zit en dan vanuit de 2 laat opkomen, maar nu ook iets hoger in de toeren en iets luider dan eerst :p

't komt weer mooi tegelijk allemaal, terwijl ik voor de winter ook nog even een goed stel winterbanden wil kopen (liefst 4 maar als de financiën het niet toelaten, dan eerst maar 2 voor achterop, en dan voorop nog even de zomerbandjes afrijden)

op het to-do-lijstje staat nu:
*wiellagertje (heb ik waarschijnlijk wel iemand voor, heeft op z'n werk ook beschikking over een pers)
*motorsteuntje ofzo (misschien zelf proberen, anders kan ik daar vast ook wel hulp bij krijgen, en anders is er altijd nog de garage)
*remschijfjes + remblokjes (die ben ik ook van plan zelf te vervangen, zijn akelig dun nu maar remmen nog altijd top, ze houden alleen wel heel lang hun warmte vast nu)
*winterbanden 2 of 4
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ik heb liever een paar winter bandjes achter hoor.. . :)
Edward
Contacteer:

eh ja, staat er ook :lol: (ik geef toe, misschien een beetje onduidelijk)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

nu ja.. :p

je wist het gewoon niet he.. en als iemand zou reageren dat het "fout" was... snel veranderen... :lol:
Edward
Contacteer:

:nee: stond er al :beer:
heb het laatst in een folder van de dealer ook gelezen, achterop is het harder nodig dan voorop, als je door een bocht gaat lang verhaal enzo :)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ben ik nou echt gek ?

(U)

volgende x ga ik quoten...
Edward
Contacteer:

ik heb niet ge-edit na je reply, en heb ook geen speciale rechten, dus...
maar het staat er wel knullig, je leest het zo verkeerd idd
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ach ja boeind :p

Boodschap = duidelijk.. :smile:
Edward
Contacteer:

Yep, wil je dood, gooi dan je winterbanden voorop en zomerbanden achterop :D
Edward
Contacteer:

Zo.

De Mégane is vanochtend binnengekomen bij de schadehersteller, en de schade valt hard mee. Ze schatten het op 2750 euro.
Akkoord van de verzekering heb ik ook: werd vanochtend opgebeld, ze hadden net contact gehad met de schadehersteller, maar ze wisten niet van wie het paaltje was, waar ik tegenaan ben gereden en dus was de schade niet verhaalbaar ofzoiets. Even uitgelegd dat dat paaltje van Anac was, en toen gingen ze akkoord.

Een precies overzicht van de schade heb ik niet, maar hij had van onder geen schade opgelopen volgens die man van het schadeherstelbedrijf (ik was bang voor schade aan de carterpan, versnellingsbak of subframe e.d.)

Wat er (uit m'n hoofd) vervangen gaat worden:
*Draagarm rechtsvoor (die was krom)
*Voorbumper (kan ook op bepaalde plekken bijgewerkt worden, maar goed)
*Onderlip (die was een beetje ontzet)
*Motorkap wordt overgespoten (zodat het kleurverschil minder opvalt ofzo, kap is verder nog gewoon goed, niks mee gebeurd)
*Renault-embleem (geen idee waarom, was nog best netjes, maar oke)
*Velg rechtsvoor
*Mistlampen en ik denk ook de rechterkoplamp aangezien daar nogal wat vocht in stond, vanochtend.
*Dan zag ik ook nog een kras op het rechterportier vanochtend (die was me eerder nog niet opgevallen) dus dat zullen ze ook wel bijspuiten ofzo.

Of er wat met de achteras aan de hand was konden ze niet vertellen, maar anders gaat die er ook nieuw onder. (Mocht me nog een aanvulling op bovenstaand lijstje te binnenschieten, dan edit ik die er nog ff tussen.)

De velg wordt dus nieuw besteld, en daar moet een nieuw bandje op, maar ik heb het nu zo geregeld dat ik zelf 2 nieuwe banden inbreng. (Ik krijg dan van de verzekering een vergoeding van 50 euro retour.)

Dit omdat ik de laatste paar maanden steeds minder tevreden was met de huidige banden: ze zijn gaan piepen, glijden, slippen en bij regen zijn ze ook lang zo fijn niet meer als in het begin.. Het enige wat niet echt veranderd is, is dat ze nog altijd nauwelijks spoor zochten, de wegligging rechtdoor is en was uitstekend. Maar dus toch maar niet weer een nieuwe RoadHog band erbij :D
Blijf het raar vinden hoe het karakter van een band kan omslaan als ie wat afgesleten is......... (U)

Vanochtend even bij een bandenzaak hier in de buurt langsgeweest, en die zeiden dat ze altijd veel banden van Barum verkochten. Schijnt een goede band te zijn, en beter dan RoadHog, alleen ben ik niet zo heel erg overtuigd, hoeveel hij er ook van verkoopt. Ook had ie liggen GT Champiro, iemand die dat wat zegt? Klein voordeel is dat ie deze merken wel op voorraad heeft, en een Pirelli/Dunlop/Michelin/Bridgestone/de rest zou besteld moeten worden. (dagje levertijd)

De zaak waar de velgen (en dus ook de RoadHog banden) vorig jaar zijn aangeschaft ook even opgebeld, en die hadden het weer over Fulda (zou beter zijn dan Barum)
Ook hier ben ik nog niet overtuigd, al is het wel een aardig bekende naam, dacht ik.

Ik ben dus op zoek naar 'de perfecte band', dus een band die zeker niet al te snel slijt, goed is op regen, goed is op droog, lekker door de bochten gaat (zonder piepen, dat hoort niet op een band met maat 195...)
Makkelijk glijden vond ik altijd wel grappig, maar liefst een band die deze ietwat rare gewoonte niet bezit :p

Oh ja, als het even meezit, heb ik eind volgende week de Mégane weer terug. 8)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Uniroyal rainsport 1 !
Haas
Car: Megane RS

juist..koop wat fatsoenlijks, dus geen champiro's, barum, roadhog, tyfoon, enz...

Heeft je auto op de bank gestaan om m na te meten of?
Edward
Contacteer:

Nog niet. Komt nog wel denk ik.
Is wel even op de brug geweest (vandaar dat ze me vertelden dat de onderkant geen schade had opgelopen) maar toen ik kwam kijken stond ie alweer buiten.

Nog meer suggesties voor goede banden die ik mee kan nemen in m'n overweging? En what about Fulda?
Haas
Car: Megane RS

mijn ervaring met fulda carat attiro onder mijn clio S: fijn bandje, grip zat, geen piepen, maar sleet als de neten bij een btje stevige rijstijl.Ik had ze in krap 11.000km kaal... Dus voor een paar centen meer gaan anderen veel langer mee met dezelfde eigenschappen :)
Plaats reactie