Zo.
De Mégane is vanochtend binnengekomen bij de schadehersteller, en de schade valt hard mee. Ze schatten het op 2750 euro.
Akkoord van de verzekering heb ik ook: werd vanochtend opgebeld, ze hadden net contact gehad met de schadehersteller, maar ze wisten niet van wie het paaltje was, waar ik tegenaan ben gereden en dus was de schade niet verhaalbaar ofzoiets. Even uitgelegd dat dat paaltje van Anac was, en toen gingen ze akkoord.
Een precies overzicht van de schade heb ik niet, maar hij had van onder geen schade opgelopen volgens die man van het schadeherstelbedrijf (ik was bang voor schade aan de carterpan, versnellingsbak of subframe e.d.)
Wat er (uit m'n hoofd) vervangen gaat worden:
*Draagarm rechtsvoor (die was krom)
*Voorbumper (kan ook op bepaalde plekken bijgewerkt worden, maar goed)
*Onderlip (die was een beetje ontzet)
*Motorkap wordt overgespoten (zodat het kleurverschil minder opvalt ofzo, kap is verder nog gewoon goed, niks mee gebeurd)
*Renault-embleem (geen idee waarom, was nog best netjes, maar oke)
*Velg rechtsvoor
*Mistlampen en ik denk ook de rechterkoplamp aangezien daar nogal wat vocht in stond, vanochtend.
*Dan zag ik ook nog een kras op het rechterportier vanochtend (die was me eerder nog niet opgevallen) dus dat zullen ze ook wel bijspuiten ofzo.
Of er wat met de achteras aan de hand was konden ze niet vertellen, maar anders gaat die er ook nieuw onder. (Mocht me nog een aanvulling op bovenstaand lijstje te binnenschieten, dan edit ik die er nog ff tussen.)
De velg wordt dus nieuw besteld, en daar moet een nieuw bandje op, maar ik heb het nu zo geregeld dat ik zelf 2 nieuwe banden inbreng. (Ik krijg dan van de verzekering een vergoeding van 50 euro retour.)
Dit omdat ik de laatste paar maanden steeds minder tevreden was met de huidige banden: ze zijn gaan piepen, glijden, slippen en bij regen zijn ze ook lang zo fijn niet meer als in het begin.. Het enige wat niet echt veranderd is, is dat ze nog altijd nauwelijks spoor zochten, de wegligging rechtdoor is en was uitstekend. Maar dus toch maar niet weer een nieuwe RoadHog band erbij
Blijf het raar vinden hoe het karakter van een band kan omslaan als ie wat afgesleten is.........
Vanochtend even bij een bandenzaak hier in de buurt langsgeweest, en die zeiden dat ze altijd veel banden van Barum verkochten. Schijnt een goede band te zijn, en beter dan RoadHog, alleen ben ik niet zo heel erg overtuigd, hoeveel hij er ook van verkoopt. Ook had ie liggen GT Champiro, iemand die dat wat zegt? Klein voordeel is dat ie deze merken wel op voorraad heeft, en een Pirelli/Dunlop/Michelin/Bridgestone/de rest zou besteld moeten worden. (dagje levertijd)
De zaak waar de velgen (en dus ook de RoadHog banden) vorig jaar zijn aangeschaft ook even opgebeld, en die hadden het weer over Fulda (zou beter zijn dan Barum)
Ook hier ben ik nog niet overtuigd, al is het wel een aardig bekende naam, dacht ik.
Ik ben dus op zoek naar 'de perfecte band', dus een band die zeker niet al te snel slijt, goed is op regen, goed is op droog, lekker door de bochten gaat (zonder piepen, dat hoort niet op een band met maat 195...)
Makkelijk glijden vond ik altijd wel grappig, maar liefst een band die deze ietwat rare gewoonte niet bezit
Oh ja, als het even meezit, heb ik eind volgende week de Mégane weer terug.