[img]http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/ ... lery20.jpg[/img]
Waarschijnlijk binnekort als optie leverbaar

Vandaag even gelezen in de Autoweek, de Clio RS komt er niet bepaald rooskleurig uit en moet het afleggen tegen de Fiesta ST, vooral de wegligging van de Ford is oke.Als een kers op de taart rondt Renault ook de nieuwe generatie Clios weer naar boven af met een RS-versie. RS, voor Renault Sport betekent niet dat de auto even van een paar snelle strepen en lichtmetalen wielen wordt voorzien. Nee, de Fransen hebben het RS-traditiegetrouw serieus aangepakt. Ze geven de compacte sportieveling bijna 200 pk mee. Maar is dat ook genoeg om de concurrentie op afstand te houden?
Ja, dat is de conclusie van de schrijver van dat stukje, ik kijk meer naar het gehalte, klein rap autootje, dus veel pk's en relatief laag gewicht en dus veel rijplezier.Maus schreef:Ik dacht dat de RS er best wel aardig van af kwam, maar of dat dat het verschil van zo'n 7000 euro kan rechtvaardigen....
Ben ik met je eens!Siem schreef:Hebben ze het over het geluids niveau in de rs, is idd hoog. kijk je bij de db meter, is ie lager als de rest.
Heb sprintje gedaan met mijn RS3 tegen een seat 1.8t met chip van 200-210pk en dat ging gelijk op. seat gaat na 190 langer door. Ibiza voelt wel sneller. tot er een bocht aankomt..
Wel jammer dat de Fiesta niet iets meer vermogen heeft, dan is dat helemaal een super auto
Vond het stukje alleen niet erg lekker geschreven, maar dat is autoweek
Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Zie je is de daar ook nog eens een stuk aangenamer.....#Ron# schreef:Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
phase 1 doet ook zoiets idd.#Ron# schreef:Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
In de vijfde of zesde versnelling?Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Zal het vannacht even nalezen in de autoweekelmotheelk (Eric) schreef:In de vijfde of zesde versnelling?Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Niet de mogelijkheid om het ff in te scannen?Arno17 schreef:Zal het vannacht even nalezen in de autoweekelmotheelk (Eric) schreef:In de vijfde of zesde versnelling?Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Nou, als ik daar wat testjes lees van mensen met een 182 over de 197 dan is het enige positieve de versnellingsbak, comfortabel rijdt en het interieur.AnthonyR schreef:8.2 seconden is wel erg langzaam, op cliosport net is er iemand geweest die gesprint heeft tegen een clio 197 met zijn 182 en het verschil was minimaal.
Ik zit op de helft van beide, dus kom hierheen zou ik zeggen.Sander2 schreef:Nou, als ik daar wat testjes lees van mensen met een 182 over de 197 dan is het enige positieve de versnellingsbak, comfortabel rijdt en het interieur.AnthonyR schreef:8.2 seconden is wel erg langzaam, op cliosport net is er iemand geweest die gesprint heeft tegen een clio 197 met zijn 182 en het verschil was minimaal.
Waar ze niet zo over te spreken waren was het bochten werk, te licht sturen en hij mist gewoon de power boost die de 182 wel heeft bij 5500 rpm.
Iemand in de buurt van Den Haag e.o. om eens te de verschillen te verkennen tussen de 182 en 197?