ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Speedline wielen voor de Nieuwe RS
[img]http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/ ... lery20.jpg[/img]

Waarschijnlijk binnekort als optie leverbaar :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Maar goed dat 't een optie is en niet de standaard velg...
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

vind ze niet mooi (N)
Jeroen RS
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Zaten ook onder de concept-car, maar dan in chrome uitvoering
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Wie weet of de veerpoten van een clio rs korter zijn dan van een gewone clio 2?
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

net laguna velgen van voor de facelift, maar dan met minder spaken..... (N)
R 5 Convertible Rulezz
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

ik heb even een velgen-vraagje: (moet toch in dit topic?!)
Onder mijn ph I RS wil ik graag 9J, 16" velgen leggen.
Passen deze in et-30 (voor) en et-15 (achter) eronder?

De RS is 2,5 cm verlaagd, zou dit problemen geven met aanlopen etc.?
Sander101
Berichten: 660
Lid geworden op: di 17 sep 2002 18:39
Locatie: Katwijk aan Zee

Mijne heb ik vorige week 2,5 cm laten verlagen en ook 16 inch eronder. Net geen probleem... Alleen de et-dingen weet ik niet.
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

de inch-maat is geen probleem. Ik heb er nu 17" onder. Gaat ook prima, maar het gaat om de breedte van 9J in combinatie juist met die ET-waardes. Dus mensen, help even svp.

En als het niet past en je wilt 9J rondom hebben, welke et-waardes moet je dan minimaal aanhouden ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ervanuitgaande dat 7,5 J nét past aan respectievelijk de binnenkant óf de buitenkant.



Dan is een 9J velg 1,5 inch breder

da's 0,75 inch per kant

dat komt weer overeen met 19 mm, dus je velg moet 19 mm verschuiven naar buiten.

Binnenkant:
38 - 19 is een ET van 19 wat dan wél gaat passen.

Buitenkant:
38+19 is een ET van 57 wat dan wél gaat passen binnen je wielscherm.


Wil je t zeker weten doe je dit:

Meet hoeveel ruimte je hebt tussen wielscherm en veerpoot. Zo breed kan je velg zijn. Waarde A

Meet dan de positie van het aanlegvlak van de velg ten opzichte van de veerpoot. Waarde B

Deel waarde A door 2. Trek hier waarde B vanaf. Dit komt exact overeen met de ET waarde die passen gaat.


Neem je overal 5 of 10 mm speling zou de velg exact moeten passen.

Dit geldt voor áchter. Met insturen is het allemaal wat lastiger.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

pfff, wat een verhaal :nopom:
ik dacht dat er wel een simpel antwoord zou zijn :p maar iig thnx
maar et-15 gaat dus niet lukken begrijp ik.
Is er niet iemand met ervaring met 9J-velgen of die weet welke et-waardes je minimaal moet hebben als het al past.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Renault Clio Renault Sport / Ford Fiesta ST / Seat Ibiza Cupra 1.8 20VT

Stoplichtracers
Als een kers op de taart rondt Renault ook de nieuwe generatie Clio’s weer naar boven af met een RS-versie. RS, voor ’Renault Sport’ betekent niet dat de auto even van een paar snelle strepen en lichtmetalen wielen wordt voorzien. Nee, de Fransen hebben het RS-traditiegetrouw serieus aangepakt. Ze geven de compacte sportieveling bijna 200 pk mee. Maar is dat ook genoeg om de concurrentie op afstand te houden?
Vandaag even gelezen in de Autoweek, de Clio RS komt er niet bepaald rooskleurig uit en moet het afleggen tegen de Fiesta ST, vooral de wegligging van de Ford is oke.
Ook het 0-100 verhaaltje is vreemd, de 0-100 wordt in 8.8 sec gedaan.

De RS is wel een lekkere stuurauto, beter dan de SEAT maar echt de mindere van de Ford, die weliswaar minder pk's heeft maar de bochten beduidend sneller rond.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik dacht dat de RS er best wel aardig van af kwam, maar of dat dat het verschil van zo'n 7000 euro kan rechtvaardigen....
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Ik dacht dat de RS er best wel aardig van af kwam, maar of dat dat het verschil van zo'n 7000 euro kan rechtvaardigen....
Ja, dat is de conclusie van de schrijver van dat stukje, ik kijk meer naar het gehalte, klein rap autootje, dus veel pk's en relatief laag gewicht en dus veel rijplezier.
Maw, de oude RS is dus veel meer hot zeg maar.

De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.

De Ford is inderdaad een stuk goedkoper en niet veel trager dan de RS en het hothatch gehalte is dan ook hoger bij de ST.
In dat licht bezien is de Swift ook een leuke bak, zeker als het gerucht bewaarheid wordt, dat de GTI terug komt.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zowiezo maakt ford de laatste jaren ERRUG goede onderstellen, alleen bijna niemand weet 't :)

Over die velgmaten: onder mijn RS'je zitten 20mm spoorverbreders, ucm met de standaard 15" velgen past dat NET. 20 mm is dus wat je aan extra ruimte hebt.
rev it like a rental
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Hebben ze het over het geluids niveau in de rs, is idd hoog. kijk je bij de db meter, is ie lager als de rest.
Heb sprintje gedaan met mijn RS3 tegen een seat 1.8t met chip van 200-210pk en dat ging gelijk op. seat gaat na 190 langer door. Ibiza voelt wel sneller. tot er een bocht aankomt..
Wel jammer dat de Fiesta niet iets meer vermogen heeft, dan is dat helemaal een super auto
Vond het stukje alleen niet erg lekker geschreven, maar dat is autoweek
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Siem schreef:Hebben ze het over het geluids niveau in de rs, is idd hoog. kijk je bij de db meter, is ie lager als de rest.
Heb sprintje gedaan met mijn RS3 tegen een seat 1.8t met chip van 200-210pk en dat ging gelijk op. seat gaat na 190 langer door. Ibiza voelt wel sneller. tot er een bocht aankomt..
Wel jammer dat de Fiesta niet iets meer vermogen heeft, dan is dat helemaal een super auto
Vond het stukje alleen niet erg lekker geschreven, maar dat is autoweek
Ben ik met je eens!
Heb niks kunnen lezen over het waarom de 0-100 maar in 8.8 seconden ging.

Heb btw wel voor de aanschaf zitten twijfelen om een Fiesta ST aan te schaffen ( nieuw dus ).
Ben wel blij dit niet te hebben gedaan, al was het dus geen verkeerde keuze geweest.
Ben nu eigelijk wel benieuwd naar de Peugeot 207 GTI, met de motor die bij BMW vandaan komt ( de GT is ff te tam ).

De volgende auto zal even goed wel een RS zijn, maar toch....
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.
Zie je is de daar ook nog eens een stuk aangenamer.....:D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
Nee, bij 4000rpm loopt die van mij 140 in de 5e versnelling.
phase 1 doet ook zoiets idd.
rev it like a rental
basje24
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 mei 2006 0:11
Locatie: gelderland

die van mij doet 140 bij de 4200 toeren (1.8 16v)

terijl de 1.6 8v die ervoor in lag de 140 net onder de 4000 toeren deed
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
In de vijfde of zesde versnelling?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Nou, als die 8.8 sec. waar is vind ik dat toch een behoorlijke tegenvaller. Ik weet dat fabriek opgaves van Renault vaak niet kloppen maar dit is toch wel een behoorlijk stuk van de opgegeven tijd. Ben ook wel benieuwd in hoeverre de 197/200 pk klopt die ze eruit halen. Tijd voor een rollerbank test... :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

elmotheelk (Eric) schreef:
Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
In de vijfde of zesde versnelling?
Zal het vannacht even nalezen in de autoweek
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:
Arno17 schreef:De nieuwe RS heeft ook nog steeds dat hij rumoer maakt bij 100/120 km/u, de motor maakt dan 4000 toeren en dat doet de oude RS ook.
In de vijfde of zesde versnelling?
Zal het vannacht even nalezen in de autoweek
Niet de mogelijkheid om het ff in te scannen? :wink:
keesuitklundert
Berichten: 85
Lid geworden op: do 10 feb 2005 20:35

De Williams maakt ook die herrie bij de 140 km p.u. en 4000 tpm. Tevens is het volgens Autoweek de praktijk 0-100 van de nieuwe RS 8,2 sec ipv 8,8 sec.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

8.2 seconden is wel erg langzaam, op cliosport net is er iemand geweest die gesprint heeft tegen een clio 197 met zijn 182 en het verschil was minimaal.
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

nieuwe rs loopt 125km/h bij 4000rpm en wordt stiller bij 140.
als er iemand in de buurt van Hoorn woont kunnen we best een vergelijkend waren onderzoek doen
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Siem schreef:nieuwe rs loopt 125km/h bij 4000rpm en wordt stiller bij 140.
als er iemand in de buurt van Hoorn woont kunnen we best een vergelijkend waren onderzoek doen
Nee, ik niet, helaas... :wink:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

AnthonyR schreef:8.2 seconden is wel erg langzaam, op cliosport net is er iemand geweest die gesprint heeft tegen een clio 197 met zijn 182 en het verschil was minimaal.
Nou, als ik daar wat testjes lees van mensen met een 182 over de 197 dan is het enige positieve de versnellingsbak, comfortabel rijdt en het interieur.

Waar ze niet zo over te spreken waren was het bochten werk, te licht sturen en hij mist gewoon de power boost die de 182 wel heeft bij 5500 rpm.

Iemand in de buurt van Den Haag e.o. om eens te de verschillen te verkennen tussen de 182 en 197? :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:
AnthonyR schreef:8.2 seconden is wel erg langzaam, op cliosport net is er iemand geweest die gesprint heeft tegen een clio 197 met zijn 182 en het verschil was minimaal.
Nou, als ik daar wat testjes lees van mensen met een 182 over de 197 dan is het enige positieve de versnellingsbak, comfortabel rijdt en het interieur.

Waar ze niet zo over te spreken waren was het bochten werk, te licht sturen en hij mist gewoon de power boost die de 182 wel heeft bij 5500 rpm.

Iemand in de buurt van Den Haag e.o. om eens te de verschillen te verkennen tussen de 182 en 197? :wink:
Ik zit op de helft van beide, dus kom hierheen zou ik zeggen.

Is het gelijk 3 vliegen in een klap...... :smoke:
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Kunnen een keer kijken in de buurt van Amsterdam
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ja, voor mij is hoofddorp te doen. Laat maar weten wanneer? (Y)
Timo Z. (Clio RS)
Berichten: 171
Lid geworden op: do 21 sep 2006 11:30

Bij Nieuwendijk in Aalsmeer hebben ze een nieuwe RS staan misschien dat jullie die kunnen gebruiken voor een proefritje.

P.s. wie kan mij vertellen of de uitlaat van een Phase3 RS past op de phase2? ik vind dat dubbele pijpje toch wel heel erg mooi en sportief staan!! en wat kost zo'n dubbele einddemper?
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Hoef niet te lenen bij de dealer. kunnen zondag of volgende week 's avonds wel proberen. is ie al mooi op temperatuur
Plaats reactie