[GTT] CChris Parelmoerwitte Ph2 -> update + vraag

Vertel hier alles over je project.
Wilma
Contacteer:

Dat is één van de factoren... Verhuizen :wink:

We gaan er beide hard aan werken om met de openingsmeeting te kunnen pronken (D)

Wil ook een rondje met jou mee dan hoor (F)
CChris

Wilma schreef:Dat is één van de factoren... Verhuizen :wink:

We gaan er beide hard aan werken om met de openingsmeeting te kunnen pronken (D)

Wil ook een rondje met jou mee dan hoor (F)
ok dan (Y)

uiteraard..........komt goed :D
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer

1 is warmeluchttoevoer naar het luchtfilter huis, via felxibele slang ik meen dat die op je versnellingsbak zit gemonteerd en dan onder de hitte schild uitkomt

5 zit achter tegen de turbo/elbow aangeschroefd, en dat omgebogenstuk zit dan richting de radiator vertikaal hier zit een diehoekig stuk rvs die de turbo dan ontersteunt. en die zit zo te zien nog aan deel 3 gaten d en c (dit alles weet ik zeker)

2 weet ik niet zeker maar vermoedelijk steun voor de hiteschild waar ? ik denk aan de waterpompkant. maar dit is een gokje

3 Is de hitteschild steun die ondet de turbo zit. zie deel 5

4 id de hitte schild steun die aan de turbo kant van de cylinderkop zit. deze zit tegen dat plaatje geschroefd wat de waterkanalen in de kop dicht houd. dicht bij de schutbord.

En ik weet niet of je het weet, maar gebruik op de motor geen RVS schroeven om dat dat mooier is, maar gewoon nieuwe gegalvaniseerde schroecen, omdat rvs en aluminium elkaar niet verdragen. aluminium gaat in snel tempo wegroesten.
CChris

okey dan, top! hier kan ik wat mee (Y) :) kga vanmiddag eens wat vogelen........

dat van rvs op aluminium wist ik idd......btje kopervet op de gewone gegalvaniseerde boutjes werkt ook prima (Y) kheb sowieso vrij weinig rvs bouten gebruikt uiteindelijk want die zooi is schreeuwend duur.......
vooral in vergelijk met een pot kopervet hehe :D
R 5 Convertible Rulezz
Steven
Car: M536

CChris schreef:goed, ik heb een plaatje van de beugels, kan iemand mij even vertellen wat waarop moet?

het gaat dus om deze beugeltjes.......

wat hoort waaraan?

[img]http://img92.imageshack.us/img92/8416/a ... ersoc7.jpg[/img]
#1, deze kun je wegslingeren, tis de warme luchttoevoer voor je luchtfilter, deze haalt dan warme lucht onder je turbo weg.
Ding zit gruwelijk in de weg met sleutelen, dus beter niet monteren.

#2 Dit is een steun voor je hitteschild, Gat A (onder) en B (boven) komen achter de startmotor bouten te zitten en gat D is dan voor je hitteschild.

#3 is een zelfgelast samenstel, het originele plaatje is die 3 hoek met gat C en D (en moet nog 2 gaten hebben boven B en 3) de rest is onnodig.
Dit 3 hoekige plaatje wil nog wel een scheuren, kep deze destijds overgetrokken op 1,5mm rvs en dat heeft het altijd gehouden verder.
Dit plaatje komt rechtop op je bak te staan aan beugel 2 met de gaten D en C naar boven. in deze gaten komt beugel 5.
Zo te zien zullen gaten A en B ook wel achter de startmotor bouten komen samen met beugel 2

#4 Dit is een beugeltje wat ook wordt gebruikt voor je hitteschild. Op je cilinderkop aan de bakzijde zit een plaatje om de kop mee af te dichten. aan de uitlaatspruitstukzijde zet je dit beugeltje achter de boutjes van dat plaatje. En dan gat B boven en gat C onder en dan is gat A voor je hitteschild

#5 Dit is een beugel die je aan je turboelbow vastbout met gaten A en B.
Op de foto ligt de beugel ondersteboven, gat B is de onderte elbow bout en gat A is de bout recht midden. De gaten in het omgezette hoekje moeten in gat D en C van beugel 3
CChris

(Y) ok, kga maar ns aan de slag zo.........nu nog ff nieuwe tapeindjes voor de spruitstukken en dan kan ie dr in en aansluiten (dus vrij snel al rijden :p )
R 5 Convertible Rulezz
Steven

Beugel 2 is overbodig zie ik nu, das dezelfde beugel als nr3, alleen daar zit nog vanalles bijgelast.

Dus 1 en 2 heb je niet nodig, de rest wel.
CChris

okey, tnx!
R 5 Convertible Rulezz
CChris

net ff de beugeltjes aan elkaar gezet en dat ziet er dan zo uit.....
let ff niet op de boutjes en moertjes waar het mee vast zit, had geen M8 bij de hand, die ga ik zometeen nog ff halen. en het pasbusje van de startmotor was naar de klote dus heb k dr maar uitgehaald en moet ik ook een nieuwe voor hebben......
[img]http://img79.imageshack.us/img79/741/img1298iv7.jpg[/img]

[img]http://img233.imageshack.us/img233/9009/img1299nw4.jpg[/img]

verder kwam ik dit beugeltje nog tegen........ben vergeten waar ie hoort
[img]http://img243.imageshack.us/img243/465/ ... 000bi9.jpg[/img]

en wat ik erg k#t vindt, ik dat ik een boutje niet loskrijg van mn turbo waarmee de actuator vastzit. heb een nieuwe liggen die er op moet, maar dat ene k#tboutje wil niet los :(.......
R 5 Convertible Rulezz
Steven

Jah dat lijkt erop, alleen die beugel voor je turboelbow moet je samen met turbo+eblow monteren. Maargoed dit is ff testfit neem ik aan.

Die bij je cilinderkop zit ondersteboven, die moet je nog ff omdraaien.
En die laatste beugel ken ik niet, lijkt op een takeloog, maar tis niet die van de voorkant en die aan de achterkant bij de waterpomp is ook anders.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

das een beugel waar je orginele luchtfilterhuis op steunt....
die zit dus bestuurderskant voor op je balk geshroefd
Steven

Ojaa :p
CChris

Steven schreef:Jah dat lijkt erop, alleen die beugel voor je turboelbow moet je samen met turbo+eblow monteren. Maargoed dit is ff testfit neem ik aan.

Die bij je cilinderkop zit ondersteboven, die moet je nog ff omdraaien.
En die laatste beugel ken ik niet, lijkt op een takeloog, maar tis niet die van de voorkant en die aan de achterkant bij de waterpomp is ook anders.
jep dit was ff een testfit, het zit nu goed incl rvs pakkingen etc.......alleen nog eventjes nieuwe borgmoertjes halen bij renault voor de elbow, turbo en spruitstukken. gewone borgmoertjes hebben natuurlijk geen zin met dat plastic dr in/op :).

@jochem, ja nu je het zegt idd! kweet het weer, mjah die heb ik ook niet nodig dus kan ook weer in de doos met overbodige delen........
R 5 Convertible Rulezz
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Al die steunjes liggen bij mij in een grote bak, al dat extra gewicht :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
CChris

Lex schreef:Al die steunjes liggen bij mij in een grote bak, al dat extra gewicht :lol:
wanneer ga jij nou ns rijden Lex?? ben echt benieuwd hoe ie is geworden! maar kzie het op de afsluitingsmeeting wel.........?
R 5 Convertible Rulezz
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

CChris schreef:
Lex schreef:Al die steunjes liggen bij mij in een grote bak, al dat extra gewicht :lol:
wanneer ga jij nou ns rijden Lex?? ben echt benieuwd hoe ie is geworden! maar kzie het op de afsluitingsmeeting wel.........?
Als het goed gaat kan ie morgen rijden :p
CChris

fotooooo's en filmpje? (na morgen dan uiteraard :P)

is het trouwens aan te raden om gewone bouten en veerringen te gebruiken voor het spruitstuk? en datzelfde voor de turbo en de elbow, maar dan met moeren en veerringen uiteraard.......? of kan ik beter de originele tapeindjes en borgmoeren halen?
R 5 Convertible Rulezz
CChris

goed, zit nog ff te wachten op tapeindjes voor de spruitstukken en de moeren dr voor en nog wat andere dingen van meneer Renault....... dus het blok zit er nog niet in. ben toen maar bezig gegaan met het dashboard spuiten, tweeters er in en het dashboard in de auto zetten.......

Afbeelding

en kheb vanavond nieuwe remklauwen opgehaald.....

Afbeelding

hopen dat maandag de dingen van renault binnen zijn, dan kan ook eindelijk eindelijk het blok er in.......
R 5 Convertible Rulezz
CChris

de spullen waren gisteren binnengekomen, dus ben vandaag ff aan de slag gegaan, met als resultaat dat na wat ge-etter het blokje eindelijk weer zit waar ie hoort te zitten........nu ist alleen nog "ff" kwestie van aansluiten.......

[img]http://img168.imageshack.us/img168/3846/afb069nq7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door CChris op wo 18 okt 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
R 5 Convertible Rulezz
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Beter ..en dan hopen dat ie het doet :p
CChris

idd hopen..........zou wel erg mooi zijn, maar ja daar gaan we natuurlijk niet vanuit :p
R 5 Convertible Rulezz
Wilma
Contacteer:

(Y) 't gaat aardig opschieten zo Chris (Y)
CChris

Ik heb nog 8 dagen voor ie keuringsklaar moet zijn, gelukkig kan ik overdag er aan klussen :D, dit is het lijstje ongeveer (missen nog wel een paar dingen):

- voorruit plakken
- elec. Ramen er in zetten
- alarm er in maken
- cv er in maken
- kabelboom aansluiten
- remsysteem in orde maken
- remslangen installeren
- bougiekabels aansluiten
- remklauw passagierskant er op zetten
- gaas in wielkastverbreders maken
- wielkastverbreders monteren
- hemeltje plakken
- deurpanelen er in zetten
- vloerkleedje leggen
- stoelen er in
- ontsteking er in zetten
- kabels ontsteking verlengen
- BDP sensor monteren
- Vliegwielsensor monteren
- Raamrubbers monteren
- Kleppen stellen
- Uitlaat fatsoenlijk monteren
- Remmen ontluchten

weet iemand trouwens waar deze stekkers op horen?? ik hebber 2 van deze op mn kabelboom zitten.........(btje vage foto van mn telefoongeval)
[img]http://img49.imageshack.us/img49/4129/a ... 999ob2.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
CChris

ok mensen, ik heb voor as zondag ff een handje hulp nodig bij het er in zetten van de voorruit!! wie zou mij kunnen/willen komen helpen met het er in plakken van de voorruit??? evt tegen betaling........ik woon in de bilt, vlak naast utrecht.....
R 5 Convertible Rulezz
Steven

Die stekkers zijn beide van je percolatiefancircuit.

De ene komt uit achter je bijrijderskoplamp, dies voor de percolatiefan zelf.
De andere komt uit vlak achter je inlaatspruitstuk, hier hoort een klep aan je schutbord te hangen die opengaat om lucht van de percolatiefan door je turboslang te blazen.

Mijn advies: lekker weglaten al die rommel, het werkt toch altijd zeer matig en is erg storingsgevoelig. Heeft bij m'n zus d'r GT destijds een kabelboombrand veroorzaakt.
Beter een snelstarter startmotor en een nieuwe accu ;)
1nsane

is dat geen stekker van je antiperculatie? als t dat is hoef je je niet druk te maken, is toch niet nodig ;)
Steven

Hee spuit 11 :p
CChris

Steven schreef:Die stekkers zijn beide van je percolatiefancircuit.

De ene komt uit achter je bijrijderskoplamp, dies voor de percolatiefan zelf.
De andere komt uit vlak achter je inlaatspruitstuk, hier hoort een klep aan je schutbord te hangen die opengaat om lucht van de percolatiefan door je turboslang te blazen.

Mijn advies: lekker weglaten al die rommel, het werkt toch altijd zeer matig en is erg storingsgevoelig. Heeft bij m'n zus d'r GT destijds een kabelboombrand veroorzaakt.
Beter een snelstarter startmotor en een nieuwe accu ;)
ik had et er al niet in zitten die rommel :wink: dus dat komt mooi uit :D de accu is zgan, 74ah en die startmotor wordt nog n andere keer vervangen....... :)
R 5 Convertible Rulezz
1nsane

Steven schreef:Hee spuit 11 :p
sssst, jij was misschien iets eerder met op post drukken sl@ (Z)
-jacco-
Über-Spammer

CChris schreef:ok mensen, ik heb voor as zondag ff een handje hulp nodig bij het er in zetten van de voorruit!! wie zou mij kunnen/willen komen helpen met het er in plakken van de voorruit??? evt tegen betaling........ik woon in de bilt, vlak naast utrecht.....
Bel ff naar degene die je auto heeft gespoten en vraag het telefoonnummer van Arnold ;)
Die heeft mij ook geholpen (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
CChris

Jacco Osté schreef:
CChris schreef:ok mensen, ik heb voor as zondag ff een handje hulp nodig bij het er in zetten van de voorruit!! wie zou mij kunnen/willen komen helpen met het er in plakken van de voorruit??? evt tegen betaling........ik woon in de bilt, vlak naast utrecht.....
Bel ff naar degene die je auto heeft gespoten en vraag het telefoonnummer van Arnold ;)
Die heeft mij ook geholpen (Y)
heyyy das n goeie, ga ik doen! heb k wat meer opties......nu maar hopen dat ie zondag kan 8)
R 5 Convertible Rulezz
CChris

ff n kleine update, vanmiddag ga ik proberen te starten!! :D
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heel veel succes en hou ons op de hoogte! (Y)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Als dat net zo goed gaat als bij mij, wens ik je veel succes Chris :lol:
Wilma
Contacteer:

Succes (Y)
En filmen natuurlijk he :wink:
Plaats reactie