R5AT aankoop advies

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
3mph
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:48

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier op het forum dus hallo allemaal.
Sinds een maand heb ik mijn oog laten vallen op de Renault 5 Alpine Turbo, ik wil een projectje gaan beginnen alhoewel ik zelf niet erg technisch ben. Aldoende leert men zeggen ze altijd :)

In ieder geval zou ik graag een 5AT willen kopen alleen ik heb nog een aantal vragen nadat ik de sticky heb gelezen.
De R5AT is er al een tijdje dus zit je met dit soort auto's bijna altijd met een hoge kilometerstand 190.000 is normaal? Is het nu dan ook verstandig om bij aanschaf het blok te laten reviseren? En aan wat voor prijs moet ik dan denken?
En mocht ik de auto willen opvoeren, is het dan handig om in de revisie gelijk een aantal nieuwe onderdelen te laten plaatsen? zoals een nokas? of koppeling?
Nu zeg ik niet dat ik er een racemonster van wil maken, maar de turbo een beetje opkrikken e.d. zie ik wel zitten :) Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je met de standaard 110 PK kan doen...

Moet ik erop letten dat de auto een officiele Nederlands import is? heeft dit misschien nog invloed op de prijs als ik hem over een aantal jaren besluit te verkopen?

Ook heb ik mijn twijfels over lassen van een chassis, soms is dat misschien al gebeurd aan een auto... wil dit zeggen dat een auto dan per definitie slechter is?
Ook het verhaal met chassisnummers van andere auto's afhalen met een goed chassis en de motor erin te plaatsen.. dit klinkt mij als een beetje Spaansepolder Peter R de Vries verhalen in de oren?

En als laatste: Wat is een 5AT waard van '84 met 2 ton op de teller zonder zichtbare roest alleen iets in de dorpels? Ik begrijp dat dit relatief is, maar liever laat ik me goed inlichten :)
Ik ga er namelijk van uit dat je al gauw nog 1000 euro achteraan kan gooien qua onvoorziene kosten.

Ik vraag dit ook even op het CRS forum zodat ik extra informatie krijg (met jullie welnemen)..


Groeten en bedankt voor jullie reacties

P.S. Is er ook een R5 AT Coupe? of maak je die van een 5 AT door de bank eruit te halen..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ROEST !!!

echt overal onder en tussenin.

goeie roestvrije zijn er niet meer in nederland.

of doorsparen en een gerestaurerrde kopen!
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Er bestaan 5 AT coupé's ja, waren vroeger voor de racerij gemaakt.

Maar die waren zonder chassis nummer toch?

Wij hebben er thuis ook 1'tje staan.. +- 100000 km's, 10 jaar in een ondergrondse garage gestaan, en toch heeft i roest.. niet zoveel maar hij heeft er wel!

Als je bij de aankoop ff het tapijt opheft (koffer bv) dan zal je al snel zien hoeveel roest hij heeft.
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

check hier anders af en toe eens

KLIK 1

of deze bijvoorbeeld

KLIK 2
3mph
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:48

cheers,

Ik zie wat je bedoelt...

Qua " Tuning" wat bereik je met het opschroeven van de turbodruk? 10% extra vermogen?
letstalk
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 23:10
Locatie: meppel
Contacteer:

een 5 AT coupe bestaat niet.. een renault 5 alpine coupe en een GTturbo coupe echter wel.

het verschil zit hem niet in de achterbank eruit halen. (U)

roest hebben ze allemaal (wat wil je ook bij een oudere auto.
robert001
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 30 sep 2001 0:00
Locatie: amsterdam

echter als je niet technisch bent ni aan beginnen!!!!!!!!!!! tenzij je aandelen in de olie hebt ofzo........
In duitsland is er een speciale cup geweest voor de 5 at coupe, hier in nederland hadden alle officieele autos opeen volgende kentekens met de letters HT /KB maar hebben wegens reglementen nooit geraced,alle coupes zijn hier extra goedkoop verkocht wegens het slechte comfort.
wil je meer weten mail me maar...... groetjes Robert001
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

letstalk schreef:een 5 AT coupe bestaat niet.. een renault 5 alpine coupe en een GTturbo coupe echter wel.

het verschil zit hem niet in de achterbank eruit halen. (U)

roest hebben ze allemaal (wat wil je ook bij een oudere auto.
een 5 alpine turbo coupe bestaat wel degelijk, er zijn er in NL een aantal verkocht echter is het door de knaf verboden om er mee te racen toendertijd, ze zouden te snel zijn.
In Duitsland is er wel een 5 alpine turbo cup geweest.

afgelopen meeting van deCRS was er zelfs een 5 alpine turbo coupe. (Y)

[img]http://home.planet.nl/~muld3459/5alpine.jpg[/img]

Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info RENAULT
Handelsbenaming Info 5ALPINE TURBO COUPE
Kleur(en) Info Grijs
Brandstof Info Benzine
Aantal cilinders Info 4
Cilinderinhoud Info 0 cm3

volgens rdw (Y)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie