Ik ben nieuw hier op het forum dus hallo allemaal.
Sinds een maand heb ik mijn oog laten vallen op de Renault 5 Alpine Turbo, ik wil een projectje gaan beginnen alhoewel ik zelf niet erg technisch ben. Aldoende leert men zeggen ze altijd

In ieder geval zou ik graag een 5AT willen kopen alleen ik heb nog een aantal vragen nadat ik de sticky heb gelezen.
De R5AT is er al een tijdje dus zit je met dit soort auto's bijna altijd met een hoge kilometerstand 190.000 is normaal? Is het nu dan ook verstandig om bij aanschaf het blok te laten reviseren? En aan wat voor prijs moet ik dan denken?
En mocht ik de auto willen opvoeren, is het dan handig om in de revisie gelijk een aantal nieuwe onderdelen te laten plaatsen? zoals een nokas? of koppeling?
Nu zeg ik niet dat ik er een racemonster van wil maken, maar de turbo een beetje opkrikken e.d. zie ik wel zitten

Moet ik erop letten dat de auto een officiele Nederlands import is? heeft dit misschien nog invloed op de prijs als ik hem over een aantal jaren besluit te verkopen?
Ook heb ik mijn twijfels over lassen van een chassis, soms is dat misschien al gebeurd aan een auto... wil dit zeggen dat een auto dan per definitie slechter is?
Ook het verhaal met chassisnummers van andere auto's afhalen met een goed chassis en de motor erin te plaatsen.. dit klinkt mij als een beetje Spaansepolder Peter R de Vries verhalen in de oren?
En als laatste: Wat is een 5AT waard van '84 met 2 ton op de teller zonder zichtbare roest alleen iets in de dorpels? Ik begrijp dat dit relatief is, maar liever laat ik me goed inlichten

Ik ga er namelijk van uit dat je al gauw nog 1000 euro achteraan kan gooien qua onvoorziene kosten.
Ik vraag dit ook even op het CRS forum zodat ik extra informatie krijg (met jullie welnemen)..
Groeten en bedankt voor jullie reacties
P.S. Is er ook een R5 AT Coupe? of maak je die van een 5 AT door de bank eruit te halen..