Ik heb een Twingo van '93.
Tijdens het rijden vanaf 40 km maakt mijn linker voorwiel een raar
geluid, het lijkt alsof je over een geribbelde doorgetrokken streep rijd, dan hoor ik het als ik recht rij, de andere keer in een flauwe bocht naar rechts, dan weer in een flauwe bocht naar links.
Wie heeft hier een antwoord op?
voorwiel maakt raar geluid
Heb ook al eens zoiets meegemaakt toen ik onderweg was. Ben toen naar de dichtsbijzijnde Renault garage geweest en daar hebben ze er naar gekeken. Het probleem was bij mij toen één van de aandrijfassen, er zou niet genoeg vet meer tussen de stof hoezen zitten. De enige oplosssing was volgens die garage het vervangen van beide aandrijfassen omdat ze die stofhoezen dingen meer mochten vervangen en smeren zonder de aandrijfassen te vervangen van Renault Nederland.
Het gekke is dat na het bezoek aan de garage bij mij het geluid weg was en tot nu toe niet meer terug is geweest.
Het geluid wat jij beschrijft was bij mij hetzelfde ik vermoed dat het dan ook in je aandrijfassen zal zitten.
Het gekke is dat na het bezoek aan de garage bij mij het geluid weg was en tot nu toe niet meer terug is geweest.
Het geluid wat jij beschrijft was bij mij hetzelfde ik vermoed dat het dan ook in je aandrijfassen zal zitten.
-
- Contacteer:
kan natuurlijk zijn dat de aandrijfas hoes kapot is
dan loopt het vet er ui en krijg je op den duur ook die klachten
dan loopt het vet er ui en krijg je op den duur ook die klachten
ik heb ook zoiets gehad, en continue brommend geluid, dat je ook voelt in je stuur voelt tijdens een bocht..bij mij was het toen mijn wiellager..miss een idee voor je! klinkt in ieder geval goedkoper dan de aandrijfassen vervangen 

Hallo,
Ik rij regelmatig in de Twingo van mijn moeder. Dat is er eentje uit '97, met een 1,1 8V van 44 kW.
Af en toe na langere stukken rijden hoor ik een geluid uit het vooronder, dat beschreven kan worden als in de eerste post. Voorlopig heb ik het enkel bij snelwegritjes gemerkt, na continu 120 km/u gereden te hebben. Het geluid is er niet even lang en komt ook niet regelmatig, maar soms wel met tussenpozen terug. De eerste keer dat ik het hoorde ben ik langs de kant gaan staan omdat ik dacht dat er iets aanliep. Niets gezien, verder gereden, kwam weer terug, weer gekeken. Omdat ik het toch niet vertrouwde heb ik toen de ANWB en mijn ouders gebeld. ANWB zag niets, er liep niets aan. Mijn pa heeft toen terug gereden en heeft verder ook niets gehoord. De Twingo was in de tussentijd al wel een tijdje afgekoeld tijdens het wachten, maar ik weet dus niet of dat er iets mee te maken heeft.
Toen heb ik het een tijdje niet meer ervaren, totdat ik weer een langere snelwegrit naar het noorden maakte. Mijn broertje zat toen bij me en heeft een (geluids)opname gemaakt. Die zou ik evt online beschikbaar kunnen maken, zodat jullie die ook even kunnen horen.
Zou dit hetzelfde probleem kunnen zijn? Langzamer gaan rijden hielp niet. Een bochtentest heb ik op de snelweg nog maar even niet gedaan...
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik rij regelmatig in de Twingo van mijn moeder. Dat is er eentje uit '97, met een 1,1 8V van 44 kW.
Af en toe na langere stukken rijden hoor ik een geluid uit het vooronder, dat beschreven kan worden als in de eerste post. Voorlopig heb ik het enkel bij snelwegritjes gemerkt, na continu 120 km/u gereden te hebben. Het geluid is er niet even lang en komt ook niet regelmatig, maar soms wel met tussenpozen terug. De eerste keer dat ik het hoorde ben ik langs de kant gaan staan omdat ik dacht dat er iets aanliep. Niets gezien, verder gereden, kwam weer terug, weer gekeken. Omdat ik het toch niet vertrouwde heb ik toen de ANWB en mijn ouders gebeld. ANWB zag niets, er liep niets aan. Mijn pa heeft toen terug gereden en heeft verder ook niets gehoord. De Twingo was in de tussentijd al wel een tijdje afgekoeld tijdens het wachten, maar ik weet dus niet of dat er iets mee te maken heeft.
Toen heb ik het een tijdje niet meer ervaren, totdat ik weer een langere snelwegrit naar het noorden maakte. Mijn broertje zat toen bij me en heeft een (geluids)opname gemaakt. Die zou ik evt online beschikbaar kunnen maken, zodat jullie die ook even kunnen horen.
Zou dit hetzelfde probleem kunnen zijn? Langzamer gaan rijden hielp niet. Een bochtentest heb ik op de snelweg nog maar even niet gedaan...
Alvast bedankt voor de reacties!
Dus daar bedoel je mee... dat het geen kwaad kan? Of dat de homokineet bijna aan z'n einde is?Tijmen schreef:als je langer rijdt wordt het vet in je homokineet warm en slingert het de aandrijfhoes in waardoor het geluid ontstaat. Als 'ie afkoelt hoor je het dus ook niet meer.
(denk ik)......