versnellingsbak reviseren
ik heb een 2dehandse williams bak gekocht met ongeveer 120.000
nu wil ik voor de zekerheid toch even de SYNCHROMESH ringen vervangen
wat kan ik beter nog meer reviseren als ik dan tch alles los heb liggen?
nu wil ik voor de zekerheid toch even de SYNCHROMESH ringen vervangen
wat kan ik beter nog meer reviseren als ik dan tch alles los heb liggen?
eerst de 5e versnelling er af. dan bakhelfd er af en dan gewoon kijken naar de syncromesh ringen. als die nog mooi getand zijn, gewoon laten zitte.
alleen nieuwe keerringen monteren en misschien een nieuw kapje op de 5e versnelling.. die willen weleens door roesten
alleen nieuwe keerringen monteren en misschien een nieuw kapje op de 5e versnelling.. die willen weleens door roesten
ik heb toch echt in dialogys 3 verschillende handig he renault
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/N ... evisie.JPG[/img]
dacht zelf aan die rechter set alleen geeft hij geen nummer weer
de onderste wel
77 01 467 942 SYNCHROMESH SET 67,69 1192 x 1
[img]http://members.home.nl/p.amels/images/N ... evisie.JPG[/img]
dacht zelf aan die rechter set alleen geeft hij geen nummer weer
de onderste wel
77 01 467 942 SYNCHROMESH SET 67,69 1192 x 1
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
je hebt idd ook een set voor de JC5 waar ook de lagers inzitten, maar nummer weet ik zo niet. Zal wel eens kijken
Kan ook zijn dat die set niet wordt weergegeven als mogelijkheid voor de JC5 014 (williams), maar alleen bij bijv. een laguna JC5 bak.
Je kunt m echter wel gewoon gebruiken voor de 014.
Kan ook zijn dat die set niet wordt weergegeven als mogelijkheid voor de JC5 014 (williams), maar alleen bij bijv. een laguna JC5 bak.
Je kunt m echter wel gewoon gebruiken voor de 014.
Vandaar dat de motor er uit moest. Je hebt je RS-bak toch niet stuk gereden?Menno schreef:Ik heb een oudere dialogys, daar staan behalve deze sets ook nog uitgebreidere sets in, inc lagers enzo.
Mijn bakkie zit iig weer in mekaar
gr s

Nee, hij was niet kapot, maar nu is ie wel beterSander schreef:Vandaar dat de motor er uit moest. Je hebt je RS-bak toch niet stuk gereden?Menno schreef:Ik heb een oudere dialogys, daar staan behalve deze sets ook nog uitgebreidere sets in, inc lagers enzo.
Mijn bakkie zit iig weer in mekaar
gr snder

rev it like a rental
beter=goed 

nou ik heb me bak zaterdag opgehaald
hij heeft 120.000 km gelopen en de eigenaar van de onderdelen zij
als hij soms uit zijn achteruit ging
dus die gaat er nieuw in
welke dingen nog meer alleen syncromesh ringen
de lagers zullen nog wel goed zijn toch na 120.000km
hij heeft 120.000 km gelopen en de eigenaar van de onderdelen zij
als hij soms uit zijn achteruit ging
dus die gaat er nieuw in
welke dingen nog meer alleen syncromesh ringen
de lagers zullen nog wel goed zijn toch na 120.000km
Laatst gewijzigd door Christian op ma 11 sep 2006 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
nou gister hebben we de bak uit elkaar gehaald.
mooi stukje techniek is dat zeg
[img]http://members.home.nl/p.amels/techniek ... c_2486.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/techniek ... c_2487.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/techniek ... c_2488.jpg[/img]
nu nog kijken voor de reviesie set
mooi stukje techniek is dat zeg

[img]http://members.home.nl/p.amels/techniek ... c_2486.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/techniek ... c_2487.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/p.amels/techniek ... c_2488.jpg[/img]
nu nog kijken voor de reviesie set

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Ik heb me af gelopen vrijdag wat leuks mee gemaakt... (NOT)
ik trok op bij een retonde en ik hoorde een luid geluid wat duide dat er wat knapte en de aandrijving op de wielen was meteen weg. Ik kon wel nog gewoon schakelen maar verder dan dat kwam ik niet meer. als ik de wagen in een versnelling zet en gas geef loopt de km-teller wel op in de vijf stationaire 40 km/u. dus ik moet wel wat kapot gereden in het bakje en dat terwijl ik (zeer) slechte koppelingsplaten had.
iemand tips hoe ik dat moet aanpakken?
ik trok op bij een retonde en ik hoorde een luid geluid wat duide dat er wat knapte en de aandrijving op de wielen was meteen weg. Ik kon wel nog gewoon schakelen maar verder dan dat kwam ik niet meer. als ik de wagen in een versnelling zet en gas geef loopt de km-teller wel op in de vijf stationaire 40 km/u. dus ik moet wel wat kapot gereden in het bakje en dat terwijl ik (zeer) slechte koppelingsplaten had.
iemand tips hoe ik dat moet aanpakken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is niet gewoon je aandrijfas(sen) kapot
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Nou het komt er dus opneer dat het bakje helemaal gaar is gedraaid. Dus niet lang hellen een andere bakkie er onder. Waar zou ik op moet letten bij de aankoop? Het nummer is JB3083 past dan een JB3044 ook want ik heb geen idee wat die cijfers betekenen.
jb3 is het soort bak zeg maar... de nummers erna zegt wat over de verhoudingen.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
044 is van een 19 16v, de 048 is van een Clio 16v. waar de search al niet goed voor isQ-Bucks 16v schreef:Nou het komt er dus opneer dat het bakje helemaal gaar is gedraaid. Dus niet lang hellen een andere bakkie er onder. Waar zou ik op moet letten bij de aankoop? Het nummer is JB3083 past dan een JB3044 ook want ik heb geen idee wat die cijfers betekenen.

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Hehehe idd goeie tip "search"
maar boeit het verder wat of ik de 44 of de 48 neem, of is de ene wat steviger dan de ander? want ik heb begrepen als je de bak wilt vervangen dat het hele blok eruit moet, dat doe ik liever niet 2x per half jaar
of is er een vele makkelijkere manier, want om et grapje in de garage te laten doen wordt +500 euries 


-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Kan iemand mij vertellen of het motorblok eruit moet om de versnellingsbak te verwisselen of kan ik die voor bij de bestuurderskant er gewoon uithalen? graag wat richt lijnen door de ervaren klussers 

alles eruit halen!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
haay mannen ik ben er weer met een probleem
wat er dus kapot was in mn versnellings bak was alleen de borgveren bij de differentieel. maar nu is het probleem dat van de binnenste ring een stukje is afgebroken en dus zoek is in het differentieel deel. mijn vraag is dan nu kan dat stukje door de hele versnellingsbak liggen of is dr een bakje onder het differtieel afzonderlijk van de v-bak waar dat stukje rustig kan blijven liggen
greetz Erik

wat er dus kapot was in mn versnellings bak was alleen de borgveren bij de differentieel. maar nu is het probleem dat van de binnenste ring een stukje is afgebroken en dus zoek is in het differentieel deel. mijn vraag is dan nu kan dat stukje door de hele versnellingsbak liggen of is dr een bakje onder het differtieel afzonderlijk van de v-bak waar dat stukje rustig kan blijven liggen
greetz Erik
Robke schreef:Trek de aandrijfas aan de bestuurderskant er eens uit, dikke kans dat de borgring van het differentieël af is gesprongen.

Het is dan denk ik verstandiger om er gewoon een andere bak onder te hangen.
Als die borgring eraf klapt, is het meestal een teken dat het diff niet al te best meer is.
Als je het bakdeel wilt vervangen, zul je ook de hele zwik eruit moeten halen en d hele bak moeten demonteren.
Dat zou dus alleen maar meer werk zijn, dan zit je ook nog met het misschien rotte diff.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
hehe nieuw bakkie stond toch al op de planning maar zou ik er nu nog even mee kunnen rijden met dat stukje ringentje in de differtieel gedeelte? of loop ik risico dat stukje tussen de tanden te rijden.. weet namelijk niet hoe de olie kanalen lopen..
Nou je hoeft niet bang te zijn dat het stuk in de oliekanelen komt, want die heeft een bak nietQ-Bucks 16v schreef:.. weet namelijk niet hoe de olie kanalen lopen..

Ik zou proberen met een magneet het stuk je op te vissen. Je loopt het risico dat het tussen je tandwiel komt.
Maar een nieuwe borgring zetten heeft meestal geen zin omdat die er meteen er weer uit springt. Om dat de gleuf waar hij in zit meest kapot is.
gr sander
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
haha ja owkee snap dat hij geen olie kanalen heeft zo letterlijk bedoelde ik het ook niet maar. ik vroeg me gewoon af hoe de bak er van binnen uit zag van uit de differtieel gezien.. of dat stukje ergens terecht gekomen is waar het veeel schade kan aanrichte
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Als je pech hebt dan komt ie op een verkeerde plaats terecht. Maar meestal valt dat wel mee.
Maar sowieso: wat Sander al zegt: Zodra die borgring eruit schiet, kun je 20 nieuwe borgringen erin zetten: die gaan er allemaal uit, waarsch. vrij snel.
Omdat de groef uitgeleuterd is......
Als je een revisiebak wil moet je me even PM-en
Maar sowieso: wat Sander al zegt: Zodra die borgring eruit schiet, kun je 20 nieuwe borgringen erin zetten: die gaan er allemaal uit, waarsch. vrij snel.
Omdat de groef uitgeleuterd is......
Als je een revisiebak wil moet je me even PM-en
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
- Locatie: Limburg
Kan iemand mij vertellen hoe ik de versnellingsbak uit elkaar moet halen.. heb op de tafel liggen maar ut klote ding klemt krijg hem niet verder op dan 2 cm
groeten

groeten