Mark 5T cup Megane
Als je de stekker van de TPS sensor loshaalt, blijft hij gewoon lopen dus ik denk niet dat het probleem daar zit.
Is de vonk wel sterk genoeg?
De injectoren kunnen zowel groen als geel zijn, in de 19's zaten volgens mij de groene veelal en de gele in de Clio's
Heb je alle vacuüm slangetjes enzo al nagekeken?
Is de vonk wel sterk genoeg?
De injectoren kunnen zowel groen als geel zijn, in de 19's zaten volgens mij de groene veelal en de gele in de Clio's
Heb je alle vacuüm slangetjes enzo al nagekeken?
begin nu toch echt te vermoeden dat er iets niet op tijd staat .
misschien iets met de distributie niet in orde
misschien iets met de distributie niet in orde
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
heb je niet een andere ecu tot je beschikking die je kunt proberen? mischien is de comp defect.
heb al een andere ecu geprobeerd die 100% goed is helpt echter niets.
dit is een foto van het gebakje.
motor zal er een deze dagen toch wel uitgaan want hij ontkoppelt ook niet meer.
kan ik ook direkt de distributie controleren.
![Afbeelding]()
motor zal er een deze dagen toch wel uitgaan want hij ontkoppelt ook niet meer.
kan ik ook direkt de distributie controleren.
zo vanmiddag even alles gecontroleerd en nagekeken samen met abel.
conclusie de motor staat dus totaal niet op tijd.
hij heeft wel gelopen maar erg beroerd en alleen met heel veel gas geven.
morgenavond maar eens een begin maken met de demontage.
conclusie de motor staat dus totaal niet op tijd.
hij heeft wel gelopen maar erg beroerd en alleen met heel veel gas geven.
morgenavond maar eens een begin maken met de demontage.
Gisteren samen met mark deze motor er uitgehaald... Tjonge wat een chaos dat blok.
Koppeling fout gemonteerd.. deze zat niet op de paspennen, en verkeerde schroeven gebruikt..
Distributieriem zit zo los, dat je hem er met de hand kunt afpakken
Schroeven van de nokkenas poelie zitten in de kap van de distributie te vreten
En er zitten snelle nokkenassen in, de 1 na scherpste van Kent cams, en dat is eigenlijk niet geschikt voor de weg had mark begrepen van een telefoontje naar GB..
Wat een geluk voor die eigenaar dat de blok niet liep... dat had serieus fout kunnen aflopen...
Mark!! foto's!!
Koppeling fout gemonteerd.. deze zat niet op de paspennen, en verkeerde schroeven gebruikt..
Distributieriem zit zo los, dat je hem er met de hand kunt afpakken
Schroeven van de nokkenas poelie zitten in de kap van de distributie te vreten
En er zitten snelle nokkenassen in, de 1 na scherpste van Kent cams, en dat is eigenlijk niet geschikt voor de weg had mark begrepen van een telefoontje naar GB..
Wat een geluk voor die eigenaar dat de blok niet liep... dat had serieus fout kunnen aflopen...
Mark!! foto's!!
geluk nou die motor is niet ok meer dat kan ik je wel vertellen
riem is versprongen
fotos komen wacht even ok ik ga ze zo uploaden

riem is versprongen

fotos komen wacht even ok ik ga ze zo uploaden
ok komen ze dan schrik niet
let vooral eens op al het aluminium slijpsel.
les 1 in hoe verpruts ik een goeie motor.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ibutie.JPG[/img]
let vooral eens op al het aluminium slijpsel.
les 1 in hoe verpruts ik een goeie motor.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ibutie.JPG[/img]
koppeling zit ook verkeerd gemonteed. hoe hebben ze dan voorelkeer gekregen om die db deksels tegen de tandwielen te laten lopen.
is wel door een vakman aan gewerkt zo te zien

is wel door een vakman aan gewerkt zo te zien


R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
sjees..lekker aan het prutsen geweest daar zeg..
klote man..geef je er een bak geld aan uit..
(N)



-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam

wat een schijtzooi zeg, wat lopen er toch een stel prutsers rond op de aardkloot, Mark succes ermee
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
ja project 5 blijft een probleem kwa tijd he!
ik kom er domweg niet aan toe door alle andere klussen.
er staat nu al weer een saab 900 turbo in de wacht voor een grotere ic en wat turbodruk en benzinedruk aanpassingen.
maar goed eerst deze clio maar eens weer in de benen zien te krijgen.
ik kom er domweg niet aan toe door alle andere klussen.
er staat nu al weer een saab 900 turbo in de wacht voor een grotere ic en wat turbodruk en benzinedruk aanpassingen.
maar goed eerst deze clio maar eens weer in de benen zien te krijgen.
donderdag middag uitgenodigd voor een circuitdag op assen .
meerijden in een spijker en zelf racen in een BMW op het TT-circuit.
via mijn werk uitgenodigd.
meerijden in een spijker en zelf racen in een BMW op het TT-circuit.

via mijn werk uitgenodigd.

beter man! wat voor bmw?
Immer wieder die verdammte Holländer
volgens mij een of andere toerwagen
men spreekt alleen maar over een bmw met 200 pktjes verder weet ik niets.
maar die spijker dat is natuurlijk helemaal het allermooiste he!
men spreekt alleen maar over een bmw met 200 pktjes verder weet ik niets.
maar die spijker dat is natuurlijk helemaal het allermooiste he!
vanmiddag echt een te gafe middag gehad op het TT circuit.
op uitnodiging in een spijker meegereden
een ongeloofelijk verhaal wat die gasten brengen over de historie en toekomst van dit nederlandse merk
ook nog en paar ronden zelf in een bmw incentives 6 cilinder race auto over het circuit geracet echt een geweldige middag gehad
verder was jan de boer er met zijn 2 super snelle porsches waaronder de 10 cilinder wat een sound
hier zit ik in de spijker.
![Afbeelding]()
op uitnodiging in een spijker meegereden

een ongeloofelijk verhaal wat die gasten brengen over de historie en toekomst van dit nederlandse merk
ook nog en paar ronden zelf in een bmw incentives 6 cilinder race auto over het circuit geracet echt een geweldige middag gehad

verder was jan de boer er met zijn 2 super snelle porsches waaronder de 10 cilinder wat een sound

hier zit ik in de spijker.
hier nog een foto nadat ie tussentijds even getankt had achter in de paddock
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... jker_b.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... jker_b.JPG[/img]
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Heb er ook eens ingezeten in zo'n ding.
Klinkt ook errug leuk ja. Heb er helaas niet in meegereden maar ook al staat ie stil tis tog een hele belevenis 


Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
idd en dan druk je het nog zacht uit .
dat geluid achter je bij accelereren

dat geluid achter je bij accelereren


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
echt een prachtwagen zeg 
zulke uitnodigingen krijg ik nou nooit


zulke uitnodigingen krijg ik nou nooit



-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Heb hem toen gehoord in de loods waar ie stond. Hij werd via balkjes op een metalen plaat gereden om
vervolgens vastgesnoerd richting het vliegtuig getransporteerd
te worden. Heb er overigens nog wel wat foto's van.
Er stonden er 2 toen. Een cabriolet en zo'n dichte variant
vervolgens vastgesnoerd richting het vliegtuig getransporteerd
te worden. Heb er overigens nog wel wat foto's van.
Er stonden er 2 toen. Een cabriolet en zo'n dichte variant
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
dat geluid is echt bruut... Naast de volgas stand bleef mijn voetje steeds varieren rond het punt dat de kleppen open gaan naar achter
Tis net als een dumpvalve...mighty verslavend!! Die brul van dat ding....boh!
jammer dat maar zo kort duurde en dat ik niet verder kwam dan de 2e versnelling (reed toen al tegen de 120 meen ik, maar toch
) was allemaal wat te nauw op het terrein om te kijken hoe hard ik reed 


jammer dat maar zo kort duurde en dat ik niet verder kwam dan de 2e versnelling (reed toen al tegen de 120 meen ik, maar toch


zo vanmiddag de clio weer gestart na het nodige sleutelwerk.
motor loopt weer maar wil niet normaal stationair lopen.
loopt wel bij minimaal 1300 stationair met iets geopende gasklep.
bij meer gas loopt ie prima.
volgens mij werkt er iets nog niet helemaal naar behoren van het stationair gedeelte.
verder moet de motor nog afgebouwd worden dus bak vullen en koelsysteem weer opbouwen en vullen , aandrijfassen er in enz.
ben nog wel even bezig dus voorlopig
iemand tips betreffende het stationair gedeelte?
motor loopt weer maar wil niet normaal stationair lopen.
loopt wel bij minimaal 1300 stationair met iets geopende gasklep.
bij meer gas loopt ie prima.
volgens mij werkt er iets nog niet helemaal naar behoren van het stationair gedeelte.
verder moet de motor nog afgebouwd worden dus bak vullen en koelsysteem weer opbouwen en vullen , aandrijfassen er in enz.
ben nog wel even bezig dus voorlopig
iemand tips betreffende het stationair gedeelte?
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
komt dat niet door die wilde nokke stokken ?
ja dat denk ik ook mede maar de motor slaat niet lekker aan bij het starten en dat moet een injectie blok eigenlijk direkt doen.
ik moet nu steeds met het gas spelen als ik start.
ook met losgekoppelde lambda stekker
ik moet nu steeds met het gas spelen als ik start.
ook met losgekoppelde lambda stekker
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
klinkt als een temperatuur sensortje die narigheid geeft
die lambda sensor geeft bij de koude start toch nog geen info
als de sensor te koude temp geeft krijgt ie veel te veel benzine
te warm te weinig
die lambda sensor geeft bij de koude start toch nog geen info
als de sensor te koude temp geeft krijgt ie veel te veel benzine
te warm te weinig
hij loopt idd erg rijk bougies zijn pikzwart
wat is de ohmse weerstand van die temp sensor?
wat is de ohmse weerstand van die temp sensor?