ACT: Diesel
Misschien zit ik hier voor op het verkeerde forum,
Maar wat zijn de voordelen en nadelen van Commonrail tegenover pompverstuivers.
Zal de vraag even toelichten. Ik werk bij Mercedes Benz. Daar hebben we de CDi motor voorzien van dus een Commonrail die 2inspuitingen kent per arbeidslag. De nieuwe zelfs 5. Nu was ik van de week bij de bedrijfswagenkant aan het werk. En viel mij op dat alle Atego's en Actrossen Pompverstuivers hebben. Waarom hebben deze geen Commonrail als de Emissie en het Rendement beter zijn ?
Maar wat zijn de voordelen en nadelen van Commonrail tegenover pompverstuivers.
Zal de vraag even toelichten. Ik werk bij Mercedes Benz. Daar hebben we de CDi motor voorzien van dus een Commonrail die 2inspuitingen kent per arbeidslag. De nieuwe zelfs 5. Nu was ik van de week bij de bedrijfswagenkant aan het werk. En viel mij op dat alle Atego's en Actrossen Pompverstuivers hebben. Waarom hebben deze geen Commonrail als de Emissie en het Rendement beter zijn ?
Geld? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
misschien dat bij zwaardere motoren de commonrail niet goed werkt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
de zwaardere motoren dus zoals in vrachtwagens e.d of heb je die ook met commonrail??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Volgens mij trekt zo'n pompverstuiver onderin idd meer vermogen aangezien meer dieseldruk gecreerd kan worden?
Voor de beurs van de ondernemen wellicht nog interessant, met het oog op de toekomst jammer...
Voor de beurs van de ondernemen wellicht nog interessant, met het oog op de toekomst jammer...
denk te creeeren werkdruk idd, maar ook met heoveelheid in te spuiten diesel ofzo? motorinhoud van een actros is toch ff wat anders dan van een e220..
De 6 liter motoren van Packar zijn toch ook al met commonrail, maar idd, de 12 liter motor heeft nog altijd pompverstuivers.
Overigens weten ze ook met die techniek al Euro-5 te halen met AdBlue, dus of de pompverstuiver meteen slecht is voor het milieu moet ik nog even op terugkomen
Overigens weten ze ook met die techniek al Euro-5 te halen met AdBlue, dus of de pompverstuiver meteen slecht is voor het milieu moet ik nog even op terugkomen

V12tdi van de Q7 niet...commonrail las ik gister met een werkdruk van 2000 bar..
de rest van de motoren wel voor zover ik weet
de rest van de motoren wel voor zover ik weet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik hoorde van de week dat vw van de TDI af wil
maar zal wel broodje aap zijn?
maar zal wel broodje aap zijn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
wat ik op school heb gehad is dat het gebrek van werkdruk van commonrails heeft geleid tot gebruik van pompverstuivers. Nu die druk van commonrails is toegenomen zijn ze misschien niet meer 'nodig' ???
weet niet... ben neit zo op de hoogte van die dingen ..
weet niet... ben neit zo op de hoogte van die dingen ..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ok wordt dus tdic ofzoiets:-)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GTD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
huh?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat wordt t.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en dat staat voor?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Grand Touring Diesel neem ik aan.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
staat GT niet voor Gran Turismo? 

Ja in n ander taaltje wel 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ford heeft cdti
dat is toch een common rail?
commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij
wordt steeds verwarrender al die letters
dat is toch een common rail?
commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij
wordt steeds verwarrender al die letters

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De constructeur uit Wolfsburg haalt ook het GTD-label van onder het stof. Dat zal gebruikt worden voor een nieuwe vermogensversie van de 2.0 TDI-krachtbron. Door gebruik te maken van piëzo-injectoren stijgt het vermogen ervan immers tot 170pk. Het koppelt haalt 350Nm.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
lettermisbruikRiël schreef:De constructeur uit Wolfsburg haalt ook het GTD-label van onder het stof. Dat zal gebruikt worden voor een nieuwe vermogensversie van de 2.0 TDI-krachtbron. Door gebruik te maken van piëzo-injectoren stijgt het vermogen ervan immers tot 170pk. Het koppelt haalt 350Nm.
GT zou moeten staan voor GRAND TOURISMO
tegenwoordig is elk hok in de ogen van de fabrikant een grand tourismo

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
zoals ik al zei, GRAN TURISMOLuco/Alpine-racer schreef:lettermisbruikRiël schreef:De constructeur uit Wolfsburg haalt ook het GTD-label van onder het stof. Dat zal gebruikt worden voor een nieuwe vermogensversie van de 2.0 TDI-krachtbron. Door gebruik te maken van piëzo-injectoren stijgt het vermogen ervan immers tot 170pk. Het koppelt haalt 350Nm.
GT zou moeten staan voor GRAND TOURISMO
tegenwoordig is elk hok in de ogen van de fabrikant een grand tourismo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
oops 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Om het verhaal maar volledig te maken:
De term Gran Turismo komt uit het Italiaans maar wordt algemeen gebruikt. In het Frans gebruikt men echter Grand Tourisme, in het Engels spreekt men soms over Grand Touring of Grand Tourer.
De term Gran Turismo komt uit het Italiaans maar wordt algemeen gebruikt. In het Frans gebruikt men echter Grand Tourisme, in het Engels spreekt men soms over Grand Touring of Grand Tourer.
Hoho, laat dat de doorsnee ford-liefhebber maar niet lezen. CDTi (erg origineel)vind je enkel terug achterop slopel, en volgens mij ook andere slappe aftreksels van GM.Luco/Alpine-racer schreef:ford heeft cdti
dat is toch een common rail?
commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij
wordt steeds verwarrender al die letters
Ford gebruikt TDCi

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zie je nu hoe verwarrend het allemaal isBart V schreef:Hoho, laat dat de doorsnee ford-liefhebber maar niet lezen. CDTi (erg origineel)vind je enkel terug achterop slopel, en volgens mij ook andere slappe aftreksels van GM.Luco/Alpine-racer schreef:ford heeft cdti
dat is toch een common rail?
commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij
wordt steeds verwarrender al die letters
Ford gebruikt TDCi



jol heeft een gttic
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
én TDDiBart V schreef:Hoho, laat dat de doorsnee ford-liefhebber maar niet lezen. CDTi (erg origineel)vind je enkel terug achterop slopel, en volgens mij ook andere slappe aftreksels van GM.Luco/Alpine-racer schreef:ford heeft cdti
dat is toch een common rail?
commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij
wordt steeds verwarrender al die letters
Ford gebruikt TDCi

maar da's een ouwe wervelkamerdiesel met n moderne naam

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik wil die audi diesel van de lemans toch best wel in de alpine knoeienRobke schreef:Diesels stinken en klinken voor geen meter, voor een personenwagen blijft benzine de beste optie. Of E85 of hoe heet dat spul ook alweer.


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Komt door het claimen van al die letters en benamingen, je zo zomaar kunnen vergeten om welk merk het gaat.
Rare jongens die van de marketing, of dat ik zo denken bij een FORD Focus TDI dat het een VW betreft, of dat ik bij een VW GOLF CDTi aan een Opel zou denken.
Voor de doorsnee automobilist is MERK van belang en niet al die termen achterop de auto, die lijst die nu al veel te lang is.
En dan heb je het nog niet eens over ESP, ABS, SIP..........en wat al niet meer, Topgear liet een advertentie voorlezen met al die afkortingen..........
Rare jongens die van de marketing, of dat ik zo denken bij een FORD Focus TDI dat het een VW betreft, of dat ik bij een VW GOLF CDTi aan een Opel zou denken.
Voor de doorsnee automobilist is MERK van belang en niet al die termen achterop de auto, die lijst die nu al veel te lang is.
En dan heb je het nog niet eens over ESP, ABS, SIP..........en wat al niet meer, Topgear liet een advertentie voorlezen met al die afkortingen..........
