ACT: Diesel

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Misschien zit ik hier voor op het verkeerde forum,

Maar wat zijn de voordelen en nadelen van Commonrail tegenover pompverstuivers.

Zal de vraag even toelichten. Ik werk bij Mercedes Benz. Daar hebben we de CDi motor voorzien van dus een Commonrail die 2inspuitingen kent per arbeidslag. De nieuwe zelfs 5. Nu was ik van de week bij de bedrijfswagenkant aan het werk. En viel mij op dat alle Atego's en Actrossen Pompverstuivers hebben. Waarom hebben deze geen Commonrail als de Emissie en het Rendement beter zijn ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geld? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien dat bij zwaardere motoren de commonrail niet goed werkt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik dacht het moet iets te maken hebben met laagtoerental draaiende motoren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

de zwaardere motoren dus zoals in vrachtwagens e.d of heb je die ook met commonrail??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij trekt zo'n pompverstuiver onderin idd meer vermogen aangezien meer dieseldruk gecreerd kan worden?

Voor de beurs van de ondernemen wellicht nog interessant, met het oog op de toekomst jammer...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

denk te creeeren werkdruk idd, maar ook met heoveelheid in te spuiten diesel ofzo? motorinhoud van een actros is toch ff wat anders dan van een e220..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De 6 liter motoren van Packar zijn toch ook al met commonrail, maar idd, de 12 liter motor heeft nog altijd pompverstuivers.

Overigens weten ze ook met die techniek al Euro-5 te halen met AdBlue, dus of de pompverstuiver meteen slecht is voor het milieu moet ik nog even op terugkomen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

bij de VAG (personen wagens) werken de diesel motoren toch ook nog steeds met de pompverstuiver techniek.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

V12tdi van de Q7 niet...commonrail las ik gister met een werkdruk van 2000 bar..
de rest van de motoren wel voor zover ik weet
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik hoorde van de week dat vw van de TDI af wil
maar zal wel broodje aap zijn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat ik op school heb gehad is dat het gebrek van werkdruk van commonrails heeft geleid tot gebruik van pompverstuivers. Nu die druk van commonrails is toegenomen zijn ze misschien niet meer 'nodig' ???

weet niet... ben neit zo op de hoogte van die dingen ..
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luco/Alpine-racer schreef:ik hoorde van de week dat vw van de TDI af wil
maar zal wel broodje aap zijn?
Ze stappen af van de pompverstuiver-techniek.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ok wordt dus tdic ofzoiets:-)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

GTD
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

huh?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat wordt t.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en dat staat voor?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Grand Touring Diesel neem ik aan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

staat GT niet voor Gran Turismo? :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja in n ander taaltje wel :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ford heeft cdti

dat is toch een common rail?

commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij

wordt steeds verwarrender al die letters :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De constructeur uit Wolfsburg haalt ook het GTD-label van onder het stof. Dat zal gebruikt worden voor een nieuwe vermogensversie van de 2.0 TDI-krachtbron. Door gebruik te maken van piëzo-injectoren stijgt het vermogen ervan immers tot 170pk. Het koppelt haalt 350Nm.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Alfa heeft JTD en da's ook een commonrail. Net zoals een HDi.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zet er gewoon D op. Wat zal de gemiddelde lease rijder dat nou boeien. Als hij er maar mee kan trappen en het rookt dan is het prima :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:De constructeur uit Wolfsburg haalt ook het GTD-label van onder het stof. Dat zal gebruikt worden voor een nieuwe vermogensversie van de 2.0 TDI-krachtbron. Door gebruik te maken van piëzo-injectoren stijgt het vermogen ervan immers tot 170pk. Het koppelt haalt 350Nm.
lettermisbruik

GT zou moeten staan voor GRAND TOURISMO
tegenwoordig is elk hok in de ogen van de fabrikant een grand tourismo :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef:De constructeur uit Wolfsburg haalt ook het GTD-label van onder het stof. Dat zal gebruikt worden voor een nieuwe vermogensversie van de 2.0 TDI-krachtbron. Door gebruik te maken van piëzo-injectoren stijgt het vermogen ervan immers tot 170pk. Het koppelt haalt 350Nm.
lettermisbruik

GT zou moeten staan voor GRAND TOURISMO
tegenwoordig is elk hok in de ogen van de fabrikant een grand tourismo :(
zoals ik al zei, GRAN TURISMO
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oops :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Om het verhaal maar volledig te maken:

De term Gran Turismo komt uit het Italiaans maar wordt algemeen gebruikt. In het Frans gebruikt men echter Grand Tourisme, in het Engels spreekt men soms over Grand Touring of Grand Tourer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luco/Alpine-racer schreef:ford heeft cdti

dat is toch een common rail?

commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij

wordt steeds verwarrender al die letters :)
Hoho, laat dat de doorsnee ford-liefhebber maar niet lezen. CDTi (erg origineel)vind je enkel terug achterop slopel, en volgens mij ook andere slappe aftreksels van GM.

Ford gebruikt TDCi :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ford heeft cdti

dat is toch een common rail?

commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij

wordt steeds verwarrender al die letters :)
Hoho, laat dat de doorsnee ford-liefhebber maar niet lezen. CDTi (erg origineel)vind je enkel terug achterop slopel, en volgens mij ook andere slappe aftreksels van GM.

Ford gebruikt TDCi :p
zie je nu hoe verwarrend het allemaal is :lol: :lol: :lol:
jol heeft een gttic
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ford heeft cdti

dat is toch een common rail?

commonrail diesel turbo intercooler?
dus dacht vw turbo diesel intercooler plus de c van commonrail erbij

wordt steeds verwarrender al die letters :)
Hoho, laat dat de doorsnee ford-liefhebber maar niet lezen. CDTi (erg origineel)vind je enkel terug achterop slopel, en volgens mij ook andere slappe aftreksels van GM.

Ford gebruikt TDCi :p
én TDDi :p
maar da's een ouwe wervelkamerdiesel met n moderne naam :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Diesels stinken en klinken voor geen meter, voor een personenwagen blijft benzine de beste optie. Of E85 of hoe heet dat spul ook alweer.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Robke schreef:Diesels stinken en klinken voor geen meter, voor een personenwagen blijft benzine de beste optie. Of E85 of hoe heet dat spul ook alweer.
ik wil die audi diesel van de lemans toch best wel in de alpine knoeien :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Komt door het claimen van al die letters en benamingen, je zo zomaar kunnen vergeten om welk merk het gaat.

Rare jongens die van de marketing, of dat ik zo denken bij een FORD Focus TDI dat het een VW betreft, of dat ik bij een VW GOLF CDTi aan een Opel zou denken.

Voor de doorsnee automobilist is MERK van belang en niet al die termen achterop de auto, die lijst die nu al veel te lang is.

En dan heb je het nog niet eens over ESP, ABS, SIP..........en wat al niet meer, Topgear liet een advertentie voorlezen met al die afkortingen.......... |:
Plaats reactie