ACT: Clio16V I
-
Even een vraagje, hoe hebben jullie de kabels bevestigd voor het aansluiten v/d subwoofer.
De voorkant moet op de accu aangesloten worden, maar ik zie nergens een gat waar die doorheen kan, en dan de kabel geleiden dacht ik onder t middenconsole, onder handrem, onder de bank, en vanuit daar aansluiten op de versterker.
Dus alles onder het vloerkleed... hoe hebben jullie dit gedaan?
De voorkant moet op de accu aangesloten worden, maar ik zie nergens een gat waar die doorheen kan, en dan de kabel geleiden dacht ik onder t middenconsole, onder handrem, onder de bank, en vanuit daar aansluiten op de versterker.
Dus alles onder het vloerkleed... hoe hebben jullie dit gedaan?
-
- Car: megane 2
Links naast de koppeling zit een rond plastic ding, ff gaatje in boren je kabel kan er door.
Kunt de kabels beter aan de zijkant onder die kunstof kappen die daar zitten steken.
Zo heb ik het toch gedaan.
Kunt de kabels beter aan de zijkant onder die kunstof kappen die daar zitten steken.
Zo heb ik het toch gedaan.
-
ik zag ook wel een klein gaatje bij het spruitstuk zitten, maar dacht doe maar nier
kabels smelten me binnen no time weg

kabels smelten me binnen no time weg

-
hoi hoi
even een vraagje
ik heb deze clio gezien op internet en waar ik eventueel wel voor wil naar gaan kijken
http://www.marktplaza.nl/Renault-Clio-1 ... 218782.php
weet iemand of zit zo iets is en hoe het zit met de km stand is dat nog rendabel om zo auto te kopen zonder later veel dingen te moeten vervangen
de eigennaar vertelde dat er eeen klein beetje roest zit aan de bestuurderskant op het achterscherm
ook vertelde hij miju dat bij de vorige apk de kokerbalken zijn vervangen
dus weet iemand of deze auto 1500 waard is
groetjes richard
even een vraagje
ik heb deze clio gezien op internet en waar ik eventueel wel voor wil naar gaan kijken
weet iemand of zit zo iets is en hoe het zit met de km stand is dat nog rendabel om zo auto te kopen zonder later veel dingen te moeten vervangen
de eigennaar vertelde dat er eeen klein beetje roest zit aan de bestuurderskant op het achterscherm
groetjes richard
-
Ken de auto niet, maar bij roest op achterschermen, deze kom je eruit aant slijpen, en een nieuw stuk erin aant zetten.. Zijn dure grapjes varierend van 250/400 euro bij een garagetwingy style !!! schreef:hoi hoi
even een vraagje
groetjes richard

-
waar het mij om gaat is de km stand niet dat ik zometeen dure omkosten krijgt voor het vervangen van motorische onderdelen
-
vraag of de distributieriem vervangen is bij 150xxx, als dat zo is
en het oliepeil zit ook goed, bij warme temperatuur moetie rond de 3 zitten
dan zit t goed
km. stand maakt dan weinig uit
en het oliepeil zit ook goed, bij warme temperatuur moetie rond de 3 zitten
dan zit t goed

km. stand maakt dan weinig uit
-
tot hoeveel laten chippen?willow schreef:ik wel miss ff me clio laten chippen, zijn dr mensen hier die dit al hebben laten doen??
is het een aanradertje of weggegooid geld?
-
ff zoekenwillow schreef:ik wel miss ff me clio laten chippen, zijn dr mensen hier die dit al hebben laten doen??

het resultaat is marginaal, verwacht dus geen tientallen pk's. je clio hangt iets lekkerder aan het gas, verwacht verder geen wonderen
pm menno eens op het foum, die heeft leuke chips voor een leuke prijs

dit is een stukje wat menno mijn stuurde over chip is echt geen geld voor een chippie.Frank M schreef:ff zoekenwillow schreef:ik wel miss ff me clio laten chippen, zijn dr mensen hier die dit al hebben laten doen??
het resultaat is marginaal, verwacht dus geen tientallen pk's. je clio hangt iets lekkerder aan het gas, verwacht verder geen wonderen
pm menno eens op het foum, die heeft leuke chips voor een leuke prijs
Er zijn heel veel verschillende chips voor de clio 16v, die dingen worden op veel plekken aangeboden. Sommigen zijn de chips zoals gebruikt in de clio cup begin jaren negentig, sommigen zijn daar aangepaste versies van, en sommigen zijn aangepaste versies van de standaard chip.
Wat wordt er allemaal aangepast? Heel veel, maar het meeste belangrijk zijn de afstellingen voor benzine-hoeveelheid en ontsteking. Daarnaast wordt de toerenbegrenzer verhoogt. Ik heb denk ik wel een stuk of 15 verschillende chips bekeken, maar lang niet allen leveren merkbaar vermogenswinst. D'r zijn wel goeien, en zelf heb ik er ook eentje op maat gemaakt voor een redelijk standaard 16v, waar ik en anderen erg tevreden over zijn. Die is ook safe voor je motor, dat zijn ze ook niet allemaal.
Wat je gaat merken aan zo'n chip is dat de motor eerder begint te trekken. Dat koppel wat normaal bij zo'n 4000 toeren komt, komt er eerder en gelijdelijker in. Daarnaast gaat ie bovenin verder en harder door. Ook de reactie op het gaspedaal wordt feller. De toerenbegrenzer zet ik meestal op 7400 toeren. In het middengebied wordt ie in principe iets zuiniger, maar of je dat merkt hangt er een beetje vanaf.
Prijs van die chip, inc inbouw, is 135 euro.
-
kijk eens aan, zo'n chip zorgt dus wel voor 5-10pk meer 

-
- Über-Spammer
je merkt die 5 pk niet echt. je merkt zoals menno al zegt best goed dat hij wat feller op het gas reageert. bruut sneller word je clio er niet van 
PARDON?? nah...denk dat dat alleen t slijpen en lassen is... Nabehandelen en spuiten is er dan niet bij heDennis_16v schreef: Ken de auto niet, maar bij roest op achterschermen, deze kom je eruit aant slijpen, en een nieuw stuk erin aant zetten.. Zijn dure grapjes varierend van 250/400 euro bij een garage

oliepeil op de 3?Dennis_16v schreef: en het oliepeil zit ook goed, bij warme temperatuur moetie rond de 3 zitten

oliedruk bedoel je.. En 3 bar bij warme motor? hmz... lijkt me niet. Eerder bij koude motor stationair 3 bar druk.
k had er al met menno over gehad, maar was ff benieuwd naar jullie opinion!
maar laat het denk maar niet doen, tis toch niet echt gunstig om een non turbo te laten chippen. met een turbo zou ik niet eens twijfelen, maar gewoon gelijk doen
maar laat het denk maar niet doen, tis toch niet echt gunstig om een non turbo te laten chippen. met een turbo zou ik niet eens twijfelen, maar gewoon gelijk doen
hoezo niet echt gunstig. Ik heb nog geen negatieve opmerkingen gehoord op t forum in al die jaren van een Mennochip. Sterker nog, iedereeen is enthousiast! En voor t geld hoef je t niet te laten... 

hm ok, dat is weer positiefHaas schreef:hoezo niet echt gunstig. Ik heb nog geen negatieve opmerkingen gehoord op t forum in al die jaren van een Mennochip. Sterker nog, iedereeen is enthousiast! En voor t geld hoef je t niet te laten...

en een leuk ritje naar zutphen

-
- Über-Spammer
ach het is hobby, niks moet, alles mag
je kunt het doen. slechter word je auto er niet van. tenzij je een blok gaat chippen wat 2 ton gelopen heeft. dan krijgt het in de hoge toerentallen nog eens extra veel te verduren.
oliedruk op 3? de mijne staat er net onder als hij warm is. met starten komt hij net aan de 3 misschien, rekening houdende dat mijn onderblok gehoond is.

je kunt het doen. slechter word je auto er niet van. tenzij je een blok gaat chippen wat 2 ton gelopen heeft. dan krijgt het in de hoge toerentallen nog eens extra veel te verduren.
oliedruk op 3? de mijne staat er net onder als hij warm is. met starten komt hij net aan de 3 misschien, rekening houdende dat mijn onderblok gehoond is.
hm ok, mijn clio heeft 2 ton gelopenJ-P-S schreef:ach het is hobby, niks moet, alles mag![]()

Wil ook echt niets zeggen hoor, gewoon chippen die bak, geef die auto een waardevolle oude dag 

schijt an...alsie de 2ton heeft gehaald, doetie de 3 ook wel, mits goed onderhouden 

-
- Über-Spammer
langzamer word ie er niet op inderdaad
ben benieuwd naar het resultaat 

-
klopt, maar het spuiten kun je goed zelf doenHaas schreef:
PARDON?? nah...denk dat dat alleen t slijpen en lassen is... Nabehandelen en spuiten is er dan niet bij he![]()

excuus, bedoelde ik ookHaas schreef: oliepeil op de 3?
oliedruk bedoel je.. En 3 bar bij warme motor? hmz... lijkt me niet. Eerder bij koude motor stationair 3 bar druk.

maar bij een warme motor komt de oliedruk bij mij iets onder de 3 uit

spuiten kun je zelf doen ja.... maar op een achterscherm heb ik daar nog nooit een mooi voorbeeld van gezien. Je blijft t zien...
-
- Contacteer:
klopt, ben je alleen al kwijt aan 't lassen/hestellenHaas schreef:PARDON?? nah...denk dat dat alleen t slijpen en lassen is... Nabehandelen en spuiten is er dan niet bij heDennis_16v schreef: Ken de auto niet, maar bij roest op achterschermen, deze kom je eruit aant slijpen, en een nieuw stuk erin aant zetten.. Zijn dure grapjes varierend van 250/400 euro bij een garage
.
heb 't zelf vorig jaar laten herstellen!klik!
en tsja, zelf spuiten.............
zou 'k niet doen (of je moet spuiter zijn natuurlijk)
-
dammit, ik kom dat dus bij de volgende apk ook aan het doen.. De roest is nog wel te behandelen overgins maarja
iemand nog een suggestie voor een goede lasser die dit voor een vriendenprijsje wil doen

iemand nog een suggestie voor een goede lasser die dit voor een vriendenprijsje wil doen

-
- Contacteer:
staat in m'n topic, zal je wel een pm sturenDennis_16v schreef:dammit, ik kom dat dus bij de volgende apk ook aan het doen.. De roest is nog wel te behandelen overgins maarja![]()

-
graagle mouton noir (sandy) schreef:staat in m'n topic, zal je wel een pm sturenDennis_16v schreef:dammit, ik kom dat dus bij de volgende apk ook aan het doen.. De roest is nog wel te behandelen overgins maarja![]()

-
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door le mouton noir (sandy) op wo 20 sep 2006 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:

attentie iemand met een werkende dialogys!
ik zou graag de bestelnummers (& prijs eventueel) willen weten van volgende onderdelen (16v uit '94 - ph2).
kaartenbakken grijs (elektrisch bediende ruiten & spiegels)
&
afdichtingsrubber deur (die wat met van die plastieken clipjes vastzit aan de carrosserie)
alvast heel erg bedankt !
ik zou graag de bestelnummers (& prijs eventueel) willen weten van volgende onderdelen (16v uit '94 - ph2).
kaartenbakken grijs (elektrisch bediende ruiten & spiegels)
&
afdichtingsrubber deur (die wat met van die plastieken clipjes vastzit aan de carrosserie)
alvast heel erg bedankt !