koffiemelk........

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
de pater

beste mensen,

Ik heb weer een blok onder handen genomen, in iedergeval, dat is de bedoeling, maar bij het voorwerk alvorens het blok uit de wagen te hijsen, kom ik het volgende vreemde tegen. Ik tap de bakolie af, en zie daar...Koffiemelk...nou kan het zijn dat de vorige eigenaar echt heel erg fan van nutricia is :worship: , maar ik drink mijn koffie net als motorolie, zwart! :lol: Is dit normaal? of moet ik op zoek naar een lekkage?

Koelvloeistof afgetapt, helemaal prima, mooi groen, motorolie lekker zwart, dus ook in orde, maar die bak olie?

p.s. waarom zijn er 2 aftap pluggen voor de bak olie? |:

Proost,
de Pater :biertjuh:
Haas
Car: Megane RS

was de bak nog goed?

de olie uit een kapotte bak kan er ook zo uitzien. Kan ook aan lang niet vervangen liggen geloof ik...
de pater

heb er zelfs mee gereden, en volgens mij was de bak prima, enige wat me eigenlijk opviel was de oliedruk die een beetje laag was, maar dat is de motorolie, niet de bakolie...
mtbiker

Haas schreef:was de bak nog goed?

de olie uit een kapotte bak kan er ook zo uitzien. Kan ook aan lang niet vervangen liggen geloof ik...
bakolie moet normaal toch niet vervangen worden. Die van mijn clioke zag er na 15 jaar en 200.000KM nog altijd goed uit, en stond nog altijd op pijl.
Florus

mtbiker schreef:

bakolie moet normaal toch niet vervangen worden. Die van mijn clioke zag er na 15 jaar en 200.000KM nog altijd goed uit, en stond nog altijd op pijl.
Hoe weet je zo zeker dat ze die olie nooit vervangen hadden,heb je de wagen zelf 15 jaar in bezit gehad dan?? :)
Riël
Über-Spammer

LAng stilgestaan en veel vocht erin, kan volgens mij wel een koffiemelkkleur geven. Gewoon verversen (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mtbiker

Florus schreef:
mtbiker schreef:

Hoe weet je zo zeker dat ze die olie nooit vervangen hadden,heb je de wagen zelf 15 jaar in bezit gehad dan?? :)
nee maar ik kende de vorige eigenaars wel.

en geloof me, als er 5 meisjes mee leren rijden hebben heeft die bak en de koppeling enorm afgezien.
de pater

beetje navraag doen kan nooit geen kwaad,
Ben ondertussen het volgende te weten gekomen, de bakolie gaat een emulsie aan met water, wat dus zorgt voor de creme kleur. De samenstelling van de olie is zo dat mocht er water in komen, dat deze alsnog smeert, en blijft smeren. Kan op zich geen kwaad, maar moet dus wel vervangen worden.
Op zoek naar de oorzaak dan, das wat moeilijker, zeker als je naast je blok staat zielig te kijken kom je niet echt verder. Beetje navraag gedaan bij vorige eigenaar, inderdaad, tijdje stil gestaan. Gewoon verversen en gaan met die bak.
Maar waarom er nou 2 aftap pluggen onder die blokken zitten? das dan zeker franse humor? want ik begrijp dah nie....
Haas
Car: Megane RS

mtbiker schreef:bakolie moet normaal toch niet vervangen worden.
pardon? Dat t bijna nooit gebeurd, wil niet zeggen dat t niet hoeft natuurlijk... Onderhoudsgegevens van de fabriek wel eens bekeken?
de pater

Als je blok wisselt, dan doe je dat toch gewoon met alle vloeistoffen?
"call me crazy, but I do.." (D)
Wilma
Contacteer:

Als je toch met het blok bezig ben... (Y)
~thijs~
Contacteer:

Bedoel je met die 2e plug niet je vulplug?
PaulM

Haas schreef:
mtbiker schreef:bakolie moet normaal toch niet vervangen worden.
pardon? Dat t bijna nooit gebeurd, wil niet zeggen dat t niet hoeft natuurlijk... Onderhoudsgegevens van de fabriek wel eens bekeken?
in de vraagbaak staat dat je hem nooit hoeft te vervangen meen ik ;)

maargoed ik weet nu wel beter :P
de pater

~thijs~ schreef:Bedoel je met die 2e plug niet je vulplug?

Nee das die rare plastik dop aan de voorkant van het blok....
Johan_16v
Contacteer:

de pater schreef:
~thijs~ schreef:Bedoel je met die 2e plug niet je vulplug?

Nee das die rare plastik dop aan de voorkant van het blok....
da's de vulplug
Corniels
Contacteer:

dat zegt die ook :)
Gerard race GT

De 2e vulplug is de blokkeerpal voor de achteruit versnelling.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
de pater

Bon, zoals de franse dan een zin zouden beginnen, olie ververst, eigenlijk alle vloeistoffen maar gedaan, ben persoonlijk van mening dat er een vloeistof kitje op de markt moet komen. Net als bij de supermarkt tegenwoordig ook de bami en macaroni groenten voorgesneden bij elkaar verkrijgbaar zijn. Maar goed, tis gedaan met de koffiecreme.

Effe wat om dit geheel dan maar netjes af te sluiten,
Het schijnt zo te zijn dat mocht men in de toekomst een vreemde samenstelling olie uit het motorblok toveren, er een mogelijkheid bestaat tot analyse. Er zijn heel wat garage bedrijven die een monstertje( een kleine hoeveelheid) van de smurrie opsturen, dan krijg je de gegevens/ en de smurrie, later weer terug. Niet zo heel duur, wel sjiek!

:D

Mijn dank voor u allen is groot, adios!
Riël
Über-Spammer

Klopt inderdaad wat je zegt.
Volgens mij gaat het dan zover dat ze kunnen zeggen dat je bougies niet goed zijn, je compressieverlies hebt, te weinig oliedruk lagerslijtage, zuigerveer slecht tot luchtfilter verstopt en foute benzine getankt :p etc etc.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie