Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jaja vandaag is hij eindelijk goedgekeurd :D :worship: :bang: (0)

vanmorgen om half 10 waren we bij De Hoen om te knutselen. eerst de bdp sensor vervangen want die had het begeven gister met testrijden. daarna de originele ECU erin gehangen en maar gaan warmrijden.

na een 10 minuutjes rijden nogmaals aan de Co meter gehangen, hij had nu nog slechts 0,6 :) auto goedgekeurd!

over een dikke week is hij een jaar in mijn bezit, en hij heeft ongeveer 5 jaar non stop stilgestaan! de kat ligt er nu al onderuit en de snelle ECU zit er ook weer in.

nu maar hopen op veel rijplezier en weinig panne.
JiggyMF

J-P-S schreef: nu maar hopen op veel rijplezier en weinig panne.
Blijven hopen, doen wij ook steeds :D

Gefeliciteerd overigens, kan je er ff tegenaan (Y)

grtz Jiggy
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Blijven hopen, doen wij ook steeds

Gefeliciteerd overigens, kan je er ff tegenaan

grtz Jiggy
dankjewel! hopen dat hij goed blijft ja. maar er is zoveel aan gedaan dus ik verwacht geen lagers, remmen, vloeistoffen etc....

hij loopt goed in elk geval. katvervanger is wel merkbaar onderin. bovenin verlies je iets voor het gevoel. moet wel zeggen dat ik niet verder ben gegaan dan 4500 toeren :wink:

en een plaatje!
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000122.JPG[/img]
JiggyMF

Staat mooi te blinken op je oprit (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja inderdaad. maar toch is hij wel stoffig. de remmen zijn nog niet optimaal, alles nieuw rondom en heeft +-150km nodig. dan kunnen we de remmen eens testen :)
GeniustheGzA

(Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

En nou, rijden met die kar. (Y) (Y)

Veel plezier. :)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ruudjuh

Hey gefeliciteerd met de APK, dus je komt nu ook weer naar de geusselt???
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dankjewel :) !

ik kom inderdaad wel weer eens naar de geusselt (Y) alleen nog de rechterdeurstrip erop klussen, die zit er nog niet op.
Haas
Car: Megane RS

:worship: netjes hoor!
SQWilliams

SUPER!!!!!!!!!!!!!! :foto:
GeniustheGzA

et het risico dat ik het erges had moeten/kunnen lezen...

EN NU?? Het project is af, wat zit er nu in de pijpleiding??
Haas
Car: Megane RS

hij heeft nog n willi staan en nog een 16V, toch?

werk zat denk ik :P
Rob.H

Proficiat Jean Paul, ben benieuwt hoe snel ie is.

Hij verveelt zich nooit er staat nog een replica willie en een 5je te wachten. En anders helpt hij zijn vader. Hoe staat het trouwens met de Alpine?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

et het risico dat ik het erges had moeten/kunnen lezen...

EN NU?? Het project is af, wat zit er nu in de pijpleiding??
wat bedoel je met de eerste zin? het is nogal laat (S)

oke technisch is hij klaar, nu even kijken hoe het zaakje allemaal functioneert, remmen inremmen etcetera. maar omdat hij technisch en van onder nu zo netjes is word hij nog gespoten. dan is hij pas echt AF! als je de foto bijvoorbeeld goed bekijkt zie je dat de motorkap wat plekjes heeft, en rondom de auto zijn er nog wel wat te vinden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

werk zat denk ik
ik heb helaas geen willi, wel een 16v die compleet is omgebouwd naar willi. daar vroeg ik je dat subframe voor, omdat dat nog 16v is. werk zat nog altijd. we gaan nu verder aan de a110 van pa, dan de 5 turbo 2 van pa, en tussen die werkzaamheden door knappen we de 16v williams replica nog op. hier zoeken we trouwens een motor revisiebedrijf voor wat goed werk levert. het is een tot de laatste druppel getuned achterberg blok.... wie weet iemand? :beer:

waarschijnlijk begin ik volgende woensdag met de willi. alles losmaken om de motor uit te bouwen. zal dat dan posten in een ander topic :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Proficiat Jean Paul, ben benieuwt hoe snel ie is.

Hij verveelt zich nooit er staat nog een replica willie en een 5je te wachten. En anders helpt hij zijn vader. Hoe staat het trouwens met de Alpine?
dankjewel voor de complimenten allemaal! :worship: (Y)

vraag maar aan Danny en Ilona hoe snel hij was door het centrum van maastricht :D dat klonk wel goed tussen de gebouwen door daar bij de vrijthof.

nu de clio zo goed als klaar is gaan we verder met de a110. onderdelen krijgen is echter veel moeilijker dan de ''normale'' renaults dus het gaat stukken langzamer. word aan gewerkt dus.

de 5 turbo heeft de koppakking stuk, en het blok heeft een revisie nodig. die komt dus na de a110 aan de beurt want het kost allemaal veel geld om die auto's in orde te maken.

die witte vijf is ondertussen een paar weken verkocht. dus die motorswap gaat niet door met dat clio blok... weet je nog dat we het gehad hebben over een auto voor op het circuit te raggen toen je bij ons thuis was? wellicht kan ik een standaard 16v voor weinig krijgen binnenkort. nog een tijdje wachten totdat de bandjes leegstaan en het mos erop groeit, dan word hij goedkoper :D
MarcoG
Contacteer:

Mooi wagentje geworden. Ziet erg vet uit, grijs leer in een zwarte auto. :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

2 weken na de apk ondertussen en de renault ziekte begint al......

mijn kachelventilator draait niet meer. in geen enkele stand doet hij het.

ik heb de stekker achterop de draaiknop voor de drie standen nagekeken, deze ziet er als nieuw uit. op het oog is er ook niets aan de weerstanden te zien. kan dit toch de oorzaak zijn van het probleem?

een ander punt is dat mijn ruitenwissers het ook niet meer doen op geen enkele stand. hier is de zekering niet stuk van. enkel de achterste wisser functioneert nog.

hoe kan ik het beste te werk gaan aangezien electra niet mijn sterkste punt is |: ?

bedankt!
Egon

mooi resultaat (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

mooi resultaat
dankje :) !

echter nu de techniek snel terug op de rit krijgen!
Robke
Car: Lexus IS250

Effe met een multimeter meten of je spanning op de stekker van de ventilator hebt.
Kijk ook even of je een goede massa hebt.

Hetzelfde geldt voor de ruitenwisser.

Heb je ook al in de zekeringkast gekeken onder de motorkap?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb enkel spanning op de 3e stand. de andere heb ik geen spanning.

ik ga nu de zekeringkast in de motorruimte ff controleren....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de zekeringkast in de motorruimte heeft er niks mee te maken, is enkel voor motor en lampen.

hij heeft enkel spanning in de 3e stand. toch draait hij niet en ik weet zeker dat de ventilator goed is. ik heb er namelijk 3.

de ruitenwissers komen erna wel, kan een schakelaar zijn....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de ruitenwissers doen het weer. de stekker even schoongemaakt en klaar.

als ik de spanningszoeker op de + - houd van de kachelventilator in de DERDE stand zie ik net het draadje gloeien. in stand 1 en 2 gebeurd er niks.

wellicht kan een betere electricien me nu helpen. zou er ergens een slechte verbinding tussen zitten?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik denk dat ik het heb....

als hij op de derde stand staat begint hij heel langzaam te draaien. als ik de massa bekijk vanaf het chassis en dan naar de stekker op de ventilator doet hij het goed.... als ik dan de massa neem vanaf de weerstand geeft deze maar een gloeiend draadje in de derde stand. aangezien deze direct geschakeld is zou hij volle gaas moeten draaien.

even die massa eens gaan proberen te verbeteren :p :smoke:
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:

werk zat denk ik
ik heb helaas geen willi, wel een 16v die compleet is omgebouwd naar willi. daar vroeg ik je dat subframe voor, omdat dat nog 16v is. werk zat nog altijd. we gaan nu verder aan de a110 van pa, dan de 5 turbo 2 van pa, en tussen die werkzaamheden door knappen we de 16v williams replica nog op. hier zoeken we trouwens een motor revisiebedrijf voor wat goed werk levert. het is een tot de laatste druppel getuned achterberg blok.... wie weet iemand? :beer:

waarschijnlijk begin ik volgende woensdag met de willi. alles losmaken om de motor uit te bouwen. zal dat dan posten in een ander topic :wink:
hey het is echt een super mooi clio-tje geworden. vooral wat je er allemaal mee gedaan hebt, maar als je nog een motor revisiebedrijf zoek. volgens mij heeft PtrGte van de club of zijn ouders zo'n revisiebedrijf. ik zal toen ook bij hem een komplete gereviseerde kop kopen, maar toen kreeg ik al een ander blok. dus pm hem eens.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bedankt voor de tip! (Y)

ik begin sowieso eerst met de auto zelf op te knappen komende tijd. echter school gaat even voor nu want ik heb dit jaar belangrijke examens. de zwarte clio is inderdaad erg leuk geworden. alleen het spuiten moet nog gebeuren.

hij is nu 2 weken op de weg, en ik heb PAS( :gun: ) 3 dingen moeten vernieuwen in die tijd (0)

het probleem met de ventilator is opgelost. het zat hem in de bedrading. de originele stekker op de weerstand was weg, en de vorige eigenaar heeft daar losse stekkertjes opgezet. best een goede oplossing maar ze waren niet goed op de draad gekneld en op de weerstand hingen ze ook maar los. morgen even andere stekkertjes halen en goed maken.

het was toch nog wel even zoekwerk, ik had namelijk een draad geprobeerd door te verbinden en door een denkfout (waar ik pas erg laat achter kwam) is de zekering eruit geknald. na dat gevonden te hebben en provisorisch nogmaals gecontroleerd te hebben werkt het weer.

alleen de weerstanden waren verkeerd aangesloten. hij ging van 3 naar 2 naar 1 (0)
MarcoG
Contacteer:

Mss dat ik mijn auto bij een bekende in Polen laat overspuiten. Heeft een proffesionele spuiterij. Kenne we met z'n tweeen heen crossen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

misschien wel een idee :D met garantie?

en hoe gaan we dat doen?
MarcoG
Contacteer:

600 euro voor de hele clio. Hoe doen? Heenrijden, werken, spuiten, wachten, terugrijden. :)
Het is exact 1200km heen en 1200 terug. Wilde er meteen een uitstapje van maken omdat het ook een mooie omgeving zou zijn.
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

vraag maar aan Danny en Ilona hoe snel hij was door het centrum van maastricht dat klonk wel goed tussen de gebouwen door daar bij de vrijthof.
:worship: :worship: :worship:
Plaats reactie