Ik reed namelijk vanavond op een 80 kilometerweg door een bocht en toen kwam ik ineens een lading puin tegen die ik niet meer helemaal heb weten te ontwijken

Dat is gelul van de bovenste plank. Me zwager klapte vorig jaar op een vetbus die van een vrachtwagen gevallen was. Resultaat dorpel naar de klote.GJ schreef:Nou een heleboel telefoontjes later kom ik erachter dat ik gewoon de sjaak ben.
Ik had dus eerst de verzekering gebeld en die hebben een melding in het systeem gezet. Hierin vroeg ze of ik niks had en mijn bijrijden ook niet.
Hierop heb ik dus geantwoord dat ik in mijn uppie reed.
Zegt ze vervolgens: "Helaas meneer als u in uw eentje was kunt u geen aanspraak maken op het waarborgfonds."
Ook de gemeente kan ik niet aansprakelijk stellen want het was puin wat van een wagen is afgevallen en de weg is daar in prima staat.
In andere woorden: Zelf betalen OF All-risk verzekering aanspreken met de nodige terugval
Ookal is de weg goed de gemeente moet zorgen dat er geen dingen op de weg liggen die er niet horen (weet het het is heel krom want hun kunnen er niets aan doen, maar toch is het zo!)GJ schreef:Nou een heleboel telefoontjes later kom ik erachter dat ik gewoon de sjaak ben.
Ik had dus eerst de verzekering gebeld en die hebben een melding in het systeem gezet. Hierin vroeg ze of ik niks had en mijn bijrijden ook niet.
Hierop heb ik dus geantwoord dat ik in mijn uppie reed.
Zegt ze vervolgens: "Helaas meneer als u in uw eentje was kunt u geen aanspraak maken op het waarborgfonds."
Ook de gemeente kan ik niet aansprakelijk stellen want het was puin wat van een wagen is afgevallen en de weg is daar in prima staat.
In andere woorden: Zelf betalen OF All-risk verzekering aanspreken met de nodige terugval
gemeent is alleen verantwoordelijk als je kan bewijzen dat ze het hadden kunnen weten(Hoolie)-Ad schreef:kun je laten vergoeden door de gemeente die is aanspraakelijk voor een goed wegdek! heb ik ook al weleend gehad netjes betaald door de verzekering van de gemeente (je met wel de originele rekeningen opzenden)
je hebt er wel wat aan, hij heb er nog gewoon mee door kunnen rijden.Tom schreef:koop nou eens gewone banden ipv veeeel te dure runflats. Wat een onzin is dat zeg (of je moet graag veel te veel geld betalen). dat zie je maar weer, ook in een gevalletje puin op de weg heb je er geen hoer aan.
GJ schreef:De banden hadden zelfs nog gewoon de juiste bandenspanning.
ja maar komt dat ook niet door die runflat tyres, misschien jeeft dat de klap een beetje opgevangen waarvoor de velg niet is geraakt en de band niet lek is gegaanCorniels schreef:GJ schreef:De banden hadden zelfs nog gewoon de juiste bandenspanning.
Het is wel een BMW/Mini systeem hepaz-maniac schreef:bandenspannings controle zooi zit gewoon vast aan het ventiel, dus dat kan je gewoon overzetten. en die run flat banden zijn gewoon in een standaart maat. dus natuurlijk kan er ook een andere band op