ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
EP

Hi jongens!

Mijn eerste post hiero! Geweldig forum!

Ik heb een Clio op het oog, zou het wat zijn? Ik heb 0 verstand van auto's maar ben gek van de Clio als ik zo naar jullie wagens kijk.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3649703
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Welkom op het forum!

Ziet er wel aardig uit denk ik..
Cleaned Style
Projecttopic
Velocity

Zijn de Clio 1.6 16v en de 1.6 8v kwa uiterlijk helemaal hetzelfde?
Zilver

Mijn hoedenplank ophang touwtje (I) Is kapot.

Kan je die dingen los bestellen ??

Of moet je dan de hele hoedenplank kopen ?
Zilver

EP schreef:Hi jongens!

Mijn eerste post hiero! Geweldig forum!

Ik heb een Clio op het oog, zou het wat zijn? Ik heb 0 verstand van auto's maar ben gek van de Clio als ik zo naar jullie wagens kijk.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3649703
Ziet er goed uit en een goede prijs ook. Hoe istie van binnen ??
Ga even na dat deze velgen inclusief zijn. Sommige autobedrijven zetter hem met grote sloffen op de foto, maar die velgen zijn dan exclusief.
Verkooptruck zeg maar.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Zilver schreef:Mijn hoedenplank ophang touwtje (I) Is kapot.

Kan je die dingen los bestellen ??

Of moet je dan de hele hoedenplank kopen ?
Kan je los bestellen. Ze gaan per set van 2. Kost d8 ergens rond de 15 eu.
Zilver

THX Mike. Ze zijn besteld en inderdaad 15 euro :wink:
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

15 euro voor 2 touwtjes?!? Tis eigenlijk belachelijk maar ja je moet ze toch hebben... :~
Velocity

Ik zou persoonlijk ook nooit dat geld ervoor uitgeven, maar bijvoorbeeld flexibele staalkabeltjes nemen ofzo... is misschien mooier?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Je zit met het klik systeem he :wink: Tuurlijk kan je er wel wat op verzinnen maar dan kan je beter iets meer uitgeven en gelijk klaar zijn ermee dan je elke keer mee loopt te k#tten
Velocity

Zelf maken is leuker :)

Maja, als je het gemakkelijk en in 1 keer klaar wilt hebben zijn die touwtjes inderdaad een betere oplossing.
Zilver

Velocity schreef:Ik zou persoonlijk ook nooit dat geld ervoor uitgeven, maar bijvoorbeeld flexibele staalkabeltjes nemen ofzo... is misschien mooier?
Twas niet het touwtje, maar dat plastic clipje (dat aan de achterklep zit) dat kapot was.

Zo'n clipje is toch knap lastig na te fabriceren.
Remy

ik heb ff stemmen nodig voor de battle op de volgende pagina

http://www.zattevrienden.be/sfw/tuning_battle_week_5

Ik ken er een paar kaarten mee winnen en eeuwige roem natuurlijk.

Tnx iedereen :lol: :lol: :lol:
barrysss

zotezien gaat het goed met je stemmen :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb nog getwijfeld op wie ik stemmen moest :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Zilver

Die Puma studeert voor Zwarte beer, en schiet bijna door naar Nijlpaard :wink:
Remco_Rs
Contacteer:

Zo heb weer wat leuks gekocht voor mijn Clio 1.6 si :p Heb voor een leuk prijsje 2 schokbrekers van een clio RS kunnen kopen ,deze komen dus in combinatie met mijn verlagingsveren.En aangezien de schokbrekers van een rs wat korter zijn en stugger ,is dit natuurlijk een leuk extra,tje voor het weggedrag.....Oja ben ook nog bezig om een Clio cup einddemper (orbisound)over te nemen,die zijn eigenlijk voor een Clio rs maar ,gelukkig kan ik lassen.Dus die moet er dan ook onder komen >-)
Remco_Rs
Contacteer:

REMCO-X schreef:Zo heb weer wat leuks gekocht voor mijn Clio 1.6 si :p Heb voor een leuk prijsje 2 schokbrekers van een clio RS kunnen kopen ,deze komen dus in combinatie met mijn verlagingsveren.En aangezien de schokbrekers van een rs wat korter zijn en stugger ,is dit natuurlijk een leuk extra,tje voor het weggedrag.....Oja ben ook nog bezig om een Clio cup einddemper (orbisound)over te nemen,die zijn eigenlijk voor een Clio rs maar ,gelukkig kan ik lassen.Dus die moet er dan ook onder komen >-)
Zo de Cup demper is ook aangeschaft :p
Remon

REMCO-X schreef:
REMCO-X schreef:Zo heb weer wat leuks gekocht voor mijn Clio 1.6 si :p Heb voor een leuk prijsje 2 schokbrekers van een clio RS kunnen kopen ,deze komen dus in combinatie met mijn verlagingsveren.En aangezien de schokbrekers van een rs wat korter zijn en stugger ,is dit natuurlijk een leuk extra,tje voor het weggedrag.....Oja ben ook nog bezig om een Clio cup einddemper (orbisound)over te nemen,die zijn eigenlijk voor een Clio rs maar ,gelukkig kan ik lassen.Dus die moet er dan ook onder komen >-)
Zo de Cup demper is ook aangeschaft :p
Daar komt echt een bruut geluid uit :bang: (op een RS tenminste :) )
Remco_Rs
Contacteer:

Ben ook erg benieuwd naar het geluid :D ,Want ja die Sebring die ik er nu onder heb,hoor je echt amper.Dus zaterdag eff lekker lassen zodat hij er onder past :smoke:
Remco_Rs
Contacteer:

REMCO-X schreef:Ben ook erg benieuwd naar het geluid :D ,Want ja die Sebring die ik er nu onder heb,hoor je echt amper.Dus zaterdag eff lekker lassen zodat hij er onder past :smoke:
Zo de CUP orbisound zit onder de clio gelast....Wat een geluid man ,echt te heftig voor woorden :p
joeri_16V
Car: megane 2

toch maar wel gedaan :wink: goeie keuze :D
Remco_Rs
Contacteer:

joeri_clio16V schreef:toch maar wel gedaan :wink: goeie keuze :D
Tja moest hem gewoon hebben :p ..zaterdag gaan de Clio RS schokbrekers eronder..ben alleen nog opzoek naar de schokbrekers achter van een RS dus als iemand wat weet...laat het me eff weten.
Foeke

Wie kan mij vertellen waar de startonderbreek module van een een ClioII zit?????????????????????????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
mtbiker

ff een vraagje, ik heb een phase 2 privilège gekocht, zo een ding met een vreselijk klinkende oliestoker onder de motorkap, maargoed, nu zit ik met een vraagje over de radio.

In een Privilège zit altijd een standaart radio, maar nu heb ik al een goede sony liggen. Kan ik deze erin zitten zonder dat ik dan met een lelijk gat in het dashboad zit of moet ik een plastiek plaatje ofzo plaatsen?

Nog een bijkomend vraagje, weet er iemand wat ik dan met het display zou kunnen doen aangezien het dan niet meer voor radio gebruikt word. Het aansturen is geen probleem, ik ken zelf een beetje van elektronica, en het vrienden genoeg die er zeer veel van kennen.

Verder nog iemand tips om met weinig geld toch een beetje te tunen? Alu velgen komen nog, maar eerst de 6 zo goed als nieuwe banden die ik heb verslijten.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Foeke schreef:Wie kan mij vertellen waar de startonderbreek module van een een ClioII zit?????????????????????????
Volgens mij is die ge-integreerd in de computer die ook de hele besturing van de motor regelt. Dat is dus geen aparte module.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

De sony past gewoon waar de standaard radio zit. Is gewoon een normale maat je houd dus geen gat of gaten over. Wat je met dat display verder kan geen idee. Heb ook een sony alleen heb er een interface tussen zitten zodat ik men stuurwiel bediening gewoon nog kan gebruiken. Het displaytjuh wordt gewoon dankzij die interface ook gewoon door de radio gebruikt
Ferdy
Über-Spammer

zijn deze heldere koplampen zo over te zetten op een clio II ph I die nog van dezekoplampen heeft ?

even de woorden "deze" aanklikken ;)
Maus

Doet ff een pm naar Tacki jr sturen, die heeft 't dacht ik bij z'n Clio ook gedaan.
Maarten

Ferdy, die zijn inderdaad zo over te zetten!

Maar jij hebt toch geen Phase I (I)
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Foeke

#Ron# schreef:
Foeke schreef:Wie kan mij vertellen waar de startonderbreek module van een een ClioII zit?????????????????????????
Volgens mij is die ge-integreerd in de computer die ook de hele besturing van de motor regelt. Dat is dus geen aparte module.
Dat zou betekenen als je de computer uitwisselt je startonderbreking ook niet meer goed werkt vanwege de chip in je sleutel, of begin ik nu te flippen???????
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Dat zou idd zo het wel eens de waarheid kunnen wezen ja
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Foeke schreef:
#Ron# schreef:
Dat zou betekenen als je de computer uitwisselt je startonderbreking ook niet meer goed werkt vanwege de chip in je sleutel, of begin ik nu te flippen???????
Als je de computer uitwisselt kun de sleutels weer opnieuw aanmelden als zijnde de goede. Vraag me niet hoe. Dat is een vraag voor de dealer.
Door het te integreren is een optimale veiligheid gegarandeerd, je kan de onderbreker immers niet verwijderen. Bovendien is het goedkoper. De startblokkering kan nu eenvoudig als een extra functie van de computer worden geprogrammeerd.
Zilver

Kreeg geen notifications meer van deze post en mijn link was ook kaduk.

Vreemd (U)
Foeke

#Ron# schreef:
Foeke schreef:
#Ron# schreef:
Als je de computer uitwisselt kun de sleutels weer opnieuw aanmelden als zijnde de goede. Vraag me niet hoe. Dat is een vraag voor de dealer.
Door het te integreren is een optimale veiligheid gegarandeerd, je kan de onderbreker immers niet verwijderen. Bovendien is het goedkoper. De startblokkering kan nu eenvoudig als een extra functie van de computer worden geprogrammeerd.
En als je nu een ruil computer neemt van bijv. fastchip dan moet je hem neem ik aan ook je sleutels aanmelden en dat doet een dealer niet voor je neem ik aan :D . Deze vragen vanwege dat mij startonderbreker wel eens staat te flippen, als ik m'n seutel in het contact steek het ledje begint te knipperen of constant gaat branden. Of moet ik het toch meer in de sleutel gaan zoeken?????
Plaats reactie