Koude starts zijn niet zo'n probleem. Hij gaat meestal vlot aan als hij koud is. Maar warme starts zijn een groter probleem. Vooral als je aan het rondrijden bent en vaak stopt om dan enkele minuutjes later weer te vertrekken.
Wat ook veel gebeurt is dat hij zo een zeer zielig geluidje maakt bij het aangaan, zo pft pft vvvrrrVROEM ipv gewoon ineens VROEM zoals bij een probleemloze start. (sorry voor het belachelijk woordgebruik maar dit is echt de eenvoudigste manier om het te beschrijven).
Zoudn jullie me een paar tips kunnen geven aan wat dit zou kunnen liggen zodat ik op zoek kan gaan ? Zouden versleten bougies zoiets kunnen veroorzaken ? Mss de temperatuur sensor ? Ik heb het vooral op warme dagen (in Italie had ik er veel last van). Maar vanmorgen had hij het weer en het was mss 9 à 10 graden en ik had maar weinig KMs gedaan (motor was net op temperatuur).
Mijn Haynes manual zegt het volgend onder "Engine difficult to start when hot":
Air filter element dirty or clogged (midden juli versie filter erin gedaan)
Fuel injection system fault
low cylinder compressions
Bij moeilijk starten met koude motor wordt er onder andere kapotte bougies opgegeven als mogelijk probleem.
Die twee laatste klinken niet goed (lees: duur)

Ik moet erbij zeggen dat die OOK gebeurt bij koude motor. Maar meer bij warme motor, het kan compleet toeval zijn. Ik weet het niet. Het is extreem onvoorspelbaar. 80% van de keren start hij perfect.
Nog 1 ding: mijn afstandsbediening werkt niet altijd even goed meer. Mss is het gewoon het batterijtje maar mss ook niet ? Zou dit er iets met te maken kunnen hebben ?
bedankt alvast