ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef: dat 'schuiven' heb ik zelf in de hand, is een hobby om de rotonde af en toe vlot te nemen
je weet dat je van glijden niet harder gaat hè..liever wat meer grip en vermogen ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël schreef:Roadhog :worship:
:lol: :lol: :lol:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

21 TQ (0.7 bar) vs 21 TQ 0-1 :gun:
21 TQ (1.2 bar) vs 21 TQ 1-0 :smoke: :bang:

(2x bij 120 uit 5 ;) )
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Paul1916v schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef: dat 'schuiven' heb ik zelf in de hand, is een hobby om de rotonde af en toe vlot te nemen
je weet dat je van glijden niet harder gaat hè..liever wat meer grip en vermogen ;)
mja, ik kan de rotondes ook heeeeeeel langzaam nemen, maar das slaapverwekkend saai :beer:
dus maar ff wat meer gas erbij en het stuur net ff te vlot omgooien :D

on-topic graag :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Zag net in tegengestelde richting van mij een sprintje tussen een Motor (meen een Aprillia) en een BMW Z???? (type weet ik zo niet, had een dubbele dubbele uitlaat :p ) Zag de BMW aan de achterkant aardig naar beneden zakken, maar volgens mij hielt ie de motor aardig bij :worship:

Edit: was op de Graafseweg in Nijmegen, voor de gene die het kennen, mooi flitsgebied voor de Politie) :~
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gistermiddag op de A12 vanaf Den Haag Clausplein naar Zoetermeer een BMW 320D (blijkt nu met controle kenteken 30-SZ-RD) : :bye: :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:
Arno17 schreef:Gisteravond even 2 "oude" mannen aan de sprint.

Ik in de RS en de andere in een BMW 530d(231 pk volgens kenteken), de man dacht sneller te zijn dan mijn Cliootje maar dat viel hem vies tegen, hij had wel 2 passagiers aan boord dat wel, maar ik was een fractie sneller.....de dames in de BMW vonden het wel even leuk dat een Cliootje partij kon bieden.
Autolengte verschil? Sneller tot de 100? Mijn zwager heeft er zo een, 500 nm koppel ding gaat echt als de brandweer, 0-100 tijd fractie sneller als mijn auto, alhoewel ze hem in een test weleens geklokt hebben op 8.4 sec. of iets dergelijks. Maar als je erin meerijdt gaat dat ding met zoveel koppel echt af! Daar is de clio naar gevoel niets bij, maar ja, 200 nm en 500 nm is best wel een groot verschil.

Beetje late reactie, maar goed... :wink: ....de 530d moet nu onder de 7 seconden op de 100 zitten, de RS is dus eigenlijk geen partij voor hem, maar met 2 man meer erin was ik tot de 100 sneller, daarna kan ik het schudden....... :D.

Een 320d is makkelijker te doen......... :lol: ........
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Viel me ook mee Arno. Had er kwa trekkracht meer van verwacht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

We doen het nog wel eens over jongens...., wnat een 320d is best wel rap... :D

Ik in een 320d Touring, en Haasie in zn 325i........, ik bleef er gewoon achter hangen, verschil was niet echt groot.... :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Achteraan hangen is altijd makkelijker he 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:We doen het nog wel eens over jongens...., wnat een 320d is best wel rap... :D

Ik in een 320d Touring, en Haasie in zn 325i........, ik bleef er gewoon achter hangen, verschil was niet echt groot.... :p
die 325 van haas kan ik zelfs hebben :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gisteravond, Lex in een 2.0 16v voetbalelftal auto vs. Alfa 159 diezel.

Jammer genoeg voor de Alfa-rijder was de Gran Senic sneller :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ivo8hoven schreef:We doen het nog wel eens over jongens...., wnat een 320d is best wel rap... :D

Ik in een 320d Touring, en Haasie in zn 325i........, ik bleef er gewoon achter hangen, verschil was niet echt groot.... :p
Das waar ja. Je bleef 'm goed voor toen bij Luco vandaan.
Maar ja, ik kan de 325 van Haassie wel hebben. N11 vanuit Leiden moest ie ook opzij voor mij. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ligt ook een beetje aan het bouwjaar van de 325, die nieuwere gaan wel, de oudere modellen zijn niet echt vlot te noemen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

325i BAUR uit 1990 ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Ivo8hoven schreef:We doen het nog wel eens over jongens...., wnat een 320d is best wel rap... :D

Ik in een 320d Touring, en Haasie in zn 325i........, ik bleef er gewoon achter hangen, verschil was niet echt groot.... :p
die 325 van haas kan ik zelfs hebben :D :D :D :D
trouwens ivo roept altijd dat die hard gaat
maar volgens zijn vriendin gaat die echt niet hard genoeg :lol: :lol: :lol: :lol: :p :p :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Ivo8hoven schreef:We doen het nog wel eens over jongens...., wnat een 320d is best wel rap... :D

Ik in een 320d Touring, en Haasie in zn 325i........, ik bleef er gewoon achter hangen, verschil was niet echt groot.... :p
die 325 van haas kan ik zelfs hebben :D :D :D :D
trouwens ivo roept altijd dat die hard gaat
maar volgens zijn vriendin gaat die echt niet hard genoeg :lol: :lol: :lol: :lol: :p :p :p :p
Dat was bij ons anders tijdens het ritje op de Autobahn vorige week, hele gezin vond het leuk

Afbeelding
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

He, aangezien we net 2 auto's naast elkaar hadden staan (niet om mee te rijden, gewoon voor te fixen/poetsen) vroegen we ons af wie de MASTER was van de twee :) beide wel vet:

Volvo 850 T5 in t rood met donkergrijze velgen (Y)

Zwarte nette BMW 330d 2001

wie gaat er de sprint winnen tot 200? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

de T5 :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Riël schreef:He, aangezien we net 2 auto's naast elkaar hadden staan (niet om mee te rijden, gewoon voor te fixen/poetsen) vroegen we ons af wie de MASTER was van de twee :) beide wel vet:

Volvo 850 T5 in t rood met donkergrijze velgen (Y)

Zwarte nette BMW 330d 2001

wie gaat er de sprint winnen tot 200? :)
denk ook de t5!
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Ik hou het ook op de T5, maar de BMW zal hem aardig op de hielen blijven zitten.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Daar sluit ik me bij aan. :)
Denk alleen dat bij de tussensprints de 330 sneller is.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als je 't met die volvo een beetje op de weg krijgt (aka droog en fatsoenlijke banden) rol je die beamer niet alleen op, maar kan d'r ook nog een mooi strikje omheen.


edit: hmmm, geen R he? Als 't een wat later type 330 is, wordt 't spannend.
rev it like a rental
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Specs BMW:

max. vermogen -> 150 kW (204 pk) @ 4000tpm
max. koppel -> 410 Nm @ 1500tpm

topsnelheid -> 242 km/h
acceleratie 0-100 km/h -> 7,2 s



Specs Volvo:

max. vermogen -> 166 kW (226 pk) @ 5280tpm
max. koppel -> 300 Nm @ 2000tpm

topsnelheid -> 240 km/h
acceleratie 0-100 -> km/h 7,4 s


Als ik dit zo zie, dan kunnen de rollen wel eens omgedraaid zijn.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Riël schreef:He, aangezien we net 2 auto's naast elkaar hadden staan (niet om mee te rijden, gewoon voor te fixen/poetsen) vroegen we ons af wie de MASTER was van de twee :) beide wel vet:

Volvo 850 T5 in t rood met donkergrijze velgen (Y)

Zwarte nette BMW 330d 2001

wie gaat er de sprint winnen tot 200? :)
De 850 is in het voordeel kwa gewicht en aantal pk's, dus ik denk dat de Volvo het wint.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Leuk die speculatie... krijgen we nu ook een antwoord, voordat half RTC z'n mening heeft gegeven? :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

BMW POWER
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

jochem de haas schreef:BMW POWER
In dit geval gaat de Volvo het afleggen tegen die Duitse patserbak :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Een rode 850 T5 met donkergrijze wielen is volgens mij een T5-R of denk ik nu verkeerd?
VLK Groep
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Robert-Jan schreef:Een rode 850 T5 met donkergrijze wielen is volgens mij een T5-R of denk ik nu verkeerd?
Het een hoeft 't ander niet uit te sluiten, maar over 't algemeen is een rode T5 met donkergrijze wielen gewoon een rode T5 met donkergrijze wielen. :D Een 850R is er trouwens ook in 't rood, (met donkergrijze wielen) ;)
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Overigens een behoorlijk betaalbare leuke gezinsauto, zo'n 850 T-5...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik heb vorige maand een '01 330d POOK ingeruild..... :worship: moet zeggen dat ie handgeschakeld stukken vlotter is dan met de automaatbak erin....., vind ik trouwens ook van de Volvo...., die is niet echt spectaculair snel qua gevoel...

Wel 2 dikke machienes :wink:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Marcus schreef:Specs BMW:

max. vermogen -> 150 kW (204 pk) @ 4000tpm
max. koppel -> 410 Nm @ 1500tpm

topsnelheid -> 242 km/h
acceleratie 0-100 km/h -> 7,2 s



Specs Volvo:

max. vermogen -> 166 kW (226 pk) @ 5280tpm
max. koppel -> 300 Nm @ 2000tpm

topsnelheid -> 240 km/h
acceleratie 0-100 -> km/h 7,4 s


Als ik dit zo zie, dan kunnen de rollen wel eens omgedraaid zijn.
*zucht* alsmaar met nummertjes strooien, lijkt bijna een VW forum :p :D Meten is weten! 8)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

volgens mij is het bij zulke auto's meer een kwestie van wie het beste schakelt.... ligt zo dicht bij elkaar.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

GT TURBO VS 100 NX.......tja moet ik nog wat zeggen ?
En stug niet opgeven .......
Gesloten