Edward(ForeverYoung) schreef:
dat 'schuiven' heb ik zelf in de hand, is een hobby om de rotonde af en toe vlot te nemen
je weet dat je van glijden niet harder gaat hè..liever wat meer grip en vermogen
mja, ik kan de rotondes ook heeeeeeel langzaam nemen, maar das slaapverwekkend saai
dus maar ff wat meer gas erbij en het stuur net ff te vlot omgooien
on-topic graag
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Zag net in tegengestelde richting van mij een sprintje tussen een Motor (meen een Aprillia) en een BMW Z???? (type weet ik zo niet, had een dubbele dubbele uitlaat ) Zag de BMW aan de achterkant aardig naar beneden zakken, maar volgens mij hielt ie de motor aardig bij
Edit: was op de Graafseweg in Nijmegen, voor de gene die het kennen, mooi flitsgebied voor de Politie)
Gistermiddag op de A12 vanaf Den Haag Clausplein naar Zoetermeer een BMW 320D (blijkt nu met controle kenteken 30-SZ-RD) :
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17 schreef:Gisteravond even 2 "oude" mannen aan de sprint.
Ik in de RS en de andere in een BMW 530d(231 pk volgens kenteken), de man dacht sneller te zijn dan mijn Cliootje maar dat viel hem vies tegen, hij had wel 2 passagiers aan boord dat wel, maar ik was een fractie sneller.....de dames in de BMW vonden het wel even leuk dat een Cliootje partij kon bieden.
Autolengte verschil? Sneller tot de 100? Mijn zwager heeft er zo een, 500 nm koppel ding gaat echt als de brandweer, 0-100 tijd fractie sneller als mijn auto, alhoewel ze hem in een test weleens geklokt hebben op 8.4 sec. of iets dergelijks. Maar als je erin meerijdt gaat dat ding met zoveel koppel echt af! Daar is de clio naar gevoel niets bij, maar ja, 200 nm en 500 nm is best wel een groot verschil.
Beetje late reactie, maar goed... ....de 530d moet nu onder de 7 seconden op de 100 zitten, de RS is dus eigenlijk geen partij voor hem, maar met 2 man meer erin was ik tot de 100 sneller, daarna kan ik het schudden....... .
Viel me ook mee Arno. Had er kwa trekkracht meer van verwacht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo8hoven schreef:We doen het nog wel eens over jongens...., wnat een 320d is best wel rap...
Ik in een 320d Touring, en Haasie in zn 325i........, ik bleef er gewoon achter hangen, verschil was niet echt groot....
Das waar ja. Je bleef 'm goed voor toen bij Luco vandaan.
Maar ja, ik kan de 325 van Haassie wel hebben. N11 vanuit Leiden moest ie ook opzij voor mij.
He, aangezien we net 2 auto's naast elkaar hadden staan (niet om mee te rijden, gewoon voor te fixen/poetsen) vroegen we ons af wie de MASTER was van de twee beide wel vet:
Riël schreef:He, aangezien we net 2 auto's naast elkaar hadden staan (niet om mee te rijden, gewoon voor te fixen/poetsen) vroegen we ons af wie de MASTER was van de twee beide wel vet:
Als je 't met die volvo een beetje op de weg krijgt (aka droog en fatsoenlijke banden) rol je die beamer niet alleen op, maar kan d'r ook nog een mooi strikje omheen.
edit: hmmm, geen R he? Als 't een wat later type 330 is, wordt 't spannend.
Riël schreef:He, aangezien we net 2 auto's naast elkaar hadden staan (niet om mee te rijden, gewoon voor te fixen/poetsen) vroegen we ons af wie de MASTER was van de twee beide wel vet:
Volvo 850 T5 in t rood met donkergrijze velgen
Zwarte nette BMW 330d 2001
wie gaat er de sprint winnen tot 200?
De 850 is in het voordeel kwa gewicht en aantal pk's, dus ik denk dat de Volvo het wint.
Robert-Jan schreef:Een rode 850 T5 met donkergrijze wielen is volgens mij een T5-R of denk ik nu verkeerd?
Het een hoeft 't ander niet uit te sluiten, maar over 't algemeen is een rode T5 met donkergrijze wielen gewoon een rode T5 met donkergrijze wielen. Een 850R is er trouwens ook in 't rood, (met donkergrijze wielen)
Ik heb vorige maand een '01 330d POOK ingeruild..... moet zeggen dat ie handgeschakeld stukken vlotter is dan met de automaatbak erin....., vind ik trouwens ook van de Volvo...., die is niet echt spectaculair snel qua gevoel...