Mijn vriendin heeft een Renault Twingo Easy uit '95. Als de auto een tijd heeft stilgestaan en de motor gewoon koud is dan is het moeilijk om meteen na het starten zonder krakende tandwielen de auto in zijn achteruit te zetten. Het gaat dan 1 keer heel zwaar om de auto in zijn achteruit te zetten. Je moet als het ware de auto door het kraken heen duwen om hem in zijn achteruit te zetten. Dit probleem komt vaak voor als de motor koud is, eenmaal een stukje gereden is het probleem verdwenen.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. De auto is een halfautomaat (koppeling automatisch). Het probleem doet zich alleen voor in zijn achteruitversnelling. De auto heeft net 112.000km gelopen dus niet extreem veel.
Bedankt voor reactie's!
David
Achteruitversnelling kraakt bij koude motor (Twingo Easy)
bij handbakken wil de versnellingsbakolie vervangen nog wel eens helpen. Of eerst in de 1,2 of 3 en dan de achteruit pakken, maar dat zal bij jou moeilijk gaan...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 1 okt 2006 13:29
het gaat hier over een twingo easy en die heeft geen koppelingspedaal, deze heeft een half automaat versnellingsbakRontwingo schreef:Of even een paar keer de koppelingspedaal intrappen, misschien dat dat helpt.
Bij mijn vaders 206 iig wel
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
waarom zou dat moeilijk gaan? een automaat heeft toch ook olieHaas schreef:bij handbakken wil de versnellingsbakolie vervangen nog wel eens helpen. Of eerst in de 1,2 of 3 en dan de achteruit pakken, maar dat zal bij jou moeilijk gaan...

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
precies het is een normale jb1 bak met een automatiche koppeling bediening er op.
Dus gewoon nieuwe olie in de bak..
Maar niemand die al heeft gemeld dat de achteruit geen Synchromesh heeft en dat het redelijk normaal is dat die vernelling kraakt..
Maar niet te min kan dan beter worden met nieuwe olie
En wat al vermeld is is eerst in zijn 1 en dan pas in zijn achteruit, alleen zou in een auto met een koppeling de koppeling de gehele tijd zijn ingeschakeld...
Dus gewoon nieuwe olie in de bak..
Maar niemand die al heeft gemeld dat de achteruit geen Synchromesh heeft en dat het redelijk normaal is dat die vernelling kraakt..
Maar niet te min kan dan beter worden met nieuwe olie
En wat al vermeld is is eerst in zijn 1 en dan pas in zijn achteruit, alleen zou in een auto met een koppeling de koppeling de gehele tijd zijn ingeschakeld...