Achteruitversnelling kraakt bij koude motor (Twingo Easy)

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Daafie
Berichten: 18
Lid geworden op: do 23 feb 2006 13:19

Mijn vriendin heeft een Renault Twingo Easy uit '95. Als de auto een tijd heeft stilgestaan en de motor gewoon koud is dan is het moeilijk om meteen na het starten zonder krakende tandwielen de auto in zijn achteruit te zetten. Het gaat dan 1 keer heel zwaar om de auto in zijn achteruit te zetten. Je moet als het ware de auto door het kraken heen duwen om hem in zijn achteruit te zetten. Dit probleem komt vaak voor als de motor koud is, eenmaal een stukje gereden is het probleem verdwenen.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. De auto is een halfautomaat (koppeling automatisch). Het probleem doet zich alleen voor in zijn achteruitversnelling. De auto heeft net 112.000km gelopen dus niet extreem veel.

Bedankt voor reactie's!
David
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij handbakken wil de versnellingsbakolie vervangen nog wel eens helpen. Of eerst in de 1,2 of 3 en dan de achteruit pakken, maar dat zal bij jou moeilijk gaan...
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Of even een paar keer de koppelingspedaal intrappen, misschien dat dat helpt.

Bij mijn vaders 206 iig wel :wink:
vw_speedsterke
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 13:29

Rontwingo schreef:Of even een paar keer de koppelingspedaal intrappen, misschien dat dat helpt.

Bij mijn vaders 206 iig wel :wink:
het gaat hier over een twingo easy en die heeft geen koppelingspedaal, deze heeft een half automaat versnellingsbak
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Haas schreef:bij handbakken wil de versnellingsbakolie vervangen nog wel eens helpen. Of eerst in de 1,2 of 3 en dan de achteruit pakken, maar dat zal bij jou moeilijk gaan...
waarom zou dat moeilijk gaan? een automaat heeft toch ook olie 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

precies het is een normale jb1 bak met een automatiche koppeling bediening er op.

Dus gewoon nieuwe olie in de bak..


Maar niemand die al heeft gemeld dat de achteruit geen Synchromesh heeft en dat het redelijk normaal is dat die vernelling kraakt..

Maar niet te min kan dan beter worden met nieuwe olie

En wat al vermeld is is eerst in zijn 1 en dan pas in zijn achteruit, alleen zou in een auto met een koppeling de koppeling de gehele tijd zijn ingeschakeld...
Plaats reactie