ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dit is best leip trouwens zo te zien, je wil echt niet dat ie vrij kan draaien :)

Mij lijkt het ook wel een optie een lasapparaat ter hand te nemen en de boel fatsoendelijk dicht te lassen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
j coupé
Berichten: 30
Lid geworden op: di 1 jun 2004 12:46
Locatie: Hoofddorp/Delft

ik heb geprobeerd de stuurkolom uit te bouwen, maar ik krijg al niet eens m'n stuur eraf. Iemand suggesties? :)
alvast bedankt!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

stuur er niet af? vanwege?
naafkappie eraftrekken, moer met doppie 19 eraf draaien en flink radiaal en axiaal op dat stuur beuken, lukt vanzelf. Dat je stuurhuis naar de neuk gaat hoef je niet bang voor te zijn...dat issie al :P

en dat lassen...:lol: Mijn 5 zag er nog beter uit toen ik m gelast had en dat was zowat mijn eerste keer ... :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is een torx bout, geen dop 19 volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nope, wel dop .... Zeker geen torx
j coupé
Berichten: 30
Lid geworden op: di 1 jun 2004 12:46
Locatie: Hoofddorp/Delft

Aangezien die hoes die om die koppeling heen zat is opengeknipt en weer dichtgeplakt, denk ik dat de vorige beun ff een laspuntje heeft gezet met die hoes er nog op ofzo |:

Die stuurbout zit nogal vast, lijkt ook wat lijm in te zitten. En aangezien t stuur ook mee draait kan je niet lekker kracht zetten.
Maar misschien wil t met wat ros en beukwerk wel loskomen :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij mij niet, weet ik zeker
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Met 1 hand stuur vast houden en met je andere hand losdraaien. Wel opleten dat je niet doorschiet en zo je raam beschadigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je moet iemand het stuur even vast laten houden en dat kan idd soms aardig vast zitten. Maar het stuur is zo ongeveer het laatste wat los moet, is de rest wel al gelukt? (boutje moertje onder de kap, contact slot, alle plastic delen van de verwarming,....)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Tom schreef:bij mij niet, weet ik zeker
Oei, dan is je williams niet orgineel meer. :wink:
Natuurlijk zit je stuur vast met een bout.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

antoine schreef:Met 1 hand stuur vast houden en met je andere hand losdraaien. Wel opleten dat je niet doorschiet en zo je raam beschadigd.
dat lukt dus echt nooit als het een beetje vast zit he
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

antoine schreef:
Tom schreef:bij mij niet, weet ik zeker
Oei, dan is je williams niet orgineel meer. :wink:
Natuurlijk zit je stuur vast met een bout.
tuurlijk is het een bout (duh), ik zeg alleen dat het geen dop 19 is maar een hele grote torx. 55 ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

t zal niet t verstandigste zijn, maar ik zet m altijd gewoon in stuurslot. Langzaam tot uiterste punt gaan en dan krachtzetten.. Mijn sturen zaten ook nooit zo absurd vastgebeerd (Y)

@Tom, een uitwerdig torx of wat? einde stuurkolom is toch gewoon een tapeind, daar ken je geen bout indraaien naar mijn idee hooor. Maar ben benieuwd ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor de eigenwijze onder ons :wink:

Ja, je kunt iets IN de stuurkolom draaien en een 16v/willi naaf zit gewoon met een torx bout met een uitwendige draad in de stuurkolom

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _willi.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Raar :s , ik weet nl zeker dat die van mij een bout is. Net zoals alle andere renault die ik heb.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo zat het bij mijn oude stuurkolom en dit is een nieuwe en het zit precies hetzelfde.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Heeft dit iets te maken met stuurbekrachtiging en geen stuurbekrachtiging?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb wel stuurbekrachtiging in ieder geval. Met een standaard stuurkolom, naaf en stuur
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb nu naast de luchtschuif ook de temperatuursensor (ecu) vervangen, ook is de witte stekker vervangen omdat ik dat pinnetje verloor die erom heen zit, heb ik nu een stekker van een ander model renault eraan gemonteerd, en het toerental loopt nu wel een stuk beter met koude motor, dus uiteindelijk kan ik wel zeggen dat het geholpen heeft allemaal! niet zozeer de nieuwe luchtschuif, maar wel de nieuwe stekker icm nieuwe sensor

groet,
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Olé!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

antoine schreef:Heeft dit iets te maken met stuurbekrachtiging en geen stuurbekrachtiging?
Ik heb al bij verschillende Williamsen de stuurkolom vervangen, de ene keer zat er een met draadeind in en de andere keer een met bout.

Ik denk dat het iets met bouwjaar heeft te maken, als je nu een nieuwe stuurkolom bestelt bij de dealer krijg je er een met bout.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

het opnieuw monteren van die bout onderaan het stuurhuis is pas vervelend als alles gemonteerd is :( had daar 35 minuten voor nodig om hem erop te krijgen. stuurhuizen zijn idd verschillend. de clio's die ik heb/had zijn allen van voor 93 en hadden een 20'er moer erop zitten.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:
antoine schreef:Heeft dit iets te maken met stuurbekrachtiging en geen stuurbekrachtiging?
Ik heb al bij verschillende Williamsen de stuurkolom vervangen, de ene keer zat er een met draadeind in en de andere keer een met bout.

Ik denk dat het iets met bouwjaar heeft te maken, als je nu een nieuwe stuurkolom bestelt bij de dealer krijg je er een met bout.
ole renault...men pakt maar wat van t schap :P
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Tom schreef:zo zat het bij mijn oude stuurkolom en dit is een nieuwe en het zit precies hetzelfde.
Ziet er bij mij exact hetzelfde uit :)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:net trouwens voor 't uitlijnen geweest, kan niet door de cupra lip
moet heel de bumper er af! |:
en omdat de monteur gister m'n abs sensor afbrak, zat er
ook een ander fuseestuk op, en kromme dus, want m'n rechter wiel
staat er scheef en te veel naar buiten :@ (N)
nou vandaag een nieuw fuseestuk erop laten zetten, wiel staat weer recht
en uitgelijnd en geballanceerd ook, en nog steeds trillen???
zal van 't weekend ff de voorbandjes naar achter gooien, kijken
of dat de oplossing is, 'k zou 't anders ook niet meer weten
't is na automaxx gekomen, en 'k heb nog geen eens gesprint of zo :)
echt niemand een idee (I)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wellicht een kromme aandrijfas? komt ook wel eens voor :wink:
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

alweer, deze zijn net 1 1/2 en 2 jaar oud, en hoe controleer je
de aandrijfassen op krom zijn?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan heb je er alleen last van als je gas geeft
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

J-P-S schreef:het opnieuw monteren van die bout onderaan het stuurhuis is pas vervelend als alles gemonteerd is :( had daar 35 minuten voor nodig om hem erop te krijgen. stuurhuizen zijn idd verschillend. de clio's die ik heb/had zijn allen van voor 93 en hadden een 20'er moer erop zitten.
zo'n kunst is dat toch niet. het meest irritante zijn de verwarmingskanalen die rond je stuurkolom lopen. Van dat fijne *** plastic
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Riël schreef:Dan heb je er alleen last van als je gas geeft
dus testen op snelweg met 120/130, gas los en koppeling
in trappen, en dan kijken of hij nog trilt?
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
Riël schreef:Dan heb je er alleen last van als je gas geeft
dus testen op snelweg met 120/130, gas los en koppeling
in trappen, en dan kijken of hij nog trilt?
nou dat heb ik net geprobeert............... blijft trillen
met of zonder gas geven...........
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Ik heb net een setje klepstoters binnen voor m'n willy :) Nu is de verpakking nogal onhandig, dus wil ik ze ergens anders in bewaren. Ze zitten in een soort eierdoos die gevuld is met olie. Ik heb geen idee wat voor olie. Kan ik ze gewoon in normale olie bewaren?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

le mouton noir (sandy) schreef:
le mouton noir (sandy) schreef:
Riël schreef:Dan heb je er alleen last van als je gas geeft
dus testen op snelweg met 120/130, gas los en koppeling
in trappen, en dan kijken of hij nog trilt?
nou dat heb ik net geprobeert............... blijft trillen
met of zonder gas geven...........
Zit het waarschijnlijk in je velg.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

't gekke is dat 't soms erger wordt, en dan weer bijna over
wel met de zelfde snelheid :s

en nou las ik net in dit klik! topic
dat het ook aan de band/velg kan liggen......
eerst maar eens bandjes/velgen van voor naar achter doen :~
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat t eerst ff heel heftig is en dan bijna weg, zal wel resonantie zijn. Trillingheeft een bepaald frequentie en zorgt dat de auto in zijn eigen frequentie komt. Zal niet helemaal 100% goed zijn en daardoor merk je het soms wel en dan weer ff niet..

ik zou niet je banden omwisselen, maar ff een set wielen van iemand anders lenen waarvan je weet dat ze goed zijn.
voor naar achter wisselen heeft naar mijn idee weinig nut als er echt wat mis is.

Daarbij, als je geen stoeprand of gekke dingen hebt geraakt, kan ik me niet voorstellen dat een band avn t ene op t andere moment een canvasbreuk heeft, hoogteslag of iets dergelijks. Dus als het plotseling ineens is gekomen, zou ik t wergens anders zoeken.
Gesloten