
Hoe gevaarlijk is German Style?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
had er zaterdag anders weinig last van in de regen met mn nankang bandjes 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Deden het goed idd..en regenen deed het..pff..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
jawohl herr ubersturmbahnfurher 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer schreef:jawohl herr ubersturmbahnfurher



maatje van me rijd met german style wielen op zijn golf en hij zei wel dat ie merkte dat de weg liging merkbaar vermindert was in vergelijking met origenele velgen / banden
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
deze stond waar ik cursus heb... redelijk getrokken die achterbandjes, 195/40/14..op een 8J velg ofzo? misschien wel 9?
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
ff het velgbed polijsten



-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
stond er vandaag weer, en even de kleine lettertjes gelezen op de velg.. 9J 14 inch..erg lekker hoor! banden misschien iets te eroverheen getrokken, die uitstekende randen is weer iets te..
jammer dat de rest van de golf van ellende uit mekaar valt zo ongeveer..nog nooit zoveel verschillende kleuren rood op 1 auto gezien
jammer dat de rest van de golf van ellende uit mekaar valt zo ongeveer..nog nooit zoveel verschillende kleuren rood op 1 auto gezien

-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 19 sep 2006 18:23
een ideale combinatie is banden van: 195 breed, 50 hoog, met een velg van 15 inch,
als je in deze combinatie in de burt blijft, bijvoorbeeld, 16 inch met 200 breed 50 hoog of 17 ich met 205 breed 45 hoog, moet je een kijken wat een grip je hebt, gewoon je band zover oppompen dat ze ongeveer 80 procent van de maximale druk bevatten (zijkant van je band staat meestal: blabla psi bij zoveel kiligram
als je in deze combinatie in de burt blijft, bijvoorbeeld, 16 inch met 200 breed 50 hoog of 17 ich met 205 breed 45 hoog, moet je een kijken wat een grip je hebt, gewoon je band zover oppompen dat ze ongeveer 80 procent van de maximale druk bevatten (zijkant van je band staat meestal: blabla psi bij zoveel kiligram
195/50?
Dat zijn balonnen joh
Voor 15" op een renault 195/45
Dat zijn balonnen joh

Voor 15" op een renault 195/45

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Heb op m'n Megane
195/40X17 op 7,5J en 215/35X18 op 8,5J.. Zijn dus voor en achter getrokken.. Enkel omdat je op zulke "lage" wangen uitkomt (lees 78mm en 75.25mm) zie je het haast niet dat ze getrokken staan.. Je ziet het enkel maar aan de inkijk rand van de velg, niet aan de wang van de band..
Ik heb m'n veerpoten zo gemaakt dat m'n camber aan de voorzijde (wielvlugt) anders staat (paar graden negatief..) en dat ik voor op z'n stugst sta afgesteld qua ingaande en uitgaande slag..
Aan de achterzijde heb ik een originele H&R Megane Cup schroefset kunnen monteren.. Deze staan op mega stug.. En veren momenteel max 3cm in..
Dit alles is een tijdje afstellen geweest om het rijdbaar te maken inclusief de velgen en banden..
Ik heb enkel dat hij nu zo staat dat ik nergens goed merkbaar voel dat ik gripp loss krijg.. Met als gevolg dat hij dan gewoon volledig 4 banden krijsend begint te glijden.. (Enigste oplossing is het stuur om en vol gas erop en de bocht weer uit en daarna hervatten..)
Als je daarna de banden gaat bekijken, dan kun je gewoon zien dat er op de wangen gereden is.. Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)
http://www.youtube.com/watch?v=6mK-cCy_WZc
Band Voorzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P8R4GPDQ
Band Achterzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N8JS6RCP
Algemeen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=X7LYJWRE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7CSCN6HG
195/40X17 op 7,5J en 215/35X18 op 8,5J.. Zijn dus voor en achter getrokken.. Enkel omdat je op zulke "lage" wangen uitkomt (lees 78mm en 75.25mm) zie je het haast niet dat ze getrokken staan.. Je ziet het enkel maar aan de inkijk rand van de velg, niet aan de wang van de band..
Ik heb m'n veerpoten zo gemaakt dat m'n camber aan de voorzijde (wielvlugt) anders staat (paar graden negatief..) en dat ik voor op z'n stugst sta afgesteld qua ingaande en uitgaande slag..
Aan de achterzijde heb ik een originele H&R Megane Cup schroefset kunnen monteren.. Deze staan op mega stug.. En veren momenteel max 3cm in..
Dit alles is een tijdje afstellen geweest om het rijdbaar te maken inclusief de velgen en banden..
Ik heb enkel dat hij nu zo staat dat ik nergens goed merkbaar voel dat ik gripp loss krijg.. Met als gevolg dat hij dan gewoon volledig 4 banden krijsend begint te glijden.. (Enigste oplossing is het stuur om en vol gas erop en de bocht weer uit en daarna hervatten..)
Als je daarna de banden gaat bekijken, dan kun je gewoon zien dat er op de wangen gereden is.. Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)
http://www.youtube.com/watch?v=6mK-cCy_WZc
Band Voorzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P8R4GPDQ
Band Achterzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N8JS6RCP
Algemeen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=X7LYJWRE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7CSCN6HG
rs50Jochem schreef: Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)
Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
Steven schreef:Whehe je moet mij eens zien als ik zo'n drempel tegenkom met m'n 19...
Citroen-stylez
als je het een beetje goed doet raak je de drempel alleen met de voorwielen

R5GTT. Drive it like you stole it
quote :
Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
opm:
helemaal mee eens, na een strakke bocht worden die velgen vanzelf vglne, rijp voor de sloop.
Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
opm:
helemaal mee eens, na een strakke bocht worden die velgen vanzelf vglne, rijp voor de sloop.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zie onderwerp titel mischien 

-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
Nankang op droog wegdek is super maar nat is idd echt heeeeeeeel erg bagger
als je teveel stuurt(rotonde 3 kwart) gaat ie gewoon glijden met welke snelheid dan ook, zit gewoon een dikke fout in ofzo... totaal geen grip op nat! gevaarlijk gewoon
als je teveel stuurt(rotonde 3 kwart) gaat ie gewoon glijden met welke snelheid dan ook, zit gewoon een dikke fout in ofzo... totaal geen grip op nat! gevaarlijk gewoon
Op onderstaande foto zie je een clio met 9x16 rondom. De persoon in kwestie rijdt zoals je ziet weleens op het parcours en heeft welgeteld 0 keer met zn rand de grond geraakt. (215x35x16 banden) Hed dit nagevraagd omdat ik er ook bang voor was maar ook in geinteresseerd ben En dat met extreem bochtenwerk! Ben er ook totaal niet van overtuigd dat je met german style, (mits je het niet extreem doet) gevaar loopt dat je velg de grond raakt in een bocht in het dagelijks vervoer. Ze worden ook niet voor niks door de duitse TUV goed gekeurd! En die is ietsie strenger dan onze APK:)Riël Notermans schreef:rs50Jochem schreef: Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)
Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
[img]http://www.clioland.ch/images/ClioFotos ... escu_6.JPG[/img]
Darnaast heb ik anderhalf jaar rondgereden met mn 8x17 met 205 banden en 9x17 met 215 banden. Heb er echt nooit last van gehad!!
Dat kan ik ook wel zienmelcon schreef:Zie onderwerp titel mischien
R 5 TR Turbo PCi
Ids schreef:Op onderstaande foto zie je een clio met 9x16 rondom. De persoon in kwestie rijdt zoals je ziet weleens op het parcours en heeft welgeteld 0 keer met zn rand de grond geraakt. (215x35x16 banden) Hed dit nagevraagd omdat ik er ook bang voor was maar ook in geinteresseerd ben En dat met extreem bochtenwerk! Ben er ook totaal niet van overtuigd dat je met german style, (mits je het niet extreem doet) gevaar loopt dat je velg de grond raakt in een bocht in het dagelijks vervoer. Ze worden ook niet voor niks door de duitse TUV goed gekeurd! En die is ietsie strenger dan onze APK:)Riël Notermans schreef:rs50Jochem schreef: Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)
Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
[img]http_ClioSport2/Paescu_6.JPG[/img]
Darnaast heb ik anderhalf jaar rondgereden met mn 8x17 met 205 banden en 9x17 met 215 banden. Heb er echt nooit last van gehad!!
Nee goed, dat wil niet zeggen dat het niet kán voorkomen. Een kleine kans is ook een kans, toch?
Bovendien is de grip van de band al zeker neit hoger, gezien de hoge spanning waarop de band om de velg getrokken zit. Ik kan me voorstellen dat zo'n loopvlak op zijn minst iets flexibel wil zijn wil hij optimaal hechten.