Hoe gevaarlijk is German Style?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

had er zaterdag anders weinig last van in de regen met mn nankang bandjes :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Deden het goed idd..en regenen deed het..pff..
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

voor 5gt turbo op 15 inch is ie supergoed in 185 breed, op 7J natuurlijk wel een beetje german style.
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

naja ik vind ze in de regen niet fijn.. met optrekken snel last van spinnende wielen, en als je ook maar iets te hard door een bocht gaat schuif ik een halve kilometer weg :(
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Op de Brug bij Hank om een uur of half 3 had je nog geen 20 meter zicht door de regen..
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Moet je je ruitenwissers aanzetten, wat heeft dat met je banden te maken?? :~
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

onderwerp is german style
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jawohl herr ubersturmbahnfurher O-)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Luco/Alpine-racer schreef:jawohl herr ubersturmbahnfurher O-)
:lol: :lol: :lol:


maatje van me rijd met german style wielen op zijn golf en hij zei wel dat ie merkte dat de weg liging merkbaar vermindert was in vergelijking met origenele velgen / banden
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

deze stond waar ik cursus heb... redelijk getrokken die achterbandjes, 195/40/14..op een 8J velg ofzo? misschien wel 9?
Afbeelding
Afbeelding
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

zeilig velgenbedje :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Commander
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 10:59

lelijke wielties houd wel van beetje diep, maar dit is te klein, en ook wel gaar.
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

ff het velgbed polijsten :bang: :worship:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

stond er vandaag weer, en even de kleine lettertjes gelezen op de velg.. 9J 14 inch..erg lekker hoor! banden misschien iets te eroverheen getrokken, die uitstekende randen is weer iets te..
jammer dat de rest van de golf van ellende uit mekaar valt zo ongeveer..nog nooit zoveel verschillende kleuren rood op 1 auto gezien ;)
quantum1985
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 sep 2006 18:23

een ideale combinatie is banden van: 195 breed, 50 hoog, met een velg van 15 inch,
als je in deze combinatie in de burt blijft, bijvoorbeeld, 16 inch met 200 breed 50 hoog of 17 ich met 205 breed 45 hoog, moet je een kijken wat een grip je hebt, gewoon je band zover oppompen dat ze ongeveer 80 procent van de maximale druk bevatten (zijkant van je band staat meestal: blabla psi bij zoveel kiligram
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

195/50?
Dat zijn balonnen joh :D

Voor 15" op een renault 195/45 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kan aan mij liggen maar een 20 band bestaat niet, wel 195 en 205.... (S)
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Heb op m'n Megane

195/40X17 op 7,5J en 215/35X18 op 8,5J.. Zijn dus voor en achter getrokken.. Enkel omdat je op zulke "lage" wangen uitkomt (lees 78mm en 75.25mm) zie je het haast niet dat ze getrokken staan.. Je ziet het enkel maar aan de inkijk rand van de velg, niet aan de wang van de band..

Ik heb m'n veerpoten zo gemaakt dat m'n camber aan de voorzijde (wielvlugt) anders staat (paar graden negatief..) en dat ik voor op z'n stugst sta afgesteld qua ingaande en uitgaande slag..

Aan de achterzijde heb ik een originele H&R Megane Cup schroefset kunnen monteren.. Deze staan op mega stug.. En veren momenteel max 3cm in..

Dit alles is een tijdje afstellen geweest om het rijdbaar te maken inclusief de velgen en banden..

Ik heb enkel dat hij nu zo staat dat ik nergens goed merkbaar voel dat ik gripp loss krijg.. Met als gevolg dat hij dan gewoon volledig 4 banden krijsend begint te glijden.. (Enigste oplossing is het stuur om en vol gas erop en de bocht weer uit en daarna hervatten..)

Als je daarna de banden gaat bekijken, dan kun je gewoon zien dat er op de wangen gereden is.. Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)

http://www.youtube.com/watch?v=6mK-cCy_WZc

Band Voorzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P8R4GPDQ
Band Achterzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N8JS6RCP
Algemeen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=X7LYJWRE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7CSCN6HG
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

german style heeft zo zijn grenzen, maar extreme verlaging ook, in feite is jouw auto nu langzamer als een citroen 2CV.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe je moet mij eens zien als ik zo'n drempel tegenkom met m'n 19...

Citroen-stylez 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

rs50Jochem schreef: Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)


Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Whehe je moet mij eens zien als ik zo'n drempel tegenkom met m'n 19...

Citroen-stylez 8)

als je het een beetje goed doet raak je de drempel alleen met de voorwielen :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

quote :

Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.


opm:
helemaal mee eens, na een strakke bocht worden die velgen vanzelf vglne, rijp voor de sloop.
HenkW
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 23:47
Car: Renault 5
Locatie: Friesland

Gaat deze discussie over "looks" of over "driveability?"



R 5 TR Turbo PCi
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zie onderwerp titel mischien :beer:
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

Nankang op droog wegdek is super maar nat is idd echt heeeeeeeel erg bagger


als je teveel stuurt(rotonde 3 kwart) gaat ie gewoon glijden met welke snelheid dan ook, zit gewoon een dikke fout in ofzo... totaal geen grip op nat! gevaarlijk gewoon
Ids
Berichten: 52
Lid geworden op: do 12 jan 2006 15:35

Riël Notermans schreef:
rs50Jochem schreef: Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)


Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
Op onderstaande foto zie je een clio met 9x16 rondom. De persoon in kwestie rijdt zoals je ziet weleens op het parcours en heeft welgeteld 0 keer met zn rand de grond geraakt. (215x35x16 banden) Hed dit nagevraagd omdat ik er ook bang voor was maar ook in geinteresseerd ben En dat met extreem bochtenwerk! Ben er ook totaal niet van overtuigd dat je met german style, (mits je het niet extreem doet) gevaar loopt dat je velg de grond raakt in een bocht in het dagelijks vervoer. Ze worden ook niet voor niks door de duitse TUV goed gekeurd! En die is ietsie strenger dan onze APK:)

[img]http://www.clioland.ch/images/ClioFotos ... escu_6.JPG[/img]

Darnaast heb ik anderhalf jaar rondgereden met mn 8x17 met 205 banden en 9x17 met 215 banden. Heb er echt nooit last van gehad!!
HenkW
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 23:47
Car: Renault 5
Locatie: Friesland

melcon schreef:Zie onderwerp titel mischien :beer:
Dat kan ik ook wel zien :wink: , maar ik heb geen argumenten gezien waarbij het echt aangeraden wordt omdat het je wegligging sterk verbeterd...vandaar mijn (domme) vraag...


R 5 TR Turbo PCi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ids schreef:
Riël Notermans schreef:
rs50Jochem schreef: Dus inderdaad, ze kunnen weg gedrukt worden, maar zover dat je velgen tegen de grond aan komen, daar ben ik niet van overtuigd.. Er staat genoeg spanning om ze genoeg op de velgen te houden hoor.. (welke spanningen precies durf ik zo niet te zeggen..)


Ik kan je zo een voorbeeld geven van een clio met 9J velgne en strakke bandjes die dus écht op zijn velg reed na een scherpe bocht. Doe maar gek, dan trek je m er wel vanaf.
Op onderstaande foto zie je een clio met 9x16 rondom. De persoon in kwestie rijdt zoals je ziet weleens op het parcours en heeft welgeteld 0 keer met zn rand de grond geraakt. (215x35x16 banden) Hed dit nagevraagd omdat ik er ook bang voor was maar ook in geinteresseerd ben En dat met extreem bochtenwerk! Ben er ook totaal niet van overtuigd dat je met german style, (mits je het niet extreem doet) gevaar loopt dat je velg de grond raakt in een bocht in het dagelijks vervoer. Ze worden ook niet voor niks door de duitse TUV goed gekeurd! En die is ietsie strenger dan onze APK:)

[img]http_ClioSport2/Paescu_6.JPG[/img]

Darnaast heb ik anderhalf jaar rondgereden met mn 8x17 met 205 banden en 9x17 met 215 banden. Heb er echt nooit last van gehad!!

Nee goed, dat wil niet zeggen dat het niet kán voorkomen. Een kleine kans is ook een kans, toch?

Bovendien is de grip van de band al zeker neit hoger, gezien de hoge spanning waarop de band om de velg getrokken zit. Ik kan me voorstellen dat zo'n loopvlak op zijn minst iets flexibel wil zijn wil hij optimaal hechten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De stuurprecisie is wel erg hoog bij zulke getrokken banden, ik had 195'ers op een 8J velg liggen en dat stuurde echt messcherp.
Vooral inhaalacties op de snelweg was leuk. :lol:
Plaats reactie