team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Zal door sommigen al eens gezien zijn, zij het op internet of live. Spook alweer een aardig poosje over het RTC forum, en heb tot nu toe aardig wat bruikbare tips kunnen verzilveren en ideeën op kunnen doen. Ik heet in het echte leven trouwens Gert Nouwen. Agent Smith komt uit een grijs verleden toen ik nog heel veel online zat te schieten.

Ik heb samen met drie vrienden een Renault 19 16V PHII voor circuitgebruik. Dit is als een kleine hobby begonnen, maar begint steeds verder uit de hand te lopen. (zoals elke auto-project :p ) Wij hebben ons zelf de naam team009 aangemeten, omdat we vanaf het begin af aan al met startnummer 009 rondrijden, en we geen betere naam konden bedenken. Inmiddels is de website ook al een tijdje in de lucht, waar nog meer informatie en vooral veel meer foto's te vinden zijn.

Geschiedenis
Na een keer bij een circuitdag te hebben gekeken, waren we aangestoken en moesten we zelf ook een auto. Dan begint het zoeken naar een snelle en vooral goedkope (tja, student..) auto. Deze was al snel gevonden in de vorm van een rode 19 16V, het was een auto voor de 'liefhebber' want er zat geen apk meer op, had zo links er rechts was schade, startte slecht en had nog wat problemen. Voordeel van deze probleempjes was dat we hem mee konden nemen voor slechts €400,- euro. En dat was inclusief de kosten voor het inleveren van de kentekenplaten bij het RDW.
[img]http://www.team009.nl/autofotos/RENAULT ... 897[1].jpg[/img]
Zo stond hij op marktplaats.

Het slechts starten is nooit verholpen, omdat hij als hij eenmaal liep het prima deed. Voor de eerste circuitdag zijn de waterpomp (zo lek als een zeef), radiateursensor en multiriem vervangen. Het interieur is eruit gesloopt, op de bestuurderstoel na. Verder is er een rolbeugel met afsteuning naar achteren ingelast en vierpuntsgordel geplaats. Gratis materiaal, gratis gebogen, en gratis gelast :) Een vriend met sticker plotter aan het werk gezet om startnummers etc te maken, en voor €550,- hadden we een circuitauto.
[img]http://img388.imageshack.us/img388/5323 ... 400zf8.jpg[/img]
Fijn hoor die goeikopie straatbanden...
[img]http://img116.imageshack.us/img116/8954 ... 400xw1.jpg[/img]
Daarom dus NOOIT je gas loslaten in de bocht als je hoog in de toeren zit :wink:

Voor de volgende circuitdag op Zolder hebben we slicks met velgen aangeschaft, wat een verschil is dat!!! Een nieuwe set remblokken rondom, en hebben we delen van de auto voorzien van extra snelle gele verf.
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... 20(22).JPG[/img]
Toen zag het er zo uit. Zoals goed te zien staat hij nog wat hoog op de pootjes.
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... 0(127).JPG[/img]
Een andere 19 die zijn rolkooi wilde testen.
Deze circuitdag stopte eerder dan de planning was. Door ipv 3 naar 4 te schakelen op het rechte stuk schakelde één van ons van 3 naar 2. Resultaat: drukgroep + koppeling overleden. Overigens waren ook de nagelnieuwe remblokken toen (15.00 u) al dusdanig versleten dat er nog ongeveer 1mm remvoering over was. Zolder is een echte remmen sloper!!!

Voor de volgende circuitdag dus een hoop werk te doen. We hebben ervoor gekozen dit soort gezeur in de toekomst te vermijden. Dus gelijk maar het beste: Een OMP groep N starre sinterplaat met versterkte race drukgroep.
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 572MFP.jpg[/img]
De rechter koppelingsplaat dus.
Motor uitbouwen en inbouwen heeft uiteindelijk 2,5 dag gekost, maar de volgende keer moet dat zeker in de helft van de tijd lukken. Nu de motor er toch uit was, zijn gelijk de motorsteunen vervangen, de oude waren op scheuren na compleet verrot. Ook zijn zo links er rechts wat stofhoezen vervangen voor exemplaren die wel stof buiten hielden, en vet binnen. Op de brug met dat ding, uitlijnen etc etc. Blijkt dat de linkeras één van de drie lagers in de versnellingsbak mist :( .
[img]http://img502.imageshack.us/img502/2553 ... 449fh9.jpg[/img] En tja op zaterdagmiddag om 13.00 zijn er nog maar weinig slopen open. Dus in de loop van de volgende week maar gehaald en de avond cq nacht voor de volgende dag gemonteerd, en maar hopen dat de uitlijning nog een beetje klopte. :smile:
Ook hebben we maar gelijk een brute einddemper aan de uitlaat gelast :wink:
[img]http://img502.imageshack.us/img502/2483 ... 449ys1.jpg[/img]
Op aanraden van Bart hebben we ferodo DS3000 remblokken gekocht, dat maakt echt een wereld van verschil met standaard en 'sport'blokken. Die krengen bijten echt hard!!

Weer een circuitdag op een zeiknat en superglad (hagel) Zandvoort. We werden er door bergen overstuur er fijn aan herinnerd dat het misschien handig was geweest fatsoenlijke regenbanden te regelen. Wat een onderstuur. Maar auto deed het prima, remmen top, schakelen top. Enige wat kapot is gegaan deze dag is de thermostaat, er tussen vandaan geknipt en gaan weer met die banaan.
[img]http://www.autofotos.nl/2005/CircDag051 ... G_3240.jpg[/img]
De verfaaide voorkant is te danken aan een wat ongelukkige en lompe aansleepactie. In een keer lag de complete voorkant op de grond, inclusief sleepoog en koplampen.

Een circuitdag dus waar weinig reparatie kosten aan waren verbonden, en dus konden we weer verder met het verbeteren van de auto, verlagen die handel. Zoals in het torsie verstellen topic te lezen is heeft het behoorlijk wat zweet gekost voordat het zover was, maar dan heb je ook wat. Aan de voorkant andere, hardere veren gemonteerd. Rondom is hij ruim 4 cm verlaagd. Ook zijn de bovenste gaten van de veerpoten uitgevijld zodat het camber versteld kan worden, staat nu op -2,5 graden. Ook de het frontje is weer gerepareerd, en smoelt weer wat beter op de foto's
[img]http://img64.imageshack.us/img64/1497/i ... 450nb9.jpg[/img]
Paar keer gemist met de voorhamer :~
[img]http://img163.imageshack.us/img163/1687 ... 450du5.jpg[/img]
Het resultaat.

Volgende circuitdag op een droog, zonnig Zandvoort. Het verlagen en instellen van het camber hebben een magistrale uitwerking op de wegligging, de bochtsnelheid ligt veel hoger dan met de orginele set-up. We gaan bijna iedereen met vrij groot gemak voorbij. Snelste ronde tijd die dag 2:15!! En er is nog over om harder te gaan.
Van al dat harde rijden worden de remmen een beetje moe:
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... CN3329.JPG[/img]
Snel richting Haarlem om nieuwe te halen, en voor de belachelijke hoge prijs van 115 euro reden we binnen een uur weer rond. Alleen wilde nu een glijpen van de linkerremklauw niet meer loskomen en stuiterde de auto in de bochten naar rechts over zijn wielen naar de buitenkant van de bocht. :@
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_6218.JPG[/img]
Dat witte ding in de bumper is de aanzuiging voor de frisse lucht van de motor. (gamma condens afvoer :p)

Ook dit keer weer weinig schade, dus weer geld over voor nieuwe dingen. 2 FIA kuipstoelen, want dan mag een 16V lekkere stoelen hebben, maar op het circuit is het echt bij lange na niet genoeg om je goed op je plek te houden. (heb hier nog geen foto's van, komen nog).
[img]http://img63.imageshack.us/img63/2306/i ... 450gu5.jpg[/img]
Sleutelen bij PON Porsche, scheelt weer 40pk 8) .
Dus op naar Spa, wat een fantastisch bruut circuit is dat!!! Daar moet je, als je een circuitauto hebt echt een keer gereden hebben!!!
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_8029.JPG[/img]
Maar 2 dagen zonder noemenswaardige problemen met een reno kan natuurlijk niet. Zodoende zijn door een hoog olie verbruik (krappe liter per uur, let op de blauwe pluim op de foto) zijn de drijfstanglagers in de soep gelopen, en was het om 15.00u (we hebben er wat mee) over met de pret. Bumper er weer af (harstikke handig zo'n lage auto), en op de trailer lieren.
[img]http://img233.imageshack.us/img233/6362 ... 450po4.jpg[/img]
Het vervangende blok is al gevonden. Steven bood het oude blok van mike16V aan. Inclusief subframe met alle rommel eromheen. Blok is een half jaar geleden gereviseerd dus dat zit wel goed. Gaan morgenavond het blok ophalen, :foto: volgen.
Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op ma 5 okt 2009 16:51, 34 keer totaal gewijzigd.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Buizen voor de rest van de rolkooi zijn binnen. Gelijk het deel wat thuis ligt een mooi renault sport kleurtje gegeven.
[img]http://img526.imageshack.us/img526/1843 ... 450rv8.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hebben jullie dalijk een complete kooi in de 19?
ben wel benieuwd waar die vandaan komt, en wat ie kost?
of is het eigenbouw?:D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Goed bezig Gert! Prima circuitbak zo'n 19 (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nu nog licentie
kunnen we een rtc klasse openen in de zac :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Zoals je kan lezen kost het deel wat er nu in staat ganz nichts, Wat er nu extra bijkomt kost €2,50 per strekkende meter :). En een potje verf van de gamma. Bij mijn vader op het werk laten buigen, en een vriend van één van de jongens is lasser van beroep. (Y)

En over die licentie. Moet ff tijd en geld vinden om dat te doen. Moet komend half jaar stage lopen, en zaterdags werken. En zondags ga ik naar de kerk dus ook niet echt een optie. Zag wel een cursus die doordeweeks was, maar dan kan ik nog niet ivm stage. Als ik wat geld bij elkaar heb is het voor volgend jaar wel een serieuze optie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je hoeft geen cursus te doen, je kan ook alleen inschrijven voor het examen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Tja, dat kan. Kans op slagen <5% :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

agent smith schreef:Tja, dat kan. Kans op slagen <5% :)
Neehoor, als jij gewoon netjes je lijnen rijdt, en je rempunten goed kiest en ook nog een beetje de snelheid erin houdt, haal je het ook zonder cursus wel. Je hebt alleen niets aan je licentie zolang je geen ZAC oid gaat rijden.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

vergis je niet in het theorie gedeelte van een race examen, daar gaan de meesten op hun bek.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo en sinds vandaag voorzien van nieuwe motor met subframe en berg rommel ;)

Suc6 ermee..
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Jij zit ook snel weer achter je pc :)

Had foto's belooft, camera meegenomen. Gokje wat ik vergeten was.....
Geheugenkaart nog in reader (S) (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gerard race GT schreef:vergis je niet in het theorie gedeelte van een race examen, daar gaan de meesten op hun bek.
nou wat waren die vragen moeilijk (N) (N) (N) not dus
zelfs iemand met 1 hersencel had die vragen kunnen beantwoorden
gewoon reglement goed lezen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Gerard race GT schreef:vergis je niet in het theorie gedeelte van een race examen, daar gaan de meesten op hun bek.
nou wat waren die vragen moeilijk (N) (N) (N) not dus
zelfs iemand met 1 hersencel had die vragen kunnen beantwoorden
gewoon reglement goed lezen (Y)
BLIJKBAAR..... het is JOU ook gelukt :D
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Net ff stof van alles afgehaald, en de planning om de rolkooi wat aan te passen. Maar was 2 dingen vergeten: mijn camera, en de veiligheidsbril. Nu maak ik daar normaal niet zo'n probleem van maar om 2 keer in 1 week bij de dokter te komen met een splinter in je oog is ook zo wat... :wink:

En denk dat als ik alles bij elkaar veeg, ik wel aan een ruime hersencel kom, dus dat zal wel goed komen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jochem de haas schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Gerard race GT schreef:vergis je niet in het theorie gedeelte van een race examen, daar gaan de meesten op hun bek.
nou wat waren die vragen moeilijk (N) (N) (N) not dus
zelfs iemand met 1 hersencel had die vragen kunnen beantwoorden
gewoon reglement goed lezen (Y)
BLIJKBAAR..... het is JOU ook gelukt :D
juist :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Afgelopen tijd druk geweest om tussen de 6 daagse werkweek door de motor te vervangen. Inmiddels zijn van allebei de motoren een takeloog afgebroken, klote aluminium. :@
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0060.jpg[/img]
"Nieuwe" motor staat klaar voor transplantatie, de oude is er al uit.
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0083.jpg[/img]
Oude motor op een pallet, rechts is te zien dat het takeloog los aan de tilkabel hangt.
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0094.jpg[/img]
Motor zit na een hoop gekloot weer netjes op z'n plek, ook hier schitterd een takeloog door afwezigheid.
Ben vanavond bezig geweest om de boel aan te sluiten, sapjes in te mikken en proberen te starten. Maar dat ging nog niet helemaal. Omdat degene die het los had gehaald mij had verteld dat een bepaalde kabel aan massa moest, had ik dat braaf gedaan. Wil de massa van de accu aansluiten, KNETTER, daar moet iets niet goed zitten. Eens even beter gekeken, bleek het een dikke kabel te zijn die direct aan de accu zit. (S)
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0089.jpg[/img]
Die zwarte kabel die dus naar beneden loopt. En momenteel aan de kant van de bak uitkomt(ligt op de fles), wat dus niet helemaal klopt. Volgens mij moet deze kabel direct naar de startmotor, maar het frappante was dat de startmotor wel stroom kreeg. Hij had alleen niet genoeg kracht om de boel rond te krijgen. Het bekende tikken. Klopt dit? En dat er vanaf de startmotor een plus doorloopt naar de rest van het blok? Wat voor schade kan het kortsluiten (was echt alleen een tik) van de boel veroorzaken?
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0090.jpg[/img]
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0092.jpg[/img]
Wat hoort er op het lege boutgat op de bak? Want heb geen kabel of steuntjes meer over.

En nog een andere vraag, op de slang van de stuurbekrachtiging zit bij dit blok ook een stekker, maar kan geen stekker vinden die hier in de buurt komt of erop past. Zal vast niet erg zijn om deze los te laten, maar waar is hij voor?
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_0098.jpg[/img]
Bij het groene ding.

Informatie over of de kabel inderdaad naar de startmotor moet, of het klopt dat er vanaf de startmotor een plus wordt doorgevoerd naar rest van het blok, het lege boutgat in de bak en vooral wat er kapot heeft kunnen gaan door de sluiting is bijzonder welkom. :) Alle electra wat is zo snel kon proberen werkte nog.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die zwarte kabel hoort op de plus, en loopt inderdaad vanaf de accu naar de startmotor. Vanaf de startmotor gaat er dan weer een kabel de draadboom in. Op de startmotor zitten dus 2 kabels. Dat je startmotor niet goed ronddraaide is wel te verklaren, omdat je hem hebt gevoed via een fragiel voedingscircuit in de draadboom i.p.v die dikke draad :p Of er gevolgschade is merk je vanzelf wel als je gaat rijden, maar als je een beetje geluk hebt kan het wel meevallen.

Dat boutgat op de bak hoort niks op bij een 16V, maar als je verstandig bent zet je daar een extra motorsteun op, welke je vind op de renault 19 dieselmodellen. Ga maar eens kijken op de sloop, de rest spreekt dan voorzich :) Vergeet niet om ook de kooimoeren in de chassis-balk mee te nemen.

Die druksensor op de suurbekr. leiding is alleen op de ph1 modellen gebruikt, en zie je niet meer terug op de ph2. Hij dient volgens mij om het stationair toerental te compenseren als je stuurt. Maakt geen reet uit als je op het circuit rijdt dus :p
Laatst gewijzigd door Bart V op di 5 sep 2006 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Aha, maar das interessant, een steun van een 19 diesel dus, ik ga morgen gelijk eens op de sloop kijken :)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Dank voor de snelle reactie's.
[voor Bart]Tom heeft het blok in elkaar gezet, startmotor erop enzo, dus zullen we morgen eens flink afzeiken :) [/voor Bart]

Kan er door die kortsluiting niks verrot zijn gegaan? Dat ik 6 oktober in een keer stil sta, omdat de accu niet meer oplaadt ofzo?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Of hij nog bij laadt kan je gewoon ff meten zodra de motor loopt. Verder gewoon ff een stuk rijden, en kijken of alles nog werkt.

Wat betreft Tom, die had toch maar beter op de hts kunnen blijven volgens mij :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ben benieuwd hoe dat blokje het doet ... toch wel wat zweet en bloed geweest :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Zaten nogal wat hobbie-bob bekabeling tussen die naar een kroonsteentje liep want nergens aan vast zat. En op sommige stekkers stak ook nog een draad wat nergens naar toe ging.
Weet jij toevallig waarvoor deze zijn of waren. En waar dienen de 2 groene kabels voor die naar de accu lopen?
En bij een circuitdag ben je van harte welkom om een keer te komen kijken en mee te rijden. :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geen idee, alleen binnenkant van motor gezien ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

past niet wichard daar zit je originele luchtfilterhuis.
dus bespaar je de reis naar da sloop.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

net ff gekeken in de dialogys, luchtfilter en huis is identiek, alleen die steun waar huis op staat is anders, zou eventueel wel kunnen denk ik :P
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

agent smith schreef:Dank voor de snelle reactie's.
[voor Bart]Tom heeft het blok in elkaar gezet, startmotor erop enzo, dus zullen we morgen eens flink afzeiken :) [/voor Bart]

Kan er door die kortsluiting niks verrot zijn gegaan? Dat ik 6 oktober in een keer stil sta, omdat de accu niet meer oplaadt ofzo?
is er 6 oktober weer een circuitdag?
R 5 Convertible Rulezz
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Nee, 6 october is een besloten evenement op Zolder voor genodigden.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Wordt net door Tom gebeld, dat hij de boel in elkaar heeft zitten. Nu is alleen het probleem dat de accu leeg is. Nu ff aan de lader, en hopen dat hij het vanavond gaat doen. :)
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Xabre schreef:Aha, maar das interessant, een steun van een 19 diesel dus, ik ga morgen gelijk eens op de sloop kijken :)
Maak er even een foto van als je wilt. Wil ik wel eens zien.

gr s :D nder
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ben ook wel benieuwd of dat past met je originele luchtfilterhuis.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Motor draait inmiddels. Startte na twee keer rondzwengelen al! Is nu alleen even de vraag of de versnellingsbak er helemaal goed opzit, kwamen wat geluiden en rook vandaan, maar de laatste keer dat de motor draaide was daar bijna niets meer van over.
Morgen weer een dag...
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... 20480).jpg[/img]
:@ :(

Motor eindelijk netjes in de auto, startte in een keer, so far so good. Trap ik de koppeling in, begint de boel te roken en herrie te maken. Aandrijfassen vastgezet, en met de koppeling in en de bak in 1 kan ik met heel veel moeite de aandrijfas tegenhouden. Zit dus niet goed.
Gesodemieter ook dat iemand anders het in elkaar zet dan degene die het uit elkaar heeft gehaald, dat gebeurd dus NOOIT meer!!!

Voordeel van dit grapje is wel dat je er steeds sneller in wordt, motor was er met een uurtje uit...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

koppeling komt niet vrij of wat?
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Daar lijkt het op van wel inderdaad. Heb hem nog niet open, loop al beetje te lang op (6uur vanmorgen) en moet morgen ook weer bijtijds eruit, zelfde verhaal als vandaag.

Als je de koppeling intrapt is het alsof metaal op metaal staat te schrapen, zelf denken we dat iig het druklager aan flenters is. Maar dat weet ik niet, heb nml zelf de boel niet in elkaar gezet. Wat dus bijzonder K*T is.
En voel in die aandrijfas gewoon het aangrijpen van die koppeling.
Plaats reactie